Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Printer Topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 juli 2003

Dat vinkje heb ik idd gevonden.

Maar heeft geen invloed op wat eruit komt.
Heb beide standen geprobeerd.

Nu printen wij wel via iprint van novell zal daar de standaardinstelling is aanpassen en opnieuw installeren.

Maar ik dacht dat die instelling invloed had als het document er andersom uit komt.

achja even proberen.

edit:
Dat vinkje blijkt bij die afdeling niet te werken. Bij een andere afdeling kan ikdat wel istellen en werkt dat gewoon.
Blijkt dus erges in ons iprint systeem te zitten. Weet nu waar ik moet zoeken iig.
Toch bedankt voor de hulp :>

Paranoia-TUX wijzigde dit bericht 21-06-2007 11:03 (26%)

Reg. datum: 13 april 2004

Hi iedereen,

Ik moet voor een opdracht folders op a5 formaat gaan maken. Nu wil de baas dit liever zelf doen en dus eigen apparatuur kopen. dus ook zelf snijden en nieten/inbinden

Wat is hiervoor nou een goede keus kleuren laserprinter?
Kunnen ze allemaal a5 printen, neem aan van wel?
kan het wel mooi worden in vergelijking tot uitbesteden aan drukker? (wat hij dus te duur vond)

Leg de baas uit dat dit verkeerde zuinigheid is.

Hij bespaart aan directe printkosten michien een paar cent per boekje, maar aan de andere kant geeft hij een kapitaal uit aan manuren en onderhoudskosten voor machines.

* Raymond kan daar verschrikkelijk slecht tegen, tegen dit soort ondoordachte acties.

Ik weet niet voor wat voor soort bedrijf je werkt, maar als het drukken van folders en leaflets niet hetgene is waarmee je je geld verdient, dan moet je het gewoon uitbesteden.

Raymond wijzigde dit bericht 21-06-2007 12:14 (81%)

Ik loop er een korte communicatiestage en moet een soort korte handleiding maken op a5 formaat. Dit had ik gecheckt bij de drukker en kwam voor 150 stuks op 252 euro uit (4 vellen a4 dubbel gevouwen, met niet erdoor full color).
Maar nu moet ik nog een folder maken die ongeveer 34 pagina's wordt op liggend a5 formaat. alleen dit vind hij te duur worden bij de drukker.
vandaar mijn vraag wat nou een geschikte printer hiervoor was, maar jij zegt niet doen?

Klinkt als eenmalig.

Als tijd voor hem gratis is en de printer+apparatuur zonder verdere kosten hun leven daar op kantoor slijten, dan zou het heel mischien kunnen. Maar alleen als je het hardstikke leuk vindt om te knippen en plakken en knutselen met stapeltjes papier.

In alle andere gevallen: Uitbesteden die bende!

Nou, zodra de folder af is en de 2de folder ook, is het de bedoeling telkens, als nieuwe klanten zich aanmelden, deze folders mee te geven.
Nu kan je 2 dingen doen, dit telkens uitbesteden en steeds een partij folders laten drukken. Of zelf steeds een partij folders maken.
Dit wordt alleen nooit zo mooi als bij de drukker dat snap ik ook wel. Misschien praat ik het wel uit zijn hoofd.

Alleen wilde ik graag weten wat nu hier een geschikte printer voor kan zijn, een kleurenlaserprinter, maar welke? heeft iemand daar een advies voor?

Reg. datum: 10 april 2005

hallo, heb even gekeken, ook via de zoekfunctie, maar kan hier tot nu toe niets vinden over printserver voor de hp psc2175.
Heeft iemand een idee, probleem is dat ik onder vista, met de mac geen printer kan vinden. Wel onder xp, maarja je wil meer toch? Dus nu wil ik de mogelijkheden eens bekijken bij het gebruik van een printserver.Die zal de mac wel vinden denk ik. grtz Roel.

Reg. datum: 22 augustus 2003

Ik kreeg zojuist een mailtje van paradigit waarin ze de HP CM1015 aanbieden voor 299 euro (heb al gezien dat er meerdere winkels in de PW goedkoper zijn) Nu zit ik ermee dat mijn hp photosmart 7660 zijn inkt weer leeg is. Nu wilde ik zowiezo kiezen voor een nieuwe printer (canon pixmania 5200 ofzo) maar nu ik deze aanbieding kreeg vroeg ik me af of het niet interesant wordt een kleuren laser printer te nemen. Heb nu een scanner,zwart wit laser,kleuren inkjet staan. Dit zou dan allemaal verkocht kunnen worden en één nieuw apparaat voor in de plaats komen. Nu zit je natuurlijk wel met duurdere aanschaf van toners tegenover cardridges maar als je doorrekkend kan je volgens hp met een kleuren cardridge (via een nieuw systeem waarmee je meer zou kunnen printen dus huidige zou al schadelijker zijn!) ongeveer 130 prints kunnen maken voor hij leeg is. met een laser 2000 dit zou dus in totaal een besparing zijn van 100euro op 2000 prints ongeveer. Nu vroeg ik mij dus af wat mensen hiervan denken, of het voordeliger is en of de qualiteit goed is en dan ook deze multi funcional ? Voordeel verder is ook dat hij een netwerkkaart heeft dus gelijk op me netjes geplugd kan worden zodat de rest ook altijd gelijk kan printen.

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Wat zijn de verschillen overigens tussen de HP OFFICEJET 5610 en de HP OFFICEJET 5780?
Ze zien er bijna identiek uit.

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Dagi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:12:
Wat zijn de verschillen overigens tussen de HP OFFICEJET 5610 en de HP OFFICEJET 5780?
Ze zien er bijna identiek uit.
Dat kun je behalve aan de prijs (HP Officejet J5780 all-in-one, HP Officejet 5610 All-in-One) ook aan de specificaties zien:
HP Officejet J5780 all-in-one
HP Officejet 5600 All-in-One.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Work Smart - Not Hard

quote:
Ik denk dat de 5780 gewoon een kleine upgrade is van de 5610 dan. Kun je de ingescande brieven opslaan als een PDF met de 5780? Wat denk jij? Hoe heet zo'n functie eigenlijk? :?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Work Smart - Not Hard

Ok zojuist via Chat contact gehad met HP en het scannen van meerdere pagina's achter elkaar en dit opslaan tot 1 PDF bestand is dus mogelijk met de HP 5780. Dit gaat softwarematisch en wordt door HP SOLUTION CENTER uitgevoerd. Een prima multi-printer dus! _/-\o_

Je ziet wel, de informatie die je zocht is gewoon beschikbaar.

Dat kan al jaren met volgens mij alle scanners en combo's. Mijn Scanjet 3530c bijvoorbeeld.

PcDealer wijzigde dit bericht 22-06-2007 09:39 (26%)

Comp specs LinkedIn

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

Lijkt me wel, dat kon mijn scnanner van 10 jaar gelden als. Maar deze 5780 kan dat niet zelfstandig, maar heeft daarvoor de software op de pc nodig. Zeker omdat er ook geen netwerk aansluiting op zit.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Klopt het volgende:

Stel ik moet 150 folders full color maken op A5 formaat
Het is een folder met 16 pagina's wat 4 A4'tjes zijn full color beide zijde bedrukt, dus 8 pagina's A4 full color enkelbedrukt. 8 x 150 is 1200 pagina's A4 full color totaal voor alle folders.

Een toner voor een HP color laser printer print 2000 pagina's Cyaan/Geel/Magenta, dus 6000 pagina's totaal voor alle 3 de toners op 5% bezetting. Op volle bezetting, full color zal dit 6000 delen door 20 zijn = 300 pagina's full color voordat je de 3 toners moet vervangen.

ik moet 1200 pagina's hebben, dus zal ik 4 keer 3 toners moeten kopen!!!
Aangezien een toner rond de 100 euro is, zal dit dus 1200 euro zijn...

Ben ik nou gek, of doe ik iets volledig verkeerd?

Vind dit nogal veel (geld) laserinkt voor 150 folders full color.

Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

quote:
johan12 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:19:
Klopt het volgende:

Stel ik moet 150 folders full color maken op A5 formaat
Het is een folder met 16 pagina's wat 4 A4'tjes zijn full color beide zijde bedrukt, dus 8 pagina's A4 full color enkelbedrukt. 8 x 150 is 1200 pagina's A4 full color totaal voor alle folders.

Een toner voor een HP color laser printer print 2000 pagina's Cyaan/Geel/Magenta, dus 6000 pagina's totaal voor alle 3 de toners op 5% bezetting. Op volle bezetting, full color zal dit 6000 delen door 20 zijn = 300 pagina's full color voordat je de 3 toners moet vervangen.

ik moet 1200 pagina's hebben, dus zal ik 4 keer 3 toners moeten kopen!!!
Aangezien een toner rond de 100 euro is, zal dit dus 1200 euro zijn...

Ben ik nou gek, of doe ik iets volledig verkeerd?

Vind dit nogal veel (geld) laserinkt voor 150 folders full color.
Daarvoor hebben ze ook drukkerijen uitgevonden.... :)
www.purken.org
Reg. datum: 01 juli 1999

Vergeet ook niet dat je met alle pagina's nooit op 100% dekking per kleur zit, dat worden dan mooie zwarte/grijze pagina's. Normaal reken je met kleur op 20% per kleur, en dus 1/4e van de opgave van de tonerfabrikant.

koud he!

Reg. datum: 04 juni 2005

Ben erover aan het nadenken om de Canon MP600 printer te kopen maar nu lees ik op sommige websites dat er geen USB kabel bij zit om deze printer aan te sluiten op de computer? hoe zit dit.

< dit stukje webruimte is te huur >

Kijk gewoon ff op canon.nl wat er in de doos zit.

Dat er geen USB kabel bij zit is standaard bij printers. Kost 3 euro, dus echt spannend is dat ook niet (bovendien zal iedereen intussen wel over een aantal USB kabels beschikken)

quote:
Raymond schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:42:
Kijk gewoon ff op canon.nl wat er in de doos zit.

Dat er geen USB kabel bij zit is standaard bij printers. Kost 3 euro, dus echt spannend is dat ook niet (bovendien zal iedereen intussen wel over een aantal USB kabels beschikken)
Ze verkopen dus een onvolledig product aangezien die USB kabel toch wel min of meer noodzakelijk is voor een printer dat erop gericht is om met een PC gebruikt te gaan worden, te gek voor woorden eigenlijk. Dat zo'n kabel al voor 5 euro te koop is doet er weinig toe.

Je koopt toch ook geen TV om vervolgens erachter te komen dat je de kabels maar los ergens erbij mag gaan kopen want anders kan je geen tv kijken.

Op Canon.nl kan ik overigens niets vinden over het ontbreken van een USB kabel, maar meerdere mensen op het internet hebben aangegeven dat dit wel het geval is.

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Je koopt toch ook geen TV om vervolgens erachter te komen dat je de kabels maar los ergens erbij mag gaan kopen want anders kan je geen tv kijken.
Bij mijn tv zat geen coax hoor :)
Een goede verkoper zal in elk geval aangeven of je het er bij wilt hebben of niet. Als ik bij elk apparaat een usb kabel zou hebben, kwam ik er in om.

Comp specs LinkedIn

quote:
PcDealer schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:31:
Bij mijn tv zat geen coax hoor :)
Een TV was misschien ook niet de meest gelukkig voorbeeld. Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.
quote:
...
Een goede verkoper zal in elk geval aangeven of je het er bij wilt hebben of niet. Als ik bij elk apparaat een usb kabel zou hebben, kwam ik er in om.
Omgekeerde wereld. Het doet er niet toe dat sommige mensen zo'n USB kabel reeds al in hun bezit hebben. Die kabel heb je nodig ter aansluiting van het apparaat en daarom dient het ook gewoon niet weggelaten te worden.

aex351 wijzigde dit bericht 27-06-2007 13:47 (34%)

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Een TV was misschien ook niet de meest gelukkig voorbeeld. Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.

[...]
Sorry hoor :/

Comp specs LinkedIn

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:45:
Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.
Plenty monitoren waar geen kabel bij zit, of TFT monitoren waarbij alleen een VGA kabel zit en geen DVI. Dus ook een slecht voorbeeld :P

Bovendien: Het is algemeen bekend dat er bij printers geen USB kabel zit en practisch elk merk doet dat, niet alleen canon.
Reg. datum: 11 maart 2001

quote:
Raymond schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:08:

Bovendien: Het is algemeen bekend dat er bij printers geen USB kabel zit en practisch elk merk doet dat, niet alleen canon.
Precies; HP, Epson, Brother en Lexmark werken op dezelfde manier: Er zit geen USB-kabel bij de printer. Kost idd slechts ¤3,- dus zo'n heisa zou ik er niet van maken...

Desktop: AMD Athlon 64 X2 4800+ | 6 GB | 900 GB | GeForce 7900GTX | 20" 16:10 + 19" 5:4 | G15 + G5 | WinXP x64 SP2
Notebook: Intel Pentium M 1,73 GHz | 1 GB | 80 GB | Radeon X700 | 15.4" | WinXP SP3

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: