Hoofdcategorieën
Topicacties

Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
FC Strijen
Reg. datum: 01 augustus 2002

www.F1TIME.com

Waarschuwing vooraf

* Mocht je je in alle enthousiasme al hebben aangemeld, dan wil ik je aanraden om eerst de rules, en eventueel deze OP door te lezen. Het zal je van een hoop beginnersfouten behoeden. Bovendien zul je toch nog maximaal één dag moeten wachten op je team. *

Bij aanmelding moet je je echte naam invullen. Wil je dit echt niet, vul dan in ieder geval géén opvallende nepnaam in (Michael Schumacher etc.). Tevens is het niet toegestaan om je naam te veranderen (op typfoutjes na), dit wordt namelijk gecontroleerd, bij extreme verandering van naam word je 90% zeker verwijderd.

Wat is F1Time?

Ferrari 2007F1Time is een online F1 manager spel. Zoals je Hattrick hebt voor voetbal, HockeyArena voor hockey, is er uiteraard F1time voor de F1 fans. Als manager krijg je de beschikking over één wagen en coureur. Je kunt daarna wel een team vormen met een competitiegenoot, maar dit is niet noodzakelijk.

What's new? Er zijn al zoveel manager-spelletjes.

FueltankEigenlijk heel veel! F1time is met Hattrick de meest uitgebreide manager die ik ooit gezien heb. Het hele spel is voor 90% op de echte Formule 1 berust. Zo zal je wagen dus ook echt die drie tiende langzamer rijden, wanneer je 10kg brandstof 'teveel' hebt. Verderop zal ik nog wat meer vertellen over hoe uitgebreid F1Time is.

Geluksfactor
Het komt in deze manager ook veel meer op jou aan. Mocht je een F1manager als BATracer heel erg leuk vinden, omdat je met een Super Aguri kan winnen, vergeet dat dan maar voor F1Time. Jij zult voor een goede wagen moeten zorgen, want met alleen geluk win je geen races!

Hoe uitgebreid is F1Time dan?

Nogal uitgebreid. Zo heb je een commerce director onder contract staan, die jij ieder raceweekend kunt aansturen tot het binnenhalen van sponsors. Wil je dat hij een nieuwe sponsor zoekt, of moet hij een vorig bod proberen te verhogen?

Design
FrontwingOok heb je een designer in dienst, je eigen Mike Gascoyne. Hij en je engineers bepalen hoeveel tijd jij kunt steken in de 10 specifieke onderdelen van je wagen, zoals de voorvleugel, de algemene aerodynamica of de fuel tank. Deze onderdelen kun je verbeteren/verslechteren op vier onderdelen: efficiency, weight, space en cost. Elk voordeel heb echter zijn nadeel, dus het verbeteren van de efficiency, zonder tijd te steken in de kosten, zal de kosten onvermijdelijk doen stijgen. Maar is die efficiency verbeterd van bijvoorbeeld je fuel tank, dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat je wagen 0.1l benzine per rondje minder verbruikt.

Geld
Natuurlijk gaat er veel geld om in de glitter en glamour die Formule 1 heet, maar jij bent geen Toyota. Geen blanco checque dus, je zult je financiën goed voor elkaar moeten hebben. Van dit geld zul je ook ieder raceweekend je gearbox/engine/tire-suppliers moeten betalen. Dus het is handig om vooraf je verwachtingen voor het seizoen te maken. Als je geen geld hebt, moet je niet met de beste motor rond rijden!
Natuurlijk ontvang je ook na iedere race een bepaald bedrag van onder andere je sponsors. De hoogte van dit bedrag hangt zowel af van je kwalificatie, als van het aantal punten dat je weet te scoren.

Hoeveel tijd kost het me?

McLaren MercedesDat is geheel afhankelijk van je ambities. Eigenlijk werkt het hetzelfde als Hattrick, je kan best succesvol worden zonder er uren per week in te stoppen. Met 5 minuten per dag, kom je al een heel eind. Je kan het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Heel diep erin duiken, data bijhouden, uitgebreide calculaties maken, of op de oppervlakte blijven en je gezonde verstand gebruiken. It's up to you!

Testing, Practice, warmup, qualify... RACE!

Testing
TelemetryNa iedere race heb je de mogelijkheid om te testen, kosten 1.5miljoen (en natuurlijk slijtage aan je onderdelen). Je coureur zal tijdens het testen ook trainen op de training die jij voor hem hebt ingesteld. Hierbij heb je verschillende mogelijkheden om te testen:
- Engine power (voor meer PK's)
- Engine reliability (voor een hoger betrouwbaarheids percentage)
- Aerodynamics (voor betere frontwing/rearwing/aerodynamics)
- Tyre testing (voor minder slijtage aan de banden).
- Setup tune up (50 laps op circuit naar keuze om jouw setup/dqp vaardigheden te trainen)

Resultaten van de bovenstaande tests zijn o.a. afhankelijk van de R&D van je supplier en het circuit waarop je test. Denk dus logisch na op welk circuit je een bepaalde test uitvoert. Overigens neem je ontwikkelingen op engine/gearbox/tyres NIET mee naar het volgende seizoen.
Wanneer je getest hebt, zijn de resultaten daarvan niet meteen te merken in het raceweekend, hiervoor zul je een revision (upgrade) moeten gebruiken. Deze heb je echter een beperkt aantal (vaak 2 per seizoen). Zo'n upgrade moet je dus verstandig gebruiken (zie de FAQ over hoe je kan zien wat je ontwikkeling is en hoe je zo'n revision/upgrade toepast).

Practice
MonacoHet begin van jouw raceweekend en meteen de belangrijkste voorbereiding. Jij zult je setup (zie verderop) moeten bepalen aan de hand van een aantal rondjes. Alle rondjes die je rijdt zijn gratis, maar je wagen zal wel schade oplopen! Voor het vervangen van onderdelen betaal je een hoge prijs, bedenk dus goed hoeveel van de maximaal 30 rondjes je wilt gebruiken.

Warmup
SpaWellicht zou je de warm-up niet voor de qualify verwachten, maar hier is een logische reden voor. De warm-up is het enige moment in het raceweekend waar je je brandstofgebruik kan zien. Aan de hand van de (maximaal) 15 ronden in je warmup, moet je je strategie gaan bepalen. Hierbij moet je natuurlijk ook rekening houden met het feit dat je in de warmup niet evenveel brandstof zult gebruiken als in de race, bijvoorbeeld bij (grote) temperatuurverschillen.

Qualify
ZandvoortDe kwalificatie begin je met de hoeveelheid brandstof die je wilt gebruiken in de race. Tevens moet je de droogweerbanden kiezen, die je in de kwalificatie én race wilt gebruiken. Vervolgens krijg je maximaal 4 ronden om jezelf te kwalificeren. Ga je voor een lichte kwalificatie om op pole te komen, maar wel met een 3-stopper? Of deel je de race in twee stukken, waardoor je de kwalificatie als het ware opoffert? Het is aan jou!

Race!
Live raceDan natuurlijk het leukste deel van het spel, waar alles om draait. De race! In tegenstelling tot BATracer heeft F1Time wel live races en sinds kort zelf een geheel vernieuwde lay-out daarvan. Iedere minuut krijg je net als in Hattrick een update, maar bij F1time gebeurd dit natuurlijk wel met een 2D overzicht van het circuit, waarop alle auto's als bolletjes zijn aangegeven. Je waant je een echte manager achter zijn laptop op de pitwall.

Live races bespreken?

Wil je tijdens de live races ook jouw ervaringen delen met mede-GoTers? Kom dan naar ons IRC kanaal:
#F1Time @ irc.tweakers.net

Je hoeft mIRC niet te installeren, je kan ook meepraten via de online IRC:
http://irc.tweakers.net
Achter Channel: voer je dan "F1Time" in (zonder de haken).

Problemen met mIRC
Overigens wil mcAfee virusscan nog wel eens mIRC blocken, klik dan met je rechtermuisknop op het McAfee icoontje en ga naar Virusscan console. Vervolgens Taak>Eigenschappen (niet eigenschappen v/d scanner). Haal daar de vinkjes weg bij IRC blokken.

Setup | DQP | DRP

Setup
Het eerste spreekt voor zich, samen met je coureur werk je naar een optimale setup toe, waarbij het circuit verdeeld is in drie secties. Hierin zul je moeten zorgen voor een optimale frontwing-rearwing-suspension-gearratio verhouding. Je coureur zal je daarbij helpen door per sectie aan te geven of de optimale stand voor DAT deel van het circuit hoger of lager ligt (let op de licht/donker groene balken). Deze setup is absoluut niet gelijk aan iemand in je competitie, of zelfs je teamgenoot. Het hangt namelijk helemaal af van jouw wagen (en natuurlijk de gegeven karakteristieken van het circuit).

DQP
DQP staat dus voor driver qualify points. Elke coureur heeft een bepaalde skill, waaruit een totaal aantal punten volgt. Deze zul jij optimaal moeten verdelen over acceleration, braking, top speed, kerb use en racing line. Per practice lap die jij rijdt, zal er een percentage tevoorschijn komen. Zit je op 100%, dan zit je goed, maar daar zullen velen nooit aan komen. Als beginneling moet je blij zijn met 85%, later zul je door ervaring vaak over de 90% gaan.

DRP
DRP staat, je raadt het vast al, voor driver race points. Na de kwalificatie zal je namelijk je DQP om moeten zetten in de DRP. Dit is best rechttoe rechtaan, maar er zijn twee manieren. Hiervoor geldt ook: practice makes perfect.

You've got me! Waar meld ik me aan?

Uiteraard op www.F1time.com . Daar zal je ook nog meer informatie vinden en enige (gedateerde) screenshots.

FAQ

Vertel eens wat meer over DQP
Zo'n beetje alle vragen omtrend DQP/DRP zijn hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." en hier Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." beantwoord.

Na een aantal rondjes heb ik nog steeds 0%, wat is er mis?
Kijk eens naar het circuit waar je op rijdt, hoogstwaarschijnlijk is dit Monaco. Monaco (en ook andere circuits) vereisen een heel afwijkende DQP distributie. Één tipje van de sluier: let op de rood-wit gestreepte 'stoepranden' ;)

Hoe zit het met het design van de wagen?
Lees het Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Heb je ook personeel?
Ja. Hierbij geldt natuurlijk: hoe meer, hoe beter. Je kunt maximaal 10 mechanics (uren voor reparatie), 10 designers (extra uren om in het design van je wagen te steken) en 20 pitcrew (elke persoon zal je ongeveer 0.6s schelen in een pitstop).
Je personeel begint met een proeftijd, waarin je kunt zien hoe snel ze zich ontwikkelen. Allen beginnen op 30 skill, de uitschieters wil je natuurlijk een nieuw contract aanbieden (doe dit als ze op 1 race remaining staan, niet eerder, niet later!), maar diegene die na 4 races nog niks lijken te hebben geleerd wil je natuurlijk liever vervangen.

Kan ik mijn coureur een nieuw contract aanbieden?
Als dit je eerste seizoen is; nee! De coureur die jou is toegewezen zal niet met jou verder willen werken. Coureur willen pas nadenken over het verlengen van hun contract als ze;
1. Nog maximaal 10 races voor jou zal rijden
2. Jij ze persoonlijk een contract aan hebt geboden
Je zult dus eerst zelf een coureur moeten contracteren, op de Driver Market pagina. Doe dat tussen race 10 en vóór race 16.

Moet je je wagen ook repareren en dergelijke?
Jazeker. Tijdens het weekend en na de race is het belangrijk dat je de conditie van je wagen in de gaten houdt. Die slijtage (wear) van je wagen zal namelijk met iedere ronde die je rijdt iets erger worden. Als je 10 mechanics hebt, kan je 10 uur spenderen aan het repareren van de verschillende onderdelen. Vaak is het echter noodzakelijk om sommige onderdelen te vervangen, wanneer de slijtage te ver doorloopt. Hiervoor ga je naar factory>factory. Rechtsboven zie je onderdelen die je in je eigen fabriek kunt produceren, wat veel goedkoper is dan ze bij een ander team (rechtsonder) weg te halen. Sommige onderdelen zijn natuurlijk erg duur, maar zorg er wel voor dat je genoeg onderdelen hebt om de race(s) uit te kunnen rijden (een onderdeel dat je zelf fabriceert is pas beschikbaar na de eerstvolgende race!).

Wat zijn de meest gebruikelijke (banden)strategieën?
Uiteraard de welbekende 1,2 en 3 stops. Onder ideale omstandigheden (perfecte DRP, perfecte setup en zo'n 15 graden) gaan softs 90km mee, medium 170km, hard 250km. Perfecte omstandigheden zijn er echter bijna nooit, daar zul je rekening mee moeten houden. Bij een DRP van 85 en hoger en een temperatuur van ongeveer 25 graden geldt over het algemeen:
softs 3 stops - medium 2 stops - hard 1 stop

Hoe zit het precies met de optimale bandentemperatuur?
Zie Joss in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..." .

Waar kan ik mijn engine/gearbox/banden upgraden?
Op de Factory>Testing pagina. Daar klik je rechtsbovening op dit (http://www.f1time.com/images/icons/maximize.gif) icoontje.

Kan ik mijn coureur trainen?
Ja, dat kan. Op de Driver pagina, kan je een training instellen. Als je nu een testsessie boekt, zal de coureur aan dat punt aandacht besteden. Overigens wint/verliest een coureur na elke race wel wat punten op bepaalde vlakken.

Hoe vaak kan ik dan testen?
Maximaal 1 maal per race. Let op! Een test boeken kost 1.5M, 50 rondjes kosten 1.25M, dus je kosten zijn in totaal (ongeveer) 2.75M voor een test!

Hoe zit het precies met die cup?
Dat werkt pas als een groep vanaf het begin van een seizoen meedraait.
Na de eerste twee races wordt de stand gebruikt om een speelschema te maken (1v30, 2v29, 3v28 etc). Daarna krijg je rondes van 3 races, waarbij diegene die 2 keer boven de ander weet te eindigen, doorgaat naar de volgende ronde. Uiteindelijk hangt er een mooi prijskaartje aan, 700.000 tot 1.000.000 (resp. c4 tot c1) per ronde die je gewonnen hebt.

Kan ik ook oude raceverslagen terug vinden?
Ja hoor, dat kan. Klik op je naam rechtsboven > klik op detailed stats in het midden > klik links op Stats (onder DRP average) > Klik op de naam van de grandprix > klik rechts op race report, moet je wel supporter zijn/blijven (ookal is nog niet bekend hoeveel dat gaat kosten).

Zijn er ook private competities?
Nee, deze zijn er (op het moment) niet. Daar is F1Time nog te klein voor.

Kan je zelf een liverie kiezen?
Jazeker, je kunt kiezen uit ongeveer 70 wagens, van de Arrows uit '03 tot Senna's Williams uit '94.

Is er ook een supporter-functie?
Ja, deze is er, maar op het moment hoeft daar nog niet voor betaald worden. Dit zal over enkele maanden wel het geval zijn. De voordelen zijn voornamelijk cosmetisch, zoals extra liveries, of meer statistieken.

Is het er ook in het Nederlands?
Jazeker, daar heb ik zelf aan gewerkt. Op het moment is de vertaling echter nog niet perfect, ook omdat de functie niet super werkt. Mocht er veel vraag naar zijn, dan zal daar aan gewerkt worden. Mocht je zelf interesse hebben in meewerken aan de vertaling, dan kan dat door even een berichtje te sturen naar mij.

Hoeveel klasses zijn er?
Op het moment 4. Deze zijn in piramide vorm opgedeeld (1e klasse, 2e klasse met 4 groepen, 3e klasse met 16 groepen, 4e klasse met 256 groepen). Elke groep heeft 30 rijders/managers.

Wanneer zijn de races?
Dinsdag en vrijdagavond (afhankelijk van je groep, tussen 17.00 en 20.00 begintijd).

Begint het seizoen pas nadat ik me inschrijf?
Nee, alle seizoenen lopen synchroon. Het kan dus zijn dat je pas na de 7e race binnen komt vallen bijvoorbeeld.

Achterafje

Allereest wil ik mijn excuses maken voor het veelvuldig gebruik van Engelse termen. Persoonlijk vind ik dit altijd mooier klinken. Bovendien zijn de meeste F1 liefhebbers uitermate goed op de hoogte van deze termen en gebruiken ze deze zelf ook vaker dan het Nederlandse equivalent.

De reden dat ik dit topic open is natuurlijk om jullie warm te maken voor het oh zo mooie F1time. Het spel is in populatie nog lang niet zo groot als Hattrick en zelfs niet zo groot als BATracer. Het aantal actieve managers moet naar mijn mening drastisch omhoog en dan met name de Nederlanders! De UK, Brazilië en Litouwen zijn erg goed vertegenwoordigt, maar Nederland loopt achter.

Mocht er nog informatie missen, dan zal ik de OP uiteraard aanpassen. Ik hoop jullie snel te mogen verwelkomen op F1Time.

Vorige delen

Deel1: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #1 (996 posts in 16 dagen - 62 / dag)
Deel2: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #2 (1002 posts in 33 dagen - 30 / dag)
Deel3: Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3 (1007 posts in 16 dagen - 63 / dag)

Liverace starttijden

Wil je graag de races van andere GoTers live volgen? In dit stukje vind je hoe laat welke races beginnen, in het volgende stukje kun je zien wie in welke groep zit.

C1 - C2G1 tm C2G4
Servertijd: 18.00
Nederland: 17.00

C3G1 tm C3G8
Servertijd: 19.00
Nederland: 18.00

C3G9 tm C3G16
Servertijd: 20.00
Nederland: 19.00

C4G1 tm C4G15
Servertijd: 21.00
Nederland: 20.00

C4G16 tm C4G30
Servertijd: 17.00
Nederland: 16.00

C4G31 tm C4G??
Servertijd: 16.00
Nederland: 15.00

GoTers in F1Time
* format: GoT Username - F1Time name *

C3G5
Nowhereman78380 - Richard Eijkenbroek

C3G6
Angeloonie - Vincent Dinkela
NelisNR1 - Nils van Lokven

C3G7
Vinnyb - Vincent Blanken
Visscher - Paul Visscher

C3G8
Argos - Jan Luyendijk
Getah - Joost Janson
irmscher - Nanno Marcinga
Requiem19 - Tim Mosmans
Sqil - Mark Sqil
Exitium - Danny de Man

C3G9
Grrrrene - Rene Gerritsen
geepee - Ger Peeters
Luuk_Luchtloper - PB Elskamp
mhans - Hans van der Net
brid - Daniel van Brienen
Bluepanther - Bart Oudenampsen
Kiff - Bart Olefs

C3G10
B-Force - Bart Rietveld
3xNix - Ary Luyendijk
henknap - Henk Nap

C3G12
Yagermeister - Sven Dohmen

C3G14
Joss - Reggie Biemans

C4G2
Wes46 - Wesley Jonker

C4G6
JesterRace - Leander Mutsaers
lameeuw - Frans Lambers-Meeuwig

C4G9
andrestouwe - André van der Stouwe
ThorolaZ - Luca van de Meerendonk

C4G14
Remco Tr - Remco Trouw
Slaapje - Sven Stikvoort
Haasjoh - Gertjan Hazeleger
Ixion - Tim Dame

C4G15
Jeronimusius - Jeroen Raven

C4G16
jwisgerhof - Jan-Willem Wisgerhof

C4G17
Darkdemoman - Mike Schatens
Jeroen87 - Jeroen van Bogaert
DJMantri - Martin Spierings
Vos1988 - Martijn Vos

C4G18
rammsteinfan - Kevin Weerman
ByteMe72 - Maarten de Cock
Joane - Reamon van Ruiswijk
Marzman - Marcel Schaap
Sempy - Peter Semper
Daan® - Daan Vos

C4G22
michaeltb - Mikkel Que Pasa

C4G23
MRCL - Marcel Visscher

C4G25
Zenit - Rob Hogenboom

C4G26
siobhanskye - Siobhan Skye

C4G29
Rpol - Ruud van de Pol

C4G32
sarinsarin - Mark Rutterkamp
stealth2000 - Vincent van Doesburg

C4G33
j1nx - Peter Steenbergen
jnijs - Jeroen de Nijs

C4G42
daroy - Roy Diederen

C4G45
The_DoubleU - Willem Gerritsen

C4G54
Miku15 - Mike Uljee

C4G57
Hoogie2004 - Frank Hoogmans

Joss wijzigde dit bericht 25-07-2007 11:31 (200%)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

FC Strijen

Sow, die #3 zat sneller vol dan het 1e topic! :D

Reg. datum: 09 augustus 2005

jeej weer nieuw topic en nieuw recordje zag ik.

maar ik hoop dat de server morgen weer wat stabieler is, alle data valt telkens weg :X

F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)

De boer dat is de kerel...

quote:
nvidia schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:35:
met mn 2 accounts beide races gewonnen :p

Tactic 1: 5 stopper - Tactic 2: 4 stopper
ehhh, 2 accounts????

Da mag nie..... :9

andrestouwe wijzigde dit bericht 29-06-2007 22:42 (151%)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

FC Strijen

quote:
andrestouwe schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:40:
ehhh, 2 accounts????

Da mag nie..... :9
Misschien dat ie voor iemand de honneurs waarneemt (vakantie). Zoniet, dan is het foute boel inderdaad :P

De boer dat is de kerel...

zie het al voor me, iemand met een stuk of wat accounts..........
hoe heeft zoiemand nog tijd om te werken B)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Have Fun in Hell
Reg. datum: 24 februari 2003

Nee account van maat die tijdje in het buitenland zit, dus zelf ff zitten spelen met zn account! Had ie nog nooit gewonnen :p

Wetenschap is dronkenschap

Hmmm, hard dry banden houden het bij 47 graden dus maar 100 km uit :( Dat had ik niet verwacht... Helaas dus toch twee keer meoten stoppen. Winnende tactiek was een 5 stopper --> ik snap er nog niet zo veel van dus :P

Have Fun in Hell

quote:
B-Force schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:56:
Hmmm, hard dry banden houden het bij 47 graden dus maar 100 km uit :( Dat had ik niet verwacht... Helaas dus toch twee keer meoten stoppen. Winnende tactiek was een 5 stopper --> ik snap er nog niet zo veel van dus :P
In welke groep zit je?

Reg. datum: 03 maart 2004

Kan ik bij 3mm regen met normale banden rijden? Of kan ik beter intermediates nemen?

Angelina Jolie Addict

bleh, 10e gestart, 12e geworden.

Anyway, ik zag dat bij Testing mijn Engine revision 20(!)HP meer had :D

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, ATI HD 4870OC

FC Strijen

quote:
Zody schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:56:
Kan ik bij 3mm regen met normale banden rijden? Of kan ik beter intermediates nemen?
Dat zul je zelf uit moeten vinden. Het makkelijkste is natuurlijk als het in practice/warmup/qualify er ligt, dan kan je het zonder risico testen. Als het er alleen in de race ligt zul je dat risico wel moeten nemen.

Car Modeller

C4G6 Leander Mutsaers

Kan iemand deze toevoegen aan de startpost?

BALEN (ja met hoofdletters) lag de wedstrijd 2de en heel perfect alles uitgerekend (dacht ik) sta ik in de ingang van de pitstraat zonder benzine (arghghghghg), zo straks uitgerekend, iets te strak dus.... les voor de volgende keer altijd meer dan 10% op de benzine doen, had nu 10% extra als marge meegenomen maar was niet genoeg. Nog 7de geworden mar daar ging een hele mooie 2de plaats :(

Mijn DQP van 76% werd in de race "maar" 74% ... dat vind ik wel netjes... na 5 races zie ik nog wel verbetering dat is iig positief.

JesterRace wijzigde dit bericht 30-06-2007 02:38 (12%)

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

Moge de kracht met je zijn...

Wat een toprace gisteren. Een DRP van 94% en de eerste winst in C3, ga het spelletje steeds leuker vinden... Zitten nu op 1/3 van het seizoen en sta stevig op een 2e plaats in het kampioenschap... hmmm, dat zou promotie betekenen, en wordt ik daar nu blij van straks...

Maar goed, voorlopig maar lekker doorracen :)

Vandaag eerst maar eens lekker zelf racen, racedagje op Zandvoort in oa een Lambo Gallardo en 911 GT2 (hehehe, gaaf)

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open

AA plz
Reg. datum: 04 januari 2005

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 06:54:
Wat een toprace gisteren. Een DRP van 94% en de eerste winst in C3, ga het spelletje steeds leuker vinden... Zitten nu op 1/3 van het seizoen en sta stevig op een 2e plaats in het kampioenschap... hmmm, dat zou promotie betekenen, en wordt ik daar nu blij van straks...

Maar goed, voorlopig maar lekker doorracen :)

Vandaag eerst maar eens lekker zelf racen, racedagje op Zandvoort in oa een Lambo Gallardo en 911 GT2 (hehehe, gaaf)
Sweet, blijf weg van de grindbak :P

Gratz met je overwinning. Met een mazzeltje dank zij Ryan maar dat mag niet baten. Was dat 1-2tjes toch nog verdomd dichtbij. :D

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

Feli met je overwinning L_L, erg netjes gedaan. Ik snap niet wat ik nog verkeerd doe (behalve op 90% revs kwalificeren :+), maar goed, 15e plek... Het is niet best, maar het kan slechter. Mijn driver is door mijn 2-races afwezigheid 99% motivation verloren en stijgt nu met 2% per race vanaf 25%. Dat schiet dus totaal niet op en ik hoef hem echt niet nog een seizoen. Zelfde geldt voor m'n designer en c.director, die motivatie komt niet meer goed dit seizoen en ik weet niet zeker (dacht het wel trouwens) of dat wordt gereset aan het eind van het seizoen?

Imitation is the sincerest form of flattery

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 17:38:
Feli met je overwinning L_L, erg netjes gedaan. Ik snap niet wat ik nog verkeerd doe (behalve op 90% revs kwalificeren :+), maar goed, 15e plek... Het is niet best, maar het kan slechter. Mijn driver is door mijn 2-races afwezigheid 99% motivation verloren en stijgt nu met 2% per race vanaf 25%. Dat schiet dus totaal niet op en ik hoef hem echt niet nog een seizoen. Zelfde geldt voor m'n designer en c.director, die motivatie komt niet meer goed dit seizoen en ik weet niet zeker (dacht het wel trouwens) of dat wordt gereset aan het eind van het seizoen?
Zelfs ik kan je daar geen antwoord op geven, aangezien ik tot op heden ieder seizoen 100 motivation heb gehad bij alle staff. Driver gaat bij mij wel redelijk snel omhoog. Van 40 begin v/h seizoen, naar 78 nu. Maar dat is wel inclusief 5 tests.

Mjah, ik heb geen idee wat het effect van motivation is op de prestaties van je driver. Ik heb nu het account van Hans vd Net waar ik op moet passen. Ik heb zijn DQP op zo'n 85% gekregen (mijn eigen op 94%) en zijn setup is ongeveer even goed (denk ik) als die van mij. Ik snap niet dat ik dan alsnog 1s achter hem sta, terwijl de efficiency van mijn auto veel beter is (Hans doet geen tests). Ik kan dan alleen mijn driver nog maar aanwijzen als oorzaak voor m'n brakke tijden, want user error is nu uitgesloten :)

Have Fun in Hell

kijk eens naar de efficientie van je wagen en tussen die van Hans vd Net!

quote:
nvidia schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:24:
kijk eens naar de efficientie van je wagen en tussen die van Hans vd Net!
quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:18:
Ik snap niet dat ik dan alsnog 1s inmiddels 0.4s achter hem sta, terwijl de efficiency van mijn auto veel beter is (Hans doet geen tests).
:*

De efficiency van mijn auto is echt flink hoger dan die van Hans.

Have Fun in Hell

bwa wel moet ik zeggen, heb dit zelf ondervonden, hangt DQP niet altijd samen met betere tijden. Ik heb hier hetzelfde voor met mn maat. Maat van me zijn account krijg ik stukkie hoger en zijn car is minder goed en toch is ie sneller. Wat de reden is is me een groot ?

FC Strijen

quote:
Grrrrrene schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:18:
Mjah, ik heb geen idee wat het effect van motivation is op de prestaties van je driver. Ik heb nu het account van Hans vd Net waar ik op moet passen. Ik heb zijn DQP op zo'n 85% gekregen (mijn eigen op 94%) en zijn setup is ongeveer even goed (denk ik) als die van mij. Ik snap niet dat ik dan alsnog 1s achter hem sta, terwijl de efficiency van mijn auto veel beter is (Hans doet geen tests). Ik kan dan alleen mijn driver nog maar aanwijzen als oorzaak voor m'n brakke tijden, want user error is nu uitgesloten :)
Seconde is dan wel veel ja, misschien motivatie/vorm of gewoon de skills van je coureur. Wie weet...

En, wat was zijn login trouwens? Haaannnsss? :9

Edit: Hue. In qualify sta je voor hem en in practice een halve seconde eracht en in warmup een hele seconde? Dat riekt naar onraad! :9

Joss wijzigde dit bericht 30-06-2007 19:14 (7%)

Ik heb dit keer maar 's netjes op 100% gekwalificeerd :+ Ik sta ineens 0.5s voor Hans. Oh well, ik snap er de logica niet meer van. Heb echt met beide accounts heel erg m'n best gedaan om een goede tijd neer te zetten, we zien wel in de race maandag :)
quote:
Joss schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:12:
[...]

Seconde is dan wel veel ja, misschien motivatie/vorm of gewoon de skills van je coureur. Wie weet...

En, wat was zijn login trouwens? Haaannnsss? :9
Hans was Jon vergeten toestemming te vragen voor het accountsitten, dus dat heb ik maar ff gedaan. Ik mag 2 races op zijn account letten, maar volgens mij moet hij voor die tijd wel weer online zijn :) Als hij dat niet is, kan ik er niks aan doen iig.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 30-06-2007 19:14 (50%)

Have Fun in Hell

beiden zelfde tactic of verschillende?

zelfde. Ga niet zeggen wat, maar vergelijkbaar :) Mijn auto is alleen iets onzuiniger, dus ik ben een tikkeltje zwaarder.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 30-06-2007 19:15 (42%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: