Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
[NAS] Synology DS-106/x07 ^ D-Link DNS-323 ^ Thecus 2100
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 27 februari 2001
Reg. datum: 03 maart 2000
Hier draait een 107+.128 icm een iMac (intel), mini en iBook (allebei ppc) en dat draait best goed. samba werkt zonder problemen. De iTunes-server doet het ook aardig. Soms moet je wat lang wachten voor ie zelf doorheeft dat ie opnieuw moet indexeren, maar dat kun je via de web-interface forceren.quote:sdekker schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:36:
Ik werk nu nog met XP maar ga na de zomer over op een iMac en vraag me af hoe jullie ook ervaring is met OSX en Synology. Werkt dat lekker samen? Werkt UPNP daar goed op evenals je Samba-client?
UPnP heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij was dat ook meer bedoelt om te werken icm diverse audio apparatuur. De AppleTV werkt overigens nog niet met een DS.
De DSAssistant tool voor de initalisatie wilde bij mij op m'n intel-based iMac niet werken en op de beide ppc machines wel. Vooral vreemd, omdat het bij andere wel lijkt te werken op intel Macs.
Alles bij elkaar ben ik best tevreden over m'n DS.
Reg. datum: 27 april 2005
Edit: beide bovengenoemde nadelen lijken me nog eens (vrij eenvoudig) op te lossen met nieuwe firmware, met een beetje goodwill van Dlink tenminste...
ut_alpha wijzigde dit bericht 20-06-2007 20:28 (13%)
HanH dat klopt. Zelf zou ik ook nooit migeren van Single Disk naar RAID1 (ook al werd het volgens de documentatie of nieuwe firmware wel ondersteund). Het zou niet de eerst keer zijn je data volledig kwijt te raken tijdens het opbouwen van de tweede disk en een klein bugje in het migratie/copyscript. Ik zou altijd vantevoren een backup maken naar een USB schijf of bijvoorbeeld je PC als je voldoende ruimte hebt.quote:HanH schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:21:
ik zou er wel aan denken dat je niet makkelijk van 1 disk naar 2 in RAID1 kunt, hiervoor moet je eerst alle data op een andere schijf zetten en na initialisatie van de RAID1 schijven weer terug.
Er is niets ergers dan het verliezen van je waardevolle data, triester lijkt het me niet te kunnen als je bezig bent met het opbouwen van een RAID1 config om toekomstig dataverlies te voorkomen (de kans te verkleinen) en dan overkomt je juist een plotseling dataverlies tijdens die actie....
Sys specs | Synology DS-207 128MB (2x500GB RAID1) | Canon EOS 40D | BG-E3 | 430EX | Tokina AT-X 12-24 f/4 | Tamron 28-75 f/2.8 | Canon EF 50 f/1.8II | Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
Zo dacht ik ook over de Thecus N1200, zag er goed uit, had ingebouwde switch, goede hardware specificaties, metalen behuizing etc, dus die maar gekocht. Na een hoop geklooi het ding eindelijk werkend, blijkt o.a. dat ie geen hibernate functie heeft. Ook wilde hij vaak niet aan. Toen merkte ik dat er zo goed als geen support voor is. Het ding dus teruggebracht en een Synology DS-207 gekocht. In één keer geïnstalleerd en werkt perfect. Ook de ondersteuning is erg goed.quote:ut_alpha schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:53:
Het gaat hier de laatste tijd heel veel over die Synology DS-207, is die zijn meerprijs van meer dan 100 euro echt waard tegenover de Dlink DNS-323? Ik geraak er in ieder geval niet uit! Volgens wat ik hier gelezen heb is de Dlink sneller dan de Synology en gebruikt hij ook nog eens minder energie, het enige nadeel van de D-link dat ik me kan bedenken is dat hij net iets minder opties heeft en je zijn USB poort (officieel) niet kan gebruiken voor andere doeleinden dan een printerserver.
Edit: beide bovengenoemde nadelen lijken me nog eens (vrij eenvoudig) op te lossen met nieuwe firmware, met een beetje goodwill van Dlink tenminste...
Nu weet ik niet het het met D-link zit, maar uit mijn ervaring kan ik wel zeggen dat de DS-207 in ieder geval een goede keuze is. Als je een probleem hebt, zijn er zat mensen die je kunnen helpen.
Reg. datum: 15 april 2004
Bedankt voor de duidelijke uitlegquote:Valith schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:40:
[...]
1 schijf is geen enkel probleem in de DS-207. eigenlijk zijn er vier opties:Het is dus zeker geen verkeerde keuze om de DS-207 te kopen als je van plan ben ooit nog eens uit te breiden (JBOD) of in een veiligere situatie (RAID 1) te gaan draaien met een extra schijf.
- 1 schijf draaien (en 1 slot vrij houden voor de toekomst).
- 2 schijven draaien en als JBOD (just a bunch of disks) draaien, dat wil zeggen schijfruimte bij elkaar optellen en als 1 disk crasht heb je de data van de andere nog (mits ze niet tegelijk crashen, wat meestal niet het geval is).
- 2 schijven als RAID 1 (mirror) set d.w.z. de schijven zijn gespiegeld en data is twee maal opgeslagen, zowel op disk 1 als disk 2. Als één van de schijven kapot gaat, draait je NAS gewoon door met de data van de ander.
- 2 schijven als RAID 0 (striping) set d.w.z. de schijven verdelen de elk blok data (afhankelijk van de gekozen blocksize) over de twee schijven en kunnen zo sneller lezen en schrijven. Gevolg is wel als één schijf crasht dan is al je data weg (dus je risico is twee keer zo hoog op data verlies).
Als je maar 1 disk wilt, kun je net zo goed de DS-107 nemen.
Let ook even op de .128 en + versies zoals eerder in dit topic beschreven. Ook dit heeft invloed op performance en mogelijkheden v.w.b. 3th party apps.
Note: RAID 0 zou ik sowiezo nooit draaien met een DS-207. 2x zo hoog risico en qua performance ga je er niet op vooruit, omdat de beperking in de processor zit (de performance van 1 disk is meer dan genoeg).
Ik ga toch voor de DS-207 kiezen ook omdat de prijsverschil tussen de 107 en de 207 niet zo groot is plus dat ik dan altijd nog in staat ben om een extra schijf er in de kunnen plaatsen. Mocht ik dan in raid willen werken kan ik altijd eerst de data backuppen voordat ik dan uit ga breiden.
Het is alleen nog even kijken waar ik de DS-207 ga bestellen. Daarnaast zijn de Samsung 500GB hd's nu ook aantrekkelijk geprijst.
- DS-207 en FireFly
- Uitbreidingen voor DS
Verder vond ik de keuze tussen ds107 en ds207 niet zo makkelijk, eigenlijk wilde ik ook een ds207 maar heb een ds107+128mb genomen omdat ze de ds207 gewoon nog niet hebben in de + versie.
Smile - Artes Moriendi - bf1942 - bfvietnam - bf2 - cod4
Dus wat kan ik doen met de uPnP-server optie doen?
I'm just taking care of business
mr. TCB, UPnP heeft nut voor het streamen naar een mediaserver. Binnen Windows heeft dit idd geen nut. Het grote voordeel is dat je PC niet aan hoeft te staan om vanaf je mediacenter: een Squeezebox, XBOX360 (kleine aanpassing in de NAS) of een andere mediaplayer (die UPnP ondersteunt) kunt afspelen. Het is dus een soort universele standaard waarmee deze apparaten met elkaar kunnen communiceren en gegevens (mp3, divx, xvid, jpeg etc etc) kunnen uitwisselen.quote:mr. TCB schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:38:
Domme vraag (maar heb al wél naar het antwoord gezocht): maar wat is nu precies de uPnP server functie op de DS-207? Binnen windows heeft dit toch geen nut?
Dus wat kan ik doen met de uPnP-server optie doen?
Je PC hoeft hiervoor dus niet meer aan, wat dus voorheen vaak wel moest.
Zie voor een Wikipedia definitie: klik
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Je kunt ook kiezen voor TwonkyMedia en bijvoorbeeld een Ziova CS-505/510 klikquote:Tubby schreef op maandag 25 juni 2007 @ 08:14:
Bedankt voor de tips js303 , ik moet nog een uPnP spelertje kopen, maar dan is het idd wel interessant om een firefly uPnP server te installeren ipv de standaard.
Verder vond ik de keuze tussen ds107 en ds207 niet zo makkelijk, eigenlijk wilde ik ook een ds207 maar heb een ds107+128mb genomen omdat ze de ds207 gewoon nog niet hebben in de + versie.
Schijnt erg goed te werken. Goede mediacenter (ook High Definition) met een goede review (zie mpcclub.com) en TwonkyMedia is een goede stabiele UPnP server met veel mogelijkheden.
Zo'n combinatie zie ik zelf ook wel zitten icm een DS-207 .128mb
Reg. datum: 08 februari 2003
Op wifisound.nl is de 207 met 1tb te koop voor 539.
Ik wil hem in een datacentre plaatsen
Reg. datum: 01 juni 2004
Zelf heb ik alweer een jaar de N2100 en hij bevalt me uitstekend! Wel had ik achteraf beter iets koelere schijven kunnen kopen (nu WD5000YS), aangezien het apparaat vrij warm wordt. Met een FAN-modification is hij nu in elk geval superstil en koel ( zie : http://thecususergroup.pr...lay&thread=1169675808 )
Wat betreft de support van Thecus, deze is inderdaad soms wat traag. Ik merk dat je met een goed verhaal per e-mail (via de website) vaak wel goed geholpen wordt.
Overigens is er, mijns inziens, een prettig en actief user-forum via http://thecususergroup.proboards106.com/ bereikbaar voor je vragen en voor het verlenen van hulp. Het forum wat de Thecus-crew zelf onderhoud, is minder actief. Deze kun je vinden op http://forums.hexus.net/forumdisplay.php?f=202 .
Het grote voordeel van de N2100 t.o.v. andere NAS-devices is dat deze goed tweakbaar is. Met wat Linux kennis kan je zelf modules maken/compilen en inladen op het apparaat. Veel functionaliteit is al door derden hierdoor aan het apparaat toegevoegd, zie http://onbeat.dk/thecus/index.php/Main_Page
Als je nu op het punt staat een N2100 aan te schaffen, adviseer ik even te wachten. Volgens mij staat het nieuwe model, de N299, op het punt de N2100 te vervangen.
Ook met de duurdere en meer profi oplossing, de N5200, heb ik goede ervaringen met een 4-tal apparaten.
Ik kwam voor de N2100 inderdaad wel een en ander tegen, maar rondom de N1200 blijft het stil. Ik heb van de support afdeling op twee emails alleen een antwoord gehad dat ik nog antwoord zou krijgen, verder niets. Het module systeem is inderdaad wel handig, als er tenminste modules voor te vinden zijn, zoals bij de N2100.quote:rookie no. 1 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:19:
Nog even een kleine bijdrage over Thecus NAS-producten.
Zelf heb ik alweer een jaar de N2100 en hij bevalt me uitstekend! ... knip ...
Reg. datum: 01 juni 2004
Reg. datum: 23 augustus 2006
Weet 1 van jullie ook of het mogelijk is om de de Synology te begruiken icm de Playstation 3? Bedoel dus of het mogelijk is om de PS3 als mediacenter te gebruiken (net zoals met de Xbox 360 kan) met behulp van UNpN?
Greetz r0.
Zoek hier eens op het woordje PS3. Op dit synology forum valt te lezen dat er momenteel gekeken wordt naar deze ondersteuning. Of het er zal komen is nog niet duidelijk.quote:r0_ schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 16:10:
Heren,
Weet 1 van jullie ook of het mogelijk is om de de Synology te begruiken icm de Playstation 3? Bedoel dus of het mogelijk is om de PS3 als mediacenter te gebruiken (net zoals met de Xbox 360 kan) met behulp van UNpN?
Greetz r0.
Reg. datum: 08 februari 2003
de qnap201 ziet er aantrekkelijk uit
Reg. datum: 09 maart 2005
Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is dit: De verkoper zei tegen me dat het mogelijk zou zijn om een eSata hd extern te koppelen (er zit ten slotte een eSata aansluiting op) en die als RAID1 met de interne HD te gebruiken...Dat zou wel mooi zijn toch! Dan heb je stiekum toch een 207+
iemand een idee?
Met deze firmware wordt het ook mogelijk via het Internet bij je (thuis)bestanden te komen
Ook dit kan nu via de web-based file managerquote:Opperste schreef op zondag 10 juni 2007 @ 08:58:
......
Het enigste minpunt tot nu toe is dat ik niet direct een oplossing heb om dingen lokaal op de DS te verplaatsen.
File Station
One of the most requested features is now available with firmware 494, the File Station. The File Station is a web-based file manager, to now handle the daily chore of moving data from one part of the Synology Server to another part of the Server. By using the File Station, the data management is handled internally of the server, instead of being dependent upon a 3rd party client. Because of this, it brings efficiency to how users manage their data.
Zie de site van Synology: klik en her forum: klik
Valith wijzigde dit bericht 12-07-2007 20:52 (43%)
Reden: antwoord op Opperste, web-based filemanager
Voor de liefhebbers van de DS-207 een mooie combi-aanbieding voor ¤499:
DS-207 128MB met 2x Samsung Spinpoint 500GB
Inhoud Bundel:
Synology Disk Station DS-207 128MB SATA RAID NAS Server
2 x Samsung SpinPoint T166 500GB, 7200rpm, 16MB, SATAII
Gratis Assemblage en Configuratie.
Valith wijzigde dit bericht 13-07-2007 16:42 (32%)
Reden: Inhoud bundel erbij ;-)
Reg. datum: 03 februari 2007
Wil het NAS namelijk behalve als netwerkopslag ook gaan gebruiken om een weerstation op aan te sluiten (en die communiceert serieel). Met Optware zou het dan mogelijk moeten zijn om Wview Weather weersoftware te draaien.
Ik zou dan een USB-Comport converter kopen en als je de shell hebt (via telnet of SSH) op je NAS, dan kan je die nieuwe seriele port waarschijnlijk direct uitlezen. Als het niet direct wordt ondersteunt (lijkt me sterk als dat niet zo is), dan kan je dat er altijd nog bij gooien met wat HOWTOs op het web.quote:Zerobase schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:07:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om een RS-232 aansluiting te maken op de DS-107/207, hetzij via een modificatie (intern) of via een USB -> RS232 convertor?
Wil het NAS namelijk behalve als netwerkopslag ook gaan gebruiken om een weerstation op aan te sluiten (en die communiceert serieel). Met Optware zou het dan mogelijk moeten zijn om Wview Weather weersoftware te draaien.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last