All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat is ook niet helemaal correct. De iPhone heeft naar ik meen 3 verschillende "processoren". Zo zal er inderdaad een ARM processor inzitten, maar ook een aparte geluidschip en videochip. Hierdoor kun je bijv. die mooie effectjes toevoegen (zonder dat je telefoon zo traag wordt) en kun je ook zo'n lange afspeelduur van muziek en video krijgen. Dat is ihmo toch wel een groot verschil t.o.v. Windows Mobile.quote:Stereotomy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:07:
[...]
't is hoe je het noemt. Uiteraard is het *gebaseerd* op OSX, maar er heeft bij definitie behoorlijk wat hak en trekwerk aan het OS plaatsgevonden om het op zo'n licht apparaat te kunnen laten draaien.
Vergelijk maar: de iPhone heeft waarschijnlijk een XScale (or the like) aan boord (andere mogelijkheid is er gezien de batterijduur niet), die op bijv. 400 MHz echt niet aan een 400 MHz Celeron processor kan tippen, om maar een vergelijking te maken. Ga je dan kijken naar wat oudere Macs met nieuwe OSX software, dan zijn die traag traag traag omdat de hardware zo'n kolos van een OS moet voorttrekken.
Tot slot, snap ik eigenlijk niet waar deze discussie over gaat. Volgens mij was iedereen ook ontevreden als ze gewoon Mac OS X op dat dingen hadden gepleurd. Waardoor je niet normaal met je applicaties kan werken vanwege de resolutie en de grootte van het scherm (om nog niet te spreken over de bediening). Daarnaast zou je gewoon geen batterijduur hebben en is dat ding ook nog eens retetraag. Tot slot, heet het toch ook Windows Mobile, toch heb ik nog nooit iemand erover horen zeuren dat het geen echte Windows is
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
Is niet enkel voor mij persoonlijk. De webapp die we op mijn werk aan het maken zijn, zou ik graag porten speciaal voor iPhone...
Naar mijn weten heeft ms nog nooit wm geadverteerd als volwaardige windows. Bij de iPhone is dit onduidelijk en zij hebben nog geen onderscheid gemaakt met mobile zoals ms.quote:Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:39:
[...]
Dat is ook niet helemaal correct. De iPhone heeft naar ik meen 3 verschillende "processoren". Zo zal er inderdaad een ARM processor inzitten, maar ook een aparte geluidschip en videochip. Hierdoor kun je bijv. die mooie effectjes toevoegen (zonder dat je telefoon zo traag wordt) en kun je ook zo'n lange afspeelduur van muziek en video krijgen. Dat is ihmo toch wel een groot verschil t.o.v. Windows Mobile.
Tot slot, snap ik eigenlijk niet waar deze discussie over gaat. Volgens mij was iedereen ook ontevreden als ze gewoon Mac OS X op dat dingen hadden gepleurd. Waardoor je niet normaal met je applicaties kan werken vanwege de resolutie en de grootte van het scherm (om nog niet te spreken over de bediening). Daarnaast zou je gewoon geen batterijduur hebben en is dat ding ook nog eens retetraag. Tot slot, heet het toch ook Windows Mobile, toch heb ik nog nooit iemand erover horen zeuren dat het geen echte Windows is.
Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
Daar heb je een punt. Bij Apple noemen ze het Mac OS X en gewoon OS X. Maar ik denk ook dat die twee meer overeenkomsten hebben dan in het geval van Windows.quote:DaannO schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:45:
[...]
Naar mijn weten heeft ms nog nooit wm geadverteerd als volwaardige windows. Bij de iPhone is dit onduidelijk en zij hebben nog geen onderscheid gemaakt met mobile zoals ms.
Overigens ander nieuws, volgens USA today komen er speciale abonnementen voor de iPhone. Die worden op 29 juni bekend gemaakt.
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
Of zoals Frank Herbert ooit in Dune schreef: om mensen ergens in te laten geloven, moet je er een religie van maken.
Stereotomy wijzigde dit bericht 22-06-2007 00:14 (14%)
Alors.
Kan best zijn, kost me pakken geld en het doet me nietsquote:Stereotomy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:13:
^^ da's waar, maar die fanboys van Apple beginnen wel een beetje op een religieuze sekte te lijken. Zelfs in de hoogtijdagen van Palm was het nooit zo erg geweest.
Guy Kawasakiquote:Of zoals Frank Herbert ooit in Dune schreef: om mensen ergens in te laten geloven, moet je er een religie van maken.
“In 1995 I returned to Apple as an Apple fellow. At the time, according to the pundits, Apple was supposed to die again. (Apple should have died about ten times in the past twenty years according to the pundits.) My job on this tour of duty was to maintain and rejuvenate the Macintosh cult.”
Daarom noemt men hem een Apple Evangelist
Reg. datum: 14 augustus 2001
Ach, vergelijk het met Linux. Er zijn nu een aantal Motorola telefoons die met een mobiele versie van Linux draaien. Dat betekent niet dat je een volwaardige Ubuntu distro onder de motorkap hebt waar je elke willekeurige Linux x86 app erop kan draaien, het betekent gewoon dat de kernel gebaseerd is op Linux en dat applicaties met relatief weinig moeite te porten zijn. Idem met Windows Mobile: de (micro)kernel lijkt ongetwijfeld heel veel op die van "volwaardig" Windows (maar dan gecompileerd voor ARM-architectuur) en de API's zullen ook ongeveer vergelijkbare namen hebben en vergelijkbare dingen doen, maar huis-tuin-en-keuken x86 compiled programma's draaien er nooit van zijn leven op.quote:Hoedje schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 17:00:
Daar heb je een punt. Bij Apple noemen ze het Mac OS X en gewoon OS X. Maar ik denk ook dat die twee meer overeenkomsten hebben dan in het geval van Windows.
Alors.
Reg. datum: 13 april 2005
W950i / Apple MacBook Pro 2.2Ghz 2GB Geforce 8600GT
Zoals het daar omschreven wordt is dat dus alleen uitlezen en niet schrijven. Maar dat lijkt mij ook niet echt handig om elle langen stukken te schrijven met die interface.quote:niket610 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:29:
Volgens de guided tour heeft de iPhone dus ook ondersteuning voor microsoft Word en Excel bestanden! "iPone also includes a built in viewer for reading attachments such as jpeg, pdf, microsoft word and excel files"
Erg interessante video van Apple met 20min uitleg over het apparaat: http://www.apple.com/ipho...A&sr=em&cp=ip-bob
DaannO wijzigde dit bericht 22-06-2007 19:47 (15%)
Hier is te zien dat hij uitzoomed met safari en dan moet de iPhone renderen en duurt imho te lang. Ik heb op mijn WM apparaat ook een browser die het zelfde doet met in en uitzoomen en die renderd hem precies het zelfde en dat werkt toch niet lekker.
Als ik meer tegen kom dan laat ik het weten.
Mja ik vind dat ook niet super maar ik begrijp 't wel. Je kunt nu eenmaal niet gewoon 2 gig aan geheugen in zo'n ding proppen dus om daarop te besparen moet je wat dingen weglaten. Zoals dingen die buiten beeld staan.quote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:01:
Hmm ik zit nu de bovengenoemde video door te nemen en heel veel dingen zijn echt super! Maar zoals het een echte tweaker beaamd zijn er ook een paar min punten tot nu toe:
[afbeelding]
Hier is te zien dat hij uitzoomed met safari en dan moet de iPhone renderen en duurt imho te lang. Ik heb op mijn WM apparaat ook een browser die het zelfde doet met in en uitzoomen en die renderd hem precies het zelfde en dat werkt toch niet lekker.
Jammer genoeg renderd hij ook met het inzoomen van word en pdf in het filmpje en dan dit?!quote:CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:05:
[...]
Mja ik vind dat ook niet super maar ik begrijp 't wel. Je kunt nu eenmaal niet gewoon 2 gig aan geheugen in zo'n ding proppen dus om daarop te besparen moet je wat dingen weglaten. Zoals dingen die buiten beeld staan.
So much for the one hand operation..
quote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:07:
[...]
Jammer genoeg renderd hij ook met het inzoomen van word en pdf in het filmpje en dan dit?!
[afbeelding]
So much for the one hand operation..
Klopt, maar daarmee maken ze duidelijk dat het handiger is om met 2 vingers te werken en dat wouden ze volgens mij juist vermijden, maar verder niet zo interessant.quote:CyBeR schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:11:
[...]
Je bent niet verplicht om twee duimen te gebruiken hoor. Zoals ik 't nu zie kun je de iPhone ook wel zo vasthouden in een hand dat je met je ene duim nog bij alle toetsen kunt.
In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen.
Dat is ook het handigst. Met een hand ben je veel minder snel in zo ongeveer alle operaties die knoppen gebruiken, fysiek of virtueel.quote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
[...]
Klopt, maar daarmee maken ze duidelijk dat het handiger is om met 2 vingers te werken en dat wouden ze volgens mij juist vermijden, maar verder niet zo interessant.
In iTunes zit een 'ringtones' tab. Wat je daar precies mee kunt weet ik nog niet.quote:In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen.
Dat is toch bij elk qwerty toetsenbord zo. Dat lijkt me juist makkelijk, ik zie niet het grote nadeel. Op elk toetsenbord kun je toch sneller met twee handen dan met één hand tikkenquote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
[...]
Klopt, maar daarmee maken ze duidelijk dat het handiger is om met 2 vingers te werken en dat wouden ze volgens mij juist vermijden, maar verder niet zo interessant.
Dat ziet er inderdaad niet zo fijn uit.quote:In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen.
Ik ben het met je eens dat ik ook liever had gezien dat het helemaal 100% soepel gaat. Maar dat is bijna niet anders. Overigens snap ik niet waarom dat niet lekker werkt? De Wii werkt met hetzelfde principe dat vind ik eigenlijk wel prettig. Het is gewoon wel fijn om in te kunnen zoomen op een website als je schermpje een lage resolutie heeft. Overigens moet een Nokia (Symbian) ook altijd even laden bij het inzoomen, op zich vind ik dat niet zo vervelend, zolang het maar niet te lang duurt.quote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:01:
[afbeelding]
Zo te zien is de viewer nog niet echt super. Ze laten alleen tekst zienquote:niket610 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 19:29:
Volgens de guided tour heeft de iPhone dus ook ondersteuning voor microsoft Word en Excel bestanden! "iPone also includes a built in viewer for reading attachments such as jpeg, pdf, microsoft word and excel files"
Reg. datum: 07 april 2005
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat muziek die in iTunes is aangeschaft, niet gebruikt mag worden als ringtone.. (ivm rechten)..quote:DaannO schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
[...]
In het filmpje wordt de suggestie gewekt dat je niet je eigen ringtone kunt instellen, dus bij een mp3. Hij laat dat zien en hij kan alleen maar kiezen uit standaard ringtones en ik zag geen optie om andere in te stellen.
Het zelfde idee dat je muziek die je koopt ook niet mag gebruiken om bv bij een groot feest te spelen (dus een groot feest met 1000den mensen
"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak
MacBook Core 2 Duo 2.0 GHz, 2GB Ram, 80 GB | iPhone 3G
Als textinvoer, eenhandig gebruik en 3rd party apps niet zo belangrijk voor me waren, dan had ik er ook wel een willen hebben.
En waaah, Safari heeft tabbed browsing.
Wel een argumentatiefoutje bij het aan de man brengen van het onscreen-toetsenbordje. Er wordt gezegd dat het onscreen toetsenbord beter is dan een plastic toetsenbordje, maar tegelijkertijd wordt gezegd dat dit komt vanwege de slimme *software* die foutjes corrigeert. Deze software is potentieel te installeren op elke telefoon, met hardware- of software toetsenbord. De redenatiefout is dus niet dat een onscreen toetsenbord zonder tactile feedback beter is, maar een willekeurig toetsenbord met intelligente, corrigerende software.
Daarnaast zie je heel duidelijk in al deze filmpjes dat de iPhone het best te bedienen is met de wijsvinger. Mocht je iets in je andere hand houden, dan wordt bedienen al een stuk moeilijker. Maargoed, da's een afweging die je maakt voor volledig touchscreen, maar een scrollwieltje a la LG Prada was voor je duim beter geweest.
De integratie met Yahoo en Google zijn subliem trouwens. Daar hebben ze goed met elkaar aan gewerkt. Nice.
En het is waar wat ze zeggen. Apple-fanboys kunnen niet praten zonder hun handen te moeten bewegen.
Stereotomy wijzigde dit bericht 22-06-2007 23:22 (90%)
Alors.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.