Hoofdcategorieën
Topicacties

[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: PromoX
Moderator SGD/SPV
Breaking the habit

http://img68.imageshack.us/img68/7829/tsspelzoeken01bi8.jpg
INTRO

Na veel topics van "ik zoek een spel" is er besloten een centraal topic op te richten waar al deze vragen in beantwoord kunnen worden. En dat is wel zo handig. Zo kun je naast jouw vraag ook de vraag van anderen lezen. Zo kunnen we elkaar samen helpen.

WAT KUNNEN WE HIER KWIJT?

Hier kunnen alle vragen gesteld worden betreft de game die jij kwijt bent. Of dat nu om een classic arcade game uit 1980 gaat of om een first-person-shooter uit 2001, het maakt ons niks uit. Wij helpen je graag met het juiste antwoord te vinden.
Het is dus niet de bedoeling dat je gaat vragen om een spel dat op een ander spel moet lijken etc.
Het gaat hier om vergeten spellen waar je de naam weer van wilt weten.

HOE KAN IK MIJN PROBLEEM HET BESTE UITLEGGEN?

Nou je zoekt in ieder geval de naam van een spel, dat weten we. Maar er zijn natuurlijk nog enkele punten die je ons moet doorgeven zodat we je kunnen helpen. Informatie als genre (arcade,sport/adventure/racing/shooter/strategy/ etc.), platform (PC, NES, SNES, N64, Gamecube, Playstation 1 of 2, Dreamcast, Xbox) en het jaar waarin je het gespeeld hebt kan ons al helpen je spel te vinden. Mocht je je nog herinneren hoe het spel eruit zag, probeer het te omschrijven d.m.v. tekst of een tekening of misschien weet je nog muziek of iets dergelijks uit het spel.

Upload je tekening of sample ergens op het grote web, post je vraag met link naar je file(s).

Hierna is het een kwestie van afwachten tot een GoT member je spel gevonden heeft.

LINKS

• - Videogame Museum - Handige site met voor vrijwel iedere console een lijst met games
• - Find me a Game - Flinke lijst met games gesorteerd op genre
• - Klov.com - Nog een lijst met videogames
• - MobyGames
• - Wikipedia - lists of video games
• - Gamerankings.com - Zoeken op titel/platform/genre
• - Gamefaqs.com - Zoeken op titel/platform/genre

Topics: [ 01 ] - [ 02 ] - [ 03 ] - [ 04 ]
Met dank aan BMWM3 en Rakkerzero voor deel 1 en 2 van dit topic.

LP | House | AJ
And I'm the only one and I walk alone.

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Ik ben op zoek naar een spel wat ik een lange tijd geleden heb gespeeld. Als ik het me goed herinner is het uit de tijd van de Pentium 75 /90ers (of in iedergeval daarna).
Het is een vliegtuig spelletje zijwaarts scrollend.
Elk level is een missie (beetje stunten, dingen ophalen/wegbrengen en weer landen).
Elke level is het vliegtuig ook weer anders (of kun je uit verschillende kiezen, maar dat kiezen weet ik niet zeker).
Er staat me iets bij dat het spel "Flight" heette, maar er is niets over te vinden op internet.
Het is voor DOS in iedergeval.
De vliegtuigjes waren ook niet zo heel erg groot (iets groter als een worm uit worms :P).
Iemand enig idee?
Reg. datum: 04 maart 2003

Wings of fury??

blablable wijzigde dit bericht 29-06-2007 13:19 (36%)

BB4E^Guerilla

sopwith? das wel heel oud

Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn vacatures: online marketingcommunicatiebureau zoekt programmeur & front end developer! info

Mijn lieve sexy vrouw!

Beide zijn het niet alhoewel een spel gebaseerd op Sopwith aardig in de buurt komt (goplane), maar voor zover zat er geen schieten in. Misschien een enkele missie.
Daarnaast kon je loopings maken. Volgens mij een stuntvlieg spelletje. Dat zijwaards klopt in iedergeval wel.

Grafisch was het wel een stuk beter. Misschien uit de tijd van Worms? Rond Windows 95 zou dat dan zijn.

Naam kan ook iets zijn in de richting van Plane oid. Echt gaar, helemaal niets over te vinden.

Arunia wijzigde dit bericht 29-06-2007 13:46 (27%)

Windows user detected
Reg. datum: 02 oktober 2006

Triplane?

You can't trust freedom when it's not in your hands.

Mijn lieve sexy vrouw!

Nee, triplane ook niet. Volgens mij is het echt zonder schieten. Grafisch komt het er volgens mij wel weer in de buurt.
Reg. datum: 15 maart 2007

Ik ben op zoek naar een spel van, ik denk 10 jaar gelden.
Het spel ging over demonen, het was in 3d en je kon vrij door een stad rond lopen. Het had een erg futuristisch uitlerlijk. De hoofdrol speler werkte bij de politie en je kon taxi's bestellen.

Als ik opzoek ga naar dit spel zoek ik altijd perongeluk naar Nox, dus ik denk dat het op die naam lijkt. Het is iig een kort woord.

(Het spek had 4 cd's) :*)

UT Tux Edition
Reg. datum: 29 oktober 2002

quote:
Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:51:
Nee, triplane ook niet. Volgens mij is het echt zonder schieten. Grafisch komt het er volgens mij wel weer in de buurt.
Om de een of andere reden schiet 'jets' (?) me steeds door 't hoofd.
Kan 'm alleen zo snel niet vinden. (lastig, die werk proxy's :p )
quote:
Righard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een spel van, ik denk 10 jaar gelden.
Het spel ging over demonen, het was in 3d en je kon vrij door een stad rond lopen. Het had een erg futuristisch uitlerlijk. De hoofdrol speler werkte bij de politie en je kon taxi's bestellen.

Als ik opzoek ga naar dit spel zoek ik altijd perongeluk naar Nox, dus ik denk dat het op die naam lijkt. Het is iig een kort woord.

(Het spek had 4 cd's) :*)
klinkt een beetje als blade runner als ik met niet vergis. Die had geen 'demonen' maar de rest klopt :).

J2pc wijzigde dit bericht 29-06-2007 14:11 (47%)

"Computers are incredibly fast, accurate and stupid. Humans beings are incredibly slow, inaccurate and brilliant. Together they are powerful beyond imagination." © Albert Einstein
specs.

Mijn lieve sexy vrouw!

Iets met jets komt me niet bekend voor en internet bied ook geen antwoord.

Ik zit even over Righard's game na te denken.
The Nomad Sould: Omikron?
Anders wat was dat spel 3D anime stijle met dat meisje (3 letters als titel). Volgens mij bedoel je die.
ONI? Oni is btw Japans voor Demon.

Arunia wijzigde dit bericht 29-06-2007 14:14 (7%)

Omikron, dat was hem, bedankt!

@J2PC De bescrijving lijkt inderdaad erg veel op die van Blade Runner :)

Righard wijzigde dit bericht 29-06-2007 15:03 (56%)

Mijn lieve sexy vrouw!

quote:
Righard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:57:
Omikron, dat was hem, bedankt!

@J2PC De bescrijving lijkt inderdaad erg veel op die van Blade Runner :)
en ik heb alleen maar op je beschrijving gegoogled.
Een aantal keywords uit je omschrijving gaf me die.

quote:
Arunia schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:14:
[...]

en ik heb alleen maar op je beschrijving gegoogled.
Een aantal keywords uit je omschrijving gaf me die.
Had ik ook geprobeerd ja, bij de naam Omikron ging bij mij echter geen belletje rinkelen, ik zou gezweerd hebben dat de naam 3 of 4 letters had.

Wat brak spel achteraf :D maar ik heb er zulke leuke herinneringen aan

Reg. datum: 27 september 2006

quote:
Righard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:23:
[...]

Had ik ook geprobeerd ja, bij de naam Omikron ging bij mij echter geen belletje rinkelen, ik zou gezweerd hebben dat de naam 3 of 4 letters had.

Wat brak spel achteraf :D maar ik heb er zulke leuke herinneringen aan
Mwoah omikron is nog steeds een sterk spel vanwege de sfeer, en de uiterst goede muziek. Voor de graphics moet je het niet doen nee, en de combat is ook niet helemaal vlekkeloos maar het is wel een vrij uniek spel.

Xdoos Gamertag: Postius

Reg. datum: 06 februari 2000

Ik had ook Omnikron: The nomad soul in gedachte, maar die is nog geen 10 jaar oud, eerder 5 of 6 :)

Sierra Level 70 Hunter & Zerk Level 58 Mage @ Executus EU

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

quote:
TRRoads schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:46:
Ik ben ook nog op zoek naar een spel, ik heb het 1x een hele dag gespeeld samen met m'n broertje, daarna zijn we het kwijtgeraakt en nooit meer gespeeld. We hebben het heel vaak nog gezocht, maar nooit meer gevonden.

Het is een vrij oud spel, ik denk een jaar of 10 geleden dat het is uitgebracht (misschien nog iets ouder). Onder DOS dus.

Je speelde het met z'n 2en met het toetsenbord, je had links een veld en rechts een veld. Van bovenaf kwamen dan verschillende stenen ballen met verschillende gewichten omlaag gevallen, welke bal waar terecht komt kon je bepalen door de schuifbalk met aankomende ballen te draaien.

De ballen kwamen terecht op soort plateaus die met elkaar in verbinding stonden (in paren), als het gewicht bij de ene zwaarder was als de andere dan verschoof het. Wanneer je een hele zware bal liet vallen op een kolom waar alleen een lichte bal lag schoot die bal naar de andere kant en kreeg je medespeler een bal die hij niet meer kon wegspelen (die werd dan grijs). Hoe precies je ballen wegspeelde weet ik niet meer precies, maar ik geloof dat het te maken had met kleuren combinaties te maken door de gewichten op de juiste manier te verdelen.

Het ging dus met z'n tweeen tegen elkaar, de ballen vielen naar beneden, als je scherm vol zat dan had je verloren.

De precieze werking van het spel was ons toen niet geheel duidelijk (wellicht wat te maken met de alcohol consumptie en zuip/wakkerblijf/game maraton waar we mee bezig waren in een vakantie) en omdat we de naam van het spel niet meer wisten en het nooit meer terug konden vinden hebben we vaak gegrapt dat het een droom was. Maar wel een beetje raar dat we hetzelfde gedroomd hebben dan :+

Weet er iemand hoe dit spel heet? Zou geweldig zijn eindelijk te weten welk spel het was.Er waren toen meer spellen die we gespeeld hebben waarvan we later niet meer wisten hoe het heette maar dit is de enige die we niet later terug hebben gevonden.

Waarom het van de PC verwijderd werd toen? We hadden maar een hele kleine harde schijf, dus als je een ander spel wilde spelen moest je iets eraf gooien (tenminste we waren toen veel spellen aan het uitproberen, om dus niet in de problemen te komen met schijfruimte gooide we gewoon gelijk het spel eraf als we aan de volgende gingen beginnen) :+
Iemand enig idee in dit nieuwe deel?

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

The Joy of Posting

Weet je zeker dat het "Jetstrike" niet is dan, dat vliegspel?

Het voldoet echt aan alle eisen namelijk. Ter voorbeeld:
http://free-game-downloads.mosw.com/ss/4936_0.png

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

Kuru Kuru Kururin
Reg. datum: 22 augustus 2000

Een aantal weken geleden zag ik op play.com een reclame over een nog te releasen game. Ik ben echter de naam vergeten; heb wel wat trailers ervan bekeken; maar ik kan er toch niet meer opkomen (ook niet in mijn internetcache).

Het is dacht ik een RPG welke op dit moment of enkele weken geleden released is als PAL versie.

Het speelt vrijwel zeker af in de toekomstige tijd in New York). Het is een beetje fabelachtig spel; er was een banner van op play.com; ik kan me nog iets herinneren van een Anime-style vrouw.

Iemand een idee? Ik zit met Shadow Hearts in mijn hoofd; maar dat is 'm vrijwel zeker niet.

Edit:

Blijkbaar toch scheef gekeken (naar verschillende delen) want het was toch echt Shadow Hearts 3:

http://www.play.com/Games...he-New-World/Product.html

Richard wijzigde dit bericht 29-06-2007 17:34 (14%)

quote:
Richard schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:14:
Een aantal weken geleden zag ik op play.com een reclame over een nog te releasen game. Ik ben echter de naam vergeten; heb wel wat trailers ervan bekeken; maar ik kan er toch niet meer opkomen (ook niet in mijn internetcache).

Het is dacht ik een RPG welke op dit moment of enkele weken geleden released is als PAL versie.

Het speelt vrijwel zeker af in de toekomstige tijd in New York). Het is een beetje fabelachtig spel; er was een banner van op play.com; ik kan me nog iets herinneren van een Anime-style vrouw.

Iemand een idee? Ik zit met Shadow Hearts in mijn hoofd; maar dat is 'm vrijwel zeker niet.

Edit:

Blijkbaar toch scheef gekeken (naar verschillende delen) want het was toch echt Shadow Hearts 3:

http://www.play.com/Games...he-New-World/Product.html
Misschien Bioshock, die speelt zich niet in New York maar de omgeving is er wel van afgeleid.

Edit...te laat en fout

Gold Squadron Reporting In!

Ik zoek de titel van een FPS (op de PC). Ik weet de naam echt niet meer. Het was futuristisch. Het begon op een grote thuisbasis ofzo. En het was een van de eerste spellen waar andere karakters lukraak met elkaar praatte.

Ik weet nog dat je ook missies had waarbij je in een heel groot pak zat. En ik herinner me een missie dat je een kat moest redden ofzo? En die moest lokken met een speeltje.

Ik geloof dat het een beetje manga achtige invloeden had.

Iemand? :P

Gold Leader wijzigde dit bericht 30-06-2007 01:01 (8%)

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.

Mijn lieve sexy vrouw!

quote:
Khaine schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:56:
Weet je zeker dat het "Jetstrike" niet is dan, dat vliegspel?

Het voldoet echt aan alle eisen namelijk. Ter voorbeeld:
[afbeelding]
Nu je het zegt, lijkt er eigenlijk stiekem toch wel verdacht veel op.
Ik ga het eens uitchecken. Thanks!
Gold Squadron Reporting In!

quote:
Obi-Wan Kenobi schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:00:
Ik zoek de titel van een FPS (op de PC). Ik weet de naam echt niet meer. Het was futuristisch. Het begon op een grote thuisbasis ofzo. En het was een van de eerste spellen waar andere karakters lukraak met elkaar praatte.

Ik weet nog dat je ook missies had waarbij je in een heel groot pak zat. En ik herinner me een missie dat je een kat moest redden ofzo? En die moest lokken met een speeltje.

Ik geloof dat het een beetje manga achtige invloeden had.

Iemand? :P
Ik ben er inmiddels zelf achter: Shogo: Mobile Armor Division

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.

Robin 20-04-2008
Reg. datum: 06 augustus 1999

Ik zoek de naam van een Xbox spel. Ik heb het een jaar of 4 geleden bij vrienden gespeeld (die het spel geleend hadden).
In het spel bestuur je een mannetje of poppetje die door allerlei verschillende levels loopt en vijanden moet verslaan. Nog niets bijzonder dus...
Maar op een gegeven moment kom je onder de grond en moet je harige spinnen (of mieren) met je zwaard of stok (ver)slaan. Dat vond ik mooi en ook een beetje eng en dus tof.
Onder de grond is donkerrood licht. Het spel is zeker ook voor kinderen, maar die spinnen waren best eng. Dus misschien een 6+ game, of zo.
Aangezien ik sinds gister een xbox heb (nieuw, nu ze nog te koop zijn) wil ik dat spel wel graag kopen. Iemand enig idee welk spel ik bedoel?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een spel van een jaar of 8 geleden, waarmee je met ruimteschipjes (of ufo's) van planeet naar planeet kon springen en elkaar moest afmaken met iets van 60 verschillende soorten wapens. Het spel was volgens mij hot-seat multiplayer en lekker verslavend.

Het lijkt een beetje op Spacetanks. Maar dan had je veel meer planeten in een level, kon je met meer dan 2 players spelen en had je geen tanks, maar ruimteschepen (of waren het nou ufo's?)

Volgens mij was het trouwens al een windows spel. Ik heb heel veel abandonware site afgezocht en via google zitten zoeken, maar niets gevonden.

Kan iemand mij aan dit spel helpen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: