Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Kent iemand toevallig een link waar de juiste service menu instellingen staan van Samsung LCD tv type: LE32R71B of weet iemand de belangrijke instellingen in het service menu?
De reset werkt gewoon niet. Het probleem is dat het beeld teveel is opgebouwd uit artefacts.

Reg. datum: 06 juni 2007

quote:
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:39:
[...]

Laat me raden, de strepen heb je vooral op Scart 1 ? (tenminste dat was mijn ervaring)

Scart 1 is namelijk RGB scart 2 niet.
Mmm, volgens mij hoef ik dit niet eens te controleren.....

Blijkbaar zit hij nu dus op de niet RGB scart. Ik ben hierin niet zo thuis, maar is de kwaliteit van het beeld over de RGB scart beter? Ik had namelijk het gevoel dat de beeldkwaliteit over rgb (de strepen daargelaten) beter was. Maar misschien zie ik nu spoken. Kan iemand wellicht uitleggen wat dit verschil (wel / geen rgb) betekent?

Ik heb vandaag de Samsung LE32S81B gehaald en de zaptijd teruggezet naar '4', maar is dit nou zoveel sneller dan? Of moet ik hem echt naar '2' zetten (en de beeldopbouw voor lief nemen)? Of misschien '3' (sorry dat ik dit vraag, maar heb niet zoveel behoefte om een spiksplinternieuwe televisie binnen 1 dag te molesteren in het servicemenu) :)

Edit:
Ik zal hem zelf eens op 1, 2, 3 en 4 zetten om uit te proberen. Heb hem immers al verzet, dus een beetje kromme redenatie van mezelf achteraf.

Rick Molema wijzigde dit bericht 20-06-2007 16:54 (19%)

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Syg schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:31:
[...]

Mmm, volgens mij hoef ik dit niet eens te controleren.....

Blijkbaar zit hij nu dus op de niet RGB scart. Ik ben hierin niet zo thuis, maar is de kwaliteit van het beeld over de RGB scart beter?
Ja de RGB scart is de hoogste kwaliteit. Kan je alleen vanuit ervaring vertellen dat het zo is. De uitleg kan ik je niet geven.

Reg. datum: 09 mei 2007

quote:
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:02:
[...]
Ja de RGB scart is de hoogste kwaliteit. Kan je alleen vanuit ervaring vertellen dat het zo is. De uitleg kan ik je niet geven.
Via wikipedia:

RGB & S-Video

Behalve het conventionele composiet videosignaal bevat SCART een mogelijkheid om signalen in RGB-formaat uit te zenden. Het composietsignaal leidt normaal tot een flink kwaliteitsverlies van het beeld omdat het in de krappe 6,5 MHz aan analoge bandbreedte die voor PAL-signaal gespecificeerd is geperst moet worden. Bij RGB is zoveel analoge bandbreedte beschikbaar als de bekabeling toestaat. Dit maakt het mogelijk dat nieuwe digitale videobronnen zoals dvd-spelers en satellietontvangers een zeer hoge beeldkwaliteit kunnen realiseren.

De RGB-implementatie in SCART is vrijwel geheel compatible met de VGA-standaard die in de computerwereld gebruikt wordt. De enige verschillen zijn dat bij SCART de horizontale synchronisatie (terugslag) een vaste frequentie van 15,625 kHz heeft en de verticale synchronisatie tussen 50 en 60 Hz dient te liggen. Bij VGA is de horizontale terugslag variabel, maar minimaal 31 kHz, evenals de verticale terugslag, die minimaal 50 Hz is. Een ander verschil is dat bij SCART beide terugslagsignalen op dezelfde elektrische leiding worden doorgegeven en bij VGA op twee aparte leidingen.

Omdat het verschil zo klein is kan eigenlijk iedere computer een RGB SCART-signaal genereren. De elektronica op de grafische kaarten is flexibel genoeg voor een 15 kHz frequentie en de meeste grafische kaarten zijn instaat beide terugslagsignalen op één elektrische leiding te zetten. Indien deze ontbreekt kunnen beide leidingen worden samengevoegd door een primitieve elektronische schakeling die met gemak in de stekker past.

Alhoewel duidelijk superieur ten opzichte van de mogelijkheid de televisie via composiet aan te sturen wordt van deze mogelijkheid helaas echter weinig gebruikgemaakt wegens gebrek aan softwareondersteuning. Het is praktisch alleen mogelijk dit te doen met het Linux-besturingssysteem.

In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren '90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd. Dit heeft enige verwarring voor de consument opgeleverd; het is aan een televisie lastig te zien of de S-Videofunctie ondersteund is.

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Phorze schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:49:
[...]
Groter is altijd beter. Ga eens kijken voor een 42'' of 46'' . Kijkt lekker hoor op die afstand. :*)
Mits de beeld kwaliteit goed is en de tv een hoge resolutie heeft. HD O-) Anders valt de slechte kwaliteit van normale uitzendingen veel meer op en dat kijkt ook niet zo denderend.

aex351 wijzigde dit bericht 20-06-2007 18:01 (15%)

< dit stukje webruimte is te huur >

Reg. datum: 20 juni 2007

Ik zit met een twijfelgeval:

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een LCD TV en kwam door budjetaire redenen :) uit bij de samsung LE37M86. Natuurlijk door zijn specs en true HD.

Ik ben eens een kijkje gaan nemen en wat mij opviel is dat bij "gewoon" tv signaal zoals bij JIM de beeldkwaliteit een stuk minder is dan zijn voorgangers. Zeker van op iets kortere afstand. Met die demo filmpjes was het wel een stuk beter...
Ik heb ergens gelezen dat deze tv nogal wat instel werk vraagt om een optimale beeldkwaliteit te bekomen. Kan dit de oorzaak zijn? of zijn er andere redenen?

Ik zou graag zeker zijn voor ik mijn geld uitgeef :) Wat zou ik doen?

Hij staat inmiddels op 3. Dan zie je geen beeldopbouw meer en gaat het op z'n snelst. Trouwens wijzigen wel meer dingen dan die ruisfilter en die dni optie!

Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
Rick Molema schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 01:11:
Hij staat inmiddels op 3. Dan zie je geen beeldopbouw meer en gaat het op z'n snelst. Trouwens wijzigen wel meer dingen dan die ruisfilter en die dni optie!
Verklaar je nader aub.

quote:
De waarde van de zapstand, waar ik het 5 posts boven je quote over had 8)7

Reg. datum: 30 juli 2004

quote:
Rick Molema schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:54:
[...]

De waarde van de zapstand, waar ik het 5 posts boven je quote over had 8)7
ok dat begreep ik wel maar niet van het ruisfilter en dni

Reg. datum: 24 mei 2007

Hoi
Ik ben van plan om een Samsung LE40M86B te kopen.
Wat ik eigenlijk nog niet begrijp is dat ik bij sommige forums las over cloud's?
Als ik nou in een winkel Samsung LE40M86B gaat kopen, hoe weet ik dat deze geen clouds heeft?
en als ik deze toch vind op mijn scherm, valt dat onder garantie of is er een manier dat deze akkelige probleem vanzelf weggaat?

Reset your brain!
Reg. datum: 29 oktober 2000

Heb zojuist gebeld met Samsung.
Verteld over de bugs, clouding, 24hz 1080P met de ps3, scart storing etc.

Komt een monteur langs om de nieuwe firmware erop te knallen, maarja firmware lost clouding niet op, en ik ik heb toch wel 40% van mijn scherm vol met clouds zitten (4 flinke grote).

Tevens kan het 24hz probleem niet verholpen worden met een simpele firmware upgrade.
Maargoed, dat zal ik, op het moment dat die monteur er is, wel vragen.
Het toestel zal dan waarschijnlijk vervangen moeten worden.

Reg. datum: 24 mei 2007

quote:
Dikkie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:08:
Heb zojuist gebeld met Samsung.
Verteld over de bugs, clouding, 24hz 1080P met de ps3, scart storing etc.

Komt een monteur langs om de nieuwe firmware erop te knallen, maarja firmware lost clouding niet op, en ik ik heb toch wel 40% van mijn scherm vol met clouds zitten (4 flinke grote).

Tevens kan het 24hz probleem niet verholpen worden met een simpele firmware upgrade.
Maargoed, dat zal ik, op het moment dat die monteur er is, wel vragen.
Het toestel zal dan waarschijnlijk vervangen moeten worden.
Dikkie!

Als de monteur bij jouw is langs geweest, post even wat er gebeurd is.
Ben wel nieuwsgierig hoe zij met deze probleem omgaan. &gt;:)

Reset your brain!

Zal ik meteen doen uiteraard. Eerst even een telefoontje afwachten van Samsung voor de daadwerkelijke afspraak.

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
Dikkie schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:29:
Zal ik meteen doen uiteraard. Eerst even een telefoontje afwachten van Samsung voor de daadwerkelijke afspraak.
Ik weet niet of je bij een 'officiele' samsung dealer hebt gekocht/besteld maar dan heb je recht op 24 uurs service.

quote:
aliberto schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:57:
[...]

ok dat begreep ik wel maar niet van het ruisfilter en dni
Sorry hiervoor! Er is een waarschuwing gemaakt dat de instellingen van de ruisfilter en de DNi terug naar de fabrieksinstelling gaan als je in het servicemenu gaat zitten. Er zijn echter wel meer instellingen die terug gaan naar default, dat bedoelde ik ermee te zeggen :)

Edit:
Weet iemand hoe ik (gratis) aan een kalibratie DVD kom?

Rick Molema wijzigde dit bericht 21-06-2007 18:02 (7%)

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Philflow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:13:
[...]

Dat lijkt me sterk. Zie hier 2 RGB scart's op Sony's nieuwe 32D3000 http://www.sony.nl/view/S...p;category=TVP+LCD+TV#tab

een scart aansluiting is voor de meeste mensen gewoon broodnodig bijvoorbeeld voor digitale kabel. Een HD decoder en abonnement is toch weer een stuk duurder.
1080p is de maximale resolutie die is gedefinieerd voor HDTV-gebruik en deze indeling wordt gebruikt voor Blue-ray Disc® en PLAYSTATION®3.

Dit staat op die site van sony. Wat is dat Blue-ray? Ik ken wel Blu-ray ;)

Panasonic TH50PV50; xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

Monteur is vandaag geweest en heeft gratis de Justscan firmware op mijn LE40F71B gezet. Zeker een verschil te zien bij het gebruik van de Samsung HD decoder over HDMI. Nu moet ik nog een keer de kleuren gaan tweaken, maar heb daar helaas geen hardware voor. Iemand nog een lijstje met zijn/haar kleurinstellingen voor deze geweldige tv?!

Intel QX6700 Quadcore, Intel D975XBX2, 2x1GB Geil PC6400, Antec P180, Antec Neo 550W, EVGA 7900GT, LG 204WT

You're online Magician!
Reg. datum: 04 december 2003

quote:
Syg schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:59:
[...]

Is dit nog gelukt? Ben erg benieuwd namelijk. Ik heb ECHT GEEN ZIN OM DAT ^(*&(* DING AL TERUG TE STUREN. Alleen van de gedachte word ik al moe: van de muur halen al, thuis blijven de hele dag, crappy leentoestel...~~ diepe zucht.
Sorry is nog niet gelukt. Ik hoop dit weekend wat meer tijd te hebben dan.

Wat ik ook bemerk is dat sommige zenders er behoorlijk wat ghosting op kan treden. Hebben meer mensen hier last van?

"Free will ... is an illusion"

quote:
Tijntje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:21:
Ik heb onlangs de LE40M87 aangeschaft. Nu zit daar ook digitale tv op maar ik vraag me af hoe je dat kunt aansluiten / gebruiken. Er kan een kaartje in aan de zijkant.
volgens mij is dit alleen geschikt voor sateliet tv. Je kunt dus digitenne aanvragen en het kaartje in je tv stoppen. Je hebt dan geen decoder meer nodig. Samsung geeft hier voor nederland (digitenne dus) overigens geen enkele garantie op. Ze bieden ondersteuning voor iets van 6 landen, maar het is niet gezegd dat het voor andere landen niet werkt.

Heb zelf digitale tv over de kabel, wat volgens mij veel minder problemen heeft dan digitenne.

Correct me if i'm wrong,
hope this helps,

*Update*

Heb vandaag maar even gebeld met het reparatiecentrum omdat ik niets meer heb gehoord nadat de monteur vorige week vrijdag mijn problemen heeft waargenomen.

Er is een nieuw onderdeel besteld, te weten een hoofdprintplaat (waar o.a. de scartaansluiting opzitten). Deze wordt ter plekke vervangen, dus geen gezeur met vervangende toestellen e.d.

Ik laat nog even weten hoe het uitpakt! Ondanks al deze meuk raad ik hem nog steeds aan ;-)

Cheers!

quote:
Raenius schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Sorry is nog niet gelukt. Ik hoop dit weekend wat meer tijd te hebben dan.

Wat ik ook bemerk is dat sommige zenders er behoorlijk wat ghosting op kan treden. Hebben meer mensen hier last van?
Ghosting heb ik niet veel last van.

Reg. datum: 08 augustus 2005

quote:
Syg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:37:
[...]

volgens mij is dit alleen geschikt voor sateliet tv. Je kunt dus digitenne aanvragen en het kaartje in je tv stoppen. Je hebt dan geen decoder meer nodig. Samsung geeft hier voor nederland (digitenne dus) overigens geen enkele garantie op. Ze bieden ondersteuning voor iets van 6 landen, maar het is niet gezegd dat het voor andere landen niet werkt.

Heb zelf digitale tv over de kabel, wat volgens mij veel minder problemen heeft dan digitenne.

Correct me if i'm wrong,
hope this helps,
Volgens mij moet er eerst een geschikte CAM in het slot van de TV geplaatst worden waarin vervolgens de smartcard geschoven wordt.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Reset your brain!

quote:
Syg schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:
*Update*

Heb vandaag maar even gebeld met het reparatiecentrum omdat ik niets meer heb gehoord nadat de monteur vorige week vrijdag mijn problemen heeft waargenomen.

Er is een nieuw onderdeel besteld, te weten een hoofdprintplaat (waar o.a. de scartaansluiting opzitten). Deze wordt ter plekke vervangen, dus geen gezeur met vervangende toestellen e.d.

Ik laat nog even weten hoe het uitpakt! Ondanks al deze meuk raad ik hem nog steeds aan ;-)

Cheers!
Dat is goed nieuws. Mijn monteur komt dus aanstaande woensdag.

Ik heb gelezen dat er in italie al printplaten zijn vervangen vanwege de 24hz 1080P issues met de PS3.

Dit kan alleen worden opgelost door de nieuwe printplaat erin te zetten icm een firmware upgrade (Versie 1013 en zelfs al versie 2000 is gespot).

Ik zal in mijn geval er dus op hameren dat ik een nieuwe printplaat wil om deze problemen op te lossen (banding op scart en 24hz 1080P) aangezien een firmware upgrade alleen niet voldoende is.

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: