Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
endless schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:09:
[...]

'Verplichte' vrije dagen worden meegerekend.
Bijvoorbeeld als hemelvaart op donderdag valt (geen idee of het uberhaupt mogelijk is), dan is die vrijdag daarna vaak een verplichte vrije dag.
Die is er dus schijnbaar één minder in 2008 ofzo. :?
yep, verplichte vrije dagen zijn vaak de 'loze' vrijdagen of tussen kerst en oud & nieuw.
Overigens had ik al een pensioen, maar die moest ik helemaal zelf regelen. Nu is het dus een 50% pensioensregeling (gok dus dat ik dan 50% van mijn pensioen met bruto salaris betaal ofzo, dus zeg maar een 37% korting op 50% van mijn pensioensafdracht)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Reg. datum: 16 september 2003

Hoewel ik niet in de ICT zit. Post ik toch de gegevens van mijn eerste baan.
Heb namelijk met aandacht zitten lezen hier de laatste tijd.

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Werktuigbouwkunde
Werkervaring: op 3 stages na geen relevante
Werkgever: klein advies bureau, Industrie
Huidige functie: Junior projectleider
Laptop: ja
GSM: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 + 12 ATV
13e maand: nee
Auto: Ja, 207
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 2100 pm

Op zich geen slecht startsalaris. Daarbij ga ik de techniek in en daar zijn auto en telefoon niet standaard. Dus daar ben ik zeer gelukkig mee 8)

wsiev wijzigde dit bericht 02-07-2007 21:40 (7%)

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
wsiev schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:39:
Hoewel ik niet in de ICT zit. Post ik toch de gegevens van mijn eerste baan.
Heb namelijk met aandacht zitten lezen hier de laatste tijd.

Opleiding: HBO Werktuigbouwkunde
Werkervaring: op 3 stages na geen relevante
Werkgever: klein advies bureau, Industrie
Huidige functie: Junior projectleider
Vakantiedagen: 24 + 12 ATV
13e maand: nee
Auto: Ja, 207
Secundaire arbeidsvoorwaarden:
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 2100 pm

Op zich geen slecht startsalaris. Daarbij ga ik de techniek in en daar zijn auto en telefoon niet standaard. Dus daar ben ik zeer gelukkig mee 8)
Als je goede doorgroei kansen hebt zeker een mooi begin. Niet een super hoog salaris, maar ook zeker niet laag. Maar zeker aan het begin van je cariere zijn doorgroei mogenlijkheden imho belangrijker.

To be, or not to be, those are the parameters

Duuuussss...
Reg. datum: 14 december 2000

Leeftijd: 23
Opleiding: Havo
Werkervaring: 4 jaar in webdevelopment
Werkgever: Drecomm Rotterdam
Huidige functie: Medior PHP Developer / projectleider (Zend gecertificeerd)
Laptop: nee
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: jaarbonus: ¤ 1500 bruto bonus bij meer dan 75% rendabel
GSM: nee
Auto: Ja, á ¤ 450,- per maand (bruto)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: jaarlijkse ziektebonusregeling (bij minder dan 4 dagen ziek)
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): ¤ 2300,-

8 bitterballen = 1 byterbal

Reg. datum: 23 februari 2007

Misschien is het een goed idee om "Wat verdient een ICTer gemiddeld te splitsen":
Topic 1: Wat verdient een ICTer gemiddeld - WO
Topic 2: Wat verdient een ICTer gemiddeld - HBO
Topic 3: Wat verdient een ICTer gemiddeld - MBO
Volgens mij is dat zinniger want voor een WO-er is het niet zo relevant wat een MBO-er verdient en vice versa.
Dat vergroot de toegevoegde waarde van het onderwerp.

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
petervenray schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:58:
Misschien is het een goed idee om "Wat verdient een ICTer gemiddeld te splitsen":
Volgens mij is dat zinniger want voor een WO-er is het niet zo relevant wat een MBO-er verdient en vice versa.
Niet mee eens. Juist de variatie aan opleiding en ervaring maakt het topic extra boeiend imo.

quote:
Er is misschien geen overlap tussen WO en MBO inderdaad maar wel tussen MBO en HBO en tussen HBO en WO.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Reg. datum: 06 november 2002

quote:
Na >6 jaar werkervaring is er niet echt meer een duidelijk scheiding tussen HBO en MBO.
Een MBO-er met veel werkervaring zit vaak al hoger dan een startende HBO-er (weliswaar ook vaak wat leeftijdverschil)

Seeing is believing, but even a blind man can believe

Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Informatie, HBO Scheikunde
Werkervaring: 7 jaar in software development
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Senior .NET Ontwikkelaar & Technisch Projectleider
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand, 8 % van jaarsalaris
GSM: ja
Auto: Ja, á ¤ 540,- per maand (bruto) ex brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekering
Maand salaris(bruto): ¤ 3300,-

http://www.pakeenspel.nl

WoW
Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 25 juni 2007 @ 15:44:
Binnenkort een nieuwe baan :)

Leeftijd: 33
Opleiding: HBO informatiekunde
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Test Engineer ---> en dat blijft dus zo: Test Engineer
Laptop: Nee ---> Nee
Vakantiegeld: 8% ---> 8%
Vakantiedagen: 25 ---> 24 + 12 ADV ivm 38 uur contract
13/14e maand of winstuitkering (bruto): 13e maand ----> geen 13e maand wel winstuitkering (1200)
GSM: Nee ---> Nee
Auto: Nee ---> Nee
Secundaire arbeidsvoorwaarden: ga er iets op vooruit in totaal (geen ziekenkosten meer, maar wel pensioenregeling nu)
Maand salaris (bruto): ¤2300 bij 40 uur ---> ¤3200 bij 38 uur.

Kortom, ik ga er aardig op vooruit. :*)
goed gedaan, hoppen naar een ander bedrijf zeker.

Software testen - You build it, I break it! - testen2008@gmail.com

Reg. datum: 03 juli 2007

Opleiding: MBO ICT beheer niv.4
Werkervaring: 1 klein jaartje
Werkgever: Een stichting
Huidige functie: Junior systeembeheerder, junior applicatiebeheerder
Laptop: Nee, wel afdelingslaptop
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensoenregeling, flexibele werktijden
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): ¤ 1505,-

Reg. datum: 15 augustus 2003

Opleiding: HBO Informatica
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Zakelijk dienstverlener
Huidige functie: .NET Software Engineer
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Nee
Auto: Ja, 900 incl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ADSL vergoeding, pensioenregeling, spaarloonregeling
Maand salaris(bruto): 2400

Tevens bezig met het volgen van MCTS en diverse Oracle cursussen.

Al met al wel ok dacht ik zo :-)

Janus2700 wijzigde dit bericht 04-07-2007 19:16 (6%)

Reg. datum: 26 september 2000

Ik vind je lease budget wel erg hoog, gezien je salaris. Ik zou liever beter verdienen en dan iets minder luxe auto rijden, voor 900 euro kun je echt dikke auto's leasen.

Abom wijzigde dit bericht 05-07-2007 10:52 (50%)

quote:
Abom schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:52:
Ik vind je lease budget wel erg hoog, gezien je salaris. Ik zou liever beter verdienen en dan iets minder luxe auto rijden, voor 900 euro kun je echt dikke auto's leasen.
offtopic:
Hoe zou die compensatie er uit zien? "x-euro salaris" staat tot "y-euro leasebudget". Hoe groot zijn x en y in dit geval?

Bij baan_1 krijg je geen leaseauto, bij baan_2 wel en 2000 salaris. Hoe hoog zou het salaris bij baan_1 moeten zijn zodat het verschil qua arbeidsvoorwaarden nihil is (overige arbeidsvoorwaarden daargelaten).

Dit is niet echt een kwestie waar ik mee te maken heb maar ben hier gewoon nieuwsgierig naar door al die leasebudgetten die langskomen. Het gaat mij niet om harde getallen maar om een vuistregel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Op zoek naar user icon...

quote:
argro schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:08:
[...]
offtopic:
Hoe zou die compensatie er uit zien? "x-euro salaris" staat tot "y-euro leasebudget". Hoe groot zijn x en y in dit geval?

Bij baan_1 krijg je geen leaseauto, bij baan_2 wel en 2000 salaris. Hoe hoog zou het salaris bij baan_1 moeten zijn zodat het verschil qua arbeidsvoorwaarden nihil is (overige arbeidsvoorwaarden daargelaten).

Dit is niet echt een kwestie waar ik mee te maken heb maar ben hier gewoon nieuwsgierig naar door al die leasebudgetten die langskomen. Het gaat mij niet om harde getallen maar om een vuistregel.
quote:
blue eyes schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:49:
[...]

Ik reken als vuistregel mijn brutonorm bedrag als het extra bedrag. Stel dat mijn norm 800 is, reken ik voor een baan zonder leasewagen 800 euro bruto meer salaris.

In mijn berekening om over te stappen naar een bedrijf zonder leasewagen heb ik het concreter gemaakt. Ik heb uitgerekend wat mijn huidige netto salaris (incl. leasewagen) is, heb uitgerekend wat een eigen wagen in maand kost.

Het verschil moet je bruteren, dus bij je salaris zonder leasewagen optellen om het zelfde netto salaris te houden incl. auto.

Dus: je netto inkomen incl. auto berekenen.
Ik zal derhalve het enige ontopic deel van me quoten. Kunnen we weer ontopic verder. Dat gaat nog over verdiensten van een ICT.

blue eyes wijzigde dit bericht 05-07-2007 16:07 (31%)

1 game pc en 4 kantoor pc's

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
blue eyes schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 16:06:
[...]

[...]

Ik zal derhalve het enige ontopic deel van me quoten. Kunnen we weer ontopic verder. Dat gaat nog over verdiensten van een ICT.
Het ligt er ook een beetje aan voor hoeveel je de auto zakelijk gezien nodig hebt. Ik zelf zie niet het complete bruto bedrag wat de auto kost als meerwaarde. Ik moet voor mijn werk veel in de auto zitten en daarom krijg ik een "luxe" auto. Als ik voor mijn werk geen auto nodig zou hebben dan zou ik prive een stuk goedkopere auto rijden.

Ik vindt de meerwaarde op mijn salaris dus ongeveer de waarde die ik anders uit zou geven aan een auto. Het feit dat ik een duurdere auto rijdt kost me tenslotte ook netto geld. Dus ik houdt dan weer geen rekening met bruto/netto

Ik zou prive waarschijnlijk denk zo'n 300 euro per maand kwijt zijn dus dat vindt ik ongeveer de waarde.

To be, or not to be, those are the parameters

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Nee, er is nauwelijks tot geen toegevoegde waarde aan zo'n gefilterd overzicht. Daarnaast zijn opsomtopics nou niet de meest aantrekkelijke topics van het forum en die zou ik in aantal graag beperkt houden :)

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

Een heleboel reacties over leasen zijn verwijderd. Welke auto je kunt leasen voor welk bedrag hoort hier niet thuis. Hier vervolgens 10 reacties lang over doordrammen is pauper.

Een kort en bondig intermezzo kan op zich wel. Ik heb 3 reacties laten staan over leaseauto's en de relatie tot loon, omdat deze nog enigszins ontopic zijn, al is dat eigenlijk ook een onderwerp voor een nieuw discussietopic waarschijnlijk :)

Leeftijd: 23 (vanaf 9 juli, 24)
Opleiding: MBO ICT niveau 2, ECDL (in bezit van beide diploma's)
Werkervaring:
  • Niet ICT gerelateerd: 5 jaar full time (daarna terug naar school gegaan)
  • ICT gerelateerd: twee dagen stage per week voor een periode van ongeveer negen maanden, bij het zelfde bedrijf.
Werkgever: Metaalbedrijf in Kerkrade
Huidige functie: Netwerkbeheerder (vakantiewerk voor een periode van zeven weken)
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Inbegrepen bij het brutoloon
Vakantiedagen: Inbegrepen bij het brutoloon
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: -
Auto: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Maand salaris(bruto): ¤9,41 (all-in uurloon) x 160 (uren per maand) = ¤1505,60 (per vier weken)

offtopic:
Na afronding van mijn stage periode heb ik zelf aangegeven om in de vakantie bij het bedrijf te komen werken, aangezien men nu bezig is met het aanleggen van een volledig nieuw netwerk. Zo kan ik een extra centje verdienen, én steek ik ook nog wat op. De werkervaring die ik op doe kan ik weer goed gebruiken voor mijn volgende opleiding, MBO ICT niveau 4. En het staat natuurlijk wel goed als ik straks mijn opleiding af heb en ergens ga soliciteren. Beter als vakkenvullen in de supermarkt voor het zelfde geld natuurlijk! En mijn werkervaring uit het verleden is eigenlijk ook niet al te spannend op zich:
  • Anderhalf jaar bij de grootste speelgoedwinkel van Nederland. Full-time, all-round medewerker, maar voornamelijk magazijn werkzaamheden.
  • Drie jaar en drie maanden bij een schoonmaakbedrijf in Sittard. Voornamelijk brand-, roet-, en waterschades afhandelen. Maar ook gevelreiniging, nieuwbouw woningen opleveren, enz.
  • Twee maanden (full-time) bij een bedrijf dat schoolspullen doet inpakken. Productiewerk op en top! Nog een keer productiewerk en ik hang me zelf op! :r
Hoofdreden om terug naar school te gaan was om iets te gaan doen wat me gewoon écht bevalt, en ik ook nog jaren wil gaan doen.

Nu ben ik ben nouw betrokken bij zo ongeveer alles wat qua ICT te gebeuren staat binnen het bedrijf de komende tijd. Om het netwerk op te zetten is een extern bedrijf ingehuurd. Met één van de mensen die daarbij werken werk ik eigenlijk de meeste tijd die ik aanwezig ben binnen het bedrijf samen. Ik mag bij zo ongeveer alles meehelpen eigenlijk. Bestellen van materialen, communiceren met de medewerkers, systemen installeren en configureren, netwerk configuraties toepassen, licentiebeheer, offertes aanvragen en doorvoeren, enz. Zeker wel een leuk vakantiebaantje!

Het loon is niet om bij te kwijlen, maar het is ook maar voor een korte periode. Geld komt later wel als ik echt ergens als vaste medewerker aan de bak kan gaan. Als ik straks niveau 4 af heb, en in het bezit ben van het hele Cisco en CCNA gebeuren (1, 2, 3, 4) dan sta ik er toch weer wat beter voor natuurlijk. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in! :)

Muhahaha
Reg. datum: 10 november 2001

Leeftijd: 25
Opleiding: Havo, HBO Hogere Informatica (niet afgerond)
Werkervaring: 6 jaar, onder andere als werkplekbeheerder, grafisch ontwerper en webdeveloper
Werkgever: Klein internetbedrijf (12 man) in Groningen
Huidige functie: Senior webdeveloper
Laptop: nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, gezamelijke lunch (in de baas zijn tijd)
Werkweek: 40 uur (9:30 - 17:30)
Maand salaris(bruto): 2300

Confutatis maledictis, flammis acribus addictis

Reg. datum: 06 juli 2007

Leeftijd: 25
Opleiding: MBO ICT nv4 + Kort HBO Bedrijfskundige Informatica + MCP
Werkgever: Onderwijs
Aangeboden functie: Junior Business Consultant (Oracle)
GSM: Ja + prive
Vakantiedagen: 30 + 12
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet thuis vergoeding, zorgverz.vergoeding +- 30 euro p/mnd, Pensioen (100% vergoed) etc...
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): 2650

Ga binnenkort beginnen.....kan niet wachten...

Leeftijd: 22
Opleiding: TI (niet afgemaakt)
Werkervaring: nu een aantal maand bezig, ervoor enkel als freelancer
Werkgever: Consultancy
Functie: PHP Developer
Vakantiedagen: 20 + 12
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Groepsverzekering (hospitalisatie, pensioensparen, edm)
Maand salaris (bruto): 2100 (met onkostenvergoeding edm erin)

Niet slecht vind ik persoonlijk :)

dis.pater wijzigde dit bericht 06-07-2007 14:00 (8%)

Design-by-buzzword fanatic
Reg. datum: 11 januari 2004

Leeftijd: 23
Land: Nederland
Opleiding: HBO Hogere Informatica
Werkgever: Ordina J-Technologies
Functie: Medior Java EE Software Engineer
Rollen: (Lead) Developer/Web Developer/Consultant
GSM: Ja + prive
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: collectieve en individuele eindejaarsbonus
Auto: Lease, Ford Focus Futura 110pk, alles erop en eraan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet thuis vergoeding, publicatievergoedingen, riante aanbrengbonussen/cadeaus (WII, reis Barcelona), collectieve pensioen, ziektekosten, en vaste verzekeringen
Maand salaris(bruto): 2400 + bonussen afhankelijk van inzet/prestaties/etc...
Locatie: Hoofdkantoor Nieuwegein, detachering door het hele land (norm is max 1-1,5 uur rijden)

Leuke werkgever, zeer informeel, geen pakkencultuur (scheelt kleding-/stomerijkosten ;)), vele mogelijkheden tot het volgen van cursussen op alle gebied (dit was samen met de informele werksfeer voor mij de belangrijkste reden om er te gaan werken)

JKVA wijzigde dit bericht 02-08-2007 13:48 (3%)

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
Marco1983 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:29:

<knip>

Vakantiedagen: Inbegrepen bij het brutoloon

<knip>

Maand salaris(bruto): ¤9,41 (all-in uurloon) x 160 (uren per maand) = ¤1505,60 (per vier weken)
Begrijp ik het goed dat je van die ¤1505 bruto dus ook je vakantiedagen nog moet 'kopen'? Of dat je zoiets hebt als onbetaald verlof?

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

Vanaf 1 sept:

Leeftijd: 27
Opleiding:
-Propedeuse HBO Informatica Webdesign
- bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica (deeltijd)
- MCSA + Messaging
- nog 1 cert voor MCSE
- Citrix
- ITIL foundation
- ITIL practitioner Incident management
Werkervaring: 3,5 jaar IT
Werkgever: Kleine detacheerder/dienstverlener
Functie: Messaging Consultant (Exchange)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Auto: ja, 600 ex
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen 50/50, collectieve ziektekosten etc etc
Maand salaris(bruto): 3000,-

Ben er tevreden mee :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: