Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 juni 2007

Hoi

Even een praktische, maar voor mij niet onbelangrijke vraag.

Ik ben voor 20% arbeidsongeschikt (na zware burn out) en wil een overlijdensrisico verzekering aanvragen. Is dat een probleem? ik vraag dit omdat er in de gezondheidsverklaring expliciet gevraagd wordt of je arbeidsongeschikt bent. Dat verbaast me eigenlijk, want ik zie geen relatie met kans op overlijden.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
lok2000 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:20:
Hoi

Even een praktische, maar voor mij niet onbelangrijke vraag.

Ik ben voor 20% arbeidsongeschikt (na zware burn out) en wil een overlijdensrisico verzekering aanvragen. Is dat een probleem? ik vraag dit omdat er in de gezondheidsverklaring expliciet gevraagd wordt of je arbeidsongeschikt bent. Dat verbaast me eigenlijk, want ik zie geen relatie met kans op overlijden.
Waarschijnlijk omdat je meestal arbeids ongeschikt bent door gezondheids redenen. Dus er bestaat de kans dat je een ziekte hebt die wel verband houdt met je overleidens kans.

Ik zou gewoon eens informeren. Mischien moet je alleen een extra keuring doen ofzo?

To be, or not to be, those are the parameters

Reg. datum: 28 juni 2007

quote:
rwb schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:38:
[...]

Waarschijnlijk omdat je meestal arbeids ongeschikt bent door gezondheids redenen. Dus er bestaat de kans dat je een ziekte hebt die wel verband houdt met je overleidens kans.

Ik zou gewoon eens informeren. Mischien moet je alleen een extra keuring doen ofzo?
Het betreft een forse Burn Out, lijkt me niet echt levensbedreigend. Ben o.a afgekeurd om betere balans tussen werk en prive te vinden, lijkt me alleen maar levensverlengend.... :)

quote:
lok2000 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:42:
[...]

Het betreft een forse Burn Out, lijkt me niet echt levensbedreigend. Ben o.a afgekeurd om betere balans tussen werk en prive te vinden, lijkt me alleen maar levensverlengend.... :)
Ja dat kan wel, maar daar houden hun bij het maken van het invul formulier geen rekening. Bij het beoordelen van het formulier als het goed is wel ;)

Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

Hallo,

Gisteren ben ik 2 appartementen wezen bekijken, waarvan er 1 in het bijzonder me zeer goed beviel.
Nu wil heb geval dat de verkopers over dat appartement al in onderhandeling zijn met een andere potentiele koper.
Nu vroeg ik me af hoe hier normaal gesproken mee omgegaan word. Bel je de makelaar om te vragen of ze je op de hoogte houden? Of is het gewoon even afwachten?

Ik wilde (als ik er voor ga), sowieso nog een keer gaan kijken, en ik moet ook nog het een en ander laten uitrekenen/regelen qua hypotheek.

Iemand die toevallig ook zoiets ooit gehad heeft?

Acties: [view]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
BM schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:34:
Nu wil heb geval dat de verkopers over dat appartement al in onderhandeling zijn met een andere potentiele koper.
Gruwelijk is dat: kom je aan bij een woning en dan vertelt zo'n drol dat ze al in onderhandeling zijn (soms zelfs pas erna). Als ze dat nou even aan de telefoon vertellen dan verspil ik m'n tijd er niet aan :/
quote:
Nu vroeg ik me af hoe hier normaal gesproken mee omgegaan word. Bel je de makelaar om te vragen of ze je op de hoogte houden? Of is het gewoon even afwachten?
Gewoon vragen. Sowieso zal een makelaar je vaak proberen te verleiden tot het doen van een serieus bod. Het komt ook wel voor dat ze een kleine inkijk geven in hoe soepel de onderhandelingen lopen, etc.
Als de onderhandelingen positief danwel negatief zijn afgelopen dan nemen ze meestal wel contact op. Ik zeg meestal, want bij een huis wat wij laatst hadden bekeken hadden ze niet laten weten dat ze er niet uitgekomen waren. Hoe graag wil je dan een huis verkopen 8)7

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

Bah ! Dat hadden wij ook bij de bezichtiging van een huis een tijd terug. Kwamen we daar aan, vertelde die gast toen pas dat ze al in onderhandeling waren !

Wij het huis bekeken en vervolgens mochten wij een eenmalig bod uitbrengen. De andere partij mocht daarna nog een bod uitbrengen, en dat was natuurlijk hoger. In zo een situatie is alleen de makelaar de winnende partij !

Gelukkig vonden wij een maand later een nog mooier huis, dus dat was weer mooi.

Pay peanuts get monkeys !

Burn that Metal

Bedankt voor de reacties.
Zal maandag de makelaar maar eens een belletje geven denk ik. Kan altijd vragen of hij iets weet/wil laten weten. :)
Ons bod van Eur 223.000 is geaccepteerd. :) We zullen een dezer dagen het koopcontract ontvangen. Nu hopen dat we ee hypotheekverstrekker kunnen vinden die met ons in zee wil gaan (ivm verblijfvergunning van m'n vriendin).

www.myRoomii.nl

Reg. datum: 31 mei 2007

Gefeliciteerd! Welke datum is het uiteindelijk geworden?

Thanks! 8)

In Oktober. Alles werd gisteren telefonisch besproken. Ik heb zojuist nog even de exacte overdrachtsdatum en de andere ontbindende voorwaarden even nog naar de verkopende makelaar gemaild.

www.myRoomii.nl

Door: Floppus
Frontpage Admin / Moderator PW
* Floppus heeft net een huisje gekocht. Iedereen die bijgedragen heeft aan dit topic bedankt, het is erg bruikbaar geweest :)

Variable Data Printing & Workflow Automation - Godt helps people who help themselves.

Professioneel azijnpisser

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een optie heb op de kavel die ik op nummer 1 had staan van m'n inteken formulier, zie Gunner in "Ervaring met huis kopen deel 2"

Vrijdag om de tafel met de verkopende makelaar. Nu alleen nog hopen dat de Postbank nog wat van de rente af wil doen voor m'n nieuwe hypotheek. Ik heb daar al een hypotheek, en ik zou een gemiddelde krijgen van de rente die ik nu betaal.

Vorige week rekende m'n FA nog een rente van 4,5% voor (spaarhyp met 20 jaar vast en NHG) en komt ie nu met een officiele offerte van 4,75%. Nieuwbouwhyp voor 20 jaar vast met NHG is normaal 5,1%.

Dus daarom vind ik 4,75 nu niet bepaald een gemiddelde (aangezien ik nu 3,5% betaal). Ik hoop er nog wat vanaf te krijgen al scheelt het niet echt schokkend veel in de maandlasten, maar minder is beter.

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

quote:
Dutch_guy schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:41:
Bah ! Dat hadden wij ook bij de bezichtiging van een huis een tijd terug. Kwamen we daar aan, vertelde die gast toen pas dat ze al in onderhandeling waren !

Wij het huis bekeken en vervolgens mochten wij een eenmalig bod uitbrengen. De andere partij mocht daarna nog een bod uitbrengen, en dat was natuurlijk hoger. In zo een situatie is alleen de makelaar de winnende partij !
Vandaag een tegenovergestelde ervaring meegemaakt.

Ca 1 uur voor een bezichting had de makelaar de voicemail ingesproken dat er net een bod binnengekomen was en dat de bezichtiging wellicht niet zo nuttig meer was. Dit luisterden we pas 15 minuten van tevoren af. Omdat we toch al onderweg waren zijn we toch langsgereden en de makelaar was gewoon aanwezig "omdat hij ons niet te pakken had gekregen" _/-\o_ Bij het huis zei hij ook direct dat zijn kantoor misschien ouderwets was, maar dat hij tijdens een biedingsproces exclusief met de bieders zou onderhandelen. Hij hintte zelfs niet op het bieden van de vraagprijs zoals de meesten doen. Daarnaast heeft hij wel de moeite genomen om het huis te laten zien, de wijk te beschrijven, etc., zodat we een beeld konden vormen :)

Makelaar :)
Huis :)
Prijs :)
-------------------+
:( :( :(

Nou dus maar hopen dat de deal bij de tegenpartij niet door gaat. Ik vindt zoiets wel klasse van een makelaar.

Burn that Metal

In het geval wat ik hierboven beschreef is de deal wel doorgegaan.
Nahja, helaas, maar goed, anderen waren eerder. Gevalletje jammer dus :)

We zoeken vrolijk verder :)
Heb momenteel het koopcontract voor mij liggen en alhoewel het een Model koopoverkomst is van de NVM, ben ik natuurlijk toch alles goed door aan't nemen. Nou staat er:

1.2. Indien de overdrachtsbelasting voor rekening van koper komt en door koper met succes een beroep kan worden gedaan op vermindering van de heffingsgrondslag, zal koper aan verkoper wel/niet*) uitkeren het verschil tussen enerzijds het bedrag dat aan overdrachtsbelasting verschuldigd zou zijn zonder vermindering van de heffingsgrondslag en anderzijds het werkelijk aan overdrachtsbelasting verschuldigde bedrag. Indien partijen overeenkomen dat bedoeld verschil aan verkoper wordt uitgekeerd zal dit via de notaris gelijktijdig met betaling van de koopsom plaatsvinden.

Enig idee wat dit inhoudt? Lijkt me alleen niet echt eerlijk. Ik heb afgedingt en zij krijgen geld.... Of zie ik het nu verkeerd..? :?

www.myRoomii.nl

Heeft dat er mischien mee te maken dat als je een huis binnen een half jaar na aankoop verkoopt de kopende partij geen overdrachtsbelasting hoeft te betalen?

Vaak zal de verkoper dan deze overdrachtsbelasting willen hebben, aangezien hun het huis weer binnen een half jaar verkopen.

Hoe dat precies allemaal zit weet ik echter niet.

Reg. datum: 19 oktober 2001

Even een officiële quote dan maar:
Lid 2 is van toepassing indien de verkoper de onroerende zaak binnen 6 maanden nadat
hij eigenaar is geworden, verkoopt en overdraagt.

Dit staat trouwens gewoon in de toelichting die je normaal bij je koopcontract hoort te krijgen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Deze heb ik er iig niet bijgekregen. Ik heb het wel inmiddels van het internet afgehaald.

Thanks again!

www.myRoomii.nl

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

@Rukapul: Zo af en toe zit er nog wel eens een klein pareltje tussen het uitschot wat we de makelaardij mogen noemen. Overigens zijn dat wereldwijd wel personen waar op neergekeken wordt: M'n manager in Engeland, een Zweedse collega die in Tjechië woont, Zweedse collega's hier, m'n ouwe huisgenoot in de VS, allemaal spreekt men in negatieve zin over makelaars. Het werkt overal net weer anders, maar er lijkt wel 1 constante factor in te zitten. ;)

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Reg. datum: 24 september 2000

Allemaal,

Ik kijk nog maar net eventjes in dit stukje forum betreffende hypotheken, huizen e.d.
Morgenochtend heb ik een (orienterend) gesprek bij de Hypotheker om mij te laten voorlichten.

Voorgaand ben ik gewoon al lekker wat informatie bij elkaar aan het sprokkelen, wat tot nu toe erg goed lukt.

Wij (ik en vriendin) hebben nu een huisje 'gereserveerd'.
Nieuwbouw appartement van 201000 euro v.o.n.

We verdienen samen zo ongeveer 53000-54000 duizend bruto op jaarbasis. (starters)
(eigen vermogen om huis in te richten zal ongeveer 20000 euro zijn)

Ik mag aannemen dat we dan toch wel zo'n huisje kunnen betalen?

Zijn er mensen hier die zich in een soortgelijke situatie bevinden?

Zijn er nog dingen meegevallen of wellicht tegengevallen?

quote:
Griffin2k schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:52:
Allemaal,

Ik kijk nog maar net eventjes in dit stukje forum betreffende hypotheken, huizen e.d.
Morgenochtend heb ik een (orienterend) gesprek bij de Hypotheker om mij te laten voorlichten.

Voorgaand ben ik gewoon al lekker wat informatie bij elkaar aan het sprokkelen, wat tot nu toe erg goed lukt.

Wij (ik en vriendin) hebben nu een huisje 'gereserveerd'.
Nieuwbouw appartement van 201000 euro v.o.n.

We verdienen samen zo ongeveer 53000-54000 duizend bruto op jaarbasis. (starters)
(eigen vermogen om huis in te richten zal ongeveer 20000 euro zijn)

Ik mag aannemen dat we dan toch wel zo'n huisje kunnen betalen?

Zijn er mensen hier die zich in een soortgelijke situatie bevinden?

Zijn er nog dingen meegevallen of wellicht tegengevallen?
Zo'n huisje zal zeker haalbaar zijn. Zeker omdat je nog redelijk wat eigen geld hebt voor inrichting e.d. Je zult je vooral af moeten vragen hoeveel geld je uit wilt/kunt geven aan je huis en of je het het dan waard vindt.

Reg. datum: 24 september 2000

quote:
rwb schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:55:
[...]

Zo'n huisje zal zeker haalbaar zijn. Zeker omdat je nog redelijk wat eigen geld hebt voor inrichting e.d. Je zult je vooral af moeten vragen hoeveel geld je uit wilt/kunt geven aan je huis en of je het het dan waard vindt.
Ik ben best bereid om ervoor te betalen.
Het is een fantastisch appartement (op papier iig ;))
Daarnaast ligt het heel erg centraal (midden) in nederland.

Het is mijn eerste eigen huisje en heb van hypotheken nog absoluut geen verstand.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: