PSN ID: Pixxa_NL
Het is nog niet bekend. Maar het zal vrijwel zeker kunnen, omdat je anders bijv. ook de iPhone niet als iPod zou kunnen gebruiken in een vliegtuig.quote:Pixxa schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:34:
is het bekend of het mogelijk is om bv. de telefoon functie standby/uit te zetten zodat je ongestoord je ipod/film kan luisteren of kijken?
Ik kan me momenten bedenken waar je als iemand die veel de telefoon zakelijk gebruikt zo nu en dan eens niet gestoord wilt worden.
Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
Oke, ik wist niet dat daar een verschil tussen zat ook erg intressant. Het zou mij niet verbazen als ze een versie van het nieuwe os zouden nemen en die als dusdanig zouden presenteren. Nog een weekje en dan weten we het.quote:Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:00:
Het zal vermoed ik een uitgeklede, mobiele versie zijn. Neem niet aan dat er een volledige OS zoals die ook op o.a. de iMacs en MacBooks draait. Ze hebben het ook continue over OS X en niet over Mac OS X.
Reg. datum: 27 december 2004
Reg. datum: 07 april 2005
Voledig OS X is een aantal GB.. dat gaat dus niet passen.. Het is idd wel de echte OSX, maar dan dus veel dingen er uit gesloopt..quote:DaannO schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:51:
Even over OSX. Ik heb mee gekregen dat er een volle versie van OSX erop komt. Maar over welke versie hebben we het dan? Een mobile versie of de nieuwe uit te komen. Iemand enig idee
Die dock kon je al zien in de keynote van januari...quote:pbouwen schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:52:
iPhone dock is er ook: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3796
Maar is OS X dan niet enkel voor X86 en PPC gemaakt?quote:Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:00:
Het zal vermoed ik een uitgeklede, mobiele versie zijn. Neem niet aan dat er een volledige OS zoals die ook op o.a. de iMacs en MacBooks draait. Ze hebben het ook continue over OS X en niet over Mac OS X.
Nee, het is processor onafhankelijk.. het kan voor elke processor gecompiled worden..quote:Geqxon schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:49:
[...]
Maar is OS X dan niet enkel voor X86 en PPC gemaakt?
Alhoewel Mac OS X wel relatief eenvoudig te porten is naar een ander platform (zie de PowerPC - Intel transitie), zie ik het nog niet op een Z80 draaienquote:Eswip schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:02:
[...]
Nee, het is processor onafhankelijk.. het kan voor elke processor gecompiled worden..
Een bestaande kernel porten naar een compleet ander nieuw hardwareplatform is wel een enorme berg werk hoor. Daarom verwacht ik eigenlijk dat in de iPhone ofwel een een ppc proc zit ofwel een afgeleide van x86. Ik denk niet dat er een ARM in zit zoals veel gezegd wordt.quote:Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
[...]
Alhoewel Mac OS X wel relatief eenvoudig te porten is naar een ander platform (zie de PowerPC - Intel transitie), zie ik het nog niet op een Z80 draaien
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
http://youtube.com/watch?v=ghdTqnYnFyg
Het is een mobiele versie. Absoluut niet 'de' Desktop-versie, omdat die een paar GB groot is. Je kunt dus ook niet 123 desktop applicaties zomaar porten, mocht je die op de iPhone krijgen zelfs. In mijn ogen je reinste stinkende marketing-truc, aangezien Windows Mobile ook 'gebaseerd' is op de desktop Windows Core, maar er zoveel uitgesloopt is dat het twee verschillende besturingssystemen zijn. En dat is ook gewoon het geval bij Apple.quote:DaannO schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:51:
Even over OSX. Ik heb mee gekregen dat er een volle versie van OSX erop komt. Maar over welke versie hebben we het dan? Een mobile versie of de nieuwe uit te komen. Iemand enig idee
Maarja, noem het toch maar OSX he, het is niet geheel verkeerd en dat verkoopt beter.
Alors.
Zie je het al voor je? Mac OS X op een telefoon?
MacBook Core 2 Duo 2.0 GHz, 2GB Ram, 80 GB | iPhone 3G
Zover ik begrepen heb is 't gewoon MacOS X, maar dan met een alternatieve interface uiteraard en zonder allerlei onzin als iLife, data voor allerlei ongebruikte dingen, etc. De verschillende technologieën (CoreAnim, Quartz, etc.) zitten er gewoon in.quote:Stereotomy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:46:
[...]
Het is een mobiele versie. Absoluut niet 'de' Desktop-versie, omdat die een paar GB groot is. Je kunt dus ook niet 123 desktop applicaties zomaar porten, mocht je die op de iPhone krijgen zelfs. In mijn ogen je reinste stinkende marketing-truc, aangezien Windows Mobile ook 'gebaseerd' is op de desktop Windows Core, maar er zoveel uitgesloopt is dat het twee verschillende besturingssystemen zijn. En dat is ook gewoon het geval bij Apple.
Maarja, noem het toch maar OSX he, het is niet geheel verkeerd en dat verkoopt beter.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het zijn de fundamentals, niet meer dan dat..
de leven is hard
Als ik mij niet vergis draaide Darwin al tijden op Intel, waardoor ze met dat platform al genoeg testervaring hadden. Wat zit er in de iPhone eigenlijk voor processor? Samsung gevalletje?quote:Daedalus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:52:
[...]
Alhoewel Mac OS X wel relatief eenvoudig te porten is naar een ander platform (zie de PowerPC - Intel transitie), zie ik het nog niet op een Z80 draaien
Bij Windows Mobile was het juist in het nadeel dat het op Windows gebaseerd was. Dat systeem had gewoon een boottijd van anderhalve minuut op mijn Motorola MPX200. En het feit dat de telefoon een register ala Windows had gaf mij geen goed gevoel...quote:Stereotomy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:46:
[...]
Het is een mobiele versie. Absoluut niet 'de' Desktop-versie, omdat die een paar GB groot is. Je kunt dus ook niet 123 desktop applicaties zomaar porten, mocht je die op de iPhone krijgen zelfs. In mijn ogen je reinste stinkende marketing-truc, aangezien Windows Mobile ook 'gebaseerd' is op de desktop Windows Core, maar er zoveel uitgesloopt is dat het twee verschillende besturingssystemen zijn. En dat is ook gewoon het geval bij Apple.
Goed, het enige voordeel is dat het enorm simpel was om vanuit Visual Studio 2005 applicaties voor Smartphones te maken, inclusief een emulator om alles snel te testen.
PSN ID: Pixxa_NL
DAT zou pas mooi zijn!quote:Pixxa schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:25:
Nintendo games op de Iphone, het moet niet gekker worden! ... Ja Google maps als navigatie
Dan noem je ook een beruchte telefoonquote:Geqxon schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:59:
Bij Windows Mobile was het juist in het nadeel dat het op Windows gebaseerd was. Dat systeem had gewoon een boottijd van anderhalve minuut op mijn Motorola MPX200. En het feit dat de telefoon een register ala Windows had gaf mij geen goed gevoel...
Alors.
't is hoe je het noemt. Uiteraard is het *gebaseerd* op OSX, maar er heeft bij definitie behoorlijk wat hak en trekwerk aan het OS plaatsgevonden om het op zo'n licht apparaat te kunnen laten draaien.quote:CyBeR schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:32:
[...]
Zover ik begrepen heb is 't gewoon MacOS X, maar dan met een alternatieve interface uiteraard en zonder allerlei onzin als iLife, data voor allerlei ongebruikte dingen, etc. De verschillende technologieën (CoreAnim, Quartz, etc.) zitten er gewoon in.
Vergelijk maar: de iPhone heeft waarschijnlijk een XScale (or the like) aan boord (andere mogelijkheid is er gezien de batterijduur niet), die op bijv. 400 MHz echt niet aan een 400 MHz Celeron processor kan tippen, om maar een vergelijking te maken. Ga je dan kijken naar wat oudere Macs met nieuwe OSX software, dan zijn die traag traag traag omdat de hardware zo'n kolos van een OS moet voorttrekken.
Met andere woorden, als het OSX niet heel erg aangepast zou zijn op de iPhone, zou het een pijnlijk langzame aangelegenheid worden.
Daarom vind ik de uitspraak 'er draait OSX op' ontzettend misleidend. Da's hetzelfde als te zeggen 'er draait Windows op (op mijn Windows Mobile)'. De kern is hetzelfde, het uiterlijk misschien ook nog, maar onder de motorkap is alles ZO verschillend.
Alors.
= marketingquote:Stereotomy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:07:
[...]
Daarom vind ik de uitspraak 'er draait OSX op' ontzettend misleidend. Da's hetzelfde als te zeggen 'er draait Windows op (op mijn Windows Mobile)'. De kern is hetzelfde, het uiterlijk misschien ook nog, maar onder de motorkap is alles ZO verschillend.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.