quote:
Weet ik niet. Maar zo niet dan zullen die dan bedacht moeten worden. Simple as that.
quote:
Hij geeft wel aan dat andere antwoorden in zijn ogen minder goed zijn, hetgeen ik betwist.
Hij geeft ook aan dat je dat kunt betwisten en dat dat geen belemmering hoeft te zijn voor het behalen van een certificaat.
Ben persoonlijk meer een voorstander van float lay-outs, maar ik heb Transcending CSS dan ook nog niet gelezen

quote:
Een checklist met objectieve criteria? Geef eens een voorbeeld dan?
Nou, bv. die verschillende manieren om de algemene lay-out te bewerkstelligen en de voors en tegens van die manieren. Het feit dat de ene persoon bepaalde argumenten zwaarder laat wegen bij zijn/haar keuze wil niet zeggen dat hij/zij er geen verstand van heeft.
Een andere zou bv. kunnen gaan over toegankelijkheid. Wat kun je doen doen om een site toegankelijker te maken? (skip links, navigatie headers, etc.) Wat moet je zeker niet doen? (obtrusive, etc.).
En net als bij ieder examen hoef je niet een 100% score te halen, maar een voldoende (bv. 80% ofzo). Althans, zoiets stel ik me erbij voor.
quote:
In die gevallen wordt er in ieder geval een rationale opgesteld en kan je bij een examencommissie in beroep gaan. Ik wil enkel aangeven dat zoiets ook voor de Gilde-certificering mogelijk moet zijn, zeker als dat een erkent certificaat gaat worden. Punt is echter dat dat dan een volledig onafhankelijke commissie zal moeten zijn.
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe je dat doet bij je rijexamen waar, tenzij je eigen rij-instructeur meerijdt, het uiteindelijk ook jouw woord tegen dat van de examinator is. Maar goed, er zal vast een procedure voor bestaan bij het CBR.
Laten we eerst eens kijken wat voor vorm die toetsen krijgen, en welke mogelijkheden er voor bv. een hertoetsing komen. Dan kunnen we aan de hand daarvan bepalen wat voor procedures er moeten komen evt. problemen op te lossen.
Ook zullen de certificaten hoogstwaarschijnlijk niet een instant vereiste zijn. De uiteindelijke waarde van de certificaten bepalen waarschijnlijk ook de noodzaak van dergelijke procedures.