Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Evenwicht

quote:
Klojum schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:21:
[...]

Kun je ook vertellen welke schroeven (en waar) los moeten, en hoe het toetsenbord opgelicht kan worden zodat je bij de geheugenmodule kan? Ik wil ook naar 2GB intern, zit nu nog op 1,5GB, maar het vervangen van de 1e geheugenmodule was me nog niet gelukt.

Of misschien heb je een link waar een en ander uitgelegd wordt?
Volgensmij zitten er op de onderkant van je laptop een aantal schroefjes, in een holte, deze schroefjes zijn iets groter dan de schroefjes bij het geheugenklepje.

Als je deze schroefjes los hebt kun je het toetsenbord losklikken door met de schroevendraaier voorzichtig wat lipjes in te drukken. In mijn geval boven de F1, F8 en de Insert toets.
Reg. datum: 28 augustus 2003

De betreffende schroefjes zijn gemarkeerd met een K. Het zijn er twee. Vervolgens maak duw je met een tandenstoker oid de lipjes boven F1, F8 en Insert naar boven. Dan floept het toetsenbord los. Daaronder zit in het midden een zilveren klep (waar ook de toetsenbordkabel onder zit). Die schroef je los en daaronder zit een geheugenmodule. :)

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

Ik heb gisteravond nfs mw geinstalleerd maar het scherm wordt helaas opgevult ipv zwarte balken. Heeft iemand toevallig al 1:1 pixelmapping in kunnen schakelen op de M6Va ? Zo ja hoe..

Edit1 : Het is een X700 kaartje voor de mensen wie geen M6Va hebben.

Emiel1984 wijzigde dit bericht 12-05-2007 22:30 (16%)

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 31 augustus 2006

Bedankjes aan Spockz & Frietsaus :)

De schroefjes met de K> aanduiding onderop had ik al wel gezien, maar het gaat me vooralsnog om het losklappen van het toetsenbord zelf. Dat zit bij elke notebook weer anders, en ik wil als het even kan de hele operatie zonder kleerscheuren doorkomen. Ik ga morgen eens kijken of een en ander te realiseren is. Desnoods maken we er instructiefoto's van. 8)

UPDATE
De klus is geklaard ! Het lastigst was nog de inkepingen vinden van het toetsenbord, maar zoals zo vaak: je moet het effe weten, daarna is het zo gepiept.. O-)

Thanks, er is nu 2GB aan het werk!

Klojum wijzigde dit bericht 13-05-2007 09:50 (20%)

quote:
Emiel1984 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:28:
Ik heb gisteravond nfs mw geinstalleerd maar het scherm wordt helaas opgevult ipv zwarte balken. Heeft iemand toevallig al 1:1 pixelmapping in kunnen schakelen op de M6Va ? Zo ja hoe..

Edit1 : Het is een X700 kaartje voor de mensen wie geen M6Va hebben.
Heb je Catalyst Control Center? Daar kan je dit instellen onder geloof ik het kopje 'Panel' of iets dergelijks.

Made in NL

quote:
Frietsaus schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:29:
[...]

Heb je Catalyst Control Center? Daar kan je dit instellen onder geloof ik het kopje 'Panel' of iets dergelijks.
Kan deze niet installeren !?......

http://img216.imageshack.us/img216/9128/unable1of6.jpg

Heb de software van Asus zelf geinstalleerd. Hierbij zit geen catalyst control panel zover ik weet.

Heb net wat verder gezocht en het volgens mij gevonden.

Instellingen->Geavanceerd->Weergaves->Paneel->Afbeelding Passend maken uitgeschakelt

Emiel1984 wijzigde dit bericht 14-05-2007 11:19 (28%)

[LTS][MTS][HTS]

In de startpost staat ene linkje om de catalyst drivers te kunnen installeren:
http://asus-notebooks.chen.nl/viewtopic.php?t=9

Heb het zelf nooit geprobeerd dus geen idee hoe goed of slecht het werkt.

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Reg. datum: 01 juni 2007

Beste mensen,

Na 2,5 plezier met mijn asus M6000Ne, ontdekte ik vandaag dat mijn lcd display is beschadigd. En niet eens een klein beetje. Op mijn beeldscherm loopt nu een grijze band van ong 5 cm breed van boven tot beneden. Ik neem aan dat de lcd beschadigd is... Nu heb ik contact opgenomen met asus en deze zei dat het ong 361 euro zal kosten om het te vervangen (2 weken reparatie tijd). Nu is het zo dat mijn laptop mijn alles is en ik niet zonder hem kan (heb een deadline voor mijn scriptie). Dus 2 weken is way too long!

Weet iemand wat voor merk/type beeldscherm zit bij de asus m6000ne (15.4 inch)? Ik overweeg nl de display zelf te bestellen en in elkaar te zetten. Dat is maybe sneller (heb iig mijn laptop bij de hand) en ook cheaper? En heeft iemand een goedkoper alternatief, qua reparatie/vervanging ? Ik ben echt de wanhoop nabij...

Dee dee

The StormRider ...

helaas bij vraag en aanbod niets gevonden voor je:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/68

heb namelijk in het verleden Asus M6 modellen gezien die niet gehelmaal lekker waren. misschien dat je op ebay of marktplaats aan een scherm kan komen ... succes

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300 | Nokia 6230 | Nokia 6610 | Nokia 8310 | Nokia 6210 | Nokia 6150

Ik heb gisteren ook Windows Vista op mijn M6Va gezet, en ik moet zeggen het bevalt me wel goed. Enige probleem is dat met BIOS 207 (die stond er standaard op) de infrarood poort niet werkt. Ik gebruik het verder niet, maar zo mierenneukerig als ik ben zie ik liever alles werken in apparaatbeheer. :P Met BIOS 206 verder geen problemen.

Toen werd het nog een gedonder om ATI drivers te vinden, maar inmiddels werkt Mobility Modder voor Vista ook goed dus dat probleem is ook weer opgelost. Alles werkt nu inclusief de ATK0100 software. :)

Power4Gear heb ik maar niet geïnstalleerd, zeker als je op de accu draait en hij staat op battery saving wordt Vista zo enorm traag bij mij. Dus ik doe het wel met het power management van Vista zelf, die klokt de processor ook wel terug.

Made in NL

quote:
Frietsaus schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:08:
Dus ik doe het wel met het power management van Vista zelf, die klokt de processor ook wel terug.
Dus in vista zelf zit een soort van Centrino Hardware Control ingebouwt ? Werkt dat goed en zou je is een screenshot kunnen posten :) . Ben benieuwt naar de opties die daar inzitten.

[LTS][MTS][HTS]

Het is niet zo uitgebreid als Centrino Hardware Control. Vista biedt 3 mogelijkheden, Hoge prestaties, Gebalanceerd en Laag energieverbruik. Als het goed is pakken ze de standaardwaarden van Intel Speedstep. Maar mocht je meer opties willen, Centrino Hardware Control biedt ook ondersteuning voor Vista 32 bit. :)

Zal eventjes bekijken wat er nog meer in te stellen is, als er wat bijzonders is maak ik wel een screenshot.

Edit:
Per profiel zijn er een aantal dingen simpel in te stellen, bijvoorbeeld netwerkenergiebesparing:
http://xs216.xs.to/xs216/07220/Netwerk.png
Of Processorsnelheid:
http://xs216.xs.to/xs216/07220/Processor.png

Voor mij is het in elk geval voldoende, maar voor degenen die wat meer willen instellen is er gelukkig nog NHC.

Frietsaus wijzigde dit bericht 03-06-2007 13:47 (44%)

quote:
Frietsaus schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:08:
Ik heb gisteren ook Windows Vista op mijn M6Va gezet, en ik moet zeggen het bevalt me wel goed.
Hoi Frietsaus, kun je eens kijken wat een M6 doet volgens de performance indexen van Vista? Ergens in Control panel zit een benchmark lijstje, is al uitgevoerd bij installatie.

Toen ik Vista RC1 op mijn M6n zette had ik volgens sommigen onmogelijk hoge waarden voor met name het grafische deel.

Mensen jammer dat er voor jullie M6 niet een ACPI control file is.

Kijk eens op http://nhc.justred.info/

Misschien kan iemand met programming skills hem modden naar een M6.

De file voor mijn A6 werkt iets TE goed bijna, er zijn reports dat je fan nooit meer aanslaat en dergelijke.

Ik heb het sinds vandaag die ACPI control functie, het is hier thuis takke heet en ik ben er veel mee aan het testen. Het werkt iig alweer wat beter als mijn oude oplossing:

Rightmark CPU 2.0
Ati tray tools, underclocken naar 105,120

Kidult

quote:
Dee_dee schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 19:23:
Beste mensen,

Na 2,5 plezier met mijn asus M6000Ne, ontdekte ik vandaag dat mijn lcd display is beschadigd. En niet eens een klein beetje. Op mijn beeldscherm loopt nu een grijze band van ong 5 cm breed van boven tot beneden. Ik neem aan dat de lcd beschadigd is... Nu heb ik contact opgenomen met asus en deze zei dat het ong 361 euro zal kosten om het te vervangen (2 weken reparatie tijd). Nu is het zo dat mijn laptop mijn alles is en ik niet zonder hem kan (heb een deadline voor mijn scriptie). Dus 2 weken is way too long!

Weet iemand wat voor merk/type beeldscherm zit bij de asus m6000ne (15.4 inch)? Ik overweeg nl de display zelf te bestellen en in elkaar te zetten. Dat is maybe sneller (heb iig mijn laptop bij de hand) en ook cheaper? En heeft iemand een goedkoper alternatief, qua reparatie/vervanging ? Ik ben echt de wanhoop nabij...

Dee dee
Nou heb ik het gehad dat mijn beeldscherm ineens 4:3 werd en ook een soort van balk had van een centimeter of vijf breed. De software (eh.. suse linux) dacht toen dat er een 4:3 scherm op zat, dus ik kon nog wel gewoon werken. Het was bij mij een kapotte aansluiting tussen het scherm en de laptop, maar wel blijkbaar zo dat het iets met het beeldformaat te maken had. Ik kan me voorstellen dat als je gewoon niks meer kunt zien op een deel van het scherm (en zeker als het in het midden is of zo) het nogal onwerkbaar is.
(en oh ja.. bij mij viel het nog in de garantie..) Maar als bij jou de balk ook rechts zit, dan zou ik gewoon de resolutie tijdelijk veranderen of zoiets.

Retteketet X Y Z

quote:
henk787 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:55:
[...]

Hoi Frietsaus, kun je eens kijken wat een M6 doet volgens de performance indexen van Vista? Ergens in Control panel zit een benchmark lijstje, is al uitgevoerd bij installatie.

Toen ik Vista RC1 op mijn M6n zette had ik volgens sommigen onmogelijk hoge waarden voor met name het grafische deel.
Dit zijn de scores van mijn M6Va (Pentium M 750, ATI X700, 1GB)
http://img376.imageshack.us/img376/2311/vistascorejr8.jpg

Reg. datum: 14 maart 2004

Argh, mijn M6Ne keyboard is kapot gegaan, door een stommiteit. Ik ben op zoek naar een vervanging hiervoor, alleen zie ik alleen AZERTY layouts (french/belgian layout) in internetshops op voorraad. Heb al een maand geleden een QWERTY (US) layout besteld, maar nog steeds geen enkel nieuws van moment of delivery.

Heeft iemand enig idee wie deze keyboards levert?

Vreemd genoeg verwijst Asus zelf alleen naar internetshops..
Made in NL

quote:
Kajun schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:33:
Argh, mijn M6Ne keyboard is kapot gegaan, door een stommiteit. Ik ben op zoek naar een vervanging hiervoor, alleen zie ik alleen AZERTY layouts (french/belgian layout) in internetshops op voorraad. Heb al een maand geleden een QWERTY (US) layout besteld, maar nog steeds geen enkel nieuws van moment of delivery.

Heeft iemand enig idee wie deze keyboards levert?

Vreemd genoeg verwijst Asus zelf alleen naar internetshops..
Bel vraag de winkel waar je je laptop hebt gekocht of ze deze kunnen leveren.. ;) . Ik zie bij Laptops4u al een querty toetsenbord staan voor de L3C/F/D/B1C-serie. Als ze daar aan kunnen komen zullen ze vast voor de M6Ne ook wel een keyboard kunnen krijgen. Maargoed zeker weten doe ik niet maar gewoon even bellen met de shops zal je denk ik flink op weg helpen.

[LTS][MTS][HTS]

Zouden de mensen met M6Ne ff het volgende uit kunnen proberen ivm fanlawaai:

Download de nieuwe versie van NHC (pre-release 6)

Download DEZE ACPI file

Pak hem uit in het mapje acpi in de map van NHC.

Start NHC op.

Je kunt de ventilator nu regelen, kijk maar of dat werkt.

Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
Emiel1984 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:32:
[...]

Bel vraag de winkel waar je je laptop hebt gekocht of ze deze kunnen leveren.. ;) . Ik zie bij Laptops4u al een querty toetsenbord staan voor de L3C/F/D/B1C-serie. Als ze daar aan kunnen komen zullen ze vast voor de M6Ne ook wel een keyboard kunnen krijgen. Maargoed zeker weten doe ik niet maar gewoon even bellen met de shops zal je denk ik flink op weg helpen.
Dat is ook wat Asus mij vertelde, maar ik zie in dit geval even niet de meerwaarde van het bestellen bij de winkel (Media Markt) t.o.v. een "random" internetshop. Ik geloof niet dat de Media Markt voorrang heeft, laat staan dat ze snel werk hier van maken (i should know, i worked there!).
Reg. datum: 10 november 2005

Ik heb het vermoeden dat de laser van mn optical drive het begeven heeft. Als ik er een schijfje in stop blijf hij een paar keer zoeken en vervolgens wordt er niets gevonden. Daar moet dus een nieuwe in. Zijn er nog bepaalde drives die niet passen en is het frontje van mn oude drive over te zetten? Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
W00fer schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:59:
Zouden de mensen met M6Ne ff het volgende uit kunnen proberen ivm fanlawaai:

Download de nieuwe versie van NHC (pre-release 6)

Download DEZE ACPI file

Pak hem uit in het mapje acpi in de map van NHC.

Start NHC op.

Je kunt de ventilator nu regelen, kijk maar of dat werkt.
damn t werkt :) ik zat nog steeds met 1.10 beta 3 omdat ik daar nog een enigsinds kon kloten met de fan! maar dit is een goede vooruit gang!!!

1.10, da's wel heeel oud :)

Maar wat zijn je ervaringen en temps ?

En staat je fan zachtjes aan of uit ?

Als hij bij mij heel de tijd uitstaat dan wordt mijn HD te warm. :( En op den duur cpu ook aardig warm.

Made in NL

quote:
Lindenbergh4 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:12:
Ik heb het vermoeden dat de laser van mn optical drive het begeven heeft. Als ik er een schijfje in stop blijf hij een paar keer zoeken en vervolgens wordt er niets gevonden. Daar moet dus een nieuwe in. Zijn er nog bepaalde drives die niet passen en is het frontje van mn oude drive over te zetten? Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
Er zijn een aantal webshops in dit forum naar voren gekomen welke goed zijn bevallen. Bellen kost geen energie dus ik zou zeggen bel even. ;)

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
W00fer schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:29:
1.10, da's wel heeel oud :)

Maar wat zijn je ervaringen en temps ?

En staat je fan zachtjes aan of uit ?

Als hij bij mij heel de tijd uitstaat dan wordt mijn HD te warm. :( En op den duur cpu ook aardig warm.
oud oud.. wat is oud? mn laptop is ook alweer bijna 4 jaar oud ;)
iig merk ik dat door die nieuwe ACPI zooi mn Fn toetsen niet meer functioneren.... dus ik kan niks meer aanpassen met mn toetsen (qua geluid beeld etc)

zucht terug naar de oude werkende versie maar weer ;(

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: