Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Discussietopic Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpghttp://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture2.jpg

Welkom in het discussietopic over de iPhone. Je kunt in deze startpost informatie vinden over de functionaliteit van de iPhone, de accessoires en de specificaties. Het eerste deel kun je hier vinden.

De iPhone is in de Verenigde Staten inmiddels te koop. Canada zal vrij snel daarna volgen, met een verwachte release ergens in september. In het einde van het vierde kwartaal (oktober-december) zal Europa dan volgen, terwijl tot slot Azië pas in het eerste kwartaal van 2008 bediend zal worden.

Interface
De iPhone draait op een afgeslankte versie van Mac OS X, daardoor heb je o.a. de beschikking over een HTML email client, de safariwebbrowser etc. Ook andere achterliggende geavanceerde techniek uit Mac OS X is beschikbaar op de iPhone. Helaas zal het voorlopig nog niet mogelijk zijn om applicaties te installeren op de iPhone. Voorlopig kunnen alleen Web 2.0 technieken gebruikt worden om applicaties te bouwen, die vervolgens via de Safari browser gedraait kunnen worden. Multitasken is geen probleem, zo kun je bijv. je mail checken en internetten te gelijk. Tot slot, heeft Apple al aangegeven de mogelijkheden van de iPhone continu uit te breiden, door bijv. het ontwikkelen van nieuwe programma's.

Multitouch
De iPhone heeft geen knoppen maar een gigantisch (3,5") scherm. Via dit scherm bedien je de iPhone, hierdoor is het mogelijk om de interface te laten veranderen naar gelang de applicatie dit verlangt. Fysieke knoppen zitten niet meer in de weg, en nemen geen kostbare ruimte in als je ze niet nodig hebt.

De iPhone is de eerste telefoon die uitgerust is met multitouch technologie. Hierdoor is het mogelijk om met behulp van gestures de telefoon te bedienen. Natuurlijk kun je de telefoon gewoon aanraken zoals een traditionaal touchscreen. Dit kan echter gewoon met je vingers en daarvoor is dus geen stylus nodig. Het echt revolutionaire aan de iPhone is dat dit ook met meerdere vingers tegelijk kan. Hierdoor kun je dus snel tekst invoeren. Maar je kunt ook bijv. inzoomen op een foto door twee vingers uit elkaar te bewegen.

Door geavanceerde predictive text input kun je snel tekst invoeren op de iPhone. Het is natuurlijk nog afwachten hoe goed dit werkt. Naar verwachting zal het toch iets minder prettig werken, omdat je geen (fysieke) feedback krijgt. Het zal daarom waarschijnlijk beter werken dan een traditionele telefoon en iets minder dan een smartphone met qwerty toetsenbordje.

Sensoren
De iPhone beschikt over verschillende sensoren, die het gebruik vergemakkelijken. De lichtsensor past de felheid van het display aan, aan de lichtomstandigheden, zodat het scherm optimaal afleesbaar is en stroom bespaard wordt waar mogelijk. De proximitysensor zorgt dat het scherm wordt uitgeschakeld als je de telefoon bij de oor houdt. Hierdoor bespaar je stroom en zijn ongewenste aanrakingen met je oor niet mogelijk. Tot slot zit er ook nog een accelleratiesensor ingebouwd. Deze zorgt ervoor dat de iPhone weet of je hem op z'n kant houdt of niet. Zo kun je bijv. een breedbeeldfilmpje bekijken door de iPhone te draaien, ook is het mogelijk om zo landscape foto's nog beter te bekijken, of om bijv. de coverflow navigatie te gebruiken om je favoriete album te vinden.

http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpghttp://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture8.jpghttp://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Functionaliteit
Telefoon

De iPhone doet alles wat je van een mobiele telefoon mag verwachten, bellen, smsen etc. Een speciale functie van de iPhone is visual voicemail. Je ziet een overzicht van je voicemail bericht en je kunt degene die je wilt horen aanklikken. Dus je hoeft ze niet één voor één af te luisteren. Je kunt je contactlijst syncen met adresboek (Mac), Entourage (Mac) of Outlook (Windows). Ook kun je via internet syncen met Yahoo! adresboek.

Breedbeeld iPod

De iPhone doet alles wat je iPod ook doet, maar dan mooier en beter. Het grote scherm (3,5") is uiteraard uitstekend geschikt om videomateriaal te bekijken. Maar je kunt ook prima muziek luisteren. De interface is volledig vernieuwd t.o.v. de huidige iPods en je kunt bijv. navigeren middels coverflow. Het is nog niet duidelijk welke formate de iPhone allemaal aan kan. Maar het is te verwachten dat dit minstens vergelijkbaar is met de huidige iPods, dus:
Audio: AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, AIFF and WAV.

Video: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 768 Kbps, 320 by 240 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Safari

De iPhone beschikt (volgens Apple) over de meest geavanceerde browser ooit, Safari. Dit mobiele broertje doet in niets onder voor de desktop variant. Helaas wordt Java niet ondersteund (Javascript wel) en is het nog onduidelijk of Flash ondersteund wordt. Youtube zal sowieso geen probleem zijn, omdat de iPhone toegang heeft tot betere kwaliteit filmpjes van Youtube in H.264 formaat. Bookmarks worden automatisch gesynced met je desktop computer.

Mail

De emailclient heeft ondersteuning voor HTML en ondersteunt alle IMAP en POP mailboxen. Push-mail is alleen mogelijk via een speciale (gratis) Yahoo mailaccount. Je kunt wel op vastgestelde tijden je mailboxen laten controleren. Daarnaast wordt je mail sowieso opgehaald bij het openen van de applicatie. Ook wordt email gesynced met je desktop computer, dit kan met Mail (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows).

Agenda

Het is mogelijk je afspraken te syncen met iCal (Mac), Entourage (Mac) en Outlook (Windows). Je kunt op je iPhone alle afspraken inzien en evt. nieuwe toevoegen.

Photo (Camera)

De iPhone beschikt over een 2,0 Megapixel camera. Hiermee kun je nog best redelijke foto's maken, deze foto's kun je vervolgens syncen met iPhoto (Mac), Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop Album of een willekeurige map op je computer. Het werkt overigens ook de andere kant op, dus je kunt ook foto's of afbeeldingen gemaakt met bijv. een andere camera op de iPhone zetten.

Google Maps

Via deze applicatie is het mogelijk om Google Maps te raadplegen, incl. routeplanning, satellietbeelden, fileinformatie etc. Helaas is nog niet duidelijk in hoeverre deze diensten in Europa mogelijk zijn. Daarnaast heeft de iPhone geen GPS, dus het is geen goed alternatief voor bijv. Tomtom. Het is nog niet duidelijk of Tomtom uitkomt voor de iPhone en of er nog een GPS accessoire komt.

Widgets

Deze kleine programmaatjes zijn al bekend bij Apple gebruikers. Ze zijn ook in Windows Vista te vinden onder de naam gadgets. Het is nog niet duidelijk of alle bestaande widgets werken op de iPhone of dat ze speciaal ervoor gemaakt moeten worden. Standaard zullen onder andere een rekenmachine, wereldklok, beurskoers en weerinfo gadget meegeleverd worden.

http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpghttp://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture6.jpghttp://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Accessoires
De iPhone beschikt over een iPod dockconnector aansluiting. Waarschijnlijk zal de iPhone daarom met de meeste iPod accessoires overweg kunnen. Daarnaast zijn er ook al een heleboel accessoires speciaal voor de iPhone aangekondigd.

Apple komt met speciale oordopjes (met microfoon). Een speciale dock, waarbij je toegang hebt tot de homeknop is ook al aangekondigd. Daarnaast zal Apple komen met een kleine bluetooth headset. In the free iPod Book 3.0 van iLounge zijn verschillende accessoires te vinden van 3rd party's. Dit zijn o.a. armbanden, cases en screenprotectors.

http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpghttp://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture7.jpghttp://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture9.jpghttp://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg
Specificaties

• Afmetingen 115 x 61 x 11.6mm
• Gewicht 135 grams
• Input Method - Multi-touch
• Operating System - OS X
• Scherm - 3.5 inch - 320 x 480 (160 ppi)
• Opslag - 4GB of 8GB (waarvan ongeveer 500 MB wordt ingenomen door het OS)
• Camera - 2.0 megapixels

• GSM - Quad-band (850, 900, 1800, 1900 mhz)
• Data - Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0

• Batterij
- Lithium
- Bellen - tot 8 uur
- Internet - tot 6 uur
- Video* - tot 7 uur
- Audio - tot 24 uur
- Standby - tot 250 uur
*gebaseerd op H.264 1.5-Mbps video met 640 x 480 resolutie met 128-Kbps audio

• Aansluitingen e.d.
- 30 pins iPod dock aansluiting
- 3.5mm jack met audio en microfoon ondersteuning
- SIM kaart houder
- Ingebouwde luidspreker
- Ingebouwde microfoon

• Fysieke knoppen:
- Volume omhoog/omlaag
- Ringer / Silent
- Power / Lock
- Sleep / Wake
- Menu knop

In de doos zit: iPhone, Stereo Headset, Dock, Dock Connector to USB Cable, USB Power Adapter, Documentation & Cleaning/polishing cloth.

Klik hier voor de uitgebreide tech specs.
http://home.planet.nl/%7Epiet2081/iphone/picture5.jpg
http://home.planet.nl/~piet2081/iphone/picture10.jpg

Hoedje wijzigde dit bericht 16-07-2007 18:09 (100%)

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Nog een paar leuke tikfoutjes in de TS, verder prima en interessant verhaal.

Ratel, ratel, ratel...

Reg. datum: 10 december 2001

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de eerste nederlandse review! Wellicht hier op GoT :P

ehhhh..HOI

het Hardware-Hondje :]
Reg. datum: 21 januari 2000

Mooie start post!

Lekker Fris
Reg. datum: 27 juni 2004

Mooie startpost...

Ook het nieuws gehoord dat de iPhone toch hack gevoelig is. Ik denk dat het voor ons als end-user tweakers toch wel een positieve ontwikkeling is.

Surf naar :: AppeltjesFris.nl :: - Voor relaxte Apple Software en nieuwtjes. Lekker Fris, Lekker Nuttig.

Freelance GUI Designer

Hmm valt me op dat de berichtgeving rond release voor Europa weer is stilgevallen...
Normaal ging Apple donderdag bekend maken dat ze 1 miljoen iPhones hadden verkocht en tegelijkertijd ook meer nieuws gingen releasen over de Europese (3.5G?!) versie.
Waiting...

Eens, vandaag wel weer wat hintjes over dat hij snel gereleased zal worden in canada!
Reg. datum: 07 april 2005

quote:
MaxVoltar schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:20:
Hmm valt me op dat de berichtgeving rond release voor Europa weer is stilgevallen...
Normaal ging Apple donderdag bekend maken dat ze 1 miljoen iPhones hadden verkocht en tegelijkertijd ook meer nieuws gingen releasen over de Europese (3.5G?!) versie.
http://www.appleinsider.c...n_iphone_speculation.html

Reg. datum: 07 februari 2006

http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/979.gif

:)

Reg. datum: 18 november 2006

Gisteren de Iphone in mijn handen gehad 8) ..... Maar god wat is dat ding mooi!!! Ik had niet verwacht dat het toetsenbord zo goed en precies zou werken en het geheel is gewoon erg vloeiend. Ik heb hem helaas zelf niet maar ik krijg hem in augustus (1e helft) omdat degene die hem nu heeft, hem voor me meeneemt uit de US.

Ik weet niet wat ik er nog meer over kan zeggen maar ik vind hem niet te groot (wat ik wel had gedacht) maar hij is wel wat aan de zware kant. Het is geen baksteen omdat je voelt dat het ala 8800 zwaar is en dus heel degelijk aanvoelt. Ik dacht ook dat de "joystick" een echt joystickje was maar ook dit is een knop die verzonken zit en heeft niets met een joystickfunctie te maken. Het scherm is enorm helder en video's spelen er mooi op af. Wat ik wel heb gezien is dat het wel 5 tot 10 sec duurt om een 350 mb aflevering van een serie te bekijken maar dit lijkt me niet meer dan normaal.

Ik vind het echt een mooi apparaat en van mij mogen alle discussies stoppen over de iPhone want het is gewoon een gelikt apparaat waar geen telefoon/pda tegenop kan als het gaat om gebruikersgemak en design. Ik weet dat er veel PDA/telefoons zijn die qua specificaties de iPhone overstijgen maar echt als je hem in je handen hebt gehad dan weet je wel beter. Iedereen die zeurt over missende functionaliteit in de iphone kan wat mij betreft beter niet meer bezig zijn met de iPhone!!!

Dat laatste zeg ik omdat ik zoooo veel lees van mensen die het maar niets vinden enzo.... dat frustreert me een beetje :P

appels wijzigde dit bericht 10-07-2007 12:59 (4%)

Waiting...

Is er iemand die dit gelooft?
http://www.msnbc.msn.com/id/19682602/

Welke features en specs zou je uit de iPhone moeten halen dan om hem goedkoper te krijgen. Ik denk eerder dat de iPod (Nano) veranderd zal worden met iPhone technologie.

zou best kunnen ja... Waarom niet?

Reg. datum: 07 september 2005

De iPhone zit nu al flink vol gepropt, dus lijkt me niet echt te gaan werken. + dat internetten (toch 1 vd 3) nog moeilijker wordt op een nog kleiner scherm, zeker als daar ook nog een toetsenbord op moet passen.

ja wie weet komt er een (nokia 73 achtige) iPhone Nano uit waarop gewoon muziek kan... En dat daarmee dan op het design/muziek gebied wordt gemikt door apple. Laten we wel wezen... de iPhone koop je niet omdat er zoveel mee kan want dan kun je beter een N95 of W950i kopen omdat daar gewoon meer mee te doen valt.

He Who Rules
Reg. datum: 15 december 2003

Hoe zit het nu eigenlijk met de iPhone en data? Ik las laatst ergens (bron weet ik helaas niet meer) dat je er niet zonder meer alle bestanden op kan plempen (met BT bijvoorbeeld, maar ook niet via iTunes) omdat er geen 'Diskmode' op zit!

Zou dat betekenen dat ik mijn series, welke ik niet via iTunes kijk/download/laad, niet op de iPhone kan zetten om ze te bekijken onderweg naar werk?

".. Good is only skin deep, but evil is dead down to the bone.."

Waiting...

^^ Klopt, vooralsnog kan je de iPhone nog niet gebruiken als thumbdrive oid. Dat betekend dat alle data via iTunes loopt (zowel heen als terug). Dus je series zal je moeten converten en moeten toevoegen aan iTunes voordat je ze kan kijken. Als er binnenkort een disk mode komt dan zal dit hoogstwaarschijnlijk nog steeds moeten (denk maar aan de iPod).
Reg. datum: 13 februari 2001

Ze hebben mijn smeekbede gehoord daar in California!
Geruchten over plannen voor een Nano iPhone :*)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Freelance GUI Designer

quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:49:
^^ Klopt, vooralsnog kan je de iPhone nog niet gebruiken als thumbdrive oid. Dat betekend dat alle data via iTunes loopt (zowel heen als terug). Dus je series zal je moeten converten en moeten toevoegen aan iTunes voordat je ze kan kijken. Als er binnenkort een disk mode komt dan zal dit hoogstwaarschijnlijk nog steeds moeten (denk maar aan de iPod).
Er zijn geruchten dat diep in de code een functie "Diskmode" zit verborgen, dus ik gok dat dit met een firmwareupdate zal worden unlocked...
Did you mean: dataquest

quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:00:
Is er iemand die dit gelooft?
http://www.msnbc.msn.com/id/19682602/

Welke features en specs zou je uit de iPhone moeten halen dan om hem goedkoper te krijgen. Ik denk eerder dat de iPod (Nano) veranderd zal worden met iPhone technologie.
Ik zou het wel erg cool vinden als een iPod Nano met belfunctionaliteit op de markt komt. Het formaat van de Nano is werkelijk heerschend. Een internet en videofeature wil ik hier best wel voor inleveren, vooral als het daardoor betaalbaard(er) wordt :P

Maarja, er zijn dagelijks zo veel Apple geruchten, slechts een deel hiervan komt daadwerkelijk uit.

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Vandaag kwam een Amerikaan langs op mn werk voor een toestel en 2x raden wat hij uit zijn zak haalde: de iPhone :D

Dus ik natuurlijk gelijk vragen of ik ermee mocht spelen en dat mocht gelukkig. Het eerste wat je opvalt is dat het ding zo ongelooflijk dun is en niet echt zwaar. Hij is even dik als de HTC Touch denk ik en heeft echt een mega scherm. Eigenlijk een beetje te groot scherm omdat hij daardoor minder lekker in mijn hand ligt omdat je niet overal bij kan met je vinger. Maar het menu doorloopt hij perfect en coverflow etc is echt een genot.

Jammer genoeg had de Amerikaan er hier niks aan omdat hij geen netwerk had dankzij AT&T en bellen en internetten ging dus niet. Het was nu een oversized iPod geworden hier in de EU. :P
Maar erg leuk om hem in mijn handen te hebben gehad en hij is erg mooi en fijn. Alleen de camera was nou ook niet echt top imho..

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Reg. datum: 04 januari 2006

Kan je de iPhone eigenlijk gebruiken in Belgie/Nederland (nadat je hem de oceaan hebt overgeheveld)?
Waiting...

Ja, alleen in het eerste jaar van je contract mag je maar twee maanden roamen. Daarna vervalt je contract.
Reg. datum: 07 december 2004

Ik denk dat ze zich beter kunnen inspannen om de huidige iPhone goedkoper te maken (productie, grotere getallen, hardware goedkoper zien te krijgen) dan om een nieuwe lijn te lanceren.

Het grote succes van apple is steeds hun aanbod logisch en beperkt te houden. Onverzichtelijk. En dan werkt.

Eén iPhone model, zeker revolutionair als het is, lijkt mij daarom marketing wise beter. Maar dat is ook slechts een gevoel. Ook qua ondersteuning en zo.

Anderzijds, ik heb nu een nano (die ik al vrij duur vond). Een gsm functie erbij zou wel mooi zijn.
Als dat de prijs kan drukken wil ik wifi en internet en video best missen. Gewoon voor een nano+Phone.

Dan heb ik maar één apparaat meer nodig. Denk aan de Walkman serie. Minder feature rijk, maar toch heel populair. Gewoon bellen+muziek. Dergelijke telefoon is niet echt een optie, omdat ik met iTunes wil blijven werken. En die phones zijn niet te beheren met iTunes voor zover ik weet.

Dus wie weet, misschien zit er wel iets in, maar als ze snel de gewone iPhone naar een acceptabelerer prijsniveau krijgen is het niet meer nodig

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
DaannO schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:53:
Jammer genoeg had de Amerikaan er hier niks aan omdat hij geen netwerk had dankzij AT&T en bellen en internetten ging dus niet. Het was nu een oversized iPod geworden hier in de EU. :P
:X
Tot zover quadband en roaming dus? sheez... da's wel wat naar dan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: