UPDATE 27
Aangezien de vorige kleine update niet iedereen beviel gaan we maar weer over op grote update's

Er zijn weer een hoop dingen gebeurd en enkele platen zijn nu klaar voor powdercoaten. Nu moet er gewoon een hoop functionele dingen in i.p.v. platen enz.
Als eerste! What's in the box?
Een eigen gereedschapset

De hele tijd moest ik alles van m'n pa gebruiken maar nu heb ik alles zelf.
Vervolgens ben ik bezig geweest met het LCD'tje. Niet 1 van mijn favo bezigheden maar ja. Ik ben er dan ook 4 (!) dagen mee bezig geweest

De redenen worden nog wel duidelijk. Maar eerst moest ik iets doen waar ik wel goed in was. Een plek maken voor het LCD'tje. Hij komt voorop in het schuine gedeelte. Even aftekenen.
Gezaagd
Met LCD (nog niet vast)
Toen werd het tijd om het ding te solderen. De standaard flatcable van een meter was te kort dus ik heb een oude LTP-kabel gepakt en die gedemonteerd. Deze is ong. 2 meter lang. Hier zit alles er al aan.
Goed, even wat redenen waarom het zolang duurde:
-Ik had de draden in spiegel aan de LTP-stekker gesoldeerd. Dit moest dus allemaal los en toen weer goed.
-Het programma werkte niet. Dit moest eerst goed werken voordat ik verder ging.
-Uiteindelijk kreeg ik wel tekens op het scherm maar ze stonden op de verkeerde regels enz. Eerst in de software gezocht. In het programma viel niets te vinden. Ondertussen nog overlegd met een mede-tweaker maar we kwam er niet uit. Uiteindelijk bleek het in het register te zitten (foute waarde).
-In de bios stond de LTP functie verkeerd.
Nog wat foto's van het werk.
Maar eindelijk!
Blurry, maar geeft wel weer hoe het licht in het echt is enz.
Hij draaide toen met een standaard setupje maar uiteraard heb ik een eigen gemaakt. Dit komt later nog wel.
Vervolgens heb ik de fanguard bovenop passend gemaakt.
Daarna verder met een andere fanguard: Die voor de 360 radiator. Deze heeft verder geen nut omdat je er toch niet met je vingers bij kan komen maar het is wel een stuk mooier.
Het werd weer een soort zelfde constructie als de eerst maar ik had hier niet zoveel ruimte omdat het mobo er vlak boven hangt. Met deze kan ik het onder slot ook niet gebruiken maar gelukkig zit mijn laatste PCI slot op het 6e slot en niet op het 7e dus is er niks aan de hand.
Eerst aftekenen.
Dan zagen.
Resultaat
Dan een beetje buigen
Vlak maken
En installeren
Hier komt weer racegaas achter (net zoals bij de ander). Zoals te zien valt is er nog genoeg ruimte voor de fans en om lucht aan te zuigen.
Vervolgens de stukjes waar de UV LED's inzitten. Er moest nog een hoekje uit dus dat ook maar even gedaan.
Ook weer klaar.
Vervolgens schakelaars voor achterop gehaald. ¤5.70!
Een ding wat ik mis in TKC zijn USB-poorten voorop. Hoewel ik het niet vaak gebruik is het toch wel handig. Beter dan telkens achter de computer te kruipen enz. Dus even een oude bracket opgezocht.
Aangezien hij niet in het zicht moest komen moest ik daarvoor wat verzinnen. Mijn oorspronkelijk idee was om hem onder de bobbel in de bovenkant te stoppen maar dat ging niet passen i.v.m. het LCD'tje. Dus iets anders.
Toen dacht ik: Wat wordt er nog meer gestealthed? Precies, de 5.25'' apparaten. Dus daar kon ie mooi boven. Even een stukje uit de plaat halen zodat je er ook bij kan.
Daar komt ie dan. Boven de drives.
En met het logo erop zie je er niks meer van.
Dat is voorlopig wel weer even genoeg. Binnenkort meer want ik heb nu eindelijk vakantie. Nieuws over hardware: Het plexie was klaar en wordt opgestuurd. Dit komt in de loop van volgende week wel binnen. Ook was alles behalve de radiator er ook al en dit zal hoogst waarschijnlijk dinsdag binnen komen. Volgende week dus hopelijk weer meer.
Tot de volgende maar weer!