Reg. datum: 23 februari 2004
Samsung LCD LE32S71B
Forum » Consumentenelektronica » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Nieuw TopicSamsung LCD LE32S71B
Zo'n DVD is niet zo'n probleem, het lastige is alleen dat je voor het instellen van de kleuren filters nodig hebt. (Stukjes rood, groen en blauw plastic.) En die kan je niet downloaden. Je kan zo'n kalibratie DVD dus maar beter gewoon kopen.quote:Rick Molema schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Weet iemand hoe ik (gratis) aan een kalibratie DVD kom?
Torrentquote:Rick Molema schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:57:
[...]
Weet iemand hoe ik (gratis) aan een kalibratie DVD kom?
Server PC, Internet PC,Flaptop,GamePC
iemand had hier al een foto van clouding geplaatst, ziequote:GeeMoney schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
Kan iemand mij even snel uitleggen wat het 24Hz probleem op 1080p inhoudt?
En de clouding is dat zeg maar een vlak wat in kleur minder is als de rest van het scherm, maar dan in de vorm van een wolk?
GRATIS??????? leg uit, ik ben nog steeds in een discussie verwikkeld met samsung.quote:XeNoBiTe schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 21:52:
Monteur is vandaag geweest en heeft gratis de Justscan firmware op mijn LE40F71B gezet. Zeker een verschil te zien bij het gebruik van de Samsung HD decoder over HDMI. Nu moet ik nog een keer de kleuren gaan tweaken, maar heb daar helaas geen hardware voor. Iemand nog een lijstje met zijn/haar kleurinstellingen voor deze geweldige tv?!
Kort maar krachtig:quote:GeeMoney schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:19:
Kan iemand mij even snel uitleggen wat het 24Hz probleem op 1080p inhoudt?
En de clouding is dat zeg maar een vlak wat in kleur minder is als de rest van het scherm, maar dan in de vorm van een wolk?
Weet jij of ze hier al mee bezig zijn om het probleem op te lossen.quote:Dikkie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:25:
[...]
Kort maar krachtig:
Blue ray 1080p wordt weergegeven in 24hz. Progressive houdt in dat het beeld in 1 keer op het scherm geplaatst wordt. Interlaced(PAL, NTSC etc) werkt met halve beelden. 60hz is feitelijk dus 30 hz voor het volledig beeld.
Omdat de tv niet doorgeeft dat het 1080p24 aankan, zal de ps3 de 24hz signaal converteren naar een 60hz signaal. aangezien 2 x 24 geen 60 hz(en ook geen 50hz) komen er kleine stotteringen (judder) in het weergeven van de frames.
Samsung heeft een foutje gemaakt door in de EDID informatie niet de 1080p24 te plaatsen. EDID is de informatie die de tv stuurt naar de input(in dit geval de ps3). Een oplossing die er waarschijnlijk aan zit te komen is dat je in de PS3 het 24hz signaal kan forceren. Nu kan die optie alleen nog maar op 'auto'(ps3 vraagt de EDID info op) of 'off' (uit) staan. Het is afwachten wat de firmware update van de PS3 voor nieuws zal brengen.
Feit is wel dat dit eigenlijk in de samsung opgelost moet worden, want andere bluray spelers zullen een soortgelijk probleem krijgen.
Ik denk dat mijn verhaal technisch gezien niet 100% correct is maar het komt ongeveer op hetzelfde neer.
Ah zo werkt dat! Kan ik die kleuren niet gewoon printen ofzo?quote:RichieB schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:07:
[...]
Zo'n DVD is niet zo'n probleem, het lastige is alleen dat je voor het instellen van de kleuren filters nodig hebt. (Stukjes rood, groen en blauw plastic.) En die kan je niet downloaden. Je kan zo'n kalibratie DVD dus maar beter gewoon kopen.
Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)
Vandaag dus een monteur langsgeweest. Heeft even in het service menu gekeken maar kon verder niets doen aan het nogal blokkerige beeld met grauwe kleuren. Hij zei dat het ligt aan de kabelmaatschappij.quote:prededator schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:11:
Kent iemand toevallig een link waar de juiste service menu instellingen staan van Samsung LCD tv type: LE32R71B of weet iemand de belangrijke instellingen in het service menu?
De reset werkt gewoon niet. Het probleem is dat het beeld teveel is opgebouwd uit artefacts.
Probleem is al opgelost, maar om het op te lossen moet er een nieuwe printplaat in. Alleen firmware updaten helpt niet.quote:aliberto schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Weet jij of ze hier al mee bezig zijn om het probleem op te lossen.
Zou anders een enorme blunder zijn.
Heb je wel een next gen console of consoles en denk je net een next gen tv gekocht te hebben met de m86 series, blijk dit echter niet zo te zijn
Als je alleen de zapsnelheid aanpast en verder overal vanaf blijft en niet per ongeluk instellingen veranderd, dan is het geen probleem.quote:prededator schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 02:34:
[...]
Vandaag dus een monteur langsgeweest. Heeft even in het service menu gekeken maar kon verder niets doen aan het nogal blokkerige beeld met grauwe kleuren. Hij zei dat het ligt aan de kabelmaatschappij.Yeah right! Nee, ik ben achterlijk!
Hij wist het eigenlijk verder ook niet en deed alsof andere ook die problemen hebben. Gelukkig wilde hij wilde wel even een nieuwe printplaat proberen.
Je raadt het nooit. Tot 'onze' verbazing was het beeld veel beter. Betere kleuren en veel minder blokjes zoals voorheen.
Ik bedoel maar...alle instellingen geprobeerd, alles gereset, zenders opnieuw opgezocht en geen resultaat. Een nieuwe printplaat erin en hupzekee...alles deed het weer.
Dus blijf gewoon uit het service menu ongeacht de zapsnelheid!
Ben net bij BCC geweest en die zeggen dat 100 Hz op een 32 Inch niet kan en dat dit een soort verkoop truck is. Hij zegt dat ze software matig 100 Hz hebben nagebootst. Hij geeft ook aan dat het geen enkel verschil maakt of je nou de LE32R8.. Serie hebt of de LE32M8.. Serie. De software van de M serie is zelfs erg slecht dat het het scherm slechter maakt voor een hogere prijs!!!quote:Guesszzz_who schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:08:
Heren,
De laatste paar dagen er veel gezocht, maar nog maar erg weinig info hierover gevonden.
Ik wil een Samsung 32 Inch scherm kopen. Nu twijvel ik nog tussen de LE32R8... Serie of de LE32M... Serie. Ik weet namelijk niet hoeveel extra zo'n 100 HZ scherm mij nou gaat bieden als ik voornamelijk TV kijk en af en toe een DVD'tje. Ik heb alles gelezen of ghosting enz enz, maar kom vaak tegen dat het alleen een voordeel is als je een PS3 of andere console aan gaat sluiten op je scherm.
Graag reactie!
Alvast bedankt!
Dank je wel. Dit heb ik welliswaar al wel gelezen. Het eeft me echter nog niet overtuigd dat ik nu voor alleen TV kijken zo'n scherm moet kopen.. Ik sluit er geen console op aan en als ik dit lees gaat het alleen om de verbetering bij de games. Ik snap hoe de techniek werkt, maar ik wil gewoon lekker TV kijken.. Kan iemand mij zeggen of ik lekker relaxed TV kan kijken op een LE32R8 serie zonder dat ik constant het idee heb dat het scherm iets mist en dan ik toch die 200 EUR meer uit had moeten geven...quote:Courage schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:35:
Meer lezen over Samsung's 100Hz oplossing ? Probeer eens te zoeken bij google naar 'samsung 100hz lcd', dan kom je namelijk oa. hier uit.
Een artikel wat goed beschrijft hoe de techniek in elkaar zit...
Zoals onder jouw reply staat. Er zijn (nieuwe) versie van het model die het wel ondersteunen.quote:drikus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:41:
@dikkie
Het was me al eerder opgevallen dat mijn le37m87 het PS3 1080p signaal op 24hz op 60Hz weergeeft. In de manual staat onder supported modes voor 1080p dvi/hdmi @ 50/60Hz en over component en nam ik aan dat het simpelweg as designed was.
Echter begin ik nu wel te twijfelen.24Hz via de PS3 op 1080P zal wel fijn zijn.
Maar is dit wel echt een fabricage fout en kan om deze reden alleen om vervanging gevraagd worden ?
quote:Unsere Full-HD-Displays unterstützen eine vollständig progressive 1080p-Zuspielung – was bedeutet, dass die auf BD und HD-DVD abgelegten Bilder nicht unnötig in Halbbilder zerlegt und interlaced, also im Halbbildverfahren zum Display übertragen werden müssen. Mit Einführung der M8-Serie bieten wir zudem erstmals eine 24-Hertz-Bildsignalverarbeitung an, was eine Einspeisung von 1080p/24 Hertz-Signalen in unsere Full-HD-LCD-Geräte ermöglicht. Auch den Overscan (Bildabschnitt) haben wir abgeschafft – eine native 1080p-Pixel-auf-Pixel-Darstellung ist also gewährleistet. Somit stellen wir sicher, dass Sie Filme tatsächlich so erleben, wie sie im Studio erschaffen wurden.
AMD Athlon 64 3200+ ; Asus A8N-SLI Premium ; 2x1 Gb Kingston PC3200 ; Gigabyte GeForce 7900GT - 256 Mb ; Creative Audigy 2 ZS ; 1x400 Gb Seagate Barracuda 7200.10 ; Logitech UltraX ; Logitech G7 ; iiyama Vision Master Pro 514 22"
Goeie link, bedankt. Heel interessant!quote:Courage schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 16:35:
Meer lezen over Samsung's 100Hz oplossing ? Probeer eens te zoeken bij google naar 'samsung 100hz lcd', dan kom je namelijk oa. hier uit.
Een artikel wat goed beschrijft hoe de techniek in elkaar zit...
Panasonic TH50PV50; Onkyo TX-SR606 met Harman/Kardon HKTS11;xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G
Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.