Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
ik heb al een pc maar ik wil me mobo vervangen er zat nanya geheugen op
het was een msi moederbord ik heb het ooit bij paradigit gekocht maar het bordje is zo bagger als wat

TheVirus2002 wijzigde dit bericht 30-06-2007 19:36 (42%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
EaS schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:37:
[...]

Klopt natuurlijk, maar wat ik er mee bedoel te zeggen: AMD legt niet voor niets de nadruk op performance-per-watt leadership.
Als je product gegarandeerd de koning is op een groot aantal vlakken dan lijkt het me toch niet dat je het volgende zegt (Bij monde van Vice-President Randy Allen): ""Barcelona will outperform the competition for certain workloads and be very competitive across the board." (En natuurlijk niet alleen daarop gebaseerd. AMD heeft het eigenlijk al tijden niet meer in interviews over absolute performance, performance-per-watt leadership daarentegen des te meer).

Mijn vertaling: Barcelona biedt ongeveer de dezelfde performance als Intel's 8 maanden oude clovertown, de uitschieters van beide maar even gladgestreken.
Dus wordt het maar op het lage verbruik gegooid. Tja: Ongeveer gelijkwaardige performance bij een lager verbruik levert je inderdaad performance-per-watt leadership op. Ware het niet dat Intel daar maling aan heeft: Intel has four-core Opteron stuffer set for August:
Een 2 GHz Quad-Core Xeon @ 50 Watt. Eens kijken wat een 95W 2.0GHz Barcelona daar tegen in te brengen heeft.

Normaal gesproken zeggen die pre-release 'testjes' (de Barcelona benchmarkjes dus) me niet zoveel (K7@firingsquad), en natuurlijk is het ook een grandioze prestatie als AMD zelfs maar de Core performance evenaart (ik kan me nog wel het ongeloof herinneren op sommige boards bij het eerste SPECint cijfer, als AMD uberhaupt maar dezelfde performance nadert is dit uiteraard klasse).
Maar of het genoeg is? Natuurlijk wacht ik af op de release datum en harde cijfers, maar voor mezelf heb ik het verwachtingspatroon al aardig wat naar beneden bijgeschroeft de afgelopen tijd. (Uiteraard hoop ik er volledig naast te zitten :) )
Ik vind het maar niets. Ik gok dat de Barcelona de C2D kan bij houden als hij 200 MHz lager geclockt is maar dat is het dan ook. En daar bij zijn de clock speeds nog lang niet hoog genoeg :'( maar toch ga ik voor een Quad core AMD. Ik weiger een Intel te kopen.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Athlon X2 5600+

De Agena zou je bedoelen, de Barcelona moet het opnemen tov de Xeon en niet de C2D of C2Q.

IK ga ook zeker geen Intel kopen, alleen al die gedachte :r En mijn systeem trekt het nog makelijk tot die tijd.

mad_max234 wijzigde dit bericht 01-07-2007 13:04 (39%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
mad_max234 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:01:
De Agena zou je bedoelen, de Barcelona moet het opnemen tov de Xeon en niet de C2D of C2Q.

IK ga ook zeker geen Intel kopen, alleen al die gedachte :r En mijn systeem trekt het nog makelijk tot die tijd.
Ja dat bedoel ik ook. Maar de Core is na genoeg hetzelfde. Alleen de Barcelona heeft meer HT channels. Ik weet niet hoe het met de memory controller zit maar volgens mij is die ook het zelfde. Want ik weet niet wat er nodig is om registered mem te ondersteunen maar ik gok dat AMD daar niet een compleet nieuwe memory controller voor gaat maken.

Ik blijf ook mooi bij AMD. Hopelijk kunnen we snel iets nieuws kopen. Me 2800 MHz Dual core is meer dan snel genoeg :D maar ik heb nog nooit zo lang geen nieuwe snellere cpu gekocht :P ( Beetje verwend :D )

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 08 mei 2000

Shit heb anderhalve week geleden een pc besteld met die nieuwe 45W X2, stond een levertijdsindicatie van 1-5 dagen destijds (bij salland). Nu staat bij mijn overzicht dat de levertijd onbekend is... Bij de levertijdsindicatie staat voor die processor tot 20 werkdagen... Dat schiet dus niet op...

Ye'll keep yer money, ye'll get yer mojo, and I get yer baby!!!

Rare vogel
Reg. datum: 14 september 2000

quote:
mad_max234 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 13:01:
Ach ja, de enige die je daarmee hebt is jezelf. Ik moet ook bekennen dat ik een AMD-voorkeur heb, maar prijs/kwaliteit voor alles hè?! Dus dan is zo'n troll vrij overbodig. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

-= HD4870 X2 =-

quote:
_the_crow_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Ach ja, de enige die je daarmee hebt is jezelf. Ik moet ook bekennen dat ik een AMD-voorkeur heb, maar prijs/kwaliteit voor alles hè?! Dus dan is zo'n troll vrij overbodig. :)
Nope en Intel :+ die verkoopt wel een cpu minder :P Mja dat merken ze natuurlijk niet. Maar als iedereen zo denkt zijn het er toch heel veel :). Alle Pc's die ik verkoop aan klanten hebben AMD. Mja hun zoeken prijs performance. En daar is AMD nog steeds de beste in. Hun hoeven geen Games te spelen. En zo wel dan mag de pc niet meer dan 1000 euro kosten dus ja kom je zo i zo al niet op een C2D. Athans een 5600+ is sneller dan een E6400 en is even duur. En 5600+ is idle zuiniger en die mensen hebben hun PC denk ik 95% van de tijd idle staan dus ook daar bespaar je.

Astennu wijzigde dit bericht 02-07-2007 17:02 (10%)

Athlon 64 X2 6000+@2,4TB RAID5
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Astennu schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:01:
[...]
Nope en Intel :+ die verkoopt wel een cpu minder :P Mja dat merken ze natuurlijk niet. Maar als iedereen zo denkt zijn het er toch heel veel :). Alle Pc's die ik verkoop aan klanten hebben AMD. Mja hun zoeken prijs performance. En daar is AMD nog steeds de beste in. Hun hoeven geen Games te spelen. En zo wel dan mag de pc niet meer dan 1000 euro kosten dus ja kom je zo i zo al niet op een C2D. Athans een 5600+ is sneller dan een E6400 en is even duur. En 5600+ is idle zuiniger en die mensen hebben hun PC denk ik 95% van de tijd idle staan dus ook daar bespaar je.
Prijs performance, ik weet niet wat AMD zo rond de 22 Juli gaat doen, maar de Core 2 Quad Q6600 duikt dan als het goed is onder de ¤200, zo ongeveer ¤195. Nu is dat ook ongeveer de prijs van een Athlon 64 X2 6000+. Als je vervolgens naar performance gaat kijken wint de Core 2 Quad Q6600 het van de Athlon 64 X2 6000+.

Het enige nadeel is dat de Intel moederborden over het algemeen nog wat duurder zijn, maar in dit geval kun je voor een P35 Socket 775 (naar ik meen) kiezen welke weer geschikt is voor de volgende generatie Intel processoren. AMD daar in tegen heeft nogsteeds geen socket AM2+ moederborden laten zien, laat staan dat ze op de markt zijn verschenen.

Zelf, zoals ik al eens eerder in dit topc aangaf, wil ik binnenkort gaan upgraden vanaf een AMD Athlon MP 2800+ systeempje. Ik ben minimaal 1 PCI-X slot nodig voor mijn RAID5 controller. Nu heeft Asus drie mooie moederborden één Socket AM2 en twee Socket 775 moederborden.

Helaas zijn de Socket 775 moederborden zo'n ¤50 tot ¤70 duurder dan het AM2 moederbord, maar als met de prijs verlaging de Core 2 Quad Q6600 inderdaa beneden de ¤200 komt, dan ga ik dit toch seriues overwegen.

Mijn gevoel ligt toch erg bij AMD, maar ik kan mijn geld toch maar eenmaal uitgeven. Wanneer AMD nu reeds AM2+ moederborden zou hebben dan was de keus iets makkelijker geweest, dan had ik het er waarschijnlijk op gegokt en had ik er eerst een Athlon 64 X2 5600+ of 6000+ in gestoken om vervolgens over een jaar een andere processor (quad core) te kopen.

P.s. 1 Ja, ik weet dat de nieuwe AMD processoren ook op een AM2 socket werken, maar je mist dan een paar features o.a. het terug clocken van de afzonderlijke core's.

P.s. 2 Opzich heeft AMD inderdaad nog wel de betere prijs / performance verhouding in het midden en low end segment van de markt. Overigens moet je nooit niet naar overclocken kijken (voodat overclockers weer beginnen over het goede mogelijkheid van het overclocken van de Core 2 duo processoren), aangezien er maar een heel klein deel overclocked, dit deel is zo klein dat je nauwelijks mee kunt rekenen.

_Dune_ wijzigde dit bericht 02-07-2007 21:58 (8%)

Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
_Dune_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:40:
[...]
Overigens moet je nooit naar overclocken kijken (voodat overclockers weer beginnen over het goede moeglijkheid van het overclocken van den Core 2 duo processoren), aangezien er maar een heel klein deel overclocked, dit deel is zo klein dat je nauwelijks mee kunt rekenen.
Op GoT lijkt me OC gehalte anders een vrij valide argument :/ . Dat is één van de redenen dat er bij deze AMD fan toch een Intel lijkt te gaan komen zelfs.

quote:
Naluh! schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:47:
[...]
Op GoT lijkt me OC gehalte anders een vrij valide argument :/ . Dat is één van de redenen dat er bij deze AMD fan toch een Intel lijkt te gaan komen zelfs.
Hier op GOT zit inderdaad een handje vol overclockers, maar je moet naar het grote plaatje kijken en dan vallen de overclockers in het niet. AMD zal echt niet ten onder gaan als personen die CPU's willen overclocken overstappen op Intel processoren. De massa is veel interessanter. Het enige wat overclocken aangeeft is dat er nog rek zit in een bepaald design, dus je kunt van hetzelfde design sneller versies gaan verwachten op den duur.

De grote verkopen worden gedaan bij bedrijven en OEM's en niet aan de overclocker. ;)

Hier op GOT (dit topic en vele andere AMD topic's) wordt veel te paniekerig gedaan naar mijn idee.
_0-
Reg. datum: 20 juni 2006

Tja maar alle overklokkers raden wel een C2D aan aan iedereen. Terwijl ze niet eens bijster veel sneller zijn. Als je niet overklokt dus. Ik heb vanmiddag nog iemand uit m'n klas AMD aangeraden. Stuk goedkoper en hij gaat toch niks overklokken. Nu heeft hij een 6000+ gekocht, best leuk speelgoed volgens mij :)

Viel me trouwens op dat de borden voor AMD echt supercheap zijn. Dan bedoel ik ook echt heel goedkoop. Zijn zowaar geen eens echt dure borden te vinden _/-\o_

R-O-Y wijzigde dit bericht 02-07-2007 22:01 (20%)

quote:
_Dune_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:53:
[...]

Hier op GOT zit inderdaad een handje vol overclockers, maar je moet naar het grote plaatje kijken en dan vallen de overclockers in het niet. AMD zal echt niet ten onder gaan als personen die CPU's willen overclocken overstappen op Intel processoren. De massa is veel interessanter. Het enige wat overclocken aangeeft is dat er nog rek zit in een bepaald design, dus je kunt van hetzelfde design sneller versies gaan verwachten op den duur.

De grote verkopen worden gedaan bij bedrijven en OEM's en niet aan de overclocker. ;)

Hier op GOT (dit topic en vele andere AMD topic's) wordt veel te paniekerig gedaan naar mijn idee.
Het is gewoon kut wat AMD laat zien, een andere benaming is er niet voor. Tenzij ze héél snel orde op zaken krijgen gaan ze weer terug naar wat ze heel lang waren, een marge-speler die alleen op prijs kan concureren. Als je denkt dat er te paniekerig wordt gedaan: zo goed doet het bedrijf het anders niet qua resultaat...

quote:
R-O-Y schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:00:
Tja maar alle overklokkers raden wel een C2D aan aan iedereen. Terwijl ze niet eens bijster veel sneller zijn. Als je niet overklokt dus. Ik heb vanmiddag nog iemand uit m'n klas AMD aangeraden. Stuk goedkoper en hij gaat toch niks overklokken. Nu heeft hij een 6000+ gekocht, best leuk speelgoed volgens mij :)

Viel me trouwens op dat de borden voor AMD echt supercheap zijn. Dan bedoel ik ook echt heel goedkoop. Zijn zowaar geen eens echt dure borden te vinden _/-\o_
Inderdaad, een gemiddelde gebruiker heeft bij AMD een prima prijs/perfomance systeem.
quote:
Naluh! schreef op maandag 02 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Het is gewoon kut wat AMD laat zien, een andere benaming is er niet voor. Tenzij ze héél snel orde op zaken krijgen gaan ze weer terug naar wat ze heel lang waren, een marge-speler die alleen op prijs kan concureren. Als je denkt dat er te paniekerig wordt gedaan: zo goed doet het bedrijf het anders niet qua resultaat...
Opzich heb je wel gelijk, dat het AMD op dit moment terluursteld met wat ze nu laten zien, en omdat dit niet verwacht was komt het harder aan. Daarom heb ik het idee dat er wel erg paniekerig gedaan wordt.

Verder is het inderdaad te hopen dat AMD orde op zaken steld en de fouten uit het nieuwe design weet te halen. Dit niet alleen voor hun zelf maar ook om een goede concurrend te blijven tegenover Intel of in iedergeval Intel ook wakker houdt.

AMD heeft in de afgelopen jaren toch wat leuke dingen laten zien. Nu één misser en gelijk druipen de fan's als het ware af ;) , maar ja één misser kan voldoende zijn. :/

Ik vindt erg jammer dat alles nu zo vertraagt is... en ik ben niet de enige. :)
Athlon X2 5600+

quote:
_the_crow_ schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:23:
[...]
Ik heb er niemand mee, ik ga elke keer er flink op vooruit als ik weer een nieuwe amd koop. Als nu massaal iedeen geen amd meer koopt dan gooi je pas je eigen ruiten in.(en vaak ook nog een die langzamer is dan een goedkopere amd lol) Als amd geen K8 had gehad hadden jullie nu geen C2D gehad om mee te patsen. (had je nog een Pentium 4 de komende jaren ;) )

En intel gooit er gewoon meer geld tegen aan dan amd, ja dan moet je toch wel iets neer kunnen zetten wat een 4 jaar oude core moet kunnen verslaan.

mad_max234 wijzigde dit bericht 02-07-2007 23:45 (15%)

Good moaning
Reg. datum: 26 januari 2002

AMD annuleert Lima, de 65nm single core Athlon 64. De 90nm Orleans gaat EOL en de nieuwe 45W modellen zullen hun plaats innemen. Dat past perfect bij de aankomende prijsdalingen. Alleen de Sempron zal het nog met single core moeten doen.

http://www.dailytech.com/AMD+Cancels+Lima/article7914.htm

I was pissing your coffee

-= HD4870 X2 =-

quote:
mad_max234 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 23:41:
[...]

Ik heb er niemand mee, ik ga elke keer er flink op vooruit als ik weer een nieuwe amd koop. Als nu massaal iedeen geen amd meer koopt dan gooi je pas je eigen ruiten in.(en vaak ook nog een die langzamer is dan een goedkopere amd lol) Als amd geen K8 had gehad hadden jullie nu geen C2D gehad om mee te patsen. (had je nog een Pentium 4 de komende jaren ;) )

En intel gooit er gewoon meer geld tegen aan dan amd, ja dan moet je toch wel iets neer kunnen zetten wat een 4 jaar oude core moet kunnen verslaan.
Helemaal gelijk in. En als je kijkt naar prijs / performance is AMD de King. Alleen voor gamers is het interessant om naar een C2D te kijken. Mensen die office doen en een goedkope pc willen raad ik allemaal AMD aan. Toch super snel. En een hele goede prijs. + erg zuinig vooral in Idle gebruik.

Alleen nu moet AMD weer wat in het high end segment zien te krijgen. Dus daarom moeten ze zo snel mogelijk met Agena en Kuma komen. Zodat ook de gamers weer voor AMD kunnen kiezen qua performance. Al is dit niet de grootste markt. De zakelijke markt kiest toch altijd nog voor intel. Ik heb al heel vaak geprobeerd het om te gooien bij de bedrijven waar ik werk. Bij een is het gelukt en gebruikt de nieuwe AMD pc maar liefst minder dan 1/3e van het wattage van de intels die we hadden. Bij het andere bedrijf blijven ze intel kopen omdat het betrouwbaarder zou zijn. Wel raar want die persoon heeft zelf wel een 3700+ thuis. Maar goed..... Ik had goede argumenten. Pc's waren sneller dan de P4 die hun een jaar geleden hadden ( toen heb ik het er al over gehad. ). Ze waren goedkoper ( 200 euro per pc of zo dat is dus best veel als je 200 pc's per jaar koopt ) en lager energie verbruik ( ook interessant als je 900 pc's in het hele bedrijf hebt ) Maar toch ......
quote:
Hacku schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:17:
AMD annuleert Lima, de 65nm single core Athlon 64. De 90nm Orleans gaat EOL en de nieuwe 45W modellen zullen hun plaats innemen. Dat past perfect bij de aankomende prijsdalingen. Alleen de Sempron zal het nog met single core moeten doen.

http://www.dailytech.com/AMD+Cancels+Lima/article7914.htm
Tja ik zie ook niet veel nut meer om een Singel core uit te brengen misschien voor die UMPC's maar voor de rest ??? Dual cores kunnen gewoon al erg goedkoop gemaakt worden. Dat is gewoon de toekomst.

Er worden hier nu allerlei excuses en smoesjes voor AMD bedacht maar bedenk je 1 ding: de opmars van AMD de laatste jaren was voor het grootste gedeelte te danken aan hun superieure performance, niet aan de prijs/prestatie verhouding. Al is die bij AMD ook altijd wel in orde geweest.
Athlon X2 5600+

quote:
Naluh! schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:21:
Er worden hier nu allerlei excuses en smoesjes voor AMD bedacht maar bedenk je 1 ding: de opmars van AMD de laatste jaren was voor het grootste gedeelte te danken aan hun superieure performance, niet aan de prijs/prestatie verhouding. Al is die bij AMD ook altijd wel in orde geweest.
Zijn geen excuses, maar de waarheid. En toen amd sneller was waren ze nog steeds goedkoper dan intel. prijs/prestatie zit altijd wel goed bij amd het is alleen jammer dat de meesten dat nooit zullen weten. En standaard een intel willen, en je hoor de raarste redenen waarom ze een intel willen.
Mr Majestic
Reg. datum: 09 juli 1999

http://uk.theinquirer.net/?article=40749
quote:
AMD Barcelona performance promises revealed

$800 CPU paper promises to slay the competition

By Theo Valich: Tuesday 03 July 2007, 14:19

WHILE ENGINEERS ARE working full throttle at making the K10 (10h family) work, performance figures are becoming an integral part of marketing presentations and so on. Recently, we managed to see the sort of performance figures that AMD is promising for Barcelona.
These performance numbers were based on systems using tge Opteron 2356, or known to the world of us regular folk as AMD QuadCore at 2.3GHz. The orice of this processor is currently set at $796 USD in quantities of 1000, so we'll see what can Clovertown at 2.66 GHz (Xeon 5355) do about it…

So, what will Barcelona deliver?

For starters, SPECint_rate2006 and SPECfp_rate2006 speak the voice of doom for the 366 MHz faster clocked Xeon - and these are the reasons why Intel was downplaying performance of FP and praising the INT.
These figures were from a few months ago, so things may well have changed since then. But in the Integer test, a Barcelona 2.3GHz yields 21% higher score than Clovertown 2.66 GHz, but Floating Point test leaves a staggering 50% performance deficit for Clovertown, and this is not something 45 nanometre Penryn can solve overnight. Unless, of course the clock deficit for AMD is such that Intel speeds past.

When it comes to comparing Barcelona to Santa Rosa, a 3.0GHz clocked Opteron 2222, Barcelona is in general, around 65-70% faster than the highest-clocked dual-core Opteron. SPECweb99 yields a hefty 67% performance increase, SPECweb99_SSL offers 66%, while SAP-SD offers 70% performance increase.
The highest gain, of over 100% can be seen in SPECweb2005/Ecom benchmark, while smallest gain was in TPC-C SQL2000, where only 42% gain was marked. This was all based on 2P (dual-socket) systems, of course.

In the four-socket arena, Opteron 8222 versus 8356 offers an average of over 60% performance boost, which is not a small thing - given that clock difference is 700MHz. SPECweb99 and SPECweb99_SSL give 68% performance increase, SPECweb2005/Ecom yields another scaling dream (91%), while most modest increase is again, TPC-C SQL2000. Nevertheless, TPC-C Oracle test will yield 75% performance increase while Terminal Services will offer 71%.

Overall, these are very impressive score increase promises. All of the performance increases happened with a processor that has 30% smaller TDP. Opteron x222 is a 120W Max.TDP, while this Barcelona 2356 stays in the 95W range.

The only real question that now remains is whther AMD can execute. Sadly, the company's recent track record does not bode well, with constant delays of products and events. And we'll also wait to see real tests of the Barcelonas rather than paper promises. µ
Reg. datum: 19 juni 2003

Ik wil binnenkort overstappen van de AMD Athlon64 3800+ naar de AMD Opteron 185. Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord, en momenteel PC2100 geheugen (2x1GB). Met de upgrade van de processor wil ik eigenlijk ook sneller geheugen. Volgens de specificaties kan er 4GB aan geheugen in. Ik weet ook dat Windows XP maximaal 3GB herkent... PC3200 DDR400 is het snelste, alleen ik begrijp van de geheugen wizard van Kingston dat ik dan maximaal 2GB kan hebben en dat als ik 4GB wil hebben, ik het met PC2700 DDR333 geheugen modules moet doen... :/

Kan iemand dit bevestigen, of kan ik ook gewoon 4x1GB PC3200 DDR400 er in stoppen en toch dan 4GB ter beschikking hebben... :?

-= HD4870 X2 =-

quote:
Naluh! schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:21:
De Prijs van AMD is altijd beter geweest dan die van Intel. Zeker als je kijkt dat intel de cpu's ook op een kleiner productie proces maakt. Op dit moment is het heel even gelijk maar straks is het K10 op 65nm en Penryn op 45nm. Zo ver ik me kan herinneren heeft intel eigenlijk altijd wel een half jaar voorsprong had.

AMD had het voordeel bij de K8 dat de P4 niet echt sterk was en de K8 juist wel. P3 vs K7 was wel hard tegen hard en dat heeft AMD netjes bij kunnen houden.
quote:
Ziet er wel erg goed uit die 2300 MHz Barcelona vs de Clowertown 2666 MHz. Alleen nu maar hopen dat die percentages voor alles gelden en niet alleen voor die benshmarks. Als dat zo is zou het best nog wel eens goed kunnen komen. Want dan zou een 300 MHz of zelfs 500 MHz verschil niet eens een probleem zijn. Maar we zullen het zien. Het geeft mij weer een beetje hoop. Hopelijk geen false hoop zoals bij de R600. Dat bleek achteraf echt tegen te vallen. En bij Barcelona heb je niet echt drivers waar je 20-50% meer snelheid uit kan halen. Dat moet gewoon meteen goed zijn. Je kunt wel een beetje optimaliseren in je compilers maar niet zo veel als met VGA Drivers. Want het meeste is X86 en werkt dus hetzelfde als de andere cpu's. Of zie ik dit verkeerd ?
quote:
-PatrickO- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:19:
Ik wil binnenkort overstappen van de AMD Athlon64 3800+ naar de AMD Opteron 185. Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord, en momenteel PC2100 geheugen (2x1GB). Met de upgrade van de processor wil ik eigenlijk ook sneller geheugen. Volgens de specificaties kan er 4GB aan geheugen in. Ik weet ook dat Windows XP maximaal 3GB herkent... PC3200 DDR400 is het snelste, alleen ik begrijp van de geheugen wizard van Kingston dat ik dan maximaal 2GB kan hebben en dat als ik 4GB wil hebben, ik het met PC2700 DDR333 geheugen modules moet doen... :/

Kan iemand dit bevestigen, of kan ik ook gewoon 4x1GB PC3200 DDR400 er in stoppen en toch dan 4GB ter beschikking hebben... :?
Als er in het boekje staat dat je mobo 4x1 GB dualsided geheugen ondersteunt zou het moeten werken. Echter wil het wel eens zo zijn dat moederborden 4x 1 GB op PC3200 niet heel leuk vinden en dan op een lagere snelheid moeten werken. Het kan zijn dat kingston 2x2 GB modules bedoelt en die zijn er niet veel. Dus kan best dat die 333 MHz zijn. En die 4 GB kun je alleen gebruiken als je 64 Bit Windows of Linux gebruikt. Anders krijg je max 3.33 GB tot je beschikking.

Astennu wijzigde dit bericht 04-07-2007 10:25 (25%)

Reg. datum: 19 juni 2003

quote:
Astennu schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:21:
[...]

Als er in het boekje staat dat je mobo 4x1 GB dualsided geheugen ondersteunt zou het moeten werken. Echter wil het wel eens zo zijn dat moederborden 4x 1 GB op PC3200 niet heel leuk vinden en dan op een lagere snelheid moeten werken. Het kan zijn dat kingston 2x2 GB modules bedoelt en die zijn er niet veel. Dus kan best dat die 333 MHz zijn. En die 4 GB kun je alleen gebruiken als je 64 Bit Windows of Linux gebruikt. Anders krijg je max 3.33 GB tot je beschikking.
TNX! Net ook nog de FAQ er op nageslagen (tip van de mods), en eigenlijk zeggen alle geheugen configurators hetzelfde... 4x1GB. Die van Kingston is dan nog het meest specifiek door te zeggen dat op DDR400 ik maximaal 2GB totaal kan hebben. Bij Asus kan ik nog achterhalen dat 4x1GB DDR400 wel kan, en dat ik dan in de bios het handmatig weer op snelheid moet krijgen...

-= HD4870 X2 =-

quote:
AMD denies Phenom delay

Rumour and speculation

AMD is denying that there will be a delay in shipping its Phenom line of processors.

Rumours started circulating after Digitimes claimed that the manufacturer had "already notified several motherboard makers that Phenom will now begin test-production in November or December, and will launch in first quarter of 2008."

However, in a statement today AMD remains adamant that the range will hit the market this year.

A company spokesman said that previous delays were due to the manufacturer improving performance of the CPU in order to compete against Intel's Penryn processors.
uuuuuhhhhuuu. Misschien toch nog een Agena Quad core voor onder de kerstboom :P Of nog beter voor sinterklaas :P

Hij kan er voor mij niet snel genoeg zijn. Heb wel zin in een dikke upgrade waardoor ik kan laten zien dat AMD weer mee doet. En ik ook eens dikke 3DMark 2001 SE scores kan gaan halen :P

Want voor dat laatste had je echt een C2D nodig die AMD's komen niet echt boven de 40k uit en die Intel dingen zorgen er voor dat je 60+ kon halen. Ben ook benieuwd of ze een beetje kunnen clocken. Want dat zou wat kunnen zeggen over de toekomst van de cpu. Bij Intel zie je dat ook. Alleen hun kunnen ze niet zo hoog clocken omdat ze dan over de TDP heen gaan. AMD zal daar ook wel last van hebben. Maar de K8 kon ook amper hoger komen als je wel voltages gaat verhogen. Die chip kon gewoon niet echt meer dan 3200. Dan moet je wel hele aparte dingen gaan doen om rond de 3500 uit te komen. Hopelijk kan de K10 wel 3500 halen met lucht cooling en wat extra stroom.

Maar ik ga toch voor performance per watt maar ben wel benieuwd of de K10 core nog meer kan dan de tot nu toe verwachte 2900 MHz.

Athlon X2 5600+

Joepie een cpu kopen om 60.000 3dmark01 te halen, wat een rare hobby hebben we toch. :+

Maar ik hoop dat ik dit jaar ook een klein pakketje onder de boom ligt ivm een grote doos. :P

mad_max234 wijzigde dit bericht 04-07-2007 14:00 (48%)

Reg. datum: 04 april 2004

Zou je dat stukje van Dailytech misschien willen quoten, hier op 't werk zijn de meeste sites geblokkeerd ( maar tweakers.net dus niet ;) )

Edit: ey bedankt heh ;)

Da_DvD wijzigde dit bericht 04-07-2007 15:20 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: