Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Discussietopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
ookwel Bas

quote:
leokennis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:49:
Dat syncen via iTunes snap ik wel: hoeveel Windows gebruikers met iSync ken jij?
Ik ken er geen enkele, maar dat maakt nog niet dat iTunes hier de geschikte App voor is. Sinds wanneer gaat Apple applicaties onlogisch maken zodat Windows gebruikers geen extra moeite hoeven te doen? Als er een iTunes, Safari, QuickTime en Apple Software Update is voor Windows, is een (afgeslankte, iPhone only) iSync in mijn ogen een kleine stap.

lh-Online.nl wijzigde dit bericht 26-06-2007 17:01 (9%)

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

Ik vind iTunes eigenlijk niet heel onlogisch. Die synct ook dezelfde info naar iPods, dus waarom niet naar iPhones? Bovendien weet iSync helemaal niks van muziek.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

ookwel Bas

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:01:
Ik vind iTunes eigenlijk niet heel onlogisch. Die synct ook dezelfde info naar iPods, dus waarom niet naar iPhones? Bovendien weet iSync helemaal niks van muziek.
Misschien is het syncen van dat soort data naar iPods ook wel onlogisch? De iPod is door iTunes omarmt als mediaspeler, maar dat er dit soort data op de iPod staat zegt eigenlijk al dat het meer is: een syncend apparaat voor muziek/beeld en agenda/contactpersonen.

Laat ik het anders omschrijven: ik snap niet waarom iTunes een belangrijker programma zou zijn, waardoor het alles mag syncen naar apparaten die ook andere dingen kunnen dan muziek en beeld. Waarom synced iPhoto niet apart naar de iPod? Waarom iCal ook niet? iTunes is daarvoor als standaard neergezet, terwijl dat zijn hoofddoel niet is en er een andere App is waarvan dat het wel is: iSync. Waarom maak je van iSync dan niet 1 app die alle data kan syncen naar mobiele apparaten?
Paarse Layout \o/

quote:
lh-Online.nl schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:05:
[...]

Misschien is het syncen van dat soort data naar iPods ook wel onlogisch? De iPod is door iTunes omarmt als mediaspeler, maar dat er dit soort data op de iPod staat zegt eigenlijk al dat het meer is: een syncend apparaat voor muziek/beeld en agenda/contactpersonen.

Laat ik het anders omschrijven: ik snap niet waarom iTunes een belangrijker programma zou zijn, waardoor het alles mag syncen naar apparaten die ook andere dingen kunnen dan muziek en beeld. Waarom synced iPhoto niet apart naar de iPod? Waarom iCal ook niet? iTunes is daarvoor als standaard neergezet, terwijl dat zijn hoofddoel niet is en er een andere App is waarvan dat het wel is: iSync. Waarom maak je van iSync dan niet 1 app die alle data kan syncen naar mobiele apparaten?
Omdat iSync bedoeld is om de verschillende apps, iCal, AddressBook etc. te syncen met andere apparaten dan van Apple zelf. Alle apps los laten syncen zou bijzonder onhandig zijn, da's meer een Microsoft-oplossing.

iPod/iPhone en iTunes horen bij elkaar, zegmaar. Hetzelfde idee als een Palm PDA en de Palm PC software.

Keep trying

In het begin werden alle contactgegevens en kalenders voor de iPod ook gesynct met iSync, maar sinds iTunes 4.8 gaat het dus via iTunes. Persoonlijk vond ik het wel jammer en ook onlogisch, omdat destijd iTunes alleen voor muziek was, en niet foto's, kalenders en contactgegevens.

Nu met de iPhone is het wel logisch, omdat iedereen al bekend is met iTunes en hoe het werkt en het is ook beschikbaar voor Windows.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 12 oktober 2001

http://www.engadgetmobile.com/media/2007/06/iphoneplans.jpg

Om maar even op de chat-over-sms discussie terug te komen... zelf jaag ik 200 berichten er zo uit.

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:33:
[afbeelding]

Om maar even op de chat-over-sms discussie terug te komen... zelf jaag ik 200 berichten er zo uit.
Dan zou ik maar niet naar Amerika gaan verhuizen :z

Het valt wel op dat niet alleen de concurrerende telefoonmakers bang zijn geworden van de iPhone, ook de andere Amerikaanse providers bereiden zich druk voor op de launch van de iPhone. Zo zijn er documenten uitgelekt van Sprint en Verizon, die de minpunten van de iPhone opsommen en hun eigen telefoons als alternatief aanprijzen. Ongelofelijk dat iedereen zo nerveus wordt :P

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Mijn visie op het syncen met iTunes: Apple is zijn visie kwijt.

Het syncen van de iPod gaat alweer een tijdje met iTunes. iCal, Adresboek & Muziek. Bij de iPod Photo kwam er de optie bij om ook gelijk foto's te syncen. Vervolgens kwam de video, de optie om video's te syncen. Telkens meer functies erbij gepropt, en waar kom je met de iPhone dan op uit? Juist, syncen met iTunes, dat gaat het makkelijkst. Want om nu weer met de staart tussen de benen terug naar iSync te gaan..

Voor zakelijke gebruikers zou een Windows variant van iSync wel weer erg mooi zijn. Want als je op kantoor je iPod alleen gebruikt om met Outlook te syncen... om daar nou iTunes voor te installeren?

Paarse Layout \o/

quote:
mark platvoet schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:06:
[...]
Geinig, vooral die capaciteit van 74GB oid...
Mja ik heb d'r even over na zitten denken en gezien dat er op een gegeven moment twee capaciteiten in beeld staan (7.27GB bovenaan, 74.40GB onderaan) kan ik me maar een manier denken waarop dat is gebeurd, afgezien van image manipulation: ze hebben voor 't demofilmpje geen iPhone gebruikt, maar een 80GB iPod met wat aangepaste waarden waardoor iTunes denkt dat 't een 8GB iPhone is. Maar dat onderste balkje kijkt echt naar 't filesystem, en wordt dus niet 'voor de gek gehouden'.

Edit: of soortgelijk en bij nader inzien meer voordehandliggend, een licht aangepaste iTunes die doet alsof een ingeprikte iPod een iPhone is.

CyBeR wijzigde dit bericht 26-06-2007 21:51 (10%)

Reg. datum: 13 januari 2004

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:41:

Voor zakelijke gebruikers zou een Windows variant van iSync wel weer erg mooi zijn. Want als je op kantoor je iPod alleen gebruikt om met Outlook te syncen... om daar nou iTunes voor te installeren?
Dat is het 'm nou juist.... hoe meer mensen iTunes gaan gebruiken des te meer mensen kennis maken met Apple, des te meer mensen evt. een Mac gaan aanschaffen...

It's not rocketscience 8)7

IMO is de iPhone alles behalve een GSM voor de echte zakelijke gebruiker....wat Apple ook zegt!

Ik bergijp al dat "gezeur" over iTunes echt niet m.b.t. iPhone. Het is toch juist erg handig dat je een alles in 1 sync programma hebt. Wil je alleen je adressen/agenda syncen dan vink je dat alleen aan en de rest niet....klaar is kees.

Het zou toch juist verschrikkelijk zijn als je voor elke functie van de iPhone een apart syncprorgamma zou moeten starten???

1 voor Adressen en Agenda en 1 voor Muziek/Video's/Foto's

Lijkt me erg omslachtig en erg irritant...wanneer je nou net wel een Video en wat foto's er op wilt zetten... 8)7

Keep trying

Inmiddels is de 'fout' in het instructiefilmpje hersteld. Er staat nu netjes "Capacity: 7.24 GB".

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Aut bibat, aut abeat
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:57:
[...]

Ja. Deze prijzen zijn zelfs nog vrij laag voor Amerikaanse abo's.

[...]

Dat klopt. Maar dit werkt anders in de VS dan bij ons. Wij zijn eigenlijk ontzettend verwend omdat we weigeren te betalen voor inkomende spullen. Wij betalen niet als iemand ons belt (mits in nederland), Amerikanen wel. Wij betalen niet als we een SMS ontvangen, Amerikanen wel. Daarom hebben al die abo's daar ettelijke honderden minuten en vaak duizenden sms'jes waar wij gemiddeld zo'n 100 a 150 minuten en mischien 100 sms'jes hebben.
Ok, maar kijk eens naar het duurste abonnement. Onbeperkt mobiel naar mobiel, onbeperkt 's nachts en weekends bellen, en dan nog 6000 minuten per maand voor de rest. Dat is 250 UUR beltijd per maand, voor alleen werkdagen overdag. Er zitten ongeveer 21 werkdagen in een maand, dus je hebt 11,9 uur beltijd PER DAG. Dat is toch gewoon meer dan permanent bellen?

Overigens, zoals eerder gezegd, zo duur is het niet. Bij vodafone hier is een 450 minuten abo 50 euro, zonder iets erbij. 450 minuten met onbeperkt dataverkeer en een hoop weekend minuten erbij is lang niet gek, culturele verschillen nog daargelaten.

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

quote:
BurkaN schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Dat is het 'm nou juist.... hoe meer mensen iTunes gaan gebruiken des te meer mensen kennis maken met Apple, des te meer mensen evt. een Mac gaan aanschaffen...

It's not rocketscience 8)7

IMO is de iPhone alles behalve een GSM voor de echte zakelijke gebruiker....wat Apple ook zegt!

Ik bergijp al dat "gezeur" over iTunes echt niet m.b.t. iPhone. Het is toch juist erg handig dat je een alles in 1 sync programma hebt. Wil je alleen je adressen/agenda syncen dan vink je dat alleen aan en de rest niet....klaar is kees.

Het zou toch juist verschrikkelijk zijn als je voor elke functie van de iPhone een apart syncprorgamma zou moeten starten???

1 voor Adressen en Agenda en 1 voor Muziek/Video's/Foto's

Lijkt me erg omslachtig en erg irritant...wanneer je nou net wel een Video en wat foto's er op wilt zetten... 8)7
Wat ik in mijn post bedoelde: Thuis iTunes, op kantoor iSync, met één iPhone. Dat is toch geen rocket science?

iSync kan overigens prima iTunes syncen terwijl het niet eens open staat, dus je laatste bericht is daarmee weggestreept :). Exact zoals ActiveSync je complete WMP library overzet zonder WMP uberhaupt te openen. Gewoon een simpel klein dockicoontje, een klein programaatje van 300 bij 120 pixels, super.

Geqxon wijzigde dit bericht 26-06-2007 22:23 (11%)

Paarse Layout \o/

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:20:
[...]

Wat ik in mijn post bedoelde: Thuis iTunes, op kantoor iSync, met één iPhone. Dat is toch geen rocket science?
Ik merk dat je vaak over dit soort dingen niet heel goed nadenkt. Op twee verschillende manieren syncen is niet handig, tenzij je twee telefoons hebt. Anders zit je op een geven moment (nou ja, vrij snel al) met de situatie dat je spullen van thuis naar kantoor gesynced worden en vice versa. Prima als je dat wilt, maar waarom zou je daar dan twee verschillende programma's voor gebruiken? Functionaliteit twee keer apart implementeren is niet iets om trots op te zijn. Het je gebruikers makkelijk maken zonder aan de functionaliteit af te doen wel. En dat doe je dus niet door twintigduizend verschillende programma's te gebruiken, maar slechts één.

En dat ActiveSync 't zo doet is prima. Dat is hun keuze. Apple heeft ervoor gekozen om iTunes 't syncen te laten doen. Ook prima. En voor 95% van de klanten (iig op Mac, op windowsh heb je nog wat van die recalcitrante iTuneshaters) compleet geen issue aangezien die toch 99% van de tijd iTunes open hebben staan. (En zo niet slingert het zichzelf default aan op het moment dat je de iPod/iPhone aansluit).

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

Eigenlijk zijn de abbo's niet heel afschrikwekkend. De prijzen zijn vergelijkbaar met AT&T's / Cingular's oude abonnementen, maar dan 20 USD extra voor ongelimiteerd internet en een bundel SMS'jes. Eigenlijk zelfs vrij 'fair'. Maarja, wel 2 jaar aan hetzelfde toestel vast, en een half modaal maandsalaris uitgeven aan het bellen per jaar. :P

Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 22:43 (11%)

Alors.

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:35:
[...]

Ik merk dat je vaak over dit soort dingen niet heel goed nadenkt. Op twee verschillende manieren syncen is niet handig, tenzij je twee telefoons hebt. Anders zit je op een geven moment (nou ja, vrij snel al) met de situatie dat je spullen van thuis naar kantoor gesynced worden en vice versa. Prima als je dat wilt, maar waarom zou je daar dan twee verschillende programma's voor gebruiken? Functionaliteit twee keer apart implementeren is niet iets om trots op te zijn. Het je gebruikers makkelijk maken zonder aan de functionaliteit af te doen wel. En dat doe je dus niet door twintigduizend verschillende programma's te gebruiken, maar slechts één.

En dat ActiveSync 't zo doet is prima. Dat is hun keuze. Apple heeft ervoor gekozen om iTunes 't syncen te laten doen. Ook prima. En voor 95% van de klanten (iig op Mac, op windowsh heb je nog wat van die recalcitrante iTuneshaters) compleet geen issue aangezien die toch 99% van de tijd iTunes open hebben staan. (En zo niet slingert het zichzelf default aan op het moment dat je de iPod/iPhone aansluit).
Dat is prima in te stellen met aparte kalenders, maar om mijn post duidelijker te maken: Thuis iTunes voor muziek, op kantoor iSync voor Outlook. En zolang je op hetzelfde framework zit, is het echt niet erg dat meerdere programma's basicly hetzelfde doen. Of maak het helemaal simpel, gooi alles weer in iSync, zoals het imho moet.

Verder staat onder Windows iTunes hier standaard uit, aangezien dat toch al snel 80MB RAM vreet. Activesync een meg of 8.

iPhone 3G

het intresseert met geen zak waar ik mee sync, zolang hij maar synced wat er gesynced moet worden.
ITunes ken ik nu een beetje dus voor mij geen problemen.

PSN ID: Pixxa_NL

Aut bibat, aut abeat
Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
Stereotomy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:36:
Eigenlijk zijn de abbo's niet heel afschrikwekkend. De prijzen zijn vergelijkbaar met AT&T's / Cingular's oude abonnementen, maar dan 20 USD extra voor ongelimiteerd internet en een bundel SMS'jes. Eigenlijk zelfs vrij 'fair'. Maarja, wel 2 jaar aan hetzelfde toestel vast, en een half modaal maandsalaris uitgeven aan het bellen per jaar. :P
Zelfs naar Nederlandse begrippen zou je ze fair kunnen noemen: hier betaal je 50 euro voor 450 euro, en meestal krijg je korting of een gratis toestel. Daar betaal je $59,99, en je krijgt gratis unlimited data, een hele zooi weekend minuten, en gratis mobiel-naar-mobiel bellen. Alleen het nut van dat 6000 minuten plan ontgaat me nog steeds :P

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

quote: Hertog
hier betaal je 50 euro voor 450 euro,
Doe mij die provider maar :P

Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 22:49 (4%)

Alors.

Paarse Layout \o/

quote:
Geqxon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:42:
[...]

Dat is prima in te stellen met aparte kalenders, maar om mijn post duidelijker te maken: Thuis iTunes voor muziek, op kantoor iSync voor Outlook. En zolang je op hetzelfde framework zit, is het echt niet erg dat meerdere programma's basicly hetzelfde doen. Of maak het helemaal simpel, gooi alles weer in iSync, zoals het imho moet.
Maar je kunt niet ontkennen dat 't een boel moeite is, die alles een boel complexer maakt, met maar een zeer beperkt nut.
quote:
Verder staat onder Windows iTunes hier standaard uit, aangezien dat toch al snel 80MB RAM vreet. Activesync een meg of 8.
Nounou, 80MB zeg. Van mij mag 't. Heb ik dat geld voor geheugen tenminste niet weggegooid.
quote:
Hertog schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:46:
[...]

Zelfs naar Nederlandse begrippen zou je ze fair kunnen noemen: hier betaal je 50 euro voor 450 euro, en meestal krijg je korting of een gratis toestel. Daar betaal je $59,99, en je krijgt gratis unlimited data, een hele zooi weekend minuten, en gratis mobiel-naar-mobiel bellen. Alleen het nut van dat 6000 minuten plan ontgaat me nog steeds :P
Zoals ik al zei, abonnementen daar werken anders dan hier. Ten eerste kost het ze daar ook minuten als ze gebeld worden. Dat is meestal meer dan wat je belt, dus heb je al vrij snel meer dan een paar honderd minuten nodig. Verder hebben ze daar, itt hier, zogenoemde family-abo's, waarbij er één abonnement is met één prijs per maand voor meerdere telefoons waartussen de minuten gedeeld worden. En als je met 5 mensen op die manier werkt is 6000 minuten opeens een stuk minder dan het lijkt.

Hier kom je absoluut met geen enkele mogelijkheid aan 6000 minuten per maand, omdat je niet betaalt voor inkomende gesprekken ten eerste, en ten tweede omdat elke telefoon een apart abonnement is met eigen minuten.

CyBeR wijzigde dit bericht 26-06-2007 22:53 (42%)

Dat 6000 minuten abbonement, is dat inclusief de operatie om de daarna vastgeplakte iPhone chirurgisch van je oor te laten verwijderen? :P

gadgeteer

quote:
CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 22:35:
Ik vind het een hartstikke logische keuze. De iPhone is tenslotte ook een iPod en die synchroniseer je ook al jaren met iTunes. Daarnaast is Apple al een tijdje bezig om iTunes te profileren als dé interface naar de Mac als digitale mediahub. Zeker sinds de introductie van de AppleTV. Ze mogen van mij zo langzaamaan wel eens over een passendere naam gaan nadenken, want een zuiver muziekprogramma is het al lang niet meer.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

quote:
dawuss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:23:
[...]

Ik vind het een hartstikke logische keuze. De iPhone is tenslotte ook een iPod en die synchroniseer je ook al jaren met iTunes. Daarnaast is Apple al een tijdje bezig om iTunes te profileren als dé interface naar de Mac als digitale mediahub. Zeker sinds de introductie van de AppleTV. Ze mogen van mij zo langzaamaan wel eens over een passendere naam gaan nadenken, want een zuiver muziekprogramma is het al lang niet meer.
Ik heb echter wel zo mijn bedenkingen. MS kwam vaak in de problemen met WMP omdat je dat nodig had om alles af te spelen en omdat het er standaard bij geleverd zat. Nou doet Apple eigenlijk precies het zelfde want zonder iTunes kan je niet werken en je spullen connecten. Je bent dus gebonden en dat is niet prettig imho. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
dawuss schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:23:
[...]
Ze mogen van mij zo langzaamaan wel eens over een passendere naam gaan nadenken, want een zuiver muziekprogramma is het al lang niet meer.
Juist de bekendheid is daarbij het grote probleem. Ik denk dat Apple daarom het voor lief neemt dat de naam de lading niet meer dekt. Een jaar geleden waren er volgens mij geruchten dat een nieuwe naam zou komen, nadat Apple een aantal nieuwe merken/namen had geregistreerd. Blijkbaar is dat dus nooit gebeurd...
quote:
DaannO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:26:
[...]

Ik heb echter wel zo mijn bedenkingen. MS kwam vaak in de problemen met WMP omdat je dat nodig had om alles af te spelen en omdat het er standaard bij geleverd zat. Nou doet Apple eigenlijk precies het zelfde want zonder iTunes kan je niet werken en je spullen connecten. Je bent dus gebonden en dat is niet prettig imho. :)
Dat is toch altijd zo. Voor een Nokia moet je hun software gebruiken, voor SE idem, voor een Windows Mobile telefoon active sync etc. Het koppelen aan een besturingsysteem is natuurlijk weer een ander verhaal...

Wees blij dat ze de mogelijkheid geven je telefoon te syncen. Daarbij wil ik voor Desertstorm nog even vermelden dat je blijkbaar de dagen van Musicmatch Jukebox voor Windows niet hebt meegemaakt. Dat was namelijk niet zo fijn ;)

Verder ben ik het eens met Cyber, meerdere programma's zou pas helemaal onzinnig zijn. Daarnaast is de iPhone voorlopig in Amerika nog niet eens te koop voor zakelijke klanten, laat staan dat Apple hem aanraadt aan zakenmensen. Daar komt bij dat er gewoon veel iTunes gebruikers zijn en het voor Apple ook voordelen heeft hun programma te pushen i.p.v. kale syncsoftware.

Hoedje wijzigde dit bericht 26-06-2007 23:46 (20%)

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Paarse Layout \o/

Eindelijk, de eerste foto EVAR van de camera-functionaliteit: http://graphics8.nytimes....business/26iphone-600.jpg

(bronartikel: http://www.nytimes.com/20...=1&hp&oref=slogin)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: