Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Het Meizu Mp3spelers topic - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 november 2006

quote:
Blinky180 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:52:
Ik ben nu ook ongeveer een uurtje mee aan het spelen geweest. Gelijk geupdate naar de nieuwste firmware (wat me gelijk aan het zweten bracht, want na de update was alles in het chinees).. Geluid is geweldig, alhoewel ik de bas wel erg zwaar vind, maar dat is denk ik wel op te lossen door een beetje met de settings te spelen.

Wat me echter wel opviel was de ruis die duidelijk aanwezig is tussen de nummer door en ook tijdens de rustige stukken van de nummers. Ook als ik geen muziek speel hoor ik veel ruis.. Is dit normaal ?

Heb btw de ep-630 (creative) als oordopjes.
heb je de hem met de laatste echte firmware geupdate of met de laatste uitgebrachte(beta) geupdate? de laatste versie die uitgekomen is is namelijk niet altijd "af" en soms mnder stabiel
normaal komt een nieuwe speler toch met de laatse firmware?

de zware bas kunje btw gewoon in het geluids menu aanpassen
probeer ook de spatializer die maakt het geluid beter :)

moederbord
Reg. datum: 03 januari 2005

quote:
Blinky180 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:52:
....
Wat me echter wel opviel was de ruis die duidelijk aanwezig is tussen de nummer door en ook tijdens de rustige stukken van de nummers. Ook als ik geen muziek speel hoor ik veel ruis.. Is dit normaal ?

Heb btw de ep-630 (creative) als oordopjes.
Ik moet zeggen dat mij dat ook opvalt. Ik heb de 4 GB SP editie en gebruik tijdelijk even de originele oordoppen (creative Aurvana staan in bestelling) en heb hem standaard op volume 3-4 staan. Ik hoor dan inderdaad ook een ruis, helemaal als de omgeving erg stil is en de muziek erg zacht :(

Ik hoop dat dit minder is met de Aurvana, deze doppen hebben een hogere impedantie (16 vs 42 Ohm)

De theorie is het idealisme van de praktijk.

Reg. datum: 28 juni 2003

Ik heb hem geflashed met de 2.003.2 .. De versie die er op stond weet ik niet precies meer 1.001.10 geloof (Dane-Elec versie, heb hem gekocht bij mp3 shop) heb nu geen dane-elec firmware maar de originele meizu met radio (wel nederlands vertaalde versie, heb ik gehaald op meizume.com).

Is het trouwens normaal dat hij na het flashen weer default in het chinees begint ?? Is knap iritant, heb via een plaatje in de handleiding moeten gokken waar de taal instellingen stonden en zo kreeg hem weer in het nederlands.

\/\/ Revenge of the Nerd
Reg. datum: 29 januari 2002

quote:
Blinky180 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:39:
Ik heb hem geflashed met de 2.003.2 .. De versie die er op stond weet ik niet precies meer 1.001.10 geloof (Dane-Elec versie, heb hem gekocht bij mp3 shop) heb nu geen dane-elec firmware maar de originele meizu met radio (wel nederlands vertaalde versie, heb ik gehaald op meizume.com).

Is het trouwens normaal dat hij na het flashen weer default in het chinees begint ?? Is knap iritant, heb via een plaatje in de handleiding moeten gokken waar de taal instellingen stonden en zo kreeg hem weer in het nederlands.
Ik had daar geen last van, maar ik heb dan ook geen firmware met NL gebruikt.

Reg. datum: 05 juni 2007

Hee
heeft iemand nog een Crystal case voor de M6?

Zoja ik hoor het graag meteen..
heb het nodig voor volgende week zaterdag!.

dzdesign wijzigde dit bericht 29-06-2007 17:59 (4%)

Hoi

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
dzdesign schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:59:
Hee
heeft iemand nog een Crystal case voor de M6?

Zoja ik hoor het graag meteen..
heb het nodig voor volgende week zaterdag!.
V&A

quote:
Nope geen resultaat..

Iemand anders misschien nog een idee, hoe ik het kan krijgen. :)

Hoi

quote:
dzdesign schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:15:
[...]

Nope geen resultaat..

Iemand anders misschien nog een idee, hoe ik het kan krijgen. :)
Daar een berichtje plaatsen. Daar horen dit soort dingen namelijk thuis :) En anders is er nog wel het iets op Ebay te vinden denk ik. Heb je trouwens het topic al doorgezocht, daar vind je namelijk ook het eea over de Crystal Case.

quote:
RoD schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:19:
[...]

Daar een berichtje plaatsen. Daar horen dit soort dingen namelijk thuis :) En anders is er nog wel het iets op Ebay te vinden denk ik. Heb je trouwens het topic al doorgezocht, daar vind je namelijk ook het eea over de Crystal Case.
Ja ik heb al een paar tipjes..
een mail gestuur naar een verkoper uit marktplaats en speurders..
nou maar afwachten.
:) bedankt

Hoi

quote:
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:14:
[...]

Strand + Crystal Case = Huilen

Denk eraan dat plexiglas krast. Bij mij valt het mee, maar zand en plexiglas gaan niet goed samen. Ook zit en een kleine speling tussen de cover en de speler. Niet veel, maar genoeg om zand tussen te krijgen.

Ik heb hier de crystal case (transparent) en de batterylader besteld. Was redelijk vlot binnen.
Binnen hoeveel dagen had je het thuis??
want ik heb het voor volgende week zaterdag nodig.. :P

Hoi

Een kleine tip voor mensen die wat moeite hebben om filmbestanden te converteren naar Meizu formaat, of voor mensen die het graag makkelijk doen. In het duitse gedeelte van Meizume , heeft BobbyQ een batchprogrammaatje gemaakt, die per drag and drop bestanden converteert en waarbij je uit 6 kwaliteitsniveaus kunt kiezen.

Heb één en ander ff getest ,en het werkt prima bij mij EN synchroon.Directe link naar het topic: http://www.meizume.com/showthread.php?t=2319

Edit 01-07 : Hij update het programma regelmatig en voegt nieuwe mogelijkheden toe! Met de versie die hij vandaag heeft geplaatst is het ook mogelijk om DVD's te converteren.

Blinky180 wijzigde dit bericht 01-07-2007 12:13 (16%)

Reg. datum: 17 mei 2004

1e methode voor album art zoals deze in de TS staat nog eens geprobeerd, maar zonder succes. :'(
Dit zou het makkelijkste zijn, gewoon alles wat ik heb in 1 dir en ik zou dan alleen nieuwe behoeven toe te voegen.
2e methode werkt wel, maar noodzaakt me om altijd de complete directorystructuur aan te houden. Misschien toch maar doen, browsen op de meizu is toch niet lekker en dirs kosten niet zoveel ruimte.

LG M1 Express Dual Laptop - Core Duo T2400 - 1GB DDR2-667 - 100GB HDD - 15,1" TFT 1400x1050 - Allesbrander ;)

quote:
Blinky180 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:24:
Een kleine tip voor mensen die wat moeite hebben om filmbestanden te converteren naar Meizu formaat, of voor mensen die het graag makkelijk doen. In het duitse gedeelte van Meizume , heeft BobbyQ een batchprogrammaatje gemaakt, die per drag and drop bestanden converteert en waarbij je uit 6 kwaliteitsniveaus kunt kiezen.

Heb één en ander ff getest ,en het werkt prima bij mij EN synchroon.Directe link naar het topic: http://www.meizume.com/showthread.php?t=2319
Handig :) Ik heb je post even toegevoegd aan de topicstart.

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:

Daar gaat mijn voornemen om nooit Duitse software te installeren :'(

edit: Gelukkig is het na de install wel netje in het engels.

Tukk wijzigde dit bericht 30-06-2007 20:23 (4%)

Gemakkelijke applicatie. Voor mij is nr. 3 een goede kwaliteit :D.

De ruis die ik op de meizu hoor is blijkbaar koptelefoon gerelateerd .. Op mijn creative EP-630 is de ruis overduidelijk aanwezig , zelfs als ik niks afspeel. Op mijn Sennheiser PX 100 hoor ik de ruis totaal niet .. Ligt dat er nou puur aan dat de EP-630 in ears zijn?? Ben echt geneigd mijn EP-630 maar weer van de hand te doen, de ruis is me te storend aanwezig.

Reg. datum: 28 november 2006

thanks Blinky180, ik zal even wat filmpjes overzetten met BatMan :)

Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Blinky180 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 21:24:
De ruis die ik op de meizu hoor is blijkbaar koptelefoon gerelateerd .. Op mijn creative EP-630 is de ruis overduidelijk aanwezig , zelfs als ik niks afspeel. Op mijn Sennheiser PX 100 hoor ik de ruis totaal niet .. Ligt dat er nou puur aan dat de EP-630 in ears zijn?? Ben echt geneigd mijn EP-630 maar weer van de hand te doen, de ruis is me te storend aanwezig.
Heeft geloof ik te maken met de impedantie van de speakers, deze moeten op elkaar afgestemd zijn. 8 Ohm of 16 Ohm. Als je 8 Ohm apparaat met 8 Ohm speakers ehbt hoor je geen ruis, heb je 8 Ohm met 16 Ohm dan hoor je wel ruis.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

Reg. datum: 08 mei 2007

quote:

Edit 01-07 : Hij update het programma regelmatig en voegt nieuwe mogelijkheden toe! Met de versie die hij vandaag heeft geplaatst is het ook mogelijk om DVD's te converteren.
wow werkt echt perfect, alleen wel jammer dat het erg lang duurt.

Reg. datum: 02 november 2006

quote:
Kweeniee schreef op maandag 02 juli 2007 @ 21:12:
[...]

wow werkt echt perfect, alleen wel jammer dat het erg lang duurt.
Hoe lang is lang? :)
heb nog geen tid gehad om het te proberen

hoe zit het met het geluid en het beeld? lopen die mooi gelijk?

Beeld en geluid lopen bij mij synchroon .. DVD converteren van uit een gemounte iso in kwaliteit 4 duur bij mij ca 1,5 uur .. ( Athlon 64 3000 , 2 GB, Win Vista)

Reg. datum: 08 mei 2007

quote:
Blinky180 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:35:
Beeld en geluid lopen bij mij synchroon .. DVD converteren van uit een gemounte iso in kwaliteit 4 duur bij mij ca 1,5 uur .. ( Athlon 64 3000 , 2 GB, Win Vista)
idd ongeveer 1.5 uur en dat vind ik best lang, want als je kijkt naar bijvoorbeeld loli converter (ook te vinden op meizume) duurt het maximaal 15 minuten, maar dan loopt het beeld en het geluid niet helemaal synchroon en ik heb nu 2 echte films (ocean's twelve en jackass 2) met het "batman" programma geconverteerd en geluid en beeld lopen perfect synchroon.

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
Kweeniee schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:18:
[...]

idd ongeveer 1.5 uur en dat vind ik best lang, want als je kijkt naar bijvoorbeeld loli converter (ook te vinden op meizume) duurt het maximaal 15 minuten, maar dan loopt het beeld en het geluid niet helemaal synchroon en ik heb nu 2 echte films (ocean's twelve en jackass 2) met het "batman" programma geconverteerd en geluid en beeld lopen perfect synchroon.
Met welke kwaliteit converteer je dan? Wat als je de laagste kwaliteit neemt?

Ik ben trouwens ook benieuwd naar de omvang van 1 film als je die helemaal converteert vanaf DVD.

1,5 uur ben ik kwijt bij Q4 dat is de op 1 na hoogste kwaliteit, en naar mijn mening het beste compromis tuusen vloeiende beelden en kwaliteit .. Als je Q5 kiest wordt de kwaliteit weliswaar hoger echter ga je dan in wat snelllere scenes merken dat de 20 Fps niet voldoende zijn en gaat het "stotteren". Een volledige DVD op Q4 is ergen tussen de 320 en 400 MB groot.

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
Blinky180 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:07:
1,5 uur ben ik kwijt bij Q4 dat is de op 1 na hoogste kwaliteit, en naar mijn mening het beste compromis tuusen vloeiende beelden en kwaliteit .. Als je Q5 kiest wordt de kwaliteit weliswaar hoger echter ga je dan in wat snelllere scenes merken dat de 20 Fps niet voldoende zijn en gaat het "stotteren". Een volledige DVD op Q4 is ergen tussen de 320 en 400 MB groot.
Thnx voor de info.

Je bent wel appels met peren aan het vergelijken, de 1,5 uur met Batman is dus een betere kwaliteit dan de loli converter. Om te vergelijken dien je dus een zelfde kwaliteit encoding te pakken, niet?

Een groot voordeel van de batman is IMHO de simpele keuze structuur om betere kwaliteit te kiezen, en mijn pc staat toch altijd aan en ik heb altijd wel wat avi's klaar staan om op de meizu te zetten.

@Hieronder/Blinky:
Je hebt gelijk, ik verwarde je met Kweenie. :$

Tukk wijzigde dit bericht 04-07-2007 11:27 (3%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: