Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4)
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw TopicReg. datum: 12 juni 2006
Zonder werkervaring valt dat wel mee....quote:Bor de Wollef schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:10:
[...]
2000 euro vind ik erg weinig voor een LogicaCMG consultant van 26 jaar eigenlijk.
sec. voorwaarden zijn sterk achteruit gegaan de laatste tijd.quote:Donde schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:29:
[...]
Sec. voorwaarden van LCMG zijn zeker goed...![]()
Maar ik vind het toch knap dat een starter gelijk ¤ 2000,- krijgt, waarbij de andere 'grote' detacheerders ¤ 1850,-/1950,- bieden als startsalaris.
De leaseauto regeling is echt niet heel goed. Sterker nog behoorlijk slecht zelfs. De ziektekosten en pensioen zijn redelijk geregeld, maar veel meer is niet echt super.
Tis net als iedere andere grote detacheerder, geld verdienen is hun doel. Mensen tevreden houden helpt daarbij, das de enige reden dat ze extra loon of extra sec. voorwaarden zullen geven. Zodra en niemand weggaat/zeurt zal er ook weinig qua arbeidsvoorwaarden veranderen.
Trust me, I know what I'm doing
Bij Sogeti werd me ook 2000 geboden. Maar anyways, dit topic is niet bedoeld voor discussiesquote:Donde schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:29:
[...]
Sec. voorwaarden van LCMG zijn zeker goed...![]()
Maar ik vind het toch knap dat een starter gelijk ¤ 2000,- krijgt, waarbij de andere 'grote' detacheerders ¤ 1850,-/1950,- bieden als startsalaris.
vloei·end (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand
Reg. datum: 02 maart 2007
Volgens mij is 2000 in de detachering ook redelijk standaard voor iemand vanuit het WO zonder werkervaring.quote:johnnyv.nl schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:12:
[...]
Bij Sogeti werd me ook 2000 geboden. Maar anyways, dit topic is niet bedoeld voor discussies
Reg. datum: 22 juni 2007
Rukapul wijzigde dit bericht 22-06-2007 11:18 (107%)
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: The Beagle Armada
Huidige functie: Software Ontwikkelaar / Webdeveloper
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Maandelijkse bonus obv declarabele uren
GSM: Ja
Auto: Ja leaseauto, 650 euro per maand excl brandstof en btw
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ziektekostenverzekering 70% vergoed, pension 70% vergoed, 75 euro onkostenvergoeding als je op project zit
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2550
Met het subtiele verschil dat ik nu consultant benwordt en geen detacheerderquote:thebrook schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
[...]
Volgens mij is 2000 in de detachering ook redelijk standaard voor iemand vanuit het WO zonder werkervaring.
Dat vind ik behoorlijk laag voor een WO-starter. Misschien dat de detachering een uitzondering is maar daarbuiten is zo'n 2500 toch wel redelijk gangbaar.quote:thebrook schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:20:
[...]
Volgens mij is 2000 in de detachering ook redelijk standaard voor iemand vanuit het WO zonder werkervaring.
Half Nederland is toch consultant tegenwoordig? Voorheen was men nog gewoon adviseur o.i.d. maar nu noemt iedereen dat consultant.quote:johnnyv.nl schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:32:
[...]
Met het subtiele verschil dat ik nu consultant benwordt en geen detacheerder
argro wijzigde dit bericht 22-06-2007 15:35 (30%)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Software bedrijf Hilversum
Huidige functie: technisch consultant
Vakantiegeld: geen, wegens engelse LTD
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: in bruto salaris
Auto: Ja, 1020 euro p/m bij 35K/48 mnd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen pensioen regeling, onkosten verg. 100 euro p/m
Maand salaris(bruto): 5400 + max 5000 euro bruto bonus p/jaar
Dat zijn goede werkgeversquote:Cees_ schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:01:
Leeftijd: 33
Opleiding: HBO
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Software bedrijf Hilversum
Huidige functie: technisch consultant
Vakantiegeld: geen, wegens engelse LTD
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: in bruto salaris
Auto: Ja, 1020 euro p/m bij 35K/48 mnd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen pensioen regeling, onkosten verg. 100 euro p/m
Maand salaris(bruto): 5400 + max 5000 euro bruto bonus p/jaar
Erg mooi salaris en een hoog leasebedrag
1 game pc en 4 kantoor pc's
Reg. datum: 11 november 2002
Dit is zeer waardevolle info! Bedankt! Weet iemand toevallig de arbeidsvoorwaarden voor Ernst & Young???quote:StMarcus schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:01:
Ben momenteel druk aan het solliciteren. Ik heb aanbiedingen gehad van 4 bedrijven (Accenture, Atos Consulting, PricewaterhouseCoopers, Capgemini). Voor diegenen die geintereseerd zijn in startsalarissen voor afgestudeerde WO'ers:
... knip knip ...
Werkgever: Accenture
Aangeboden functie: Analyst
Laptop: ja
Vakantiedagen: 25, waarvan 24 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, maar niet voor prive
Auto: VW Polo (cataloguswaarde: 19240 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding fitness
Werkweek: 40 uur (wordt verwacht over te werken)
Maand salaris(bruto): 2289 euro
Netto onkostenvergoeding: 53 euro
Werkgever: PricewaterhouseCoopers
Aangeboden functie: Associate
Laptop: ja
Vakantiedagen: 29, waarvan 26 vrij opneembaar
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
GSM: Ja, 67 euro voor prive + zakelijk
Auto: ja, lease 500 euro (excl. brandstof), korting op energiezuinige autos
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding internet, fitness, NS business card
Werkweek: 40 uur (in het busy season (jul-dec) overwerken noodzakelijk)
Maand salaris(bruto): 2350 euro, echter krijgt maar uitbetaald voor 36 uur ivm opleidingen (dus zo'n 2115 euro)
Netto onkostenvergoeding: 31 euro
Reg. datum: 05 augustus 2005
Het schijnt dat ICT'ers liever een gave leasebak hebben dan een goed geregeld pensioen. Althans, daar happen ze wel eerder op. Houd er dus wel rekening mee dat hij geen pensioenregeling heeft....quote:blue eyes schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 12:56:
[...]
Dat zijn goede werkgevers
Erg mooi salaris en een hoog leasebedrag
.Alex wijzigde dit bericht 24-06-2007 10:50 (28%)
Daarbuiten? Ik ben o.a. bij TNO en Philips geweest (noem ik toch geen detachering) en daar kom je aan zo'n 2300-2350. En dan heb je géén auto, dus mag je daar nog mooi voor gaan sparen of die financierenquote:argro schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:32:
[...]
Dat vind ik behoorlijk laag voor een WO-starter. Misschien dat de detachering een uitzondering is maar daarbuiten is zo'n 2500 toch wel redelijk gangbaar.
De Elsevier van een maand of twee geleden die over starterslonen e.d. ging spreekt je ook volledig tegen. Doe je een alfa-studie dan mag je zelfs blij zijn als je in de buurt van de 2k komt na anderhalf jaar zonder leuke secundaire arbeidsvoorwaarden en binnen een half jaar werk vindt (maar aangezien dit een ict topic is boeit dat niet zo
Als je nog steeds denkt dat starters 2500 bruto krijgen (met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden), laat het dan eens zien.
(Overigens hebben TNO en vooral Philips ook prima secundaire arbeidsvoorwaarden)
johnnyv.nl wijzigde dit bericht 24-06-2007 12:49 (69%)
http://www.intermediair.n...kompas/salariskompas.htmlquote:johnnyv.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 12:27:
[...]
Als je nog steeds denkt dat starters 2500 bruto krijgen (met vergelijkbare secundaire arbeidsvoorwaarden), laat het dan eens zien.
business systemsanalist, geen leidinggevende functie, IT sector, 38 uur per week, leeftijd 25 jaar.
salaris: Per maand ¤ 2824 met leaseauto van 500 e
In deze indicatie zijn niet meegenomen:
- vakantie geld (minimaal 8 procent)
- eventuele hypotheekaftrek
- fooien
- bonussen.
kanttekening: geen startsalaris, maar een gemiddelde van 47 mensen met een zelfde functie.
salarissen in (bedrijfskundige) informatica op WO niveau liggen zeker op 2500, mensen met een financiele opleiding zie ik al met 3k beginnen. Als je een fatsoenlijke en relevante studie op WO niveau (dus geen japanse taalwetenschappen) hebt afgemaakt moet je niet voor minder dan 2500 aan de slag gaan.
"Het minimum en maximum bruto maandsalaris voor deze functie is:quote:Matango schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:11:
[...]
http://www.intermediair.n...kompas/salariskompas.html
business systemsanalist, geen leidinggevende functie, IT sector, 38 uur per week, leeftijd 25 jaar.
salaris: Per maand ¤ 2824 met leaseauto van 500 e
In deze indicatie zijn niet meegenomen:
- vakantie geld (minimaal 8 procent)
- eventuele hypotheekaftrek
- fooien
- bonussen.
kanttekening: geen startsalaris, maar een gemiddelde van 47 mensen met een zelfde functie.
salarissen in (bedrijfskundige) informatica op WO niveau liggen zeker op 2500, mensen met een financiele opleiding zie ik al met 3k beginnen. Als je een fatsoenlijke en relevante studie op WO niveau (dus geen japanse taalwetenschappen) hebt afgemaakt moet je niet voor minder dan 2500 aan de slag gaan.
Minimum: ¤ 1695
Maximum: ¤ 5239"
"Leeftijd
23 - 29 jaar 48%
"
"Werkervaring
Minder dan 5 jaar 22%
"
"Auto van de zaak
Nee 91%
"
Dus meer dan de helft is boven de 30, 78% heeft meer dan 5 jaar ervaring en de lonen varieren tussen 1695 en 5239. Nee, dan is 2824 voor een starter héél realistisch. En die auto, mja.
Je vergeet dat het een startersbaan is en iemand die minimaal 10 jaar ervaring heeft (zo'n beetje het gemiddelde bij de intermediair lijkt me) al snel het dubbele verdient.
Ik ben bij een bedrijf of 8 langs geweest en alleen hebben of rond de 2000 euro per maand + auto + vanalles of rond de 2300-2400 euro/maand zonder auto. Aangezien ik die 300-400 toch wel kwijt bent aan een auto is het dus gelijkwaardig qua loon.
johnnyv.nl wijzigde dit bericht 24-06-2007 14:25 (14%)
Ik heb zelf ook even mijn gegevens ingevuld, komt keihard een vele malen hoger bedrag uit dan ik realistisch vind (HBO, 25 jaar, even bij business analyst gebleven). Er komt dan een bedrag per maand van rond de 2500 uit. 13e maand zit er dan ook nog niet eens bij. Bij een HBO'er mag je in je handjes knijpen als je als starter 2400 verdiend, laat staat 2500.
En idd, 50 tussen de 30-39 jaar, ja duh 10 jaar werkervaring.
Dat probeer ik juist duidelijk te maken in mijn reactie, 2400 is al enorm hoog, laat staat 2500... dat hele salariskompas klopt niet omdat de werkervaring niet wordt meegenomenquote:johnnyv.nl schreef op zondag 24 juni 2007 @ 14:26:
[...]
Lees dit topic toch eens door en kijk naar de lonen. Denk je serieus dat je met je HBO 2500/maand gaat verdienen als starter?
Motrax wijzigde dit bericht 24-06-2007 14:29 (35%)
| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
De intermediair is alleen nuttig om te kijken naar zaken als "kan ik een leaseauto verwachten" en "kan ik een onkostenvergoeding verwachten" etc., de looninformatie is compleet oninteressant tenzij je minder dan het minimum gaat krijgen.
johnnyv.nl wijzigde dit bericht 24-06-2007 14:32 (247%)
Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!
Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.
Klopt ook helemaalquote:Hillie schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:17:
Johnny, die startsalarissen van Philips lijken misschien niet super (hoewel, als startende WO'er kreeg ik back in the days al iets meer dan 2400), maar de groei is daarna meer dan fatsoenlijk, gegarandeerd ieder jaar 200 maandelijkse verhoging. Dan heb je ook nog een bonussysteempje (aardig, niet al te noemenswaardig) en een 13e maand.
Back on topic, kom maar met die lijstjes
Daar kan je zelf toch 250 euro per maand voor opzij leggen?quote:.Alex schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:48:
[...]
Het schijnt dat ICT'ers liever een gave leasebak hebben dan een goed geregeld pensioen. Althans, daar happen ze wel eerder op. Houd er dus wel rekening mee dat hij geen pensioenregeling heeft....
Me dunkt dat toch wel moet lukken van 5400 euro bruto
1 game pc en 4 kantoor pc's
Reg. datum: 05 juli 2006
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.