Hoofdcategorieën
Topicacties

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juni 2001

Volgens mij bedoel je Warheads!

Je kan van de homepage de gratis demo versie downloaden, maar daar kan je geen eigen weapon packs gebruiken dacht ik.

Volgende keer wel posten in het [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4, he?

quote:
VyperX schreef op maandag 02 juli 2007 @ 01:00:
Volgens mij bedoel je Warheads!

Je kan van de homepage de gratis demo versie downloaden, maar daar kan je geen eigen weapon packs gebruiken dacht ik.

Volgende keer wel posten in het [Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4, he?
Oeps.. even overheen gekeken. My bad. Het is inderdaad warheads! :o thanks!

DemonTPx wijzigde dit bericht 02-07-2007 10:52 (71%)

Reg. datum: 03 augustus 2004

Jaren terug heb ik een spel gespeeld dat op zn minst draaide op onze 450MHz. Ik durf niet te zeggen van wanneer het spel is maar ik denk toch zeker voor 2001. Volgens mij was het een futuristische FPS en je kon ook in auto's of iets dergelijks rijden. Dit is natuurlijk nogal vrij standaard. Het enige speciale dat ik kan vertellen is dat je maar één geweer had. Nou ja één, het was een all-in-one wapen. Als je geen kogels meer had kon je alleen het messen-gedeelte gebruiken. Verder had je gewoon normaal geweer en ook een rocket-launcher. Als je wisselde van wapens transformeerde dat wapen. En met transformeren bedoel ik dan wat draaien, gun erin, messen eruit.

Ik heb al gezocht naar de titel op nummer 31B (en ouder want die staan ook op elk nieuw deel vermeld) van die CD reeks waarvan onlangs die gast gearresteerd is.

Edit: Gevonden \o/ http://www.gamespot.com/p...dex.html?tag=tabs;summary
Het ziet er toch baggerder uit dan ik me kan herinneren.

Ascathon wijzigde dit bericht 03-07-2007 11:43 (7%)
Reden: Gevonden

Join het DPC WhatPulse team - Last.FM - Save the Whales -- Harpoon a Honda

Reg. datum: 24 juli 2000

Nog maar even een nieuwe poging, aangezien de vorige thread dicht ging:
Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar een spel wat qua sfeer destijds nogal indruk op me had gemaakt.
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Begin jaren 90
Genre: Science Fiction
Type: Adventure met wat RPG elementen

Van wat ik nog weet begint het spel met een scrolling tekst die het verhaal introduceert, ondersteund door een MOD tune (de tune zelf wekte een donkere SF achtige sfeer).

Je speelt een geheim agent die arriveert op een planeet, de bedoeling was geloof ik om een satelliet in de ruimte te activeren, en daarna te ontsnappen per ruimteschip. Het spel wekte een duidelijk futuristische indruk.

Het spel deed verder nogal een beetje Frans aan.

Je kon verder mensen aanspreken voor informatie, en ook dingen kopen/verkopen. Daarna was het ook mogelijk om per auto te reizen. De auto kon je geloof ik zelf bedienen (als je te snel reed kreeg je een boete), of op de automatische piloot.

Het combat systeem bestond uit een soort van sniper mode (vizier + crosshair), waarbij de tegenstander zich als een silhouet door het scherm bewoog.

Hopelijk gaat er ergens een bel rinkelen bij iemand :)

linux-geek
Reg. datum: 02 juli 2004

Ik zoek een 1942: Battle of midway kloon. Ik herinner me nog een paar dingen:

Je speelde het met twee spelers
Het was Japans
Je had benzine, missiles en nog iets. Als je een weerballon stukschoot, dan veranderde die in een missile-icoontje. Als je schoot, veranderde dat dan in een benzine-tankje, en daarna in het derde item. Blijven schieten zorgde ervoor dat het item veranderde in een wapen upgrade.
Het was een DOS-spel.

Voor de rest lijkt het heel heel erg op capcom's 1942: Battle of midway, maar dan met links en rechts nog een zwarte status-balk met je score, je benzine, je missiles, ...

Ter referentie:
http://www.playright.dk/screens/1943thebattleofmidway_arc_04.png

Parasietje wijzigde dit bericht 05-07-2007 23:31 (9%)

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Angelina Jolie Addict

Ik ben op zoek naar een oud spelletje, 1990-1994 oid, het principe was erg simpel.

Je had een basis of stad oid op de grond, en een soort afweergeschut. Dan kwamen er bommenwerpers etc die je moest vernietigen. Je schoot een soort raket, die in de lucht heel langzaam ontplofte, je had een seconde lang oid een cirkel waarin alles stuk ging.

Het was echt super simpel qua graphics, en je zag het vanaf de zijkant (zoals alles uit dat tijdperk).

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, ATI HD 4870OC

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
Angeloonie schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:06:
Ik ben op zoek naar een oud spelletje, 1990-1994 oid, het principe was erg simpel.

Je had een basis of stad oid op de grond, en een soort afweergeschut. Dan kwamen er bommenwerpers etc die je moest vernietigen. Je schoot een soort raket, die in de lucht heel langzaam ontplofte, je had een seconde lang oid een cirkel waarin alles stuk ging.

Het was echt super simpel qua graphics, en je zag het vanaf de zijkant (zoals alles uit dat tijdperk).
missile command ?
Reg. datum: 01 juni 2001

nevermind, iemand kwam al met het goede antwoord - weer een blije vriendin erbij :9

hier nog maar een keer dan. Had over dit onderwerp heen gekeken:

Mijn vriendin, welke ook redelijk fanatiek gamer is, is op zoek naar een spelletje wat ze vroeger wel 's heeft gespeeld, maar ze kan zich de titel van het spelletje niet meer herinneren. Wellicht dat onderstaande beschrijving een belletje doet rinkelen hier:
quote:
De naam ben ik kwijt maar de start (het eerste deel van de game) kan ik me nog goed herinneren. Het is een Fantasy roleplaying-adventure game voor ik me zover kan herinneren minimaal 10 jaar oud.

Je start als een (fantasy) mannetje in een gevangenis, je eten wordt gebracht en jij moet uit die cel zien te komen. Hiervoor moet je de wachter roepen, die komt vervolgens via een lift over diverse cellen jouw kant op. Dan zakt de lift in jouw cel. Vervolgens mep je de wachter neer en kun jij met die lift je cel uit. Vervolgens moet je dus de gevangenis uit zien te komen en sta je buiten. Door middel van praten en creatief denken kom je in dit spel vooruit. Als je de juiste gesprekken voert kom je op nieuwe plekken of krijg je opdrachten en informatie over dat waar jij naar op zoek bent.

DarthRaider wijzigde dit bericht 12-07-2007 23:45 (4%)

'ik snap er geen zak van, maar ik vind de kleurtjes wel leuk...' - girlfriend vs Syntax Highlighting :+

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
DarthRaider schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:43:
nevermind, iemand kwam al met het goede antwoord - weer een blije vriendin erbij :9

hier nog maar een keer dan. Had over dit onderwerp heen gekeken:

Mijn vriendin, welke ook redelijk fanatiek gamer is, is op zoek naar een spelletje wat ze vroeger wel 's heeft gespeeld, maar ze kan zich de titel van het spelletje niet meer herinneren. Wellicht dat onderstaande beschrijving een belletje doet rinkelen hier:

[...]
Om het antwoord maar even in dit topic te zetten:
quote:
Okyah schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 19:31:
Little Big Adventure 1, in het buitenland soms ook wel Relentless: Twinsen's Adventure genoemd :)

Maar zoals Hahn zegt is er een groot topique voor ;)

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

#DFiNE @ Q-net :)

Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Ik geloof dat het op 1 floppy paste. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk. Gas geven gebeurde dus automatisch (geloof ik..). Het was de bedoeling om niet naar beneden te vallen maar om steeds van de ene 'balk' naar de andere te springen om zo uiteindelijk het einde van de 'baan' te halen (tussen de 'balken' was dus een zwarte ruimte waar je in kon vallen en af ging). Ook herinner ik mij nog dat er een level was waarbij er minder zwaartekracht was en waar je dus een stuk hoger kon springen dan anders... Even ter verduidelijking een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat iemand het weet :D

http://home.wanadoo.nl/yoyordi/spel.JPG
Je autootje bleef overigs altijd onderin het scherm hangen..., de balken bewogen alleen in verticale richting en je autootje in de horizontale..

Xenon XB // AMD Athlon XP 3200+ // Aopen 6800LE 16/6 // K7N8X-E Deluxe // 2x256MB DDR 400Mhz // Seagate 7200.7 160GB // 52x24x52x Plextor // Soundsstorm onboard // Creative Inspire 6.1 6700 // ThermalTake Vulcano 11+ // Logitech MX510 // 17" TFT

Reg. datum: 08 december 2000

Op de c64 was een "race" spel genaamd bump buggy wat voor 99% aan je beschrijving voldoet :)
Google vind er helaas niets meer over.
quote:
w0w schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:54:
Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk....

Virtox wijzigde dit bericht 15-07-2007 12:32 (44%)

Anything goes !!

\,,/,d-_-b,\,,/

quote:
w0w schreef op zondag 15 juli 2007 @ 04:54:
Ik ben op zoek naar een spelletje wat waarschijnlijk minstens een jaar of 10 oud is. Ik geloof dat het op 1 floppy paste. Het is een racespelletje waar je vanaf boven neerkijkt. Voor zover ik mij herinner kon je alleen naar links/rechts en springen met de spatiebalk. Gas geven gebeurde dus automatisch (geloof ik..). Het was de bedoeling om niet naar beneden te vallen maar om steeds van de ene 'balk' naar de andere te springen om zo uiteindelijk het einde van de 'baan' te halen (tussen de 'balken' was dus een zwarte ruimte waar je in kon vallen en af ging). Ook herinner ik mij nog dat er een level was waarbij er minder zwaartekracht was en waar je dus een stuk hoger kon springen dan anders... Even ter verduidelijking een tekeningetje gemaakt, ik hoop dat iemand het weet :D
Sky Roads http://www.dosgamesarchive.com/download/skyroads.gif

Daar was de hele klas verslaafd aan >:)

Officieel gedimplomeerd vrachtwagenpiloot assistent pompbediende

#DFiNE @ Q-net :)

ik heb nooit een c64 gehad maar die sky roads screenie lijkt er wel heel erg veel op :9 heel erg bedankt !

Xenon XB // AMD Athlon XP 3200+ // Aopen 6800LE 16/6 // K7N8X-E Deluxe // 2x256MB DDR 400Mhz // Seagate 7200.7 160GB // 52x24x52x Plextor // Soundsstorm onboard // Creative Inspire 6.1 6700 // ThermalTake Vulcano 11+ // Logitech MX510 // 17" TFT

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Haha, dat idee is dus gejat van een C64 (en evt andere platformen) spel genaamd trailblazer.

Precies hetzelfde concept, alleen dan met een stuiterend balletje ipv spaceship. En de balken waren opgebouwd uit tegels, waarbij elke kleur tegel iets anders betekende (neutraal, afremmen, versnellen, extra hoog springen, etc).

Zeer gaaf spel! En heel gaaf was dat je ook zelf de levels kon maken.

Linkje: http://www.c64-wiki.de/index.php/Trailblazer

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Reg. datum: 17 juli 2007

quote:
Obi-Wan Kenobi schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:00:
Ik zoek de titel van een FPS (op de PC). Ik weet de naam echt niet meer. Het was futuristisch. Het begon op een grote thuisbasis ofzo. En het was een van de eerste spellen waar andere karakters lukraak met elkaar praatte.

Ik weet nog dat je ook missies had waarbij je in een heel groot pak zat. En ik herinner me een missie dat je een kat moest redden ofzo? En die moest lokken met een speeltje.

Ik geloof dat het een beetje manga achtige invloeden had.

Iemand? :P
Hmmm volgens mij bedoel je SHOGO Mobile Armor Division

EDIT: hmm overbodige post, je had het zelf ook al gevonden :)

http://www.shogo-mad.com/

Urthai wijzigde dit bericht 17-07-2007 18:02 (4%)

Reg. datum: 18 juli 2007

Hallo

Ik zoek een spelletje van ongeveer 7-9 jaar geleden. Het stond op een diskette, was een puzzelspel.
Een soort van Reversi, maar dan toch anders. Namelijk met vierkante blokjes. En volgens mij kreeg je ook verschillende punten voor de hokjes die je aan kon klikken. Er waren ook verschillende moeilijkheidsgraden en je kon kiezen uit (volgens mij) rood, blauw en groen als kleur van jou. Je speelde dan tegen de computer.

Iemand enig idee? Sorry voor de vage omschrijving, maar meer weet ik echt niet..

Edit: Ik weet de naam! Num Lock:) Alleen nou moet ik het nog vinden 8)7

SPL15 wijzigde dit bericht 18-07-2007 11:55 (6%)

Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
defiant schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:39:
Van wat ik weet:
Platform: DOS
Jaartal: Begin jaren 90
Genre: Science Fiction
Type: Adventure met wat RPG elementen
Ik ben er inmiddels zelf achter gekomen, ik zocht naar The Koshan Conspiracy uit 1992.

PS3 ID: Kretus
Reg. datum: 03 januari 2003

Ik zoek een spel in thrid person waarbij je in het begin van een level begint in een soort van witte huis samen met een bus toeristen. Je kon ergens langs rechts een hekken over (of door) en toen kwam je op een kleine courtyard gelijk met 1 guard dacht ik. Je kon in dit level ook op het dak terecht komen en door op een stelling te klimmen een onafgewerkte zolder binnen glippen.

Verder herinner ik me nog een shootout ergens een trap op in een ruimte vol met cubicles. Ook kon je in het begin samen met de toeristen de lobby binnen gaan en had je links de balie en rechts een soort van vestiare. Verder herinner ik mij ook zo van die rode fluwelen afsluitingskoorden in de lobby met daarachter een guard en 2 toiletten.

Het doet mezelf denken aan een of ander Hitman spel maar ik kan er echt niet op komen. :?
Wie helpt? :p

Intel DualCore E6750 / MSI 8800GT 512MB DDR3 / Hercules MUSE 5.1 DVD / 2048 MB DDR2 RAM / 550 Gigabyte HDD / XASER 3 / 550 Watt / Logitech Z640 5.1

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

Platform?
Jaartal?
Genre?
Type?

Beetje meer info mag ook wel, dit klinkt eerder als een droom nadat je teveel gezopen hebt :+

Klinkt trouwens wel als Hitman Blood Money inderdaad...

TRRoads wijzigde dit bericht 25-07-2007 03:52 (18%)

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

PS3 ID: Kretus
Reg. datum: 03 januari 2003

Never mind, duidelijk Blood Money :+

Ik ben het terug aan het uitspelen en ik kom aan die missie net :+

Intel DualCore E6750 / MSI 8800GT 512MB DDR3 / Hercules MUSE 5.1 DVD / 2048 MB DDR2 RAM / 550 Gigabyte HDD / XASER 3 / 550 Watt / Logitech Z640 5.1

Good news everyone

Ik heb ook een vraagje,

ik heb een tijd geleden (anderhalf jaar geleden) een first person shoot him up gespeeld en op een gegeven moment kwam ik in een level wat zich op een brug afspeeld.

het is een brug welke kapot is geschoten, er overal auto wrakken liggen en onderandere ook 1 auto bus. In deze autobus lagen veel power-ups/pick ups)

ik weet niet voor welk platform het is maar het zou alleen XBOX of PC kunnen zijn.

en volgens mij kan ik switchen tussen de verschillende team members van mijn squad.

iemand een idee???

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
dank aan Just_I voor me kersticoon

Shen-lon: Eternal Dragon
Reg. datum: 29 april 2002

quote:
Geckoo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:01:
Ik heb ook een vraagje,

ik heb een tijd geleden (anderhalf jaar geleden) een first person shoot him up gespeeld en op een gegeven moment kwam ik in een level wat zich op een brug afspeeld.

het is een brug welke kapot is geschoten, er overal auto wrakken liggen en onderandere ook 1 auto bus. In deze autobus lagen veel power-ups/pick ups)

ik weet niet voor welk platform het is maar het zou alleen XBOX of PC kunnen zijn.

en volgens mij kan ik switchen tussen de verschillende team members van mijn squad.

iemand een idee???
het doet mij een beetje als Half-life 2 denken

Specs game bak Specs server "Fight the Battle no matter the cost....The world is sick and it is spinning out of control"

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
Dirkse1984 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:16:
Ik zoek een oud spel van minimaal 10 jaar of ouder.
Het was een schietspel met daarin een mannetje/ poppetje dat wanneer je pijltje naar beneden en boven indrukte het een soort vogel werdt.
Zo kon je dus vliegend door het leven komen.
Verder weet ik er echt heel weinig meer van, alleen dat ik het veel gespeeld heb.

Komt iemand zoiets bekends voor?

(sorry, hij moest in het speciale topic voor oude spelletjes komen, maar is zo te zien toch niet gebeurt ( foutje), iemand die hem nog kan verplaatsen?)
Je bedoelt waarschijnlijk het spel "Thexder" ? :)

http://geocities.com/thexderhome/thexder.htm
Wat een nostalgie... zucht :)

killingdjef wijzigde dit bericht 30-07-2007 01:17 (5%)

Ondertitel
Reg. datum: 20 februari 2007

quote:
Geckoo schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 23:01:
Ik heb ook een vraagje,

iemand een idee???
Vertel eens wat meer. Ik haal uit je verhaal dat je Squad members hebt, dat scheelt alweer een hele hoop titels (waaronder HL2) die het dus niet kunnen zijn.
Verder kun je misschien vertellen in wat voor setting het zich afspeelt? Tweede Wereld oorlog? Wat voor soort wapens heb je? Allemaal kleine dingen die handig zijn om te weten en ons misschien verder kunnen helpen in het vinden van jouw titel.

Evighetens slut, Verthandi förblindad. Själslig fimbulvinter, oundviklig undergång.

The Joy of Posting

quote:
Weltschmerz schreef op maandag 30 juli 2007 @ 10:03:
[...]

Vertel eens wat meer. Ik haal uit je verhaal dat je Squad members hebt, dat scheelt alweer een hele hoop titels (waaronder HL2) die het dus niet kunnen zijn.
Verder kun je misschien vertellen in wat voor setting het zich afspeelt? Tweede Wereld oorlog? Wat voor soort wapens heb je? Allemaal kleine dingen die handig zijn om te weten en ons misschien verder kunnen helpen in het vinden van jouw titel.
Klinkt in mijn ogen nog meer als een Rainbow Six, maar dan kan ik de power-ups niet plaatsen.

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: