Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
Edit: Poll op de vorige pagina!
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 15-08-2007 18:37 (19%)
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
Ik zou het niet te druk maken aan die kant.
Wees niet te spoedig geërgerd in uw geest, want ergernis huist in de boezem der dwazen.
..... moet ook nus zeggen.
Met dank aan alle stemmers heb ik besloten om er toch iets kleins, subtiels te maken. De meeste aandacht zal toch gaan naar het draaiende deel dus opzich zal het niet heel veel opvallen.
Het grootste argument is namelijk dat het een behoorlijk vlak is. Zo'n 52cm x 26cm. Als ik daar niet ''iets'' heb ziet het er echt leeg uit. Net of er wat mist IMO. Ik maak er nu 2 grillen met racegaas en omlijnd met een vorm uit het plexie.
Ook heb ik een op afstand bedienbaar relais gekocht
-Fans
-LED's
-LCD's
-Draaiende logo
Ik moet nog even proberen of ik hem ook zo kan opstarten. Zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn.
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 16-08-2007 08:45 (0%)
Reden: Tikfoutjes
Reg. datum: 10 september 2005
Oeps, foutje!quote:
Hij staat aan, mocht je hem nog kwijt willen.
PM gestuurdquote:EylaH schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 13:30:
[...]
Oeps, foutje!
Hij staat aan, mocht je hem nog kwijt willen.
Op het moment heb ik te weinig tijd ervoor. Ik heb gewoon een dagje nodig dat ik alle laatste dingen kan doen. Er zijn echter wel vorderingen. Zo gaan de fans,LED's, motor, LCD's enz. nu op afstand aan en uit met behulp van een afstandbediening
Bedankt voor de kick
+De fans,led's ed. zijn nu op afstand schakelbaar met behulp van een afstandsbediening
+Er is duidelijkheid omtrent het verven
+Ik heb een G1/4 tap gevonden
+Ik heb werk = meer inkomen
-Pomp is kapot gegaan. Bij het verwijderen hiervan is er water gekomen op mijn GPU en mobo maar die werken wss nog wel aangezien ik alle spanning eraf had
-De powdercoater (vriend van me) is ziek voor langere tijd geworden. Hierdoor heb ik besloten om het zelf te spuiten. Dit kost me echt meer geld en het zal langer duren maar ik heb wel meer controle over het proces
-Ik heb veel minder tijd nu met school,werk ed. Daarom heb ik de herfstvakantie gepland als mod-vakantie. Dat duurt nog een maand.
-De foto's van voortgang staan op m'n eigen Pc die voorlopig niet werkt omdat ie geen koeling heeft
-Geldgebrek, maar dat houd ik altijd volgens mij
-Onderdelen nodig welke ik niet kan vinden voor eht bewegende gedeelte. Daarom sloop ik af en toe een printer oid om te kijken of daar nog wat bruikbaars inzit.
Ik heb nog wat ideeën verzonnen die erin verwerkt worden waardoor ik weer meer geld kwijt ben, het langer duurt, het nóg gecompliceerder wordt maar wss wel een stukje mooier. Al met al ben ik er nog wel mee maar vooral om dingen voor elkaar te krijgen en ben niet zozeer meer aan het bouwen. De planning is om in de herfstvakantie dan alles in elkaar te zetten.
Geen foto's, sorry daarvoor maar dan weten jullie iig even van hoe en wat enz.
Ik bedoel...jij hebt wel het meeste casemod werk gedaan, maar je kan niet ontkennen dat je katten ook zeg zo'n 5 à 10% gedaan hebben...
Saturnus wijzigde dit bericht 15-09-2007 19:03 (59%)
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Wel vervelend van al die tegenslagen, maar zet 'm op hè
Wat geld betreft, ff nieuw werk zoeken
E6750@3,2GHz | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair 2 x 1GB PC6400 CL4 | Sapphire X1950XT 256MB | Thermaltake BigTyphoon | Samsung 320GB T166 | Antec NeoHE 500W | Antec Nine Hundred | Akasa Fan Controller Pro
Saturnus wijzigde dit bericht 28-09-2007 15:52 (3%)
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Daar is ie weer! Na enkele weken veel te weinig tijd te hebben gehad ben ik weer begonnen. Ik heb tussendoor wel iets gedaan maar al met al niet heel veel. Na enkele tegenslagen verwerkt te hebben, had ik er weer zin in. Binnenkort krijg ik weer een bestelling binnen waardoor ie eindelijk klaar is om af te worden gemaakt. Dan ga ik alles wat ik nodig heb verzamelen en in week 42 wordt het modtijd. De bedoeling is dan om het te spuiten. op te bouwen en meer van dat gedoe. In die korte tijd daar naar toe probeer ik zoveel mogelijk voorbereidend werk te doen. Hoewel ik nog meer foto's had staan die op m'n eigen pc maar die is even buiten werking doordat die *** pomp overleed. Die hebben jullie dus nog te goed. Als gevolg daarvan heb ik alles maar uit TKC gehaald omdat die wss toch niet meer zal draaien.
Hoe het erbij lag in de tussentijd.

De boosdoener!

foto's van het uitbouw proces.

Hoewel TKC niet eens in de buurt komt qua kwaliteit bij dem. vind ik het toch ook een leuk ding om naar te kijken.
De 360 radiator heb ik verkocht. Ik vond hem eigenlijk niet mooi genoeg om hem bij de andere te zetten. De 480 is helemaal mooi zwart gecoat zonder krasje oid. en de 360 heeft vooral in het begin nogal wat te verduren gehad. Deze gaat dus vervangen worden door een Black Ice Extreme 360. Daar heb ik eerst nog geen geld voor maar dat komt later. Ook komen er 2 gescheiden waterloops in. Hierover meer in de volgende update. Op deze foto's kun je wel zien dat de 360 er beduidend minder uitziet. Over kwaliteit ben ik zeer tevreden maar de afwerking was niet meer zoals het geweest is

Dan nu het leuke gedeelte! Ik had er al het een en ander over laten doorschemeren maar dat zal nu duidelijk worden. Wat het is zien jullie verderop. We beginnen bij het begin: Een Sunbeam Windmill fancontroller die half gaar was.

Na enige tijd denken had ik bedacht dat ik er niks nuttigs mee meer kon dus ontmantelen! Er zaten nogal wat verlengkabels aan dat ding dus dat komt weer mooi uit voor straks.

Vervolgens openmaken. Dit komt er dan uit.

De printjes gooi je weg en dan houd je een prima strakke behuizing over. Daar stop je dan weer wat nieuws in. Namelijk het volgende:

Wat is het? Merk je vanzelf maar er moeten iig molexjes aan want die losse draden zien er niet uit antuurlijk.

Vervolgens wat gaten plamuren ed.

Wat dingen spuiten.

Even creatief bezig met molexjes.

Dan solderen!

Het resultaat.

Achterkant

Wat spul aangekoppeld.

Maar wat is het nou !? Zie het volgende filmpje
http://s89.photobucket.co...¤t=HPIM3065.flv
Dat verklaart een hoop denk ik. Het is een 4-kanaals op afstand schakelbaar relais. Hier gaat 1 12v. lijn in en komen er 4 schakelbaar weer uit. hierop ga ik de fans, LED's en meer van dat gedoe zetten. Elke lijn kan 8A schakelen dus dat komt wel goed dan.
Dit was het dan eerst weer even. De komende weken komen er dus weer updates aan en nog meer leuke dingen. Hopelijk kan ik de mensen die steeds om een update vroegen hiermee tevreden stellen
Tot de volgende maar weer!
Keep it up! (btw kun je de kast niet beter ergens anders laten poedercoaten ? ipv zelf spuiten)
Bedankt voor de complimenten overigens.
die rads heb je niet meer :d:d:d:d
(heb je ze al verstuurd?)
\\ CSS-Nickname : Baloo \\ Waarom Mcain als ICON -> That One 08 \\ F1Time.com Class4 (10) \\
My cases; The Machine, BFG, R2-D2, Sting, Wall-E, C&C Powerplant etc etc
Ondertussen heb ik meer waterkoeling binnen gekregen. Ook heb ik weer extra plexie besteld en wat andere wijzingen doorgevoerd. Ik heb het motor-idee geschrapt omdat ik denk dat het te druk wordt dan. Het moet geen kermis worden en aangezien er al vrij veel dingen inzitten leek me iets bewegends een beetje veel van het goede. Dat maakt de bouw weer wat simpeler en ik ben de afgelopen dagen dan ook leuk aan het plamuren geweest. Het powdercoat idee is geschrapt aangezien ik dan van anderen afhankelijk ben, ik er minder controle over heb en het niet lukt met mijn plamuur ed. Dus het wordt zelf spuiten. Dat lukt verder ook prima dus dat komt wel goed.
Aan het eind van de week mss een kleine update met de spullen die reeds binnen zijn ed.
Weer een mijlpaal! De eerste verf zit erop. De vaart zit er lekker in alhoewel er nog steeds een hoop moet gebeuren. Ik ben er nu wel zeker van dat alles haalbaar is en dat geeft motivatie. Ook heb ik atm genoeg tijd voor alles dus ik ben de hele dag bezig met schuren, spuiten en tussen het spuiten door de andere delen klaar te maken. De echte kleur komt later pas maar het begin is er iig! Ik heb niet al teveel foto's aangebzien het niet echt boeiend is om te zien. Vanaf het moment dat de opbouw gaat geschieden zal er weer wat meer te zien zijn.
Als eerste nog even de AB van het molexkastje. Zoals je ziet 4 kanalen en ong. net zo groot als een autosleutel.

Toen pakketjes!

Dit zit er in:
-Laing DDC-1t pomp
-Plexie cover voor pomp
-Koppelingen
-Kraantjes en stoppen

En wat doe je met nieuwe spullen? Precies: Openhalen!

Om vervolgens weer verbeterd dicht te maken

Zoals sommigen al gelezen hadden komen er 2 waterkoelcircuits in Demission. Voorlopig alleen de grotere die de CPU,Nb en GPU koelt m.b.v. de 480 radiator. Later komt er nog zo'n pomp bij die het mem,HD's? en meer overbodig gedoe gaat koelen m.b.v. de 360 radiator. Ook had ik de 360. verkocht aangezien die eerst toch niet gebruikt gaat worden en ik liever een nieuwe betere en mooiere weer koop. Maar daar heb ik eerst nog geen geld voor dus dat komt later.
Wel ga ik vast het circuit aanleggen door middel van kraantjes en fillports ed. Met de laatste actie van mij liep er water over m'n mobo en GPU en dat geklooi wil ik niet weer hebben. Daarom komt er per circuit een kogelkraan in voor gemakkelijk bleeden en een geïmproviseerde fillport voor het vullen.
Volgende pakket van bouwplastics.

Direct maar aftekenen.

Dit worden de pomphouders

Direct maar zagen en boren. Ondertussen ook voorzien van spiegelfolie ed.

Ook de pomphouders zijn al klaar maar daar heb ik geen foto van gemaakt. Komt nog wel
Vervolgens naar de Gamma!

Zaagjes, schuurpapier, Spuitplamuur, en een Dremelbitje.
Procedure: Met korrel 180 de krasjes eruit schuren. Vervolgens de primer/spuitplamuur aanbrengen. Laten drogen en fijn opschuren met korrel 400. Vervolgens weer een laagje primer. Het resultaat is een spiegelglad oppervlak klaar voor het echte werk.
Ik was zelf erg verbaasd hoe mooi het werd. Zelfs platen met diepe krassen werden echt glad. Wat sfeerimpressies: Na korrel 180

Na primer en korrel 400

Tussen het spuiten door wat andere dingen doen. Dit zijn de rails voor het stealth-systeem. Zitten nu ook goed vast en klaar voor gebruik (en het werkt nog ook!)

Nog wat platen passend maken en aanpassen ed. Hier heb ik een overbodig stuk plaat nog weer eraf gehaald.

Na een dag of 2 zijn de helft van de platen klaar voor de echte kleur. Voorzichtig in bubbelfolie gerolt wachten ze op hun laatste behandeling.

Het deel dat nog moet.

Morgen ga ik verder met de rest en ga ik zwart halen om te spuiten. Ondertussen is korrel 180 schuurpapier al op en de 1ste bus primer ook. Het gaat hard dus
TEAMIKKE wijzigde dit bericht 14-10-2007 18:48 (3%)
Die loops met een 480 en een 360 radiator lijken me overigens overkill, maar ik weet dat je dat woord niet kent
De finale van de BEP Modding Trophy is begonnen!
Vandaag weer de hele dag bezig geweest en met resultaat
klik
Ik ga gewoon mooi door en er verschijnt vanzelf wel weer een update
\\ CSS-Nickname : Baloo \\ Waarom Mcain als ICON -> That One 08 \\ F1Time.com Class4 (10) \\
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last