Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: botoo
Moderator TMF / T.net Powermod
too old to die young
Reg. datum: 10 november 1999

Introductie
Dit topic is bedoeld voor het melden van foute moderaties waarvoor je het niet nodig vind om er een apart topic voor te openen.

Het is de bedoeling dat de reguliere modders ingrijpen en zonodig een powermod bijspringt (als de reactie te oud is of als er al heel veel moderaties op geweest zijn waardoor reguliere invloed niet volstaat).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een discussie onstaat dan zullen de modjes alhier die discussie afsplitsen naar een eigen topic.
Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL (deze is te vinden door op 'score' te klikken).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.
Alvast bedankt en brand maar los!
(Elke vermeende overeenkomst van deze topicstart met Rataplan's Spel- en tikfoutjes topic in Frontpage Algemeen berust volledig op toeval :+ )

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!

Reg. datum: 12 juni 1999

Kan iemand eens naar de eerste vier posts in nieuws: Gratis openbaar vervoer mogelijk door softwarefout chipkaart kijken?

Ik heb het idee dat een paar mensen hun modrechten een beetje aan het misbruiken zijn, door een +2 toe te kennen. Een 0 kan ik wel inkomen, maar als je een +2 geeft is dat imho een beetje verdacht...
FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

ik ben ook weer van de partij :)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

too old to die young

Mooie moderaties om weer een paar mensen van de botte bijl te laten 'genieten'.

* done *

Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .

Reg. datum: 21 oktober 2004

http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2083016
Deze reactie is een beetje bot en erg onvriendelijk en het klopt ook zeker niet helemaal wat hij zegt, maar om deze reactie nu gelijk te stellen met echt onzinberichten, door het op -1 te modden?
Persoonlijk vind ik 0 redelijker.
Of is onvriendelijk bijna denigrerend genoeg voor een -1?

Reg. datum: 02 april 2004

@Quacka: Ik schat dat de helft van de reactie waar jij op doelt onvriendelijk/flamig is. De rest is op zijn best onbewezen. Waar "H@rry" precies op reageert is mij niet helemaal duidelijk, maar de hele Windows <> Linux discussie is sowieso offtopic.
Je kunt de vraag ook omdraaien: Staat er in de reactie iets nuttigs mbt dit topic? Mijn antwoord daarop is nee. Met "-1" kan ik prima leven, gezien het %% flame. Dezelfde beweringen op neutrale toon hadden bij mij een "0" opgeleverd, met het voordeel van de twijfel, al vind ik zijn betoog niet sterk.

kan denken als een computer
Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Quacka schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:03:
http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2083016
Deze reactie is een beetje bot en erg onvriendelijk en het klopt ook zeker niet helemaal wat hij zegt, maar om deze reactie nu gelijk te stellen met echt onzinberichten, door het op -1 te modden?
Persoonlijk vind ik 0 redelijker.
Of is onvriendelijk bijna denigrerend genoeg voor een -1?
Ik weet niet of het bot of onvriendelijk is, maar het is wel een -1 omdat het zwaar offtopic is.
Overigens reageert hij op http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2082932
wat eigenlijk ook off-topic is. En hij reageerde weer op http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2082896 wat randje off-topic is.

21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!

Uitmuntend, Uitmuntend, Uitmuntend???????

Tijd voor een modje om eens te kijken of hier wat structurele mod-misbruikers bijzitten? Want als deze drie reacties een +2 waard zijn ga ik morgen mijn schoen opeten...
FZR 600R

Net als deze, 0, +1 of +2...dacht het niet.
http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2083817

Toch nog veel modjes die een +'ej als "mee eens" zien ipv een objectieve moderatie...dat soort mensen moeten we niet hebben :(.

"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

quote:
Of wat dacht je van degene waar hij op reageerde. Een ordinaire First Post die een +2 krijgt...

Zucht, waar gaat het modereren naartoe...
kan denken als een computer
Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Ik erger me aan dit modsysteem: 29x een -1 en dan nog staat ie niet in het rood. Wie verzint het toch om gemiddelde ipv mediaan oid te gebruiken!?

21,4% van de Tweakers is eigenlijk geen echte Tweaker.
Download hier gratis een kwaliteits-OS!

quote:
terabyte schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:26:
[...]

Ik erger me aan dit modsysteem: 29x een -1 en dan nog staat ie niet in het rood. Wie verzint het toch om gemiddelde ipv mediaan oid te gebruiken!?
Inmiddels al 43x -1 en nog steeds geen rode post... dat komt omdat er steeds meer mensen een +2 blijven geven. Daarstraks waren het er nog 5, nu zijn het al 8...
Reg. datum: 05 mei 2006

Hmmm in zekere zin snap ik het nog wel dat die +2's krijgt.

Er zijn gewoon een heleboel mensen die zich uitermate geergert hebben aan die absurde first-post die erboven staat. De afwijzende reactie krijgt daardoor zeer veel 'steun' vanuit de community.

Uiteraard... is niet de bedoeling van het moderatie systeem. Maarja... Die first-post was ook gewoon absoluut een -10...

too old to die young

N.a.v. bovenstaande linkjes hebben een tiental ex-moderators kennis mogen maken met de botte bijl.

Blijf (voorlopig) dergelijke mismoderaties maar melden dan ga ik door tot de bijl breekt.

Reg. datum: 02 februari 2004

nieuws: Ook Dvd Jon bemoeit zich met iPhone-activatie

Deze reactie, die wat mij betreft gewoon een flame is, wordt door maar liefst 6 mensen met +2 beoordeeld..
http://tweakers.net/react...ting&ParentID=2084490

Kater? Eerst water, de rest komt later
Bouw mee aan Tweak City! Klik hier voor meer info!

Reg. datum: 31 augustus 2001

Wat vind je er zo flamerig aan?

Ik vind 'm niet zo erg. Ik kan prima leven met de +1 waar ie op dit moment op staat.

Een echte flame zie ik er niet in, maar een +1 is imho wel te hoog, het bied geen meerwaarde t.o.v. het standaard niveau. Een 0 zou imho prima zijn, die heeft hij van mij dan ook gehad.

too old to die young

* botoo met wildhagen.gif ^^ en heeft ook een reguliere 0 uitgedeeld.

Waarom is het een flame? Omdat er gezegd wordt dat Apple steevast naar een vendor-lockin of monopolie op hun marktsegment pushed? Dat lijkt me een simpele constatering van een feit...

Reg. datum: 02 februari 2004

Misschien is een flame wel wat overdreven, maar zo komt het
quote:
*kuch* blaat *kuch*
wel een beetje over op mij.

Kater? Eerst water, de rest komt later
Bouw mee aan Tweak City! Klik hier voor meer info!

Reg. datum: 21 oktober 2004

quote:
mjtdevries schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:57:
Wat vind je er zo flamerig aan?

Ik vind 'm niet zo erg. Ik kan prima leven met de +1 waar ie op dit moment op staat.
Ik ook.
+2 is natuurlijk onzin.
Het is minimaal een 0. En ik vind het een betere post dan sommige 0-postjes, dus +1 is best te verdedigen.
Overigens mag het draadje wel goed in de gaten gehouden worden, vind ik

Quacka wijzigde dit bericht 04-07-2007 16:56 (8%)

@Haan,

Niet gaan overdrijven. Het simpele feit dat er een *kuch* ... *kuch* staat, maakt het nog geen flame.

Laten we niet zo ver gaan dat alles neutraal verwoord moet worden. Een beetje kietelen mag best.

FZR 600R

quote:
wildhagen schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:23:
[...]

Of wat dacht je van degene waar hij op reageerde. Een ordinaire First Post die een +2 krijgt...

Zucht, waar gaat het modereren naartoe...
-2 verwijderd nu _O_

quote:
Yup, was vannacht al, door Longbeard: [FP] laag niveau :)

Modmisbruik-alert: wat is er zo uitmuntend aan een post met vier puntjes? En diegenen die deze reactie een +2 gaven mogen ook wel onder de loep worden genomen.... en hetzelfde geld voor degenen die deze reactie, deze reactie of deze reactie een +2 geven.

Edit: ok, de 1e is nu gewijzigd, maar ook dit is zeker geen +2 waard...

wildhagen wijzigde dit bericht 04-07-2007 20:24 (39%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: