Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
SuperCup 600 #33
Reg. datum: 21 september 2000

quote:
Fewture schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:32:
Vanaf 1 sept:

Leeftijd: 27
Opleiding:
-Propedeuse HBO Informatica Webdesign
- bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica (deeltijd)
- MCSA + Messaging
- nog 1 cert voor MCSE
- Citrix
- ITIL foundation
- ITIL practitioner Incident management
Werkervaring: 3,5 jaar IT
Werkgever: Kleine detacheerder/dienstverlener
Functie: Messaging Consultant (Exchange)
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Auto: ja, 600 ex
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen 50/50, collectieve ziektekosten etc etc
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 3000,-

Ben er tevreden mee :)
Wat bedoel je met Citrix? Ik bedoel, de Microsoft examen weet je precies te vertellen maar die van Citrix niet. CCA? CCEA? WanScaler? NetScaler? Edgesight? etc etc.

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Tylen schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:54:
[...]

Wat bedoel je met Citrix? Ik bedoel, de Microsoft examen weet je precies te vertellen maar die van Citrix niet. CCA? CCEA? WanScaler? NetScaler? Edgesight? etc etc.
Oh sorry hoor :o Damn.. Gewoon 1e examentje, CCA. Doe er verder weinig meer mee vandaar. Wil je mn score ook nog weten soms? 8)7

Fewture wijzigde dit bericht 06-07-2007 23:01 (5%)

Leeftijd: 28
Opleiding: HAVO + Informatica Drenthe (MBO)
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Geef ik liever niet vrij
Huidige functie: Systeembeheerder/Consultant
Laptop: Ja
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling + Bonussen + vergoedingen (niet ziek bonus 100 euro + 100 euro representatie vergoeding (boven op brutto loon)
GSM: Nee
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nog niet, Pensioen bij onbepaalde tijd
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 3128

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
JKVA schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:12:
Leeftijd: 22
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Ordina J-Technologies
Functie: Medior Java EE Software Engineer
Rollen: (Lead) Developer/Web Developer/Consultant
GSM: Ja + prive
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: collectieve en individuele eindejaarsbonus
Auto: Lease, Ford Focus Futura 110pk, alles erop en eraan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet thuis vergoeding, publicatievergoedingen, riante aanbrengbonussen/cadeaus (WII, reis Barcelona), collectieve pensioen, ziektekosten, en vaste verzekeringen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2400 + bonussen afhankelijk van inzet/prestaties/etc...
Locatie: Hoofdkantoor Nieuwegein, detachering door het hele land (norm is max 1-1,5 uur rijden)

Leuke werkgever, zeer informeel, geen pakkencultuur (scheelt kleding-/stomerijkosten ;)), vele mogelijkheden tot het volgen van cursussen op alle gebied (dit was samen met de informele werksfeer voor mij de belangrijkste reden om er te gaan werken)
Gefeliciteerd, je bent bijna collega van mij Ik werk bij Ordina TA.

Maar hoe kan je 22 zijn, HBO gedaan hebben en nog eens 5 jaar werkervaring hebben?

To be, or not to be, those are the parameters

SuperCup 600 #33

quote:
Fewture schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:59:
[...]

Oh sorry hoor :o Damn.. Gewoon 1e examentje, CCA. Doe er verder weinig meer mee vandaar. Wil je mn score ook nog weten soms? 8)7
Nope. Maar welke CCA ;) MetaFrame 1.8?? XP?? Want anders is hij niet meer geldig en kan je hem wissen op je CV.

quote:
Hillie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:48:
[...]

Begrijp ik het goed dat je van die ¤1505 bruto dus ook je vakantiedagen nog moet 'kopen'? Of dat je zoiets hebt als onbetaald verlof?
Nee ik heb gewoon geen vakantie, deze vakantie. Als ik een keer verlof zou moeten hebben dan heb ik dus eigenlijk onbetaald verlof ja.

Qua loon maakt het uiteindelijk niets uit als het goed is. Want ik krijg toch alles weer terug van de belasting volgend jaar.

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

quote:
rwb schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:27:
[...]

Gefeliciteerd, je bent bijna collega van mij Ik werk bij Ordina TA.

Maar hoe kan je 22 zijn, HBO gedaan hebben en nog eens 5 jaar werkervaring hebben?
Hallo collega :)

Ehm, Havo, daarna HBO, alles in 1x halen en naast school heel veel werken. Als in, een uur of 20 tijdens school en over de 40 uren in de vakanties bij een J2EE ontwikkelclub.

Werk nu voor het tweede jaar bij Ordina.

edit:

LOL, hoezo "bijna collega"? Ik dacht dat we één Ordina waren? :+

JKVA wijzigde dit bericht 07-07-2007 11:17 (7%)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Reg. datum: 28 november 2004

Alles gemixt laten, zie je ook gelijk of dat het voordeel heeft om bijvoorbeeld zin om HBO te doen.

Be a man! (Russel Peters).

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Tylen schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:47:
[...]

Nope. Maar welke CCA ;) MetaFrame 1.8?? XP?? Want anders is hij niet meer geldig en kan je hem wissen op je CV.
.. MPS4.. :O

Of het geldig is of niet maakt geen bal uit. Of het ook nut heeft is wat anders, maar je kan prima iets van MCSE NT4 erop zetten.
Of zet je al je oude werkgevers er ook niet op? Je werkt er immers niet meer dus waarom zou je ze erop zetten?

Fewture wijzigde dit bericht 07-07-2007 13:11 (34%)

Reg. datum: 08 augustus 2002

Leeftijd: 27
Opleiding: MAVO
Certificeringen: Unix 1 t/m 4, zooi mainframe spul en OO programming/Python
Werkervaring: 9 jaar beheer
Werkgever: AOES
Huidige functie: Unix network and systems administrator en beetje software development
Laptop: nee
GSM: ja, onbeperkt bellen
Vakantiegeld: niets (8% van loon dus, "zit er al in")
Vakantiedagen: 26 (plus 12 verplicht)
13e maand: nope, soms kleine winstuitkering
Auto: nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: praktisch niets, alleen collectieve ziekteverzekering
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 3700 bruto
Reg. datum: 15 oktober 2005

Wat verdient een startende WO`er bij Philips Medical Systems(eindhoven) of Siemens Medical Solutions. Het is altijd zo vaag wat de carriéremogelijkheden zijn binnen deze branch en wat er allemaal te halen valt etc...als IT'er/consultant

Bijvoorbeeld Philips medical Systems is bekend dat het een steeds grotere tak wordt van Philips en steeds grotere omzetten draait, maar wat werknemers nou daar verdienen en hoe dat kan groeien etc is niet echt bekend voor de buitenwereld.

Het valt me eigenlijk wel op dat er zeer veel mensen reageren in deze serie topics die de hogere opleidingen hebben gehad. Zo nu en dan komt er eens iemand voorbij met een middelbare opleiding, maar erg vaak gebeurd dat niet. Meestal zijn het toch de mensen die iets in de richting HBO of WO hebben gedaan.

In de ICT wereld ben je natuurlijk nooit klaar met leren. Dat is ook iets waar je voor kiest als je er in stapt. Maar het lijkt zo wel alsof je een minimaal HBO opleiding moet hebben gehad om ergens aan de bak te komen :) Is dit echt een afspiegeling van de ICT wereld, of zijn het toevallig net de hoger opgeleiden die reageren in deze serie topics, om wat voor reden dan ook?

XTRËËM|RåGË
Reg. datum: 25 april 2003

quote:
OBL schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:
Wat verdient een startende WO`er bij Philips Medical Systems(eindhoven) of Siemens Medical Solutions. Het is altijd zo vaag wat de carriéremogelijkheden zijn binnen deze branch en wat er allemaal te halen valt etc...als IT'er/consultant

Bijvoorbeeld Philips medical Systems is bekend dat het een steeds grotere tak wordt van Philips en steeds grotere omzetten draait, maar wat werknemers nou daar verdienen en hoe dat kan groeien etc is niet echt bekend voor de buitenwereld.
Ik zou zeggen open een apart topic ervoor :). Ik neem aan dat er heus wel meer tweakers zich dat afvragen. En wie weet zijn er wel tweakers die bij deze bedrijf/afdelingen werken :)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

quote:
OBL schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:18:

2500 euro is een aardig richtbedrag voor een startende WO. Bij grote multinationals ligt het startsalaris vaak behoorlijk vast, take it or leave it, weinig onderhandelingsruimte. Na een jaar is beter bekend wat je kunt en wat je wilt, dan is er meer onderhandelingsruimte.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Technische Informatica
Werkervaring: Ongeveer 1 jaar parttime, 1 jaar fulltime bij huidige werkgever
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Webdeveloper
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 24
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Eventuele opleidingen die nuttig zijn voor ons werk;
- Spaarloonregeling
- Evt. Fiets via Fietsplan vanwege korte afstand (10min)
Maand salaris(bruto): 2069

Als ik zie wat mijn broertje nu met MBO systeembeheer zonder ervaring zou kunnen gaan verdienen (+-1950), veel van de replies in voorgaande posts zie en gezien de grote vraag aan ICT-ers denk ik dat er opzich meer uit te halen moet zijn, toch ?

//\\RoCkS//\\
Reg. datum: 20 december 2001

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2,5 jaar bij andere werkgevers, 1 jaar bij huidige werkgever.
Werkgever: grote Detacheerder
Huidige functie: Software engineer (Oracle)
Vakantiegeld: 8,3%
Vakantiedagen: 25 + 2 toegekende
Auto: Ja
secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Ziektekostenpremie vergoed
- Pensioenpremie vergoed
Maand salaris(bruto): 2575

Wat vinden jullie hiervan?

Pentium 4 3.0 GHz, 1024MB Intern, GeForce 4 256MB, Sound onboard, BENQ DVD+/- DL RW, Plextor DVD, IIyama Vision Master Pro 1411, Epson Stylus Photo 870, Iomega 100MB Zip

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Goed. :P
(Vanuit het perspectief dat het in mijn ogen niet normaal is als relatief startende werknemers al 2800 en hoger verdienen. Het gebeurt, zoals je in dit topic ziet, wel regelmatig, maar met 2575 en vergoede ziektekosten premie mag je niet klagen volgens mij...)

Helsie wijzigde dit bericht 09-07-2007 08:03 (47%)

SuperCup 600 #33

quote:
Fewture schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:01:
[...]

.. MPS4.. :O

Of het geldig is of niet maakt geen bal uit. Of het ook nut heeft is wat anders, maar je kan prima iets van MCSE NT4 erop zetten.
Of zet je al je oude werkgevers er ook niet op? Je werkt er immers niet meer dus waarom zou je ze erop zetten?
Over het oude werkgevers verhaal geef ik je gelijk. Maar je zet toch ook geen Microsoft of Cisco als certificaat op je cv?? CCA MPS4 ben je dus. Daar was ik gewoon benieuwd naar.

Back ontopic.

Reg. datum: 06 januari 2001

Leeftijd: 24
Opleiding: MBO Technische Informatica niveau 4 + ITIL Foundation + MCSA 2003 Messaging (bezig met MCSE 2003) + Windows Vista 70-620
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Centric
Huidige functie: Werkplekbeheerder/systeembeheerder
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: bij genoeg winst
Auto: Ja tot 510 ex
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: betaalde cursussen, flexibele werktijden, pensioen regeling, onkosten vergoeding ¤ 80,-
Maand salaris(bruto): ¤ 2130

Reg. datum: 08 juli 2003

Mijn gegevens:

Leeftijd: 25
Opleiding: Universiteit, Informatica
Werkervaring: jaar stage/afstuderen + 1 jaar 'echte' werkervaring
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Software Engineer
GSM: Ja, ook voor prive gebruik
Auto: Lease auto + tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
- Opleidingen volgen
- 5% bonus van gefactureerde uren, komt neer op 450-550e bruto in de maand
- 100e netto onkosten vergoeding standaard
Maand salaris(bruto): 2500

Lijkt me wel lekker, toch? :)

Boland wijzigde dit bericht 09-07-2007 14:13 (3%)

Reg. datum: 28 november 2004

Wat me trouwens opvalt is dat veel mensen die TU hebben gedaan, Software engineer zijn geworden. Is dat puur toeval of is er gewoon niets te beleven op de uni voor bv. netwerken?

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
Psychokiller schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:14:
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO Technische Informatica
Werkervaring: Ongeveer 1 jaar parttime, 1 jaar fulltime bij huidige werkgever
...
Maand salaris(bruto): 2069

Als ik zie wat mijn broertje nu met MBO systeembeheer zonder ervaring zou kunnen gaan verdienen (+-1950), veel van de replies in voorgaande posts zie en gezien de grote vraag aan ICT-ers denk ik dat er opzich meer uit te halen moet zijn, toch ?
Tis niet heel erg slecht, maar het kan veel beter. Het is een aardig starters salaris, maar dat ben je niet... Ik zou eens met iemand gaan praten.

Abom wijzigde dit bericht 09-07-2007 14:56 (4%)

quote:
Abom schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:42:
[...]

Tis niet heel erg slecht, maar het kan veel beter. Het is een aardig starters salaris, maar dat ben je niet... Ik zou eens met iemand gaan praten.
En zeker in deze tijd zijn de meeste bazen/managers/etc (ik ken je werkgever niet) vaak wel bereid meer te betalen uit angst dat je weggaaat.

Het scheelt ook vaak of je met een grote of kleine onderneming te maken hebt. In mijn ervaring wordt er bij grotere ondernemingen gemakkelijker gedaan (lees: minder gezeurd) op financieel gebied.

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
Marco1983 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 11:01:
[...]

Nee ik heb gewoon geen vakantie, deze vakantie. Als ik een keer verlof zou moeten hebben dan heb ik dus eigenlijk onbetaald verlof ja.

Qua loon maakt het uiteindelijk niets uit als het goed is. Want ik krijg toch alles weer terug van de belasting volgend jaar.
Had je het nu over een tijdelijk bijbaantje (desnoods via uitzendbureau ofzo), of "echt" werk?

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

quote:
Hillie schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:21:
[...]

Had je het nu over een tijdelijk bijbaantje (desnoods via uitzendbureau ofzo), of "echt" werk?
In zijn functieomschrijving staat eracter tussen haakjes dat het vakantiewerk betreft.
Marco1983 in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel ..."

Ook uit de berekening waarin hij vanuit een uurloon * werkdagen op een maandsalaris uitkomt doet iets dergelijks vermoeden. :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: