Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 14
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw Topic(half) dyslectisch + semi-n00b
Nee, die redenering klopt ook niet.quote:achtbaanfreak schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:06:
Weet je wat ik nou niet vat, hij schaalt niet goed, maar overklokken doet hij als de beste. Volgens mij klopt dat niet.
Reg. datum: 16 september 2003
Het blijven natuurlijk allemaal speculaties, maar die combinatie kan wel kloppen hoor.quote:achtbaanfreak schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:06:
Weet je wat ik nou niet vat, hij schaalt niet goed, maar overklokken doet hij als de beste. Volgens mij klopt dat niet.
Is alleen niet te hopen natuurlijk
Edit: hier even een Theorie van de Inq aan denkt en waar ik ook is naar verwees:Hekking in "[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..."
Might be the only way out als Intel zij plannen weet waar te maken en Barcelona word wat het lijkt dat het word (niet een tweede Hammer)
Hekking wijzigde dit bericht 21-06-2007 23:39 (20%)
Die redenering klopt perfect. Die Barcelona's zijn bedoel voor een TDP van 65W. Om onder die spec te blijven moeten ze laag klokken. Overclockers kan het niks schelen dat ze wat meer verstoken, die koelen toch wel (extreem). Met die extra ruimte (de TDP van een Athlon FX is 125W) valt gemakkelijk veel hoger te klokken.quote:
Ja en nee, 65W is enkel voor de HE modellen, de overige zullen gewoon 89/95W TDP zijn.quote:Die Barcelona's zijn bedoel voor een TDP van 65W
I was pissing your coffee
Jep en wat ik zij over dat ze de fabs weg moeten doen omdat de andere fabs misschien geen technieken willen gebruiken die AMD ontwikkeld omdat ze te duur zijn om te implementeren wordt ook genoemd.quote:Hekking schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:59:
Opschalen heeft toch te maken met het prestatie opschalen in relatie met de kloksnelheid. In iedergeval zijn de yields nog niet erg fijn van deze vrij ingewikkelde chip en kon men met de B0 niet veel hoger komen dan 2.0 Ghz. Dat verbaasde mij ook niet heel erg want als je 2.0 haalt kun je over het algemeen die bottlenecks wel bij schaven met een andere revisie. Een vrij nieuw procede (65 Nm) en dit ontwerp is een ander verhaal. Ik vraag me dan ook af hoe ze zo snel in Q2 2008 al op 45 Nm willen zitten nu ze een half jaar voor de samples hiervan nog niet eens lekker op weg zijn met het vorige proces. 45 Nm is een hele stap en vraagt om een aantal redesign's van de meeste onderdelen van de chip
Edit: hier even een Theorie van de Inq aan denkt en waar ik ook is naar verwees:Hekking in "[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opt..."
Might be the only way out als Intel zij plannen weet waar te maken en Barcelona word wat het lijkt dat het word (niet een tweede Hammer)
Ze hebben al wat afspraken met IBM voor het ontwikkelen van productie technieken. Dus wie weet ?? Hopelijk blijf AMD het volhouden en kunnen ze een keer een goede comeback maken. Maar nu ziet het er wel erg slecht uit.
Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869
Reg. datum: 12 juni 2003
Overklokt hij goed ja?quote:achtbaanfreak schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:06:
Ik hóóp overigens dat hij goed overklokt, dat gaat namelijk 1 van mijn zwaarwegende punten vormen in de keuze voor AMD of Intel.
Waarom is het belangrijk of hij goed clockt ? Ik vond dat vroeger belangrijk. Nu interesseert het me alleen maar hoeveel performance ik krijg met zo'n laag mogelijk stroomverbruik. Voltages verhogen doe ik niet meer alleen maar verlagen. Sommige verdubbelen hun wattage van de cpu om er 500 MHz meer uit te halen Vind ik echt zonde. Dat kost je in de loop van de tijd ook geld aan je energie rekening. En mijn CPU staat altijd 100% load te draaien voor rosetta in de hoop dat we iets tegen kanker vinden. Dan is het wel lekker als het verbruik niet te hoog isquote:Naluh! schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:06:
[...]
Overklokt hij goed ja?Hoe kan je dat nou al zeggen dan?
Ik hóóp overigens dat hij goed overklokt, dat gaat namelijk 1 van mijn zwaarwegende punten vormen in de keuze voor AMD of Intel.
Astennu wijzigde dit bericht 22-06-2007 10:17 (9%)
quote:Opteron 2268 rocks at 2.4 GHz
We received a confirmation of the future product numbers of AMD Opteron "Barcelona" 2000-Series Quad-core CPUs. The slowest one is called AMD Opteron 2258 and it works at 1.9 GHz. The second in line is AMD Opteron 2260 and it works at 2.0 GHz.
The third one is AMD Opteron 2262 and it works at 2.1 GHz, fourth AMD Opteron 2264 and it works at 2. 2 GHz, fifth AMD Opteron 2266 and it works at 2.3 GHz and the last one sixth in the line is AMD Opteron 2268 and it works at 2.4 GHz.
All these CPUs are powered with 4x512 KB of L2 cache and 2 MB of L3 cache. The biggest limitation of Barcelona K10 core is HyperTransport 1.0 support that works at modest 1000 MHz while the HT 3 chips are scheduled for later date.
The launch revision is called B1-Stepping.
quote:Comes in Q4
As AMD seriously slipped all its schedules Budapest can be expected at late 2007 if not even later. Budapest is K10 core with native HyperTransport 3.0 that will offer more interconnection and should make the dual socket machines fast. You can read about it here.
As Barcelona will be known as B1-Stepping of the K10 core, Budapest the following core will be branded as B2-Stepping and the new revision should enable some higher speeds. Budapest and Agena – Phenom processors should be able to run up to 2.8 GHz and this should give Intel some competition.
quote:B2-Stepping in late Q3/Q4
New Opteron and new desktop Phenom or Agena FX CPUs will be able to hit 2.8 GHz. The new B2-Strepping will let AMD to get to 2.8 GHz with the normal TDP and to get close to the limits of Core 2 Quad frequencies.
This will have to be sufficient for AMD for fight Intel's soon to arrive Core 2 Quad Extreme QX6850 with FSB 1333 and 3 GHz clock.
Agena at 2.8 GHz has to beat this CPU and we know that clock by clock K10 wins over Core 2 Duo but Penryn 45 marchitecture will enable some high clocks beyond 3 GHz, at least to 3.5 GHz if not even higher and AMD wont be able to fight it with the current clocks or it is going to get very tough for DAAMIT.
It will be very tough and interesting in the next few months for AMD.
quote:A server company boldly claims
An American server renting company has announce that Barcelona Quad core based servers comes in July 2007.
We are not sure is the information up to date but the company has all the names and the specs up on its site. It will offer Opteron 2258, Opteron 2260, Opteron 2262, Opteron 2264, Opteron 2266 and Opteron 2268.
If this turns to be true, which we really doubt the cheapest Barcelona server will be available for rent for $259 a month for a 2 GB machine, which is not too bad.
Barcelona K10 comes in late Q3 in best case scenario while the real availability is expected in early Q4.
I was pissing your coffee
Allereerst is het de leukheidsfactor natuurlijk. Prutsen om de max van de hardware te bepalen is voor mij misschien wel driekwart van de pret als ik iets nieuws aanschaf. Verder is het gewoon om het meeste waar voor je geld te krijgen. Maar ik waag me niet aan extreme voltages dus met het extra stroomverbruik zal het allemaal wel meevallenquote:Astennu schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:16:
[...]
Waarom is het belangrijk of hij goed clockt ? Ik vond dat vroeger belangrijk. Nu interesseert het me alleen maar hoeveel performance ik krijg met zo'n laag mogelijk stroomverbruik. Voltages verhogen doe ik niet meer alleen maar verlagen. Sommige verdubbelen hun wattage van de cpu om er 500 MHz meer uit te halen Vind ik echt zonde. Dat kost je in de loop van de tijd ook geld aan je energie rekening. En mijn CPU staat altijd 100% load te draaien voor rosetta in de hoop dat we iets tegen kanker vinden. Dan is het wel lekker als het verbruik niet te hoog isDus het interesseert mij niet dat hij goed reageert op voltages. Overclocken op stock volt of lagere voltages wel dat ben ik met je eens want dan kun je een betere performance per watt halen.
Nou ja, misschien toch maar wachten tot 2008 met upgraden dan. Of toch voor Intel gaan. Ik heb eerlijk gezegd ook weinig zin om een van de eersten te zijn die een gloednieuwe architectuur in handen krijgt te zijn. Zeker niet omdat je vaak ziet dat er allerlei gesodemieter met moederborden ontstaat. Tig biosupdates, bord revisie zoveel omdat anders blablabla niet (goed) werkt...quote:Hacku schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:14:
Phenom launch in november: http://www.digitimes.com/mobos/a20070622PD217.html
Fuad zal blij zijn dat jij hem zijn banner inkomsten ontneemt. Hem 'm vorige week overigens nog gesproken, hij was in NL, zijn broer woont in A'dam. Zijn visitors van de site groeien echt de pan uit, ook erg veel bezoekers uit NL.quote:Astennu schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:25:
Nog wat Fudzilla Barcelona nieuws:
Reg. datum: 18 februari 2002
Mijn X2 3800+ (939) loopt op 250*8 dus 2GHz (= stock) op 1.1V ipv 1.35V.
1.1V is ook de spanning waarop de cpu loopt in CnQ mode (die hiervoor moet uitstaan).
Hierdoor is mijn cpu ongeveer 40% zuiniger + door de hogere de hogere ram en ht snelheid is de performance hoger dan standaard.
When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.
Tja kan er niets aan doenquote:The Source schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:15:
[...]
Fuad zal blij zijn dat jij hem zijn banner inkomsten ontneemt. Hem 'm vorige week overigens nog gesproken, hij was in NL, zijn broer woont in A'dam. Zijn visitors van de site groeien echt de pan uit, ook erg veel bezoekers uit NL.
De volgende keer dat je hem ziet moet je eens zeggen dat hij zijn Engels wat beter onder de knie moet krijgen of beter controleren op spelfoutenquote:The Source schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:15:
[...]
Fuad zal blij zijn dat jij hem zijn banner inkomsten ontneemt. Hem 'm vorige week overigens nog gesproken, hij was in NL, zijn broer woont in A'dam. Zijn visitors van de site groeien echt de pan uit, ook erg veel bezoekers uit NL.
Kan er niet mee zitten. Vroeger bij TI vond ik hem ok en ik gun hem het klaarblijkelijke succes dan ook wel hoor hoor maar sinds hij zijn eigen site heeft knipt ie elke minischeet in 5 nanoscheetjes en die gaat ie dan apart posten......quote:The Source schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:15:
[...]
TBH vind ik een klein/kort berichtje makkelijker lezen dan een ellenlange post van 3 pagina's, daarbij kijk ik meestal alleen ff naar de plaatjes en de titelquote:Help!!!! schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 13:20:
[...]
Kan er niet mee zitten. Vroeger bij TI vond ik hem ok en ik gun hem het klaarblijkelijke succes dan ook wel hoor hoor maar sinds hij zijn eigen site heeft knipt ie elke minischeet in 5 nanoscheetjes en die gaat ie dan apart posten......![]()
Anyways, genoeg offtopic denk ik
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Reg. datum: 13 augustus 2004
Kunnen jullie mijn vermoedens bevesitigen?
Of is het toch slimmer om te wachten op AM2+?
Mijn systeem specs | AMD Athlon 64 X2 5200+ | MSI K9N SLI | 2048 MB DDR2 PC 6400 | Sapphire ATi Radeon X1950XT
Reg. datum: 08 mei 2007
Mijn specs: AMD Athlon 3500+ (socket 939)
2048 RAM
x1950 pro
250 GB
Nu heb ik wat rondkeken en mij lijkt een opteron 180 wel iets. Ik wil denk ik niet gaan overclocken.
Ik heb dit nog nooit gedaan en het lijkt me zonde als het mis gaat. Heeft iemand ervaring met
een opteron en ga ik er met gamen op vooruit. En moet ik windows opnieuw installeren als ik
een upgrade van de proseccor doe.
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=HHEA28
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Dat klopt wat je zegt, al maakt de divider niet het grootste verschil maar meer de snelheid van het geheugen zelf.quote:anton121 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:38:
Op dit moment ben ik aan het rondkijken naar een eventuele upgrade naar AM2 + DDR2. Nu heb ik gezien dat DDR2 PC6400 (800 MHz) het beste is voor deze combinatie, maar het is wel iets duurder. Klopt het dat als je bijvoorbeeld DDR2 PC5300 (667 MHz) gebruikt in een AM2 systeem er dividers worden gebruikt, omdat dan je FSB 200 MHz is en je geheugen in feite op 166 MHz draait? Zelf kom ik er met veel gegoogle en geGoT niet uit, maar het is in ieder geval wel zo dat PC6400 in een dergelijk systeem een stuk sneller is.
Kunnen jullie mijn vermoedens bevesitigen?
Of is het toch slimmer om te wachten op AM2+?
En als je pc nog voldoet kan je beter even wachten en een mobo kopen met AM2+ en PCI-e 2.0.
Biostar heeft een nep AM2+ mobo.
http://www.hardware.info/..._komt_met_AM2_moederbord/
Is denk ik gewoon een AM2 mobo waarvan de bios al gereed is voor de k10, heeft verder geen AM2+ Features aanboord.
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.