Hoofdcategorieën
Topicacties

Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 mei 2005

quote:
blobber schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:55:
[...]

Daarom schreef ik ook dat je een wat oudere speler op de kop moet tikken.Als daar 78rpm en 16rpm opzit, zit er meestal ook een keramisch element in (die je meestal kunt omdraaien) en die ook geschikt is voor deze oudere type platen ;)
Klopt, en dan heb je normaal ook geen voorversterker(phono)ingang nodig, gezien de geleverde uitgangsspanning, en gewwon een AUX-ingang (of whatever) op de versterker gebruiken. Trouwens gaat het in de meeste gevallen om van die omkeerbare kristalelementen (1 naald voor 33/45 en de andere kant voor 78tpm). En ja, vele hifispelers hadden een 78 toeren-stand, een van de meest populaire de Lenco L75 en derivaten, die ook nog 16 opm konden afspelen (mijn allereerste 'hifi'-platenspeler was een L75), maar dat wijzigt niets aan het feit dat je ook met die platenspelers moet uitkijken dat je de juiste naald gebruikt.

weet het ook niet...
Reg. datum: 13 februari 2002

quote:
deepbass909 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 02:08:
Cambridge 540R receiver

(...)

Ik zit op het moment in de "luxe" positie dat ik én speakers zoek én een goede 6.1 / 5.1 receiver, en de één zal dus invloed hebben op de ander...
Cambridge ken ik verder alleen van naam. De omschrijving klopt wel aardig, volgens mij. :)

Mocht je voor de DM2a gaan, die dingen hebben wel een stevige versterker nodig. Een Watt of 50 (continu) is geen overbodig luxe, denk ik.

NAD heeft wel wat aardige receivers (in ieder geval de 916(?) pre en de 906(?) 6-kanaals poweramp), maar ik denk dat je van andere merken hier betere apparaten voor kunt krijgen.
Ik ga in ieder geval mijn eigen 6-kanaals preamp bouwen en t.z.t. nog een fatsoenlijke poweramp en centerspeaker regelen. Voorlopig houd ik het nog maar even bij 4.0. :)

Postivisme is leuk, realisme is beter.

Vliegers zijn leuker!

Deze Cambridge beschikt over 6 keer 80 watt RMS vermogen, en Cambridge kennende haalt hij dat ook echt. Ik heb van Cambridge 2 cd spelers thuis staan met defecte loopwerken (helaas), waar sowieso al 2 mensen op aan het azen zijn.
Ik weet dat Cambridge in de HiFi lijn (dus klasiek stereo) een dijk van een reputatie heeft wat betreft geluidskwaliteit, maar hoe ze presteren m.b.t. surround receivers weet ik eigenlijk niet. Maar het lijkt me sterk dat ze daar veel slechter in zouden zijn.

En dan komt het punt dat ¤425,- nog steeds veel geld is... ook al is het ¤250 minder dan het apparaat ooit nieuw gekost heeft. Maar dit valt eigenlijk buiten dit topic.

Wat betreft Vintage apparatuur die wij thuis nog in gebruik hebben, dan mogen daar de B&W Dm22's niet uit ontbreken. Helaas heeft de tijd wel z'n tol geëist in de vorm van tweeters die hun beste tijd hebben gehad (het zijn silk-domes waarvan de hars uitgezakt is...). Maar ondanks dat en dat ze echt uit de budget lijn kwamen des-tijds produceren ze nog steeds een grandioos geluid. Met een goede versterker ervoor komt er een mooie strakke bass uit, die zich nauwelijks laat oversturen (lang leven het closed-air systeem).

Al gaat de dag nog zo snel, de NS vertraagt hem wel!

weet het ook niet...

Is Cambridge nu niet in handen van Creative (aangezien die van die "Cambridge Soundworks" speakersetjes hebben)?

Ik heb zelf ooit eens geluisterd naar een set DM22's en die klonken idd heel behoorlijk. Helaas was een van de tweeters overleden, dus ging de koop niet door. De volgende dag ben ik dus een set DM4's gaan halen. ;)

En over vintage apparatuur die nog in gebruik is gesproken, ik heb dus een set DM2a's als frontspeakers en DM4's als rearspeakers. Mijn versterkers zijn iets minder oud: NAD 214's (rond 1995). Als tijdelijke oplossing heb ik een B&O Beomaster 1100 tuner/versterker voor mijn frontspeaker (alleen voor films) en deze heb ik ook een tijdje in gebruik gehad als radio (totdat ik goedkoop een NAD tuner uit dezelfde serie als mijn amps (de 412) kon kopen).

Bij mijn vriendin heb ik nog een Fisher FS3030 (typenummer weet ik niet zeker) tuner/versterker staan, met een setje Wharfdale Linton 3XP compacte speakers. De Fisher is niet heel bijzonder (een van de goedkoopste uit de serie), maar i.c.m. de Wharfdale'tjes komt er een aangenaam geluid uit.

Nergens foto's van helaas, want ik ben nu niet in NL

quote:
Paidor schreef op maandag 18 juni 2007 @ 07:07:
[...]

Mocht je voor de DM2a gaan, die dingen hebben wel een stevige versterker nodig. Een Watt of 50 (continu) is geen overbodig luxe, denk ik.
Idd, volgens de toenmalige specs: voor versterkers van 20-60wRMS/8ohm, maar kwam volgens mijn ervaring van toen, echt goed los met nog zwaardere versterkers. Ik heb ze in die tijd oa gebruikt met een Quad 405 (2x100w/8ohm) en ze gaven geen krimp. Wel uitkijken hoe je de toonregeling gebruikt natuurlijk, het opdraaien van de bass-en/of trebleknop kan dan nefast zijn,ook met lichtere versterkers! Vooral bij deze laatste heb je veel vlugger -mede door het magere geluid- de neiging om de toonregeling naar boven toe bij te stellen (en dan zeker die vervloekte loudnessregeling), met dikwijls noodlottig gevolg.

weet het ook niet...

quote:
jempivs schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:30:
Idd, volgens de toenmalige specs: voor versterkers van 20-60wRMS/8ohm, maar kwam volgens mijn ervaring van toen, echt goed los met nog zwaardere versterkers. Ik heb ze in die tijd oa gebruikt met een Quad 405 (2x100w/8ohm) en ze gaven geen krimp. Wel uitkijken hoe je de toonregeling gebruikt natuurlijk, het opdraaien van de bass-en/of trebleknop kan dan nefast zijn,ook met lichtere versterkers! Vooral bij deze laatste heb je veel vlugger -mede door het magere geluid- de neiging om de toonregeling naar boven toe bij te stellen (en dan zeker die vervloekte loudnessregeling), met dikwijls noodlottig gevolg.
Hmm, misschien toch maar eens op zoek naar een 216 ipv een 214 dan... De 214 is 60W (wel échte Watts :P), terwijl de 216 125W is. Verder hebben ze als het goed is nagenoeg hetzelfde geluid. Ik zal als ik weer thuis ben denk ik eerst de twee 214's die ik heb maar eens bruggen (zijn dan 150W geloof ik), kijken wat dat doet. :)

En teveel hoog in het geluid zul je bij mij denk ik niet zo gauw tegenkomen. Daar ben ik een beetje gevoelig voor. ;)

Vliegers zijn leuker!

quote:
Paidor schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:31:
Is Cambridge nu niet in handen van Creative (aangezien die van die "Cambridge Soundworks" speakersetjes hebben)?

Ik heb zelf ooit eens geluisterd naar een set DM22's en die klonken idd heel behoorlijk. Helaas was een van de tweeters overleden, dus ging de koop niet door. De volgende dag ben ik dus een set DM4's gaan halen. ;)

[...]
Volgens mij is het High-End merk Cambridge niet hetzelfde als Cambridge Soundworks. Op de websita van Cambridge Audio valt te lezen dat het onderdeel is van Audio Partnership Plc, waar Creative geen onderdeel van uitmaakt.

De tweeters van de DM22's zijn volgens mij sowieso een beetje zwak punt (silk domes zijn niet echt heel goed bestand tegen hogere temperaturen...)
quote:
jempivs schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:30:
[...]

Foei, toonregeling... De Cambridge die ik op het oog heb, heeft geeneens loudness/contour/bass/treble regelingen... Toonregeling is in feite een kunstgreep om fouten in de speakers/versterker te maskeren...

De Harman/Kardon van m'n ouders heeft wel toonregeling/contour, maar die staan beide uit. Contour verneukt de bass die de JBL Mk1000's produceren en het geluid is zo al mooi, helder en strak. Van mij hadden die knoppen achterwege gelaten mogen worden...

quote:
deepbass909 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:55:
[...]

[...]

Foei, toonregeling... De Cambridge die ik op het oog heb, heeft geeneens loudness/contour/bass/treble regelingen... Toonregeling is in feite een kunstgreep om fouten in de speakers/versterker te maskeren...

De Harman/Kardon van m'n ouders heeft wel toonregeling/contour, maar die staan beide uit. Contour verneukt de bass die de JBL Mk1000's produceren en het geluid is zo al mooi, helder en strak. Van mij hadden die knoppen achterwege gelaten mogen worden...
.

Even nuanceren: een toonregeling kan soms heilzaam werken, mits met enig beleid gebruikt, dus subtiel tewerk (bvb streepje hoog-af om een ietwat agressieve opname iets te temperen).
De contour (loudness)-regeling liefst overslaan: versterkt in 1 knopdruk nogal fors (vooral) het laag en het hoog en toegepast om de gebreken in ons gehoor te compenseren (afnemende gevoeligheid bij uiteinden van het geluidsspectrum op laag volume, met dank aan de heren Fletcher en Munson).
Een goede (?) contourregeling zou zichzelf moeten opheffen bij opdraaien volume, maar lang niet alle versterkers, doen dit op subtiele wijze.

weet het ook niet...

quote:
jempivs schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:29:
Even nuanceren: een toonregeling kan soms heilzaam werken, mits met enig beleid gebruikt, dus subtiel tewerk (bvb streepje hoog-af om een ietwat agressieve opname iets te temperen).
Precies. Je set kan prima geluid geven, maar soms heeft een geluidsman in de studio gewoon net even andere oortjes dan jij en vind je een opname gewoon niet fijn klinken. Dan kan het fijn zijn om net even dat beetje hoog eruit te draaien (of vaak bij oudere opnames een beetje laag erbij). Subtiliteit is wel vereist en loudness e.d. vaak ongewenst. ;)

Met mijn vraag over Cambridge/Creative wilde ik trouwens niets afdoen aan het merk Cambridge (of de apparatuur die ze ma(a)k(t)en). Soms worden goede merken gewoon uitgekocht door een ander bedrijf (zie bijvoorbeeld Altec-Lansing; ik heb erg goede Altec's uit de jaren '70 gehoord, maar de huidige speakersetjes van A-L zijn niet echt om over naar huis te schrijven).

Reg. datum: 07 oktober 2005

Zijn er hier trouwens ook mensen met een quadrofonische (CD4, QS of SQ) setup? En zo ja, wat voor platen/casettes speel je er op af?

Vliegers zijn leuker!

quote:
Paidor schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:10:
[...]

Precies. Je set kan prima geluid geven, maar soms heeft een geluidsman in de studio gewoon net even andere oortjes dan jij en vind je een opname gewoon niet fijn klinken. Dan kan het fijn zijn om net even dat beetje hoog eruit te draaien (of vaak bij oudere opnames een beetje laag erbij). Subtiliteit is wel vereist en loudness e.d. vaak ongewenst. ;)

Met mijn vraag over Cambridge/Creative wilde ik trouwens niets afdoen aan het merk Cambridge (of de apparatuur die ze ma(a)k(t)en). Soms worden goede merken gewoon uitgekocht door een ander bedrijf (zie bijvoorbeeld Altec-Lansing; ik heb erg goede Altec's uit de jaren '70 gehoord, maar de huidige speakersetjes van A-L zijn niet echt om over naar huis te schrijven).
Ben ik het wel mee eens, maar ik prefereer een zo puur mogelijk geluid... bass- en treble-regeling hebben toch de neiging het geluid iets uit z'n verband te trekken... Als je tonen bij wilt regelen, pak dan een goede (parametrische) equalizer

En ik snap wel wat je bedoeld met je ding over merken. Er zijn helaas meer merken die dat lot hebben moeten ondergaan (hoewel Cambridge Soundworks best verdienstelijke pc-speakers produceerd). Wat betreft Cambridge Audio, ik heb daarvan nog 2 cd-spelers hier staan... helaas beide met een versleten cd-loopwerk...

weet het ook niet...

quote:
Tha Ra schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:48:
Zijn er hier trouwens ook mensen met een quadrofonische (CD4, QS of SQ) setup? En zo ja, wat voor platen/casettes speel je er op af?
Hmm, het échte 'ouderwetse' quadrofonische heb ik niet, maar wel een aantal SACD's e.d. (Eagles, Eric Clapton Unplugged, The Who, Blue Man Group, ...). Heb jij daar ervaring mee? Ik ben benieuwd of er veel verschil tussen zit. :)
Zie ook een (een beetje te uitgebreide) post van mij hierover op audiofreaks:
http://forum.audiofreaks....=9169.msg475863#msg475863

discover discovery
Reg. datum: 07 mei 2007

Ik ook maar even.
Mijn vader is vroeger dj geweest ( nu electricien) in de lokale disco bij ons in het dorp(Maren-Kessel). Hij is helemaal weg van geluid en muziek, zolang het maar herrie maakt. Ondertussen staat alle laatst gebruikte apparatuur uit de disco bij ons in huis en een aantal spullen van het setje daarvoor staan nu op mijn slaapkamer.
Ik heb: Een versterker van het merk Tensai en deze heeft 1 input ( L en R audio cinch) kanaal. Output is voor 4 speakers L en R. Deze versterker levert in totaal 200 watt. De speakers die er op staan gesloten zijn philips hi-fi speakers. Deze zijn 40 watt per stuk. In mijn slaapkamer van ongeveer 5*4meter is dit meer dan genoeg en ik vind dat er voor deze oude spullen nogal een héél goed geluid uitkomt.
Het geheel word nu aangestuurd dor mijn dvd speler die ik ook gebruik als cd speler. Binnenkort ga ik ook nog een audio controller aanschaffen zodat ik wat meer apparatuur op mijn versterker kan aansluiten waaronder mijn computer en lcd.
En hier nog een paar pics.
(op het plaatje van de speakers heb ik bij 1 speaker het philips logo eraf ''gerukt'')
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PICT0020.jpg
http://i195.photobucket.com/albums/z159/teunvanderveeken/PICT0017.jpg
mijn vader is nu electricien en ook tijdens dat hij dj is geweest heeft hij zelf nog speakers gebouwt. deze installatie staat nu in de woonkamer en deze post ik de volgende keeer wel.
(ook heeft hij nog speakers voor mijn oom zijn band in't wild gemaakt en deze post ik dan ook wel.)
offtopic:
de houten rondjes onder de dvd speler zijn sjoelpukken en die zijn er om de dvd speler omhoog te houden zodat de versterker aan de bovenkant zijn warmte nog kwijt kan.

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

Reg. datum: 09 maart 2003

quote:
deepbass909 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 22:45:
[...]
produceerd). Wat betreft Cambridge Audio, ik heb daarvan nog 2 cd-spelers hier staan... helaas beide met een versleten cd-loopwerk...
Wat voor loopwerken zitten erin?

Maarten Bakker

Reg. datum: 22 januari 2000

Ik gebruik een buizen voor en eind versterker , eigen bouw uit 1990, en een marantz cd80 met buizen filter
De preamp heeft 2x ecc82 en 4x ecc88
De eind heeft 4 ecc88 en 8x el84, geeft 25W, grootste gedeelte class A
Geheel zonder tone control en verder heel spartaans,
De versterkers gaan nog wel 20jaar mee

A7N8x XP2800+ 1024mb ATI 1950Pro WD200GB

Vliegers zijn leuker!

quote:
mae-t.net schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:41:
[...]

Wat voor loopwerken zitten erin?
Eerste generatie Philips CDM1 (rev weet ik zo niet uit m'n hoofd) loopwerken . Ze zijn nog met een laserkop die een circelbaan volgen, ipv lineair wat je tegenwoordig ziet.

http://www.ersatzteil.justone-schnepel.de/assets/images/Philips_CDM-1_01.jpg

De storingen kunnen 2 oorzaken hebben:
  1. De laser is simpelweg opgebrand (niet gek gezien z'n leeftijd)
  2. De laser heeft z'n focus verloren (een eerder probleem dat 1 van deze spelers heeft gehad)
Ik moet ze eens weer uit het stof halen en in elkaar schroeven. Dan kan een vriend van mij ze meenemen naar de TD van RAF, waar ze ervaring hebben met dergelijke apparatuur...
Want voor zover ik weet, is dit nog steeds een dijk van een cd-speler...

Als ik het goed heb zijn het trouwens 2 Cambridge Audio CD1 's (kan ook CD2, maar ik dacht het niet...)

EDIT:
Het zijn dus 2 Cambridge CD2 spelers

http://www.gregaudio.republika.pl/pliki/cambr.cd2_1.JPG
http://www.gregaudio.republika.pl/pliki/cambr.cd2_2.JPG

deepbass909 wijzigde dit bericht 25-06-2007 23:54 (13%)

weet het ook niet...

quote:
teunos93 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:02:
Ik ook maar even.
Ik heb: Een versterker van het merk Tensai en deze heeft 1 input ( L en R audio cinch) kanaal. Output is voor 4 speakers L en R. Deze versterker levert in totaal 200 watt. De speakers die er op staan gesloten zijn philips hi-fi speakers. Deze zijn 40 watt per stuk. In mijn slaapkamer van ongeveer 5*4meter is dit meer dan genoeg en ik vind dat er voor deze oude spullen nogal een héél goed geluid uitkomt.
Hehheh, gefeliciteerd, dat is een aanmerkelijk beter setje dan ik op jouw leeftijd op mijn kamer had staan. ;)
Ik heb trouwens nog heel lang de (veel) kleinere broertjes van jouw speakers gehad. Erg compact (iets van 20x20x10) en op lage volumes een leuk geluid. Als je ze harder zette, ging de bas alleen als een scheet klinken... :P

Reg. datum: 07 oktober 2005

quote:
Paidor schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:03:
[...]
Hmm, het échte 'ouderwetse' quadrofonische heb ik niet, maar wel een aantal SACD's e.d. (Eagles, Eric Clapton Unplugged, The Who, Blue Man Group, ...). Heb jij daar ervaring mee? Ik ben benieuwd of er veel verschil tussen zit. :)
Nee, ik heb toevallig 1 ac3 nummertje dat ik zelden luister. Verder is alles stereo.

discover discovery
Reg. datum: 07 mei 2007

quote:
Paidor schreef op maandag 25 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Hehheh, gefeliciteerd, dat is een aanmerkelijk beter setje dan ik op jouw leeftijd op mijn kamer had staan. ;)
Ik heb trouwens nog heel lang de (veel) kleinere broertjes van jouw speakers gehad. Erg compact (iets van 20x20x10) en op lage volumes een leuk geluid. Als je ze harder zette, ging de bas alleen als een scheet klinken... :P
Wij hebben in de huiskamer dus nu 2 (wat ik vind) superspeakers staan voor op de stereo en op de tv staan nu ook 2 kleine broertjes van mijn speakers. op zolder noch 2 en in de bus van mijn vader noch 2.
Wij hebben er hier dus ook noch genoeg staan.
Post komt denk ik vanmiddag.

edit: morgen vanwege omstandigheden.

teunos93 wijzigde dit bericht 26-06-2007 20:46 (3%)

Ook is het leuk dat JIJ mijn berichten leest.

10% human, 90% pure evil

quote:
deepbass909 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:36:
[...]

Eerste generatie Philips CDM1 (rev weet ik zo niet uit m'n hoofd) loopwerken . Ze zijn nog met een laserkop die een circelbaan volgen, ipv lineair wat je tegenwoordig ziet.

[afbeelding]

De storingen kunnen 2 oorzaken hebben:
  1. De laser is simpelweg opgebrand (niet gek gezien z'n leeftijd)
  2. De laser heeft z'n focus verloren (een eerder probleem dat 1 van deze spelers heeft gehad)
Ik moet ze eens weer uit het stof halen en in elkaar schroeven. Dan kan een vriend van mij ze meenemen naar de TD van RAF, waar ze ervaring hebben met dergelijke apparatuur...
Want voor zover ik weet, is dit nog steeds een dijk van een cd-speler...

Als ik het goed heb zijn het trouwens 2 Cambridge Audio CD1 's (kan ook CD2, maar ik dacht het niet...)

EDIT:
Het zijn dus 2 Cambridge CD2 spelers

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat ziet er meer uit als een Philips CDM/2 of CDM/4, aan de ladeconstructie te zien. Maar ik kan me vergissen..

Met een hamer kettingzaag past ook alles...|proud owner of the 20.000.000th post | '74 DAF 66 1300 Marathon Sedan|

Reg. datum: 09 maart 2003

quote:
deepbass909 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:36:
[...]

Beter zal je ze inderdaad nauwelijks vinden CDM-0 t/m CDM-9 zijn allen ongeveer zoals deze geconstrueerd, maar de meeste zijn in plastic gegoten inplaats van aluminium. Zelfs dan is de stabiliteit van dit systeem (lijkt op de manier waarop de kop van een harde schijf gepositioneerd wordt) ongekend. Als ik een Philips CD-speler tegenkom met een dergelijk loopwerk, gaat hij op de stapel. Mechanische onderdelen zijn zo goed als niet meer te krijgen, vooral de lasers niet. Helaas voor jou is het meeste dat ik heb liggen CDM-4 spul, en nog allemaal ongetest. Ik wil voormezelf en m'n ouders 2 of 3 van zulke (gewone gemodde of ongemodde Philips bedoel ik) spelers in werkend staat houden.

Maarten Bakker

Vliegers zijn leuker!

quote:
mentalmadnizz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:56:
[...]

Dat ziet er meer uit als een Philips CDM/2 of CDM/4, aan de ladeconstructie te zien. Maar ik kan me vergissen..
Ik weet niet helemaal zeker of het CDM-1 was, zou ook CDM-2 kunnen zijn geweest. CDM-4 is het in ieder geval niet (die waren nog via ebay te krijgen).
Ik zou hem weer open moeten schroeven op te kijken wat er nou precies in zit voor loopwerk...

Wat ik ooit heb gelezen over de oude CDM-loopwerken was dat ze erg weinig last hadden van futter en een goede tracking hadden. Maar ook dat ze gevoelig zijn voor schokken.

Unf!
Reg. datum: 09 september 2001

Ik gebruik elke dag een Marantz MR230 versterker, ding is 25 tot 30 jaar oud
Zit een prachtig geluid in, de radio heeft het zolang als ik em heb nooit gedaan, hangen Pioneer 80Watt speakertjes aan, lekker voor bij de PC.

http://img115.imageshack.us/img115/1610/dual710tau6.jpg

Voor het serieuze werk heb ik
Yamaha Natural Sound voor en eind versterker

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/YEC/Separate_Components/Main/MX2CX2.gif

Impulse speakers.
Wie weet er iets over deze speakers btw? Ik heb ze niet zolang geleden gekocht maar kan er geen info over vinden

http://img404.imageshack.us/img404/5940/dsc00123sf0.jpg

Cozm0 wijzigde dit bericht 10-07-2007 08:13 (69%)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Edit zich kapot@301fsb

quote:
teunos93 schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:02:

Ik heb: Een versterker van het merk Tensai en deze heeft 1 input ( L en R audio cinch) kanaal. Output is voor 4 speakers L en R. Deze versterker levert in totaal 200 watt.
[afbeelding]
[afbeelding]
mooie versterker zeg! heerlijk plat front..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Un Chien De Liege
Reg. datum: 19 januari 2007

Het bedrijfje dat die speakers maakte is Audiowise. Ze zijn ontworpen door de Engelsman Keith Marshall.

Mijn vader heeft hier in de huiskamer ook Impulse speakers staan de 34 volgens mij. Klinken lekker :) .