Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing
Het Grote Printer Topic - Deel 1
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 36 37 38 39 last
Reageer Nieuw Topic2500 enveloppen en/of kartonnen briefkaarten printen
Op dit moment hebben we een standaard HP laser printertje maar daarmee werkt het niet goed. In de invoerbak mogen geen enveloppen en in de handinvoer kan ik maximaal 10 stuks kwijt. Daardoor is iemand voor een mailing nu zo'n 6 uur bezig met het domweg invoeren van die dingen.
We printen op dit moment puur het adres en een port betaald logo (z/w). De snelheid boeit niet echt, het gaat vooral om het feit dat er wat meer massa in kan. A4 gaat prima overigens.
Wellicht zijn er printers die het papier niet draaien maar in een rechte lijn werken? Dat gaat vast een stuk beter met enveloppen e.d.
Zin om een leuk project te programmeren (netjes betaald) in PHP/MySQL op het CakePHP framework. http://tentoday.com !
Reg. datum: 21 maart 2000
Bij de 4000 serie van HP kan je deze krijgen: enveloppen invoer voor 75 vel
Da's natuurlijk niet zoveel, maar het is maar een voorbeeldje. Ongetwijfeld zal HP wel modellen hebben waar er meer ingaan (vraag het ze op 0900 - 202 0165) en anders kan je altijd nog bij xerox en lexmark kijken.
't is niet goedkoop, maar dat is 6 uur iemand aan zo'n printer laten zitten natuurlijk ook niet
Raymond wijzigde dit bericht 03-07-2007 11:54 (9%)
Enveloppen doe ik via de A4-bak op mijn HP Deskjet. Probeer eens bij de huidige printer dat te doen.quote:djluc schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:36:
Vraagje: Ik ben op zoek naar een goede printer voor een MKB bedrijf, een winkel, waarmee het volgende goed mogelijk is:
2500 enveloppen en/of kartonnen briefkaarten printen
Hoeveel grams zijn de briefkaarten?
Heb ze niet zo snel kunnen vindenquote:Raymond schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:53:
Meestal kom je dan in een wat grotere printer terecht, waar aparte invoereenheden bij te krijgen zijn.
Bij de 4000 serie van HP kan je deze krijgen: enveloppen invoer voor 75 vel
Da's natuurlijk niet zoveel, maar het is maar een voorbeeldje. Ongetwijfeld zal HP wel modellen hebben waar er meer ingaan (vraag het ze op 0900 - 202 0165) en anders kan je altijd nog bij xerox en lexmark kijken.
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Zin om een leuk project te programmeren (netjes betaald) in PHP/MySQL op het CakePHP framework. http://tentoday.com !
Dit is volgens mij niet normaal. Wat nu?
aex351 wijzigde dit bericht 07-07-2007 18:32 (42%)
< dit stukje webruimte is te huur >
Canon/verkoper bellen of terugbrengen?quote:aex351 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 18:28:
Ok ik heb nu de MP600 gekocht. Wanneer ik een foto print op standaard kwaliteit zitten er om de 1cm strepen op het papier. Ik heb begrepen na mijn zoektocht op het internet dat dit komt doordat een transport roller in de printer te strak staat afgesteld waardoor er op bepaalde plekken iets minder inkt komt.
Dit is volgens mij niet normaal. Wat nu?
Comp specs LinkedIn
Dus het is een niet normaal iets?quote:
< dit stukje webruimte is te huur >
Lijken jou strepen door je afdruk normaal?quote:
Jah 'k ben toch malle pietje nie!
Op dit moment heb ik een laserprinter (z/w) waarmee ik alle documenten print. Daarom ben ik op zoek naar een all-in-one printer die zo nu en dan gebruikt gaat worden voor een kopietje en soms een kleurenafdruk (geen foto). Fax mogelijkheid is een plus, maar niet noodzakelijk.
Zelf had ik n.a.v. de Hardware.info test ben ik uitgekomen op de HP PhotoSmart C4180 en de Canon Pixma MP180.
Voor de prijs hoef ik beide niet te laten, het voordeel van de HP is dat HP bij elke cartridge een eigen kop meeleverd, het geen wat Canon niet doet.
Het voordeel van de Canon daaraan tegen is dat deze sneller en toch ietsjes goedkoper is.
Iemand suggestie op een van deze of zelfs een nog betere oplossing?
Intel Core 2 Duo E8500 3,16 Ghz - Asus Striker Extreme nF680i - 2x2Gb DDR2 OCZ Fatal1ty Memory - Scythe Mugen - XFX Nvidia GeForce GTX 280 1GB DDR - 2x250GB Seagate HDD - Antec Earthwatts 650w - SonyNEC 7200S - Samsung 2253BW WideScreen - Lian Li PC-A10
Aangezien je zelf aangeeft de printer niet regelmatig te gebruiken, lijkt mij de snelheid van ondergeschikt belang. Wat is dan je voorkeur?quote:AvanCade schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:49:
Op dit moment heb ik een laserprinter (z/w) waarmee ik alle documenten print. Daarom ben ik op zoek naar een all-in-one printer die zo nu en dan gebruikt gaat worden voor een kopietje en soms een kleurenafdruk (geen foto). Fax mogelijkheid is een plus, maar niet noodzakelijk.
Het voordeel van de Canon daaraan tegen is dat deze sneller en toch ietsjes goedkoper is.
Iemand suggestie op een van deze of zelfs een nog betere oplossing?
Comp specs LinkedIn
Mijn vraag was eigenlijk ook min of meer of Canon nog steeds veel last heeft van vervuilde/verstopte koppen.
Intel Core 2 Duo E8500 3,16 Ghz - Asus Striker Extreme nF680i - 2x2Gb DDR2 OCZ Fatal1ty Memory - Scythe Mugen - XFX Nvidia GeForce GTX 280 1GB DDR - 2x250GB Seagate HDD - Antec Earthwatts 650w - SonyNEC 7200S - Samsung 2253BW WideScreen - Lian Li PC-A10
Toen ik ging zoeken naar oplossingen, kwam ik tegen dat het zou kunnen gaan om verstopte spuitmondjes, of een te strak afgestelde papierroller als ik het goed had. Mochten het verstopte spuitmondjes betreffen, dan wordt dat een garantiegevalletje? En in andere gevallen ook (mocht iemand nog andere oorzaken kunnen verzinnen, aangezien ik hier niet zo in thuis ben)?
Dit print namelijk niet lekker, kan ik je wel vertellen... Iemand?
DPC - WCG, 'cause we are worth it! Jij toch ook?
Als je printer nog garantie heeft zou ik met de printer terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt om garantie te claimen. Voor zover ik weet worden namelijk verstopte koppen/spuitmondjes binnen de garantie gewoon vervangen, en ook het vertonen van strepen op het papier hoort ook niet zo te zijn bij dit soort printers.quote:Jejking schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 20:49:
Ik zit hier met problemen. Mijn Canon i850 vertoont hier (alleen bij het printen in kleur) strepen op het papier, die lopen in de papierdoorvoerrichting.
Toen ik ging zoeken naar oplossingen, kwam ik tegen dat het zou kunnen gaan om verstopte spuitmondjes, of een te strak afgestelde papierroller als ik het goed had. Mochten het verstopte spuitmondjes betreffen, dan wordt dat een garantiegevalletje? En in andere gevallen ook (mocht iemand nog andere oorzaken kunnen verzinnen, aangezien ik hier niet zo in thuis ben)?
Gezien het feit dat de strepen in de papierdoorvoerrichting lopen zou ik trouwens verwachten dat het aan de papierroller ligt, strepen door de kop lopen meestal dwars over het papier. Om uit te sluiten dat het verstopte spuitmondjes zijn kun je de printer een keer het controleraster laten printen (te vinden in de printerdriver onder het tabblad onderhoud), hier zou je een volledig raster per kleur moeten zien, mist in één van de rasters een aantal streepjes dan is de kop verstopt. Wat je zelf nog kunt proberen om een verstopte kop te 'repareren' is de printer een keer of vier zichtzelf te laten dieptereinigen (ook te vinden op het tabblad onderhoud), als het raster daarna nog steeds lijntjes mist is de kop zo goed als zeker definitief kapot.
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
Reg. datum: 26 maart 2000
Ik heb iets meer dan 2 weken geleden een Canon MP160 gekocht. Sinds gister blijft bij het printen constant het papier hangen. Het lijkt er op dat de printer het papier aan één kant sneller naar binnen trekt dan aan de andere waardoor het papier scheef getrokken wordt.
De winkel wil em niet omruilen, hij wordt ter reparatie opgestuurd en dan ben ik minstens een maand verder. Daarom wilde ik eerst even hier vragen of mensen het probleem kennen, en of het misschien makkelijk op te lossen is.
Een maand!quote:WoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:09:
De winkel wil em niet omruilen, hij wordt ter reparatie opgestuurd en dan ben ik minstens een maand verder. Daarom wilde ik eerst even hier vragen of mensen het probleem kennen, en of het misschien makkelijk op te lossen is.
Of is het de winkel die maar wat verzint? Oplossing? Heb je al gezocht?
PcDealer wijzigde dit bericht 11-08-2007 12:26 (3%)
Comp specs LinkedIn
Die dingen zitten redelijk dicht. Ik kan wel naar binnen loeren, maar zie niks klem zitten oid. Heb ook al via de software de rollers schoongemaakt (dan gaat ie gewoon 30x spinnen zonder papier).quote:PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Een maand!Ik sluit een Canon dus vanaf nu uit voor mijn toekomstige printer aankopen.
Ik gok dat het de winkel is, meestal zijn dit soort dingen makkelijk op te lossen (lees onderstaand verhaal), maar als de printer echt helemaal open moet dan doen de meeste winkels die niet ivm fabrieksgarantie. Canon lost dit soort dingen naar mijn mening altijd prima op, alleen ben je je printer dan vaak wel 4 weken kwijt. De winkel zou natuurlijk voor die tijd een leenprinter mee kunnen geven, dan zit de klant iig niet zonder printer.quote:PcDealer schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Een maand!Ik sluit een Canon dus vanaf nu uit voor mijn toekomstige printer aankopen.
Heeft er toevallig een keer papier vast gezeten? De meeste printers die ik heb gezien die dit probleem hadden, hadden dat namelijk een keer gehad. Vaak was er dan een miniscuul stukje papier achtergebleven die dit probleem veroorzaakte. Het is in principe makkelijk op te lossen, alleen moet je het stukje papier dan wel kunnen vinden, soms helpt het ook wel om een keer met een busje perslucht de printer door te blazen, kans is dan dat je het stukje papier eruit blaast.quote:WoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:28:
[...]
Die dingen zitten redelijk dicht. Ik kan wel naar binnen loeren, maar zie niks klem zitten oid. Heb ook al via de software de rollers schoongemaakt (dan gaat ie gewoon 30x spinnen zonder papier).
Jarod wijzigde dit bericht 11-08-2007 14:58 (31%)
Toen ik de printer weer in wilde pakken en mee ging sjouwen en ik 'em even op zijn kop hield om in de doos te laten zakken viel het er uit.
Zoiets heb ik wel een vaker meegemaaktquote:WoutF schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:03:
Het bleek achteraf iets heel stoms. Er was een schroefje ingevallen, maar die was echt niet te zien (heb met een zaklamp dat ding van binnen bekeken voor zover dat ging.)
Toen ik de printer weer in wilde pakken en mee ging sjouwen en ik 'em even op zijn kop hield om in de doos te laten zakken viel het er uit.
Reg. datum: 10 april 2007
Ik gebruikg een originele cartridges, de cartridges zijn vol. Heb al reiniging en diepte reiniging meerdere keren gedaan, maar dit hiel niet ook al kostte me het een aantal cartridges.
Wie kan me helpen.
Reg. datum: 21 maart 2000
Wanneer je de printkop laat reinigen, krijg je dan ook problemen met blauw? (dus dat tijdens de reiniging er geen blauw meer geprint wordt?)
Dit is zo'n beetje de goedkoopste A3 kleurlaser op de markt.
Ik kan er echter geen gebruikservaringen van vinden, behalve duitse op druckerchannel.de. Maar zo goed is mijn duits niet. Kent iemand deze printer? En hoe belangrijk is het ontbreken van Postscript ondersteuning?
koud he!
Heb zelf de HP 6180 op het oog maar kan niet in de handleiding of internet vinden of deze direct naar een map op pc/server pdf scant en verzendt.
Wil namelijk een scanner of multifunctional die kan scannen naar pdf naar pc/server voor niet al teveel geld.
||=> XBOX 360 Gamertag database <=|| MCSA/MCSE Done: 70-210, 215, 290, 291, 297 | Busy 70-284 | To do: 70-293, 70-294
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 36 37 38 39 last