Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
Reg. datum: 07 april 2005
Eeeuh, dat cijfer daar is echt hard over nagedacht.. ooit gehoord van aandeelhouders?? Als ze hun target niet halen, zal het aandeel Apple hard dalen, wat ontzettend slecht is voor het bedrijf. Targets zijn juist vaak wat conservatiever dan wat men werkelijk verwacht.quote:Stereotomy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:21:
[...]
Bullshit. Ook al halen ze de verkooptarget niet (Jobs lult om marketing-technische redenen altijd in het rond met groteske cijfers), de iPhone heeft in de mainstream media zoveel beroering gezorgd dat het hele smartphone / featurephone segment gaat opbloeien. De iPhone laat zien dat enkele features (multitouch scherm o.a.) klaar zijn voor massaproductie. Hoe de implementatie is of hoeveel toestellen er verkocht worden maakt niets uit voor het succes van de impact van de iPhone - the bar has been raised.
Verder heb jij het over de succes van de impact.. maar wat versta je onder impact? Dat de smartphone nu in de belangstelling staat? Daar schiet Apple toch niks mee op als hun telefoon niet goed verkoopt, maar de Nokia bv wel?
Je kan gewoon nog niet zeggen of de iPhone een succes is, omdat hij nog niet in de verkoop is. Succes van producten wordt altijd nog gemeten aan de hoeveelheid verkocht, of beter nog, het marktaandeel..
De meeste smartphones worden vaak wel met twee handen gebruikt (stylus anyone?).. anyway, je hebt gelijk dat we dat niet weten. Maar hij vraagt of het net zo goed werkt als in de guided tour.. en het antwoord daarop is ja.. ze laten idd niet zien of/hoe het te gebruiken is met 1 hand, maar dat is nou juist precies mijn punt.quote:Stereotomy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:24:
[...]
In de werkelijkheid wil/kun je vaak niet de wijsvinger van je andere hand gebruiken om de interface te bedienen, maar gewoon de duim van de hand waarmee je het toestel vasthoudt?
In geen enkele voorbeeldvideo van de iPhone werd eenhandig-gebruik gedemonstreerd, altijd weer die wijsvinger van die andere hand erbij. Kijk je naar praktijkgebruik van mensen met telefoons, dan worden die dingen heel vaak eenhandig gebruikt, omdat je niet altijd je andere hand vrij hebt.![]()
Dit soort praktijkvoorbeelden zijn nou precies de dingen die het werken met de iPhone tot een genot of een irritatie kunnen maken, ongeacht hoe 'mooi' het ding scrollt of animeert.
Een paar extreem negatieve gebruikerservaringen doen het succes verhaal zo in duigen vallen. 1 cabaretier kan een compleet biermerk van de markt lullen. Het kan raar lopen.
Kijk eerlijk is eerlijk, ik verwacht ook wel dat het een groot succes gaat worden, maar zeker weten doe je het nooit. Dus de scepticie afdoen met 'bullshit' is echt te kort door de bocht.
Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion
Dezelfde aandeelhouders die RIM en Palm beide zo'n 5% lieten zakken op de dag waarop de iPhone werd gelanceerd? De mensen die elkaar zo opnaaien dat elk gerucht, elke scheet in een koersverandering resulteert?quote:Eeeuh, dat cijfer daar is echt hard over nagedacht.. ooit gehoord van aandeelhouders??
Brand equity.quote:Verder heb jij het over de succes van de impact.. maar wat versta je onder impact? Dat de smartphone nu in de belangstelling staat?
Goh, ik dacht dat je een Tweaker was, en geen aandeelhouder. Success heeft met zoveel meer factoren te maken dan botweg het aantal toestellen die je verkoopt, tenzij je de CFO van Apple bent.quote:Succes van producten wordt altijd nog gemeten aan de hoeveelheid verkocht, of beter nog, het marktaandeel..
Blackberries, Nokia E-series, N-Series, Motorola Q, Samsung Blackjack, Palm Treo (zowel voor PalmOS als WM geoptimaliseerd voor eenhandig gebruik ondanks touchscreen).... dan heb je het leeuwendeel van de Smartphone-verkoop op de wereld al wel in handen, alle toestellen prima met 1 hand te gebruiken. Overigens is de iPhone van bovengenoemde toestellen nog het meest concurrent voor de N-series van Nokia - enorm opgepimpte featurephones.quote:De meeste smartphones worden vaak wel met twee handen gebruikt (stylus anyone?)..
En fyi, ik denk niet dat Apple de verkooptarget gaat halen met deze prijzen. Die zullen echt moeten zakken. En toch zal dat de iPhone er niet van weerhouden om een success genoemd te worden, en metname de extra goodwill voor het merk Apple is niet te onderschatten.
Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 14:59 (34%)
Alors.
Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83
Ja die ja.. de beurs is gevoelig voor hardnekkige geruchten. Maar nog gevoeliger voor feiten. Denk jij dat Apple geen rekening moet houden met aandeelhouders, omdat die afgaan op geruchten? Common, het bedrijf apple is in handen van de aandeelhouders. Halen ze hun target niet, gaat hun aandeel omlaag, verliezen ze mega veel geld. Bij dit soort bedrijven draait bijna ALLES om het tevreden houden van je aandeelhouders, doe je dat niet.. dat kan je binnen een jaar je bedrijf opdoeken.quote:Stereotomy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:52:
[...]
Dezelfde aandeelhouders die RIM en Palm beide zo'n 5% lieten zakken op de dag waarop de iPhone werd gelanceerd? De mensen die elkaar zo opnaaien dat elk gerucht, elke scheet in een koersverandering resulteert?
Een brand is idd heel belangrijk, maar het zegt NIKS! Als het product voor geen meter werkt, of slechte publiciteit krijgt, dan krijgt de brand ook wat te verduren.quote:[...]
Brand equity.
Ik heb het over wanneer iets voor Apple een succes is. Voor je het nog niet weet, Apple is een bedrijf, en dat bedrijf wil WINST maken.. ze maken winst door veel te verkopen, want dat zorgt ervoor dat ze hun kosten kunnen betalen. Verkopen ze niet genoeg, maken ze verlies, aandeelhouders boos, en je hebt een mega groot probleem.quote:[...]
Goh, ik dacht dat je een Tweaker was, en geen aandeelhouder. Success heeft met zoveel meer factoren te maken dan botweg het aantal toestellen die je verkoopt, tenzij je de CFO van Apple bent.
Een gadget kan nog zo gaaf en goed zijn, maar dat staat nooit garant voor succes. Denk aan de PS3, wat een hype was dat.. maar ook dat valt heeel vies tegen en is alles behalve een succes te noemen.
Dat jij niet helemaal snapt hoe het in het bedrijfsleven en in de wereld van multinationals er aan toegaat is niet erg.. maar je moet niet zomaar dingen gaan roepen...
Eswip wijzigde dit bericht 26-06-2007 14:59 (4%)
Kortzichtig. Apple is juist bij uitstek het bedrijf dat met ijzerenhand media en gebruikers kan manipuleren, resulterend in een grotere hype, meer verkoop en uiteindelijk een betere beurskoers. De Marketing-lui van Apple zijn daar een meester in. Te zeggen dat Apple conservatief in de uitspraken is, is niet heel toepasselijk.quote:Bij dit soort bedrijven draait bijna ALLES om het tevreden houden van je aandeelhouders, doe je dat niet.. dat kan je binnen een jaar je bedrijf opdoeken.
Lees even wat er geschreven werd. De brand equity van Apple is dusdanig gestegen dat tenzij de Apple werkelijk finaal afgemaakt wordt door elke reviewer, het hoger blijft dan voor de introductie van de iPhone. En de kans dat de iPhone een wanproduct eerste klas is, is nihil. Net zoals het niet de toverstaf van Harry Potter is waarmee je over water kunt lopen.quote:Een brand is idd heel belangrijk, maar het zegt NIKS! Als het product veen geen meter werkt, of slechte publiciteit krijgt, dan krijgt de brand ook wat te verduren.
Ja, dat is Economie op de middelbare school ja.quote:Ik heb het over wanneer iets voor Apple een succes is. Voor je het nog niet weet, Apple is een bedrijf, en dat bedrijf wil WINST maken.. ze maken winst door veel te verkopen, want dat zorgt ervoor dat ze hun kosten kunnen betalen. Verkopen ze niet genoeg, maken ze verlies, aandeelhouders boos, en je hebt een mega groot probleem.
De hele iPhone hype is voor Apple al miljoenen meer waard aan advertentiekosten, dus zelfs al halen ze 80% van hun verkooptarget, dan kan met behulp van een gestegen brand equity het verlies eenvoudig op andere punten (ipods, desktops) ingehaald worden. En er weer tegenaan voor de 2e generatie iPhone. Niet voor niets hebben bedrijven op hun balans zelfs het kopje 'goodwill'.
Enne... je gaat toch niet de PS3 vergelijken met de iPhone-hype?
Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 15:10 (5%)
Alors.
Ik zou als aandeelhouder ook niet echt blij worden van de Foleo, maar dat is een andere discussie. Maar waarom zo'n smiley, dat is toch logisch, dat ze dat vragen.quote:Stereotomy schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:38:
Palm heeft vanavond de Q4Y2007 earnings call bijvoorbeeld, en ik wil er nu al geld opzetten dat ze minimaal 1 vraag van de analysten krijgen over de iPhone.
Uh, heb je daarvan een bron? Het lijkt me sterk dat Apple zoiets bekend maaktquote:DaannO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 14:41:
[...]
Vooral nadat Apple vandaag bekend heeft gemaakt om nog eens een paar miljoen touchscreen schermen in duitsland te hebben besteld omdat de het aanbod in china niet groot genoeg is.
Hoedje wijzigde dit bericht 26-06-2007 15:12 (4%)
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
Daar hoef je geen aandeelhouder voor te zijn omquote:Hoedje schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:10:
[...]
Ik zou als aandeelhouder ook niet echt blij worden van de Foleo, maar dat is een andere discussie.
De smiley geeft aan hoe groot de iPhone-invloed is. Het is niet gebruikelijk om vragen te stellen over 1 bepaald product van een concurrent, maar de iPhone is dus een historische uitzondering. Zelfs al haalt de iPhone de verkooptarget niet, het blijft een enorm success waar concurrenten, analisten en zelfs de mainstream-media een heel erg groot oogje op gaan houden.quote:Maar waarom zo'n smiley, dat is toch logisch, dat ze dat vragen.
In reactie op de gebruiker die denkt dat het succes van de iPhone voor Apple alleen gemeten wordt aan de hoeveelheid stuks die er verkocht worden.
Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 15:18 (52%)
Alors.
Aber naturlich Herr Hoedquote:Hoedje schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:10:
[...]
Ik zou als aandeelhouder ook niet echt blij worden van de Foleo, maar dat is een andere discussie. Maar waarom zo'n smiley, dat is toch logisch, dat ze dat vragen.
[...]
Uh, heb je daarvan een bron? Het lijkt me sterk dat Apple zoiets bekend maakt
http://www.reuters.com/ar...ews/idUSL2621504420070626
Ook leuk voor mensen die in de VS wonen:
Apple Inc. and AT&T Inc. said they will launch three service plans for iPhone, which is scheduled to be launched on June 29, starting at $59.99 per month.
The plans include unlimited data, visual voicemail, 200 SMS text messages, roll-over minutes and unlimited mobile-to-mobile calling, the companies said in a joint statement.
(Reporting by Anup Roy in Bangalore)
quote: http://www.macrumors.com/Apple has released details of the service plans that will be available for the iPhone and the activation procedure. Three special monthly plans are available:
- $59.99 for 450 voice minutes
- $79.99 for 900 voice minutes
- $99.99 for 1,350 voice minutes
All three plans include unlimited data (email & web), Visual Voicemail, 200 SMS text messages, roll over minutes and unlimited mobile to mobile calling. Plans have a $36 one-time activation fee and are two year contracts.
In addition, any standard AT&T service plan may be chosen.
iPhone goes on sale at 6:00 pm local time on Friday. Apple Stores will be closing at 2:00 pm on Friday in preparation.
In contrast with current cell phone activation procedures, iPhones will not be activated in store but by using iTunes on the customers' Mac or PC.
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
Die is ook goed he.quote:Plans have a $36 one-time activation fee
Oe, briljant. Dan is het potentieel ook moeilijker voor hackers om het te unlocken.quote:In contrast with current cell phone activation procedures, iPhones will not be activated in store but by using iTunes on the customers' Mac or PC.
Stereotomy wijzigde dit bericht 26-06-2007 15:21 (27%)
Alors.
Point being? Economie is niveau middelbare school.quote:
Religion has no place in public schools the way facts have no place in organized religion
Tja, tegen de logica van winst = omzet - kosten kan ik niet op!quote:mark platvoet schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:22:
[...]
Point being? Economie is niveau middelbare school.
Alors.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Erg interessant filmpje inderdaad!quote:CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:38:
Nieuwe video al gezien? http://www.apple.com/iphone/usingiphone/activation.html
Ik begin me wel een beetje lichtelijk te irriteren aan de smeuigheid van die filmpjes, maar dat is marketing.
Geinig, vooral die capaciteit van 74GB oid...quote:CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:38:
Reg. datum: 13 januari 2004
Dit bevestigd dus eigenlijk dat importeren van een iPhone geen zin heeftquote:CyBeR schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:38:
Helaas...
Dat foutje gaat weer voor veel ophef en aandacht zorgen...quote:mark platvoet schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:06:
[...]
Geinig, vooral die capaciteit van 74GB oid...
zie o.a. hier en hier
BurkaN wijzigde dit bericht 26-06-2007 16:20 (35%)
Reg. datum: 13 januari 2004
BurkaN wijzigde dit bericht 26-06-2007 16:20 (95%)
Heb je tegen het einde de capaciteit van dat ding gezien? Is wel een heel speciale iPhonequote:
/spuit zoveel
Zpottr wijzigde dit bericht 26-06-2007 16:22 (3%)
|| We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity,
and it was not meant that we should voyage far. ||
Daanno, lees het artikel zorgvuldig. Er staat namelijk alleen dat een Duitse krant dat zegt. Verder bevestigen noch Apple, noch de fabrikant het verhaal. Het is dus al helemaal niet door Apple gezegd.quote:DaannO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:18:
[...]
Aber naturlich Herr Hoed
http://www.reuters.com/ar...ews/idUSL2621504420070626
Dat hoort erbij...quote:DaannO schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 15:51:
[...]
Ik begin me wel een beetje lichtelijk te irriteren aan de smeuigheid van die filmpjes, maar dat is marketing.
Overigens leuk om te lezen hoe enthousiast iedereen is over de abonnementen. Blijkbaar waren de meeste mensen al voorbereid op erger-dan-huidige-AT&T abonnementen. Ik ben benieuwd hoeveel iPhones Apple klaar heeft liggen en wat voor launch het wordt. Als je kijkt naar sommige spelcomputers, dan kan dat helemaal verkeerd aflopen. Alhoewel ze wel veel voorzorgsmaatregelen nemen.
Hoedje wijzigde dit bericht 26-06-2007 16:31 (42%)
Maar een deel van de data die je synced is echt iTunes data, contactgegevens, agenda e.d. allemaal niet. Waarom is er geen losse App om met de iPhone te syncen? Waarom verbeteren ze iSync niet zodat hij ook iTunes dingen kan syncen? Ik vind het erg raar dat je via een multimedia programma je (kantoor) gegevens moet syncen. Alle telefoons syncen met iSync, maar de iPhone zelf niet?
Beetje een schoonheidsfoutje, zeker als je kijkt naar de gebruiksvriendelijkheid die Apple standaard hanteert: dan is dit erg onlogisch.
Overigens snap ik iets niet:

Dus je hebt 450 minuten maar je mag 5000 minuten bellen s nachts en in het weekend maar je mag onbeperkt bellen naar mobiel? Dus die 450 minuten zijn voor overdag en alleen naar vaste telefoons? Knap als je dat tegenwoordig nog haalt....laat staan dat je $40 gaat bijbetalen om nog meer naar vaste nummers te kunnen bellen
Dat syncen via iTunes snap ik wel: hoeveel Windows gebruikers met iSync ken jij?
leokennis wijzigde dit bericht 26-06-2007 16:51 (7%)
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Ja. Deze prijzen zijn zelfs nog vrij laag voor Amerikaanse abo's.quote:leokennis schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:49:
Jesus F Christ...$60,- per maand...mijn hemel. Zijn al die abonnementen zo duur in Amerika?
Dat klopt. Maar dit werkt anders in de VS dan bij ons. Wij zijn eigenlijk ontzettend verwend omdat we weigeren te betalen voor inkomende spullen. Wij betalen niet als iemand ons belt (mits in nederland), Amerikanen wel. Wij betalen niet als we een SMS ontvangen, Amerikanen wel. Daarom hebben al die abo's daar ettelijke honderden minuten en vaak duizenden sms'jes waar wij gemiddeld zo'n 100 a 150 minuten en mischien 100 sms'jes hebben.quote:Overigens snap ik iets niet:
[afbeelding]
Dus je hebt 450 minuten maar je mag 5000 minuten bellen s nachts en in het weekend maar je mag onbeperkt bellen naar mobiel? Dus die 450 minuten zijn voor overdag en alleen naar vaste telefoons? Knap als je dat tegenwoordig nog haalt....laat staan dat je $40 gaat bijbetalen om nog meer naar vaste nummers te kunnen bellen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.