Hoofdcategorieën
Topicacties

[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 07 februari 2002

quote:
Vich schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.

http://www.imdb.com/help/show_article?conditions
"Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below."
Dat weet ik maar ik gebruik de gemaakte code alleen prive......

ps mogen de andere tooltjes (als mycollection etc) dan wel gebruik ervan maken?

importbelg
Reg. datum: 12 december 2001

quote:
JokerLash schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:33:
[...]

Dat weet ik maar ik gebruik de gemaakte code alleen prive......
Dan heb je weinig kans dat ze er iets op gaan zeggen :) (of uberhaupt het opmerken)
quote:
ps mogen de andere tooltjes (als mycollection etc) dan wel gebruik ervan maken?
Hangt er van af of ze een licensie hebben.
Hertog Jan schopt kont

Ik heb pas een soort etch-a-sketch gemaakt die de bewegingssensor van m'n thinkpad gebruikt als input.
http://dev.barad-dur.nl/pub/shockzor.png
Het is nog verre van af maar ik heb het dan ook als simpel test programmatje geschreven :P

Het begint met een zwart stipje dat je kunt verplaatsen door je laptop te kantelen, hoe meer je kantelt hoe sneller het stipje verspringt.

MTWZZ wijzigde dit bericht 17-05-2007 22:06 (21%)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Reg. datum: 16 december 2006

quote:
MTWZZ schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:05:
Ik heb pas een soort etch-a-sketch gemaakt die de bewegingssensor van m'n thinkpad gebruikt als input.
[afbeelding]
Het is nog verre van af maar ik heb het dan ook als simpel test programmatje geschreven :P

Het begint met een zwart stipje dat je kunt verplaatsen door je laptop te kantelen, hoe meer je kantelt hoe sneller het stipje verspringt.
Daar kun je een tof maar f**ing irritant spelletje mee maken als je er nog wat muren en collision detection in plaatst :')

quote:
[afbeelding]

Ken je Tuxracer met Thinkpad-patch al? ;)

On the eigth day, God started debugging

Hertog Jan schopt kont

^^ Nee, maar ik heb atm geen linux draaien.
Klinkt wel tof iig :D

Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
[afbeelding]

En je kunt het beeld wissen door hard met je Thinkpad te schudden? O-)

geniet van elke dag
Reg. datum: 16 oktober 2005

network admin tool

een tooltje waarmee je dingen kan doen in het netwerk zonder elke keer via uitvoeren of cmd moet gebruiken.

Zo kan je:
- Connectie maken met andere pcs
- berichtjes zenden
- alle pcs zien in het netwerk
- afsluiten van een andere pc (of herstarten met tijdslimiet)
- pingen van een pc
- traceren van een pc

download at:http://fusist.uni.cc

edit: framework nodig (v1 of hoger)

Wouter7 wijzigde dit bericht 18-05-2007 11:54 (8%)

iedereen is noob geweest | leven de oude COM poort

Reg. datum: 11 februari 2000

.PHP Framework
is een php framework voor databases, tot nu toe alleen ondersteuning voor MySQL, maar de database communicatie verloopt via 1 centrale class (en dan in mijn geval naar een MySQL class, maar er kunnen dus ook andere databases class toegevoegt worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
$server::init(); 
$server->blaatnaam = new MySQL('host','pass','username');
$server->blaatnaam->database("db_1");
$server->blaatnaam->database("db_2");
$server->anderehost = new Mysql('host','pass','username');
$server->anderehost->database("db_3");
$analyzer = new Analyzer($server->display());

Deze framework analyseert 1 of meerdere databases, legt relaties; single, foreign, multi, external_single en external_foreign (external gaat naar andere databases), schrijft voor elke tabel een class + plugin weg, elke tabel word dus een object:
code:
1
2
3
$object = new db_1_tbl_blaat();
$object->str_veld = 'blaat';
$object->save(); //hoeft niet, __destruct() saved ook.

ook word er gebruik gemaakt van modules (form generator, kant en klaar form voor de table, en een tabel generator, kant en klaar tabel overzicht van de inhoud van de table).

de communicatie verloopt van object->object.class->server->databaseclass. Object class is de class die in het midden van alles staat, hier zitten (centrale) functies voor opslaan, updatten, ophalen en zoeken van data, geheel dynamisch.

de plugins bestaan uit 2 switches, 1 die luisterd naar $_POST, en 1 die luisterd naar $_GET. Deze plugins zijn voor de navigatie, weergeven van forms, weergeven van data, en het verwerken van forms (save) of verwijderen van data.

Het nut hiervan? Ervaring, kant en klaar c.m.s. na het maken van een database, en vooral makkelijk te customizen naar een website.

Het is nog erg in beta, op me werk gebruik ik het al voor een nieuwe backend applicatie. Tevens zit er wat code in verwerkt van Schizoduckie (analyzer + virtual objecter = zoeken van relaties). Uiteraard ontbreken aantal simpele modules niet (Files, Form s(generator, Tables (generator), Cookies (lekker makkelijk cookies zetten/ophalen), XML (array2xml, custom xml, xml2array),Sendmail (ook gewoon makkelijk), Listing (array2 ul/li lists, handig voor menus enzo :) ).

Voor de rest een leuke Template engine:
code:
1
2
$_TPL = new Template("default.tpl");
$_TPL->content =  'Hallo' // <div id="content">@content@</div>

in eerste instantie word @content@ vervangen van 'Hallo', maar als er ge-ajaxed word, word de id="content' gebruikt. Zo kan ik dus $_TPL->blaat = blaat blijven vullen of het nou ajax of gewoon is.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
if(empty($_GET) && empty($_POST))
{
    ob_start();
    echo $_TPL->display();
    ob_flush();
}
else
{
    //DISPLAYING TROUGH AJAX
    if($_POST['action'] == 'save')
    {
        die($_TPL->content);
    }
    else
    {
        if(is_array($_TPL->values))
        {
            $ajax = new Ajax();
            foreach($_TPL->values as $key => $value)
            {
                $ajax->properties[$key] = $_TPL->$key;
            }
            ob_get_contents();
            $ajax->display();
        }
    }
}

Class Ajax (originele naam is JsObject) is ook van Schizoduckie ;)

Mister_X wijzigde dit bericht 22-05-2007 12:49 (162%)

Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
Vich schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 21:29:
[...]

Ik hoop dat je toestemming hebt van imdb.com, want anders zou dat wel eens problemen kunnen opleveren.

http://www.imdb.com/help/show_article?conditions
"Robots and Screen Scraping: You may not use data mining, robots, screen scraping, or similar data gathering and extraction tools on this site, except with our express written consent as noted below."
Grappig, in NL is_dit_toegestaan, zie die huize site die bv funda gespidert had ;) ...
Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

Het is imdb.com ook toegestaan om je zonder pardon toegang tot hun servers te ontzeggen. Dat er geen wettelijke basis is, wil in de praktijk niet zoveel zeggen.

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Hertog Jan schopt kont

quote:
Geqxon schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 10:50:
[...]

En je kunt het beeld wissen door hard met je Thinkpad te schudden? O-)
Als ik het zo fix wel ja :+

Administrator
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
DaCoTa schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 16:21:
[...]

Paar kleine vraagjes: hoe bevalt die IDE? Hoe makkelijk werkt het (en met hoeveel C# ervaring)?
Wel de omgeving is echt heeel overeenkoment met visual studio ... werkt dus gewoon met 'solutions' enz ... de manier van werken is dus bijna identiek aan visualstudio en ook de projecten zijn indentiek, dus kan je die zonder problemen doorgeven aan iemand met VS. Het werkt echt makkelijk...
Maar waarom probeer je het niet eens? De hele tool weegt 8MB ;)

( http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ )

.NET is wel leuk, maar doet me toch vaak denken aan lego technics, een beetje een bouwdoos met blokjes die je krijgt van Microsoft :) Ik hou er ook niet van dat progsels met 10 regels code, meer dan 10MB RAM slurpen :)

Hoe schrijven we Microsoft ook alweer?

Creepy wijzigde dit bericht 28-05-2007 15:21 (28%)

quote:
SideShow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:27:
[...]

Wel de omgeving is echt heeel overeenkoment met visual studio ... werkt dus gewoon met 'solutions' enz ... de manier van werken is dus bijna identiek aan visualstudio en ook de projecten zijn indentiek, dus kan je die zonder problemen doorgeven aan iemand met VS. Het werkt echt makkelijk...
Maar waarom probeer je het niet eens? De hele tool weegt 8MB ;)

( http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ )

.NET is wel leuk, maar doet me toch vaak denken aan lego technics, een beetje een bouwdoos met blokjes die je krijgt van Microsoft :) Ik hou er ook niet van dat progsels met 10 regels code, meer dan 10MB RAM slurpen :)
dat is gewoon onzin. het enige grote verschil is dat het een managed omgeving is met garbage collection. dat verklaart dat er meer memory nodig is omdat je nooit zo effectief kunt oppruimen als in een unmanaged omgeving.

Administrator
Reg. datum: 14 maart 2004

Wat is er dan precies onzin? Het is gewoon feit, net zoals je zelf zegt. Ander beheer, en bij .NET leidt dat totwat ik aanhaalde

cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

Sweexcam

Applicatie: http://www.wacco.mveas.com/sweexcam.app.zip
Source: http://www.wacco.mveas.com/sweexcam_src.zip
Looks:
http://www.wacco.mveas.com/cam1.jpg

De Sweex 100K webcam bied een resolutie van 352x288 pixels @ 20FPS in bayer, kost ¤12,95 bij de computerland en komt met een CDtje waar windows drivers op staan.

En ik gebruik Mac OS X.4. :/

Dus was begonnen met het uitzoeken van hoe je drivers schrijft voor een mac, wist het vervolgens in een schoolproject om te zetten zodat ik er studiepunten voor kon vangen, heb flink lopen zwoegen maar mag met enige trots zeggen dat de applicatie als een zonnetje werkt. Het ondersteund het hot(un)pluggen van meerdere webcams, kan gedurende streaming switchen tussen webcams, aanpassingen doen in brightness/contrast (niets in de postprocessing van de bayer data, dat ging me te ver) op de webcam en is (afaik) bugvrij. :*)

Het is geen Quicktime plugin dus niet te gebruiken in andere applicaties, daar gebruikt men de macam drivers maar voor (deze ondersteunen de sweex 100k ook gewoon) maar ben wel weer een flinke steek wijzer geworden over hoe de IOKit, USB, cocoa & obj-C werkt.

Er zit nog wel een maffe race condition in het initialiseren van de toolbar (soms, denk ik.. dat is het vervelende van race conditions) waardoor deze niet altijd disabled is als er geen webcams zijn aangesloten, maar ik vind het wel weer even mooi geweest. :)

wacco webstack - blog - low budget, open source VGA compatible video card | homeserver

Hertog Jan schopt kont

^^ Wow respect dude!

GoT allemachtig

Ik heb een nieuwe versie van mijn Data Access Layer Generator gereleased: 1.0.0.9.

Changelog:
*The program can now create classes for already existing stored procedures
*Base classes are constructed, that you dont lose your changes if you update your generated classes
*Instead of returning a 1 or 0 when deleting or updating, it returns a boolean
*A few minor bugs are resolved.

Nog steeds te downloaden op DalGen Website
[DPC] Fok!schaap
Reg. datum: 17 januari 2007

Wellicht iets om Open Source te maken? Denk dat er vast wel meerdere mac-gebruikers zijn die zo'n webcam gebruiken en met hetzelfde probleem zitten dat ze geen Mac driver hebben kunnen vinden.

Nunchaku-ka

quote:
Detroit schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 09:31:
Wellicht iets om Open Source te maken? Denk dat er vast wel meerdere mac-gebruikers zijn die zo'n webcam gebruiken en met hetzelfde probleem zitten dat ze geen Mac driver hebben kunnen vinden.
Source staat er gewoon bij hoor :)
cli, hlt.
Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
ZktaS schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:
[...]

Source staat er gewoon bij hoor :)
Idd. :)
Net nog even de laatste update online gezet met een hele berg aan extra comments, zodat wat makkelijker te volgen is wat er gebeurd. Het hele punt van deze applicatie was educatieve doeleinden, dus zou nogal onzinnig zijn om het closed source te houden.

Maar als je echt een driver nodig hebt raad ik nog steeds macam aan, die kan je ook daadwerkelijk als quicktime plugin driver installeren.

wacco webstack - blog - low budget, open source VGA compatible video card | homeserver

I O+ Code

Om mijn zwaar verouderde TFT Tester eens een opfrisbeurt te geven ben ik begonnen aan een nieuwe. Deze heeft wat meer en betere tests, en die idiote timer is eruit gesloopt. Ik heb 'm net in een uurtje in elkaar geflanst, dus erg geweldig zal het nog niet draaien. :P De code is ook nog een zooitje, het is nog voornamelijk een opzetje.

Geïnteresseerden kunnen 'm hier downloaden (.NET framework 2.0 vereist).
Reg. datum: 17 november 2002

Na een poosje ploeteren heb ik toch eindelijk eens een (naar mijns inziens) intteresant stukje software getovert.

Het programmatje is in staat om kopieer opdrachten op te slaan in een zogeheten Que, en die daarna rustig stuk voor stuk af te gaan werken...
Sommige mensen vroegen zich al af wat de voordelen waren:

1. Windows snapt niet dat als je meerdere kopieer opdrachten geeft, hij ze na elkaar moet doen, dit programma wel...
2. Windows kan niet zo goed tegen halverwege niet goed werkende mappen oid, dit programma (hopelijk) wel

je kan dus zeg maar een aantal dvdtjes van je download partitie, naar je film partitie kopieren, zonder dat je hoeft te wachten tot elke opdracht klaar is om een nieuwe aan te zetten,
je zet gewoon een aantal opdrachten in je lijstje en daarna ga je wat anders doen...

Al verzonnen uitbereidingen:

Thread prioriteit
Vrije ruimte calculatie + waarschuwingen
Scheduling
Lawaai als klaar is
verplaatsen ipv kopieren (ik hou niet van deleten met eigen software :) )

als er nog meer ideen of bugs ofzo zijn
geef maar een gil...

Linkje

Athlon64 X2 4850e | Foxconn C51XEM2AA | 4 x 1024MB DDR2800 GEiL + Crucial | Nvidia GeForce 8600GT/SILENT | WD 500GB SATA2 | Phillips 16x8x48

MVP Windows Live Platform

Ik heb vandaag ook nog iets geprogrammeerd, naar aanleiding van dit filmpje.

Ik heb in C# (VS 2005) een programma geschreven dat een afbeelding omzet in... jawel... tabellen! Iedere pixel wordt omgezet in een <td> met de kleur van die pixel, wat... grote bestanden oplevert.

Dit plaatje van 2,1 kb:
http://int.alex-media.nl/powershellmsn.jpg

Levert een HTML-bestand op van 504 KB:
http://int.alex-media.nl/powershellmsn.jpg.html

Het kan vrij veel aan, alleen met transparante afbeeldingen kan hij (nog) niet omgaan, hij levert dan zwart op :p

Wat het ook nog niet kan, is slimmer cellen aanmaken. Als een strook van 100 pixels dezelfde kleur heeft, maakt hij nu 100 <td>'s met dezelfde kleur i.p.v. één <td> met een colspan van 100...

Ik heb het - zoals gezegd - geschreven in C#, programma + source vind je hier:
http://int.alex-media.nl/ImgToHTML-source.zip

Dit is de complete Visual Studio 2005-solution, hij zou moeten werken :)

O ja, een afbeelding van 419 x 268 pixels levert een HTML-document op van 5,96 MB, hetgeen te comprimeren is tot 172 kb :)
quote:
Alex) schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:21:
Ik heb vandaag ook nog iets geprogrammeerd, naar aanleiding van dit filmpje.

Ik heb in C# (VS 2005) een programma geschreven dat een afbeelding omzet in... jawel... tabellen! Iedere pixel wordt omgezet in een <td> met de kleur van die pixel, wat... grote bestanden oplevert.

Dit plaatje van 2,1 kb:
[afbeelding]

Levert een HTML-bestand op van 504 KB:
http://int.alex-media.nl/powershellmsn.jpg.html

Het kan vrij veel aan, alleen met transparante afbeeldingen kan hij (nog) niet omgaan, hij levert dan zwart op :p

Wat het ook nog niet kan, is slimmer cellen aanmaken. Als een strook van 100 pixels dezelfde kleur heeft, maakt hij nu 100 <td>'s met dezelfde kleur i.p.v. één <td> met een colspan van 100...

Ik heb het - zoals gezegd - geschreven in C#, programma + source vind je hier:
http://int.alex-media.nl/ImgToHTML-source.zip

Dit is de complete Visual Studio 2005-solution, hij zou moeten werken :)

O ja, een afbeelding van 419 x 268 pixels levert een HTML-document op van 5,96 MB, hetgeen te comprimeren is tot 172 kb :)
Is er ook nog enig nut? O-)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: