Toch gewoon met percentages terwijl je de racing line niet meeneemt? Komt bij mij altijd wel uit hoor, simpele Excel sheet gebouwd en het werktquote:Joss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:05:
[...]
Ik ga je niet heel de methode uitleggen (buiten dat die volgensmij al wel een (paar) keer voorbij is gekomen), maar je doet het inderdaad verkeerd (denk ik, heb hem niet uitgebreid bekeken).
Je moet er rekening mee houden dat race line niet in de verdeling van de DRP voor komt. Mede daardoor moet je bij de omrekening naar DRP geen gebruik maken van je absolute DQP/DRP waarden, maar moet je altijd kijken naar hoeveel punten je over hebt.
Na 3 races moet je er wel achter kunnen komen of je berekeningen goed zijn. Als je DRP meer dan 4% daalt of stijgt, zit je fout. (ookal zal je met die stijging geen probleem hebben)
Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #3
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topictop secret
TutanRamon wijzigde dit bericht 28-06-2007 14:27 (95%)
Life is like a box of chocolates. It's a cheap thoughtless perfunctory gift that nobody ever asks for. - Cigarette-smoking man, The X-Files
Probeer hetquote:
Crash wijzigde dit bericht 28-06-2007 15:53 (46%)
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
Toch weer jammer dat de oplossing letterlijk weggegeven wordt.
TutanRamon: probeer het gewoon. Je eerste races verpruts je toch, net als je groepsgenoten. Dat houdt het ook eerlijk. Als deze manier niet werkt, bedenk je voor volgende race gewoon wat nieuws. Ik had het zelf na 2-3 races door en sindsdien heb ik amper 1-2% afwijking in m'n DQP --> DRP omrekening
TutanRamon: probeer het gewoon. Je eerste races verpruts je toch, net als je groepsgenoten. Dat houdt het ook eerlijk. Als deze manier niet werkt, bedenk je voor volgende race gewoon wat nieuws. Ik had het zelf na 2-3 races door en sindsdien heb ik amper 1-2% afwijking in m'n DQP --> DRP omrekening
Imitation is the sincerest form of flattery
Je hebt gelijk, ik moet niet zeuren.quote:Grrrrrene schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:21:
Oefening baart kunst! Ik heb nu al zin in morgen!
Life is like a box of chocolates. It's a cheap thoughtless perfunctory gift that nobody ever asks for. - Cigarette-smoking man, The X-Files
Reg. datum: 09 augustus 2005
Reg. datum: 09 augustus 2005
ja ben ik mee eens. Ik verprutse ook mijn eerste race en ben toen heel logisch gaan denken, 2e race won ik meteenquote:Grrrrrene schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:21:
F1Time - Wesley Jonker (CLASS 1)
Hoezo overdrijven? Hij staat nu met 90% revs op 0,7 sec achter me...quote:Joss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:37:
[...]
Niet overdrijven he! 1% revs scheelt amper 1 tiende, 10% bijna een seconde
Zou ie dus op 100% waarschijnlijk net voor me staan...
www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C2G3 * Golf? Het 2008 GoT Open
Waar kijk je?quote:Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:26:
[...]
Hoezo overdrijven? Hij staat nu met 90% revs op 0,7 sec achter me...
Zou ie dus op 100% waarschijnlijk net voor me staan...
4 Elskamp PB 1:21.099
13 Gerritsen René 1:23.149
F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)
Waar luuk het over heeft is GeePee 
Maargoed toch zonde Grrrrrene... Maar des te meer uitkijken naar de race. Mijn Quali kon beter helaas. Driver maakte geen perfecte ronde(wanneer wel
) 6 van 16 nu. Doelstelling bij eerste 10 gaat wel lukken denk ik. Op naar de race.
Maargoed toch zonde Grrrrrene... Maar des te meer uitkijken naar de race. Mijn Quali kon beter helaas. Driver maakte geen perfecte ronde(wanneer wel
Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3
Hmm, idd erg scherp van me om keurig langs je opmerking heen te lullen en het over de tijd van GeePee te hebbenquote:Joss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 14:27:
[...]
Waar kijk je?
4 Elskamp PB 1:21.099
13 Gerritsen René 1:23.149
In dit geval was het gat idd toch iets groter...
@ Panther, 6e joh, toch een Roemeen tussen ons in dan... maar prima werk!
Kijken of we in de race weer een mooie combiscore kunnen maken (1-2tje
quote:Luuk_Luchtloper schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:35:
[...]
Hmm, idd erg scherp van me om keurig langs je opmerking heen te lullen en het over de tijd van GeePee te hebben![]()
![]()
In dit geval was het gat idd toch iets groter...
@ Panther, 6e joh, toch een Roemeen tussen ons in dan... maar prima werk!
Kijken of we in de race weer een mooie combiscore kunnen maken (1-2tje)
En een brutale colombiaan inmiddels, overigens.
F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)
Ahh, brutaal... eerder een beetje dom, geef em gewoon een zetje bij de start en dan Panter er meteen langsquote:Joss schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 17:21:
[...]
erg proffesioneel, je lijkt wel een echte team-managers luuk
![]()
En een brutale colombiaan inmiddels, overigens.
Enne, als team doen we het iig prima. Goede samenwerking levert info en zo extra kansen hè, zo scoren we samen puntjes en centjes
Heb zin in de race van morgen, sta er nu beter voor dan de vorige race qua qual, sta nu 3de van het nederlandse treintje, wel jammer dat die rijder van mij zoveel fouten maakt, had gewoon 0.5s sneller gekund.
Hopelijk gaat de race netzo goed als de vorige met 7 plaatsen winst en in de race sneller dan in de qual
Snap trouwens niet dat mensen voor een 3 stopper en soft gaan, je bent wel lekker snel in qual, maar in de race val je meestal terug.
Hopelijk gaat de race netzo goed als de vorige met 7 plaatsen winst en in de race sneller dan in de qual
Snap trouwens niet dat mensen voor een 3 stopper en soft gaan, je bent wel lekker snel in qual, maar in de race val je meestal terug.
Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16
Reg. datum: 02 maart 2006
Reg. datum: 02 maart 2006
Dat verschild meer dan je denkt. Ligt ook erg aan het weer en aan de lengte van de pitstraat. Pitstraat kan 10sec duren, maar ook gerust 20sec of meer. Aan jou om uiteindelijk uit te rekenen wat het beste is.quote:brid schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:17:
Heb zin in de race van morgen, sta er nu beter voor dan de vorige race qua qual, sta nu 3de van het nederlandse treintje, wel jammer dat die rijder van mij zoveel fouten maakt, had gewoon 0.5s sneller gekund.
Ik kan de race morgen waarschijnlijk niet live volgen, maar ach, het is toch vooraf al bekend wat de uitslag is 
Banden slijtage heeft er in mijn ogen ook mee te maken.
De kans met soft op worn tyres is aanzienlijk groter en kost je ongeveer 1 a 2 sec per lap, nog maar te zwijgen over exploded tyres 10 Sec+
En in mijn ogen kun je beter licht zijn op banden die een redelijke conditie hebben.
Eigenlijk vind ik dat je ergens de banden slijtage moet kunnen zien, bv na de race zodat je na een aantal race een goede inschatting kan maken wat de beste keuze is bij een bepaald weertype
De kans met soft op worn tyres is aanzienlijk groter en kost je ongeveer 1 a 2 sec per lap, nog maar te zwijgen over exploded tyres 10 Sec+
En in mijn ogen kun je beter licht zijn op banden die een redelijke conditie hebben.
Eigenlijk vind ik dat je ergens de banden slijtage moet kunnen zien, bv na de race zodat je na een aantal race een goede inschatting kan maken wat de beste keuze is bij een bepaald weertype
brid wijzigde dit bericht 28-06-2007 22:19 (40%)
Intel E6600 - Asus P5B-E - 2 GB pc6400 - 2x 320GB Seagate - Nvidia 7900 GT
F1time - C2G3
GPRO.SE - Rookie - G69
F1competition.com - Top Division
f1competitie.nl - D2G16
ehm, lijkt me wel Brid
edit: zou em verwijderen iig
edit2: dit is idd prima, beredenering is prima, om het exact voor te gaan kauwen hoeft niet...
Ben het trouwens met je eens, ging 2 races geleden weer eens goed de boot in met 2 keer een klapband aan het begin van mn ronde, hup 1 min extra aan de broek
Als je trouwens je gegevens van je races een beetje bijhoud kun je bij bepaalde temperaturen wel redelijk inschatten wat je kunt rijden op je bandjes, heb zelf inmiddels een formule bedacht die volgens mij wel redelijk klopt...
edit: zou em verwijderen iig
edit2: dit is idd prima, beredenering is prima, om het exact voor te gaan kauwen hoeft niet...
Ben het trouwens met je eens, ging 2 races geleden weer eens goed de boot in met 2 keer een klapband aan het begin van mn ronde, hup 1 min extra aan de broek
Als je trouwens je gegevens van je races een beetje bijhoud kun je bij bepaalde temperaturen wel redelijk inschatten wat je kunt rijden op je bandjes, heb zelf inmiddels een formule bedacht die volgens mij wel redelijk klopt...
Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 29-06-2007 00:06 (123%)
En het is weer race-dag
Het valt me op hoe kort iedereen op elkaar staat bij ons in de league. Erg leuk om te zien dat er een optimale competitie aanwezig is bij ons. Ik mis c4 totaal niet
Het valt me op hoe kort iedereen op elkaar staat bij ons in de league. Erg leuk om te zien dat er een optimale competitie aanwezig is bij ons. Ik mis c4 totaal niet
Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3
Als je nu in C4G17 kijkt zijn er waarschijnlijk voor de race van vandaag maar 11 rijders.
We hebben 30 managers waarvan er zeker 8 nog nooit (4 races) hebben meegedaan.
Ik ben vandaag de enige NLer in de groep.
Ik sta nu op de 2 plek op de grid en 4de in het klassement.
Waar zijn mijn mede strijders uit NL gebleven.
Ik hoop echt te promoveren dit seizoen.
Ik ben vandaag de enige NLer in de groep.
Ik sta nu op de 2 plek op de grid en 4de in het klassement.
Waar zijn mijn mede strijders uit NL gebleven.
manager of the Skywalker Sharks (Hattrick)VIII 101 | F1Time - Michel Schatens (C3G5)
Reg. datum: 15 mei 2004
Reg. datum: 15 mei 2004
Hier hetzelfde probleem, vandaag zijn er nog maar 6 gekwalificeerdquote:Darkdemoman schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:45:
Als je nu in C4G17 kijkt zijn er waarschijnlijk voor de race van vandaag maar 11 rijders.
Ik ben vandaag de enige NLer in de groep.![]()
Ik sta nu op de 2 plek op de grid en 4de in het klassement.![]()
Waar zijn mijn mede strijders uit NL gebleven.![]()
![]()
Des te meer motivatie om het goed te doen.quote:Darkdemoman schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:45:
Ik ben vandaag de enige NLer in de groep.![]()
Ik sta nu op de 2 plek op de grid en 4de in het klassement.![]()
Waar zijn mijn mede strijders uit NL gebleven.![]()
![]()
Een nederlands teammaatje vind ik echt een must. Moet zeggen dat ik vorig seizoen al een fijne teammaat had, hoewel ik als enige punten binnenhaalde en we daardoor constructeurstitel wonnen, gaven we elkaar goede setups door.
Dit seizoen kan ik al helemaal niet ontevreden meer zijn, teammie die veel punten pakt, het spelletje snapt, actief is en ook nog eens een goede gozer
Jep, racedag!!quote:Bluepanther schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 08:23:
En het is weer race-dag![]()
![]()
Moet wel zeggen dat de nrs 1 en 2 op de grid te ver voor me staan qua tijd, nr 3 rijdt al tig races meer dan 2 stops, dus die moet ik ook nog net kunnen hebben, maar de nrs 4 t/m 15 staan binnen een seconde van elkaar. (en we missen nog 2 redelijk snelle lui op de grid, Aguero en Da Silva (wiens driver geloof ik in coma lag ofzo)
Verder wel redelijk tight, mooi! Hebt er zin an!
@ Panther ^^ maar ik hou ook van jou hoor
Luuk_Luchtloper wijzigde dit bericht 29-06-2007 09:11 (3%)
quote:Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:11:
[...]
Jep, racedag!!
Moet wel zeggen dat de nrs 1 en 2 op de grid te ver voor me staan qua tijd, nr 3 rijdt al tig races meer dan 2 stops, dus die moet ik ook nog net kunnen hebben, maar de nrs 4 t/m 15 staan binnen een seconde van elkaar. (en we missen nog 2 redelijk snelle lui op de grid, Aguero en Da Silva (wiens driver geloof ik in coma lag ofzo)
Verder wel redelijk tight, mooi! Hebt er zin an!
@ Panther ^^ maar ik hou ook van jou hoor
Ik ruik podium kansen voor het team.
Hmm zie dat we vandaag wel tot het 4e draadje gaan komen met f1time. Gaat hard
Weer zo'n heerlijke Tadas reactie op het in coma liggen van de driver van Da Silva:
Ik geloof nooit dat Da Silva zo'n slechte DRP heeft gebruikt en dat daardoor 80% van de DRP/DQP punten foetsie zijn
quote:I do not know what is there to fix - the drp used was terrible, so driver's form took a beating... they decided to use that drp afterall.
Ik geloof nooit dat Da Silva zo'n slechte DRP heeft gebruikt en dat daardoor 80% van de DRP/DQP punten foetsie zijn
Dubbel 
Grrrrrene wijzigde dit bericht 29-06-2007 09:38 (95%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.