De finale van de BEP Modding Trophy is begonnen!
Bedankt!quote:
Ze waren idd. belachelijk duur maar ik heb geen zin om daar moeilijk voor te doenquote:pieterveenstra schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:01:
Ziet er goed uit![]()
Eindelijk dat lcdtje aan de praat gekregen...ghehe
Maar, €5,70 voor 3 schakelaars?!...ik heb 80 cent betaald voor 4 stuks!![]()
Hij lijkt idd. scheef. Toen hij af was had ik het zelf ook al een keer nagemeten maar hij is toch echt recht. Gezichtsbedrog oid. Die lucifers zijn idd. voor het krimpen van krimpkousquote:Lord Bossink schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:02:
Ziet er leuk uit![]()
Alleen... is die plek waar het LCDtje in komt, niet scheef gezaagd![]()
Dat idee krijg ik tenminste als ik de foto zie![]()
En wat heb je met al die lucifers gedaan die ik zie liggen?Of heb ik dat nu net gemist?
Die waren idd. voor het krimpen. Er zit nogal wat in hoor. Hoewel je het niet echt ziet idd. Ik zal in de volgende update er even een foto van maken.quote:brinkdinges schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 21:31:
Ik gok dat hij daarmee zn krimpkous gekrompen heeft, maar die zie ik niet op het lcd![]()
Het ziet er weer goed uit. Ik weet dat het wel eens voorkomt dat het weinig werk lijkt als iemand met een ccip een update post, maar dat dat zeker een hoop tijd en moeite heeft gekost. Maar je hebt het mooi maar weer gedaan
Alle updates kosten wel een hoop tijd. Vaak ben je er ook al een tijdje mee bezig en dan maak ik pas op de dag van de update foto's van het resultaat waardoor het lijkt dat alles op 1 dag is gemaakt
Dit is het setupje wat op het LCD'tje draait.

Naam
Muziek: Tijd waar ie is en hoeveel nog resteert
CPU en Mem verbruik
Temperaturen
Ook had ik mail dat het plexie klaar was dus dat zal komende week wel binnen komen. Ook was de waterkoeling er en deze wordt dinsdag opgehaald. Ook heb ik nu vakantie dus ik kan een tijde lekker door stormen maar binnenkort krijg ik het alweer druk dus de pret duurt weer niet lang.
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
..... moet ook nus zeggen.
Eindelijk weer een spannende update! Ik ga niet teveel blaten want foto's zijn veel leuker.
Interresant vraagstuk: Waar erger je je aan als je deze foto ziet?

Precies! Dit.

Dat kan natuurlijk niet. Hoewel je er niks meer van ziet ergerde me ik er kapot aan dus even op marktplaats kijken en een dag later had ik dit.

Een goedkoop ATX-kastje. Achterkant waar het om gaat.

Binnenkant

Dat ding was zelfs zo modern dat ie een uitschuifbaar mobotray had. Das mooi makkelijk.

Even aftekenen

Eerst nog even de oude eruit halen.

Maar terwijl ik fijn aan het zagen was kwam de postbode langs! Ik was hierdoor zo enthousiast dat ik glad vergeten ben om het nieuwe mobotray te bevestigen. Dit was wat hij bracht.

Enkele vierkante meters bubbeltjesfolie verder.

Inhoud

Toekomstige reservoirs

Tijd om af te tekenen. Men neme een soort mal en legt deze op het daarvoor bestemde plexie.

Deze trek je om en je haalt de mal eraf.

Dit zaag je even et voila.

Zelfde behandeling

Vervolgens zet je er een paar LED's in en geniet je van het resultaat.

De camera pakt nogal wat strooilicht wat er eigenlijk niet is. Het straalt geen licht uit maar het licht wel goed op. Op het zwart straks zie je wss nog wel wat lichtopbrengst maar dat zal niet mis staan.
De volgende keer deze:

Met die laatste ben ik vandaag (03/07/07) al de hele dag bezig. Het kost me meer tijd om het plexie goed te zagen dan het ALu. Je moet het namelijk goed koelen omdat het anders weer aan elkaar smelt. Dit doe ik met een plantenspuit en de decoupeerzaag
Maar we zijn nog niet klaar! Nog meer pakketjes

Dit is wat er in zit:

Gigantische radiator en een zooitje koppelingen! Om precies te zijn:
-Black Ice 480 GTX Extreme
-6 8/10 bochtjes
-7 graden schroefkoppelingen (8x10)
-2 T-stukken (8/10)
-1 rechte schroefkoppeling
- Glowmotion groen
De slangen en de toevoegingen komen van Salland. Die komen nog. Nog wat foto's.
Paar fan's erop

Zo moet het dan in de kast komen.

En fanguard erop (nog niet af)

Nog meer

Racegaas voor de fanguards! Ook van MP. Lekker goedkoop
Dat was het eerst weer even. Volgende keer heb ik denk ik al het plexiewerk wel af. Dan nog wat plaatwerk en dan eindelijk naar de coater!
De topicgenerator is kapot. Doneer nu 5 euro per maand en geef de HK een kans op overleven!
Reg. datum: 28 juni 2007
Wat is MP?quote:TEAMIKKE schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:21
Racegaas voor de fanguards! Ook van MP. Lekker goedkoop
MP = Marktplaats, neem ik aan..
Demoniac wijzigde dit bericht 03-07-2007 21:07 (24%)
A closed mind is like a closed book; just a block of wood
Mod zie er gevorderd uit!
[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase
Jupquote:
MP = marktplaats idd. Bedankt voor het complimentquote:
Hij is enorm, industrieël bijnaquote:Demoniac schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:06:
Door die 4 fans is het net een of ander enorm industrieel apparaat
MP = Marktplaats, neem ik aan..
Juist wel! Om al die hitte af te voeren van de radiatorenquote:link0007 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:13:
omg, jij hebt dalijk iig geen airco meer nodig in huis
Ik heb altijd check imagesquote:pieterveenstra schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 22:10:
Please...check images![]()
![]()
Mod zie er gevorderd uit!

En die moet op de LTP poort. Dus ik ga een USB-kitje voor het 4x20 gevalletje kopen en dan die weer lekker omsolderen
Kleurloos met groene LED's. Randen goed schuren en de LED's in het plexie verzinken.quote:43prcnt burnt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:02:
Is dat kleurloos plexi met groende leds? Of gekleurd plexi?
Vandaag ga ik weer verder met de glowfeet. Deze is nu bijna af. Ook wil ik 1 v/d logo's maken en de voorkant. Gaten voor de reservoirs enz
Oeps, vergeet m'n eigen topic compleetquote:43prcnt burnt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:49:
Ok, en gebruik je dan gewoon 25º leds, of 120º? Of hyperflux?
Anyway: 120º LED's idd. De kolomboormachine heb ik zo gezet dat ie ong. 3 mm het plexie ingaat. Daar past precies het kopje van het ledje in. Als alles straks gecoated is kan het gewoon met een drupje lijm vast.
Het begint er met de update beter en beter uit te zien (jah, zoals ik op bit-tech al aangaf volg ik je nog steeds op de voet ook al post ik weinig op de fora momenteel
Ik heb dan ook zo'n vermoeden dat, als hij af is (al duurt dat nog wel even denk ik
Verder geen commentaar en/of opmerkingen, maar dat lijkt me alleen maar een goede zaak denk ik
[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Bedankt voor je bezoekje iigquote:floriske.nl schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:43:
ik zag je reply in mijn project log op bit-tech voorbij komen en, ondanks dat ik de laatste tijd erg druk ben (lees: denk te zijn) met allerlij andere zaken dan modden kan ik het dan niet laten toch even ook een woordje bij jou achter te laten!
Het begint er met de update beter en beter uit te zien (jah, zoals ik op bit-tech al aangaf volg ik je nog steeds op de voet ook al post ik weinig op de fora momenteel) en ik begin ook een steeds betere indruk te krijgen van wat het gaat worden!
Ik heb dan ook zo'n vermoeden dat, als hij af is (al duurt dat nog wel even denk ik) het resultaat er zeer zeker mag wezen!
Verder geen commentaar en/of opmerkingen, maar dat lijkt me alleen maar een goede zaak denk ik
Over de mod: Ik schiet niet op
Plexie-gerelateerd
- Logo voorop beplakken en lijmen
- Letters maken
- Logo op de rechterkant maken
- LED's solderen in de achterkant
- Reservoirs maken
- Onderkant afmaken
- Plexie blinderen voor de LCD's
- Nog een ontwerpaanpassing aan de rechterkant. Oorspronkelijk was het idee daar een reservoir maar dat gaat niet door omdat ik anders 2 pompen nodig heb en dat gaat me wat te ver
ALu-gerelateerd
- Achterplaat op maat maken
- Voedingsophangmechanisme fabriceren
- Fanguards afmaken
- Gaten maken voor slangen
- Alles voor een laatste keer vijlen en schuren
Andere dingen:
- Motor instaleren
- Pootjes maken
- Alles bedraden
- HD ophanging in orde maken
- Nog tal van dingen die ik vergeet
Dan moet ie nog naar de spuiter en vervolgens moet ik al het schroefdraad weer opnieuw tappen (loopt vol met verf). Dan begint het lange proces van inbouwen, lek testen, problemen oplossen enz.
Ik heb nog wel even genoeg te doen dus
Herkenbaar!quote:TEAMIKKE schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:12:
[...]
Over de mod: Ik schiet niet opHet plexie bewerken kost me meer tijd dan ik dacht. Vooral om het goed recht te krijgen is best lastig. Ook doe ik een hoop door elkaar waardoor nog maar 1 onderdeel (het logo in het raam) echt af is.
Voor de rest goed bezig
Wat eerder dan verwacht maar ik heb wel weer genoeg foto's. Ik heb niet al het plexie af helaas. Het kost meer tijd dan ik dacht om het mooi te maken. Ook zit het weer wel eens wat tegen en heb ik helaas ook nog andere dingen te doen. Gelukkig heb ik nog wel aardig wat kunnen doen. Er zitten nu zo'n 150 LED's in de kast en ik moet nog een logo en de letters solderen wat het totaal op ong. 200 brengt
Eerst pakketjes!

Dit zat er in de rechter.

Een grafisch LCD. Hij werkt nog niet want de flatcable is wat los geraakt met het vervoer. Het komt er dus op neer dat ik die opnieuw kan solderen. Hier heb ik nog geen zin in maar dat komt nog wel
Het andere pakketje is van bouwplastics.nl Hierin zat folie, een klein buisje en lijm. Ook geen foto van
Meer plexiewerk. Het logo op het raam. Eerst aftekenen.

Resultaat

Vervolgens spiegelfolie. Waarom dat dan weer vraag je je misschien af? Het heeft enkele grote voordelen:
-Het is licht
-Het is makkelijk bewerkbaar
-Het heeft hetzelfde effect als polijsten
-Het is vervangbaar. Als er een kras in komt vervang je gewoon dat stukje even i.p.v. weer een hele plaat te polijsten.
-Het kost een stuk minder moeite
-Overal een strak resultaat
Nadelen:
-Het is duur
Stukje uitknippen en dan op maat snijden.

Met beschermfolie er nog op. Dit gaat er pas af bij de montagesessie.

Dan wat LED's solderen in de achterkant.

Resultaat

Op de kast

Aangezien het plexie er was heb ik vast de gaten voor de reservoirs uitgezaagd. Helaas ben ik zo dom geweest om geen foto te maken van het resultaat. Ook volgende keer maar.

Toen de achterkant. Eerst het nieuwe mobotray maar eens vast gezet. Mooi recht nu.

Toen aftekenen waar plexie moest komen.

Overnemen op het plexie.

Hetzelfde geldt voor het kleine stukje onderaan.

Het verhaal van zagen kennen jullie nu wel dus geen foto's daarvan. Hier zitten alle LED's er alweer in.

Lichtjes aan

Donker. Zoals ik al eerder zei: Het effect is veel subtieler dan dit. Al dat strooilicht is er niet en eigenlijk zie je alleen de LED's en de oplichtende randen.

Toen ook nog even het racegaas op maat geknipt.

En nog draad gekocht. 15 meter 2-aderig. Dus 30 meter in totaal. Dat komt nog wel op

Dat was het wel weer. Volgende keer meer plexie. Tot dan!
Voorheen ook wel Thijs_O747
Atomen bestaan uit ruimteschepen
zooi kopen?
Meest coole kerstboom ooit
Verder ziet 't er heel veelbelovend uit!
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
Niet veel houd me tegen maar sommige dingen heb je helaas niet in de hand.quote:Thijs_O schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:39:
NetjesRacegaas ziet dr ook geslaagd uit, past d'r wel mooi bij. Nu nog hopen op wat beter weer om 't plexiwerk af te maken.
Dat racegaas is echt rot om te knippen btw.
Bedankt! Gelukkig komen er nogal wat LED's in. Op het moment zo'n 150 en op het eind ~200quote:Terw_Dan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:10:
Komt er gaaf uit te zien, ook vet met die ledjes.
Oja, dat was ik vergeten te vertellen. Ik was weer te enthousiast bezig dus heb zonder nadenken dat folie erop geplakt. Kijk maar eens naar de rest van de platen waar al LED's inzitten, deze bijvoorbeeld:quote:Afterlife schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 19:00:
Beetje jammer dat die spiegelfolie licht doorlaat, en je dus de LEDjes kunt zien zitten. Was mooier geweest als je alleen de glow via de zijkanten van 't plexi had gehad imho.
Verder ziet 't er heel veelbelovend uit!

Daar heb je dat niet. Ik heb er dus een oplossing voor alleen ik moet het nog even toepassen bij dat logo. Bij de rest heb ik het allemaal wel gedaan alleen dat logo was de eerste die aan de beurt was
Bedankt voor de lovende woorden!
Reg. datum: 10 september 2005
Moet je wel PM aan hebben staanquote:EylaH schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:33:
Mocht je het oude displaytje niet meer gebruiken en dus kwijt willen wil ik `m wel van je overnemen hoor! PM me maar, ik kan hem goed gebruiken! (mijne is dood)
Komende 2-3 week even geen updates. Ik ben helaas even werkzaam met andere bezigheden maar daarna zal er wel weer vaart inkomen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last