Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 oktober 2004

quote:
ph4ge schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:02:
uhh, wat voor orgineels komt er dan op de console? weer een fighter, weer een platform en dan heb je het wel gehad. diepgaande gameplay vind je eigenlijk alleen maar op de pc. nintendo heeft met de Wii wel iets leuks bedacht, maar dat kan me ook maar een uurtje boeien. als console mensen aan een goede fps denken denken ze aan HALO, dat zegt heel wat over de speelbaarheid en het niveau van FPS op de console, mensen die een controler fijner vinden met FPS spelen vast met auto-aim ofzo, want dit kan je gewoon niet menen.
Precies, bijna elk spel wat nu op de PS2/PS3 en Xbox360 heeft wel een nummer achter zijn naam staan. Final Fantasy XIII, Virtua Fighter 5, Project Gotham Racing 3, Fable 2, Halo 3, Forza Motorsport 2 enzv, enzv. Denk dat dit gewoon weer een kwestie van smaak is en hoe je het liefst speelt, en dat is iets wat niet te veranderen is.
Mijzelf maakt het om eerlijk te zijn niet uit waar ik op speel. Heb thuis een PC en een DS, maar een potje Halo op de Xbox met wat vrienden vind ik ook leuk. Zolang ik me maar vermaak vind ik het al best :) .
Reg. datum: 21 april 2006

ik heb pas de wii gekocht omdat ik dacht dat het mischien mijn pc games wel kon vervangen, maar nu ligt alleen die wii in de kast en doe er verder niks meer mee, btw de controller van wii die zuigt hard.

ossu!

quote:
In Search of Sunrise schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:56:
[...]
Developers focussen zich ook teveel dat het spel op het nieuwste van het nieuwste hardware moet draaien.
bingo! Je hebt net dé grootste pc kwaal ontmaskerd die ervoor zorgt dat er een grote migratie naar spelconsoles aan de gang is.

(en kunnen we de flames achterwege laten? dank u. De Wii heeft een ander doelpubliek dan jullie en is niet echt relevant in deze discussie)

Boeboe wijzigde dit bericht 30-05-2007 15:16 (15%)

Passion for Christ

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
[...]

wat een non-agrumenten
wel eens red steel gespeelt? Jezus wat een hell, wel grappig maar absoluut niet op hoog niveau te spelen.

Schijfje erin en spelen is idd handig, op de pc hoef je als je handig bent het spel echt alleen 1 keer te installeren en geen gezeik meer met schijfjes... en korte laadtijden.

Ik denk dat het een kwestie van jaren is voordat je je 360 in sloot gooit omdat MS ze nieuwe console wilt doordrukken.

Als de top of the top RTS, FPS en MMORPG games je niet boeien...tsja.

Eneh ik vindt de wii grappig maar ik zeg fack the wii, kan dat ding totaal niet serieus nemen. Engiste wat ik lachen vindt is wii sport tenis.

Ik speel op dit moment meer op de 360 dan op me pc maar dat komt voornamelijk dat ik een lui persoon ben. 360 spellen speel ik lekker vanaf me bank, ga ik op de pc SupCom of BF2 spelen....jezus wat een beleving nog steeds. Geweldig gewoon, als ik dat speel realiseer ik me altijd zeer goed dat deze gameplay nog lang niet op de console kan. De snelheid, de massaalheid, de soepelheid, de mod community.

Nee op de xbox spelen ik alleen chill, op de pc game ik echt.

Ik zal bijna de vele miljoenen MMOrpg junkies vergeten die nooit achter hun pctje vandaan komen 8)7
Jouw argumenten zijn dan wel steekhoudend |:(. Praat niet zo idioot en leer spellen. Dit is GoT, geen forum voor randdebielen. Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
Ik zou het waarderen als je je wat beter hield aan de spellingsregels en iets minder ging vloeken.

edit: Even mn vorige antwoord gerelativeerd.

DarkShadow wijzigde dit bericht 30-05-2007 15:52 (4%)

quote:
vaconati schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:12:
ik heb pas de wii gekocht omdat ik dacht dat het mischien mijn pc games wel kon vervangen, maar nu ligt alleen die wii in de kast en doe er verder niks meer mee, btw de controller van wii die zuigt hard.
De onderbouwing is werkelijk waar _/-\o_ ...

|:(
quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:13:
[...]

bingo! Je hebt net dé grootste pc kwaal ontmaskerd die ervoor zorgt dat er een grote migratie naar spelconsoles aan de gang is.

(en kunnen we de flames achterwege laten? dank u de. Wii heeft een ander doelpubliek dan jullie en is niet echt relevant in deze discussie)
Hoe weet jij dat de Wii een ander doelpubliek is dan ons hier? Roept Nintendo zelf niet dat ze iedereen aan het gamen willen krijgen, dan moeten ze toch iedere doelgroep op een of andere manier aanspreken? En die grote migratie, dat valt wel mee, dat is meestal rond de launch en een jaar erna.
quote:
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:14:
[...]

Jouw argumenten zijn dan wel steekhouden |:(. Praat niet zo idioot en leer spellen. Dit is GoT, geen forum voor randdebielen. Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
Wil jij dan randdebielen erbuiten laten, dankje ...

JanW wijzigde dit bericht 30-05-2007 15:18 (31%)

ossu!

quote:
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:14:
[...]Daarnaast zou ik het prettig vinden als je Jezus niet bij de discussie betrekt.
8)7

(eerlijk, ik sta ook aan de consolezijde, maar als je zo moet gaan argumenteren...)
Schijtende Buffel
Reg. datum: 09 maart 2007

Valt me op dat iedereen hier praat over de games van nu. Hoor niks meer over games van pak hem beet 5 jaar geleden (of ouder natuurlijk). Ikzelf heb vroeger ontzettend veel plezier gehad met mijn NES, SNES en PC (shareware, freeware) 486, pentium 1 anyone?

Heb er nooit over geklaagd en tegenwoordig.. ach.. games zijn games, wil je ze op een console spelen dan speel je ze lekker op een console, wil je op de pc knallen, dan doe je dat lekker. Voor beiden zijn tegenwoordig gadgets aan te schaffen om het controller/keyboard probleem op te lossen. Controllers voor een PC bestaan al jaren, en keyboards voor consoles zijn ook niet weg te denken.

Denk dat het probleem meer ligt bij de game genre's van tegenwoordig (zoals al eerder geroepen is in dit topic) Te weinig keus, vroeger had je een hele rits games (A-merken tussen de B-merken, je zag het verschil niet) En nu is alles boven de 50 euro een A-merk en alles in de retail bak een B-merk.

Just my 2 cents..

"Rely on a happy mind" -Buddha

quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]

8)7

(eerlijk, ik sta ook aan de consolezijde, maar als je zo moet gaan argumenteren...)
Consolezijde? Na Nintendo/Sony/Microsoft fanboys heb je nu ook al console fanboys die het liefst de PC zo snel mogelijk zien uitsterven of zo? 8)7
ossu!

quote:
JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:28:
[...]

Consolezijde? Na Nintendo/Sony/Microsoft fanboys heb je nu ook al console fanboys die het liefst de PC zo snel mogelijk zien uitsterven of zo? 8)7
nah, ik verdedig me gewoon tegen de beweringen dat consoles gedoemd zijn in de toekomst :)
medicijnman

quote:
DarkShadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:58:
Hallo, ik weet dat deze discussie al vaak is gevoerd, maar ik wil hem toch weer heropenen. Ik las (het eerste gedeelte, mn vriendin kwam tussenbeide) een artikel in de PC Gameplay waar wel degelijk door vele gameproducers grote zorgen worden uitgesproken tegenover PC games. Met name de singleplayer games lijken steeds meer uit te sterven. De enige die op mij wel indruk maakt is Crysis, dit omdat ik Far Cry ook een fantastische game vond.

KNIP
ik mis mijn muis en kan ABSOLUUT niet overweg met een controller.

Laat staan dat áls je het er een beetje goed uit wil hebben zien, je een peperdure TV nodig hebt, en een uitstekende geluidsinstallatie.

Daarnaast kun je voor bijvoorbeeld een RTS, zelf niet aan de slag om mapjes te maken, mods te creeren etc etc

nee, voor mij geen console
Passion for Christ

quote:
JanW schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:07:
[...]

Precies, bijna elk spel wat nu op de PS2/PS3 en Xbox360 heeft wel een nummer achter zijn naam staan. Final Fantasy XIII, Virtua Fighter 5, Project Gotham Racing 3, Fable 2, Halo 3, Forza Motorsport 2 enzv, enzv. Denk dat dit gewoon weer een kwestie van smaak is en hoe je het liefst speelt, en dat is iets wat niet te veranderen is.
Mijzelf maakt het om eerlijk te zijn niet uit waar ik op speel. Heb thuis een PC en een DS, maar een potje Halo op de Xbox met wat vrienden vind ik ook leuk. Zolang ik me maar vermaak vind ik het al best :) .
hmm, voor de xbox360 enkele goede titels:
Mass effect (enorme rpg met veel vernieuwende elementen), Eternal Sonata (innovatief op het gebied van muziek, en art), Blue Dragon (tja, japans), Too Human(vernieuwend in hack'n slash, door het te combineren met het ontwikkelen van je character ala diablo), Crackdown(vernieuwend in het free roaming genre), Gears of War(vernieuwend in het FPS genre, of eigenlijk third person. Vooral de manier van richten, bewegen etc), Bioshock (creepy injectienaalden zijn wel nieuw), Assasins Creed (enorme vrijheid van bewegen en tof verhaal).

De laatste 2 komen ook op de PC, maargoed, het zijn allemaal wel vernieuwende titels zonder een cijfer achter hun naam. Daarnaast treedt er in in vervolgseries vaak wel een goede evolutie op; bij Forza zou ik het zo niet weten (geen racefan) maar Fable2 gaat bv verder met het verwerken van emoties in een game (dat hele gedoe met een hond die je niet kan besturen is best gaaf), Halo perfectioneerd de multiplayer en belooft natuurlijk een goede singleplayer waarbij het verhaal afgemaakt wordt.
Everything's Tweakable!

Zelf heb ik veel liever de PC.
Inderdaad wel waar dat een goeie game-PC geld kost, maar je kunt er gewoon ook zoveel meer mee. Daarnaast geef ik de voorkeur aan tb & muis voor bediening en zit ik gewoon goed achter m'n bureau als ik aan 't gamen ben. Voor sommige heb ik alsnog een gamepad.

PC breid je ook lekker makkelijk zelf uit, en als je PC goed genoeg is vind ik persoonlijk games gewoon veel mooier uitzien. Maar hangt natuurlijk ook af van welke resoluties ondersteund zijn.
Met de consoles zat je toch altijd aan de relatief lage PAL resolutie vast. Goed dit is bij de nieuwe generaties consoles ook niet meer maar mij zie je daar toch geen geld aan uitgeven.
Moet ook wel bekennen dat ik de TV zo weinig gebruik dat ik wel een betere PC monitor dan TV heb staan :P

Consoles heb ik ook gehad (begonnen met een Sega Megadrive en momenteel nog een PS2 staan) maar echt veel doe ik er niet meer mee. De Sega was gewoon leuk vroeger, de PS2 heb ik enkel aangeschaft voor een aantal games die ik wilde en die niet voor de PC te krijgen zijn.

---==((( www.cartuningforum.com - Online Car Tuning Community )))==---

Gigabyte GA-965P-DS4, Intel C2D E6600, Arctic Freezer 7 Pro, MSI GeForce 8800GTX OC, 2Gb Kingston PC6400 CL4, 2x 320Gb Seagate Barracuda

Passion for Christ

quote:
Boeboe schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:15:
[...]

8)7

Whatever you like, ik vind het onnodig om te vloeken op een forum. En ik sta niet aan de consolezijde, of welke zijde dan ook. Ik ben juist bang dat PC gaming dood gaat.
Reg. datum: 14 december 2001

quote:
Triforce schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:20:
Valt me op dat iedereen hier praat over de games van nu. Hoor niks meer over games van pak hem beet 5 jaar geleden (of ouder natuurlijk). Ikzelf heb vroeger ontzettend veel plezier gehad met mijn NES, SNES en PC (shareware, freeware) 486, pentium 1 anyone?
Probleem is dat de games van nu niet de games van vroeger over treffen.
Bedoel Starcraft 1 Diablo 2 zijn nog steeds zeer veel gespeelde games :P

Zelf speel ik af en toe nog X-Com: UFO enemy Unknow en ja die is al ong 13 a 14 jaar oud ;)
Dat soort klassiekers zie je zelden terug in de games van nu.

UFO speelde ik zelfs op de Amiga :)

Consoles gebeurd het zelfde, denk dat de generatie van 25~35 jaar alles wel heeft gehad.
Want wat nu uitkomt is of uitmelkerij (NFS) oneidige vervolgen (FiFA) of gewoon van het zelfde (zowat alle FPS).

Nooit geschoten is altijd kogels bewaren [D2X acc *dedlmagik HCL]

Reg. datum: 05 oktober 2006

alles wat leeft gaat een keer dood ... :+

ThunderEd!
Reg. datum: 29 januari 2006

Valt het dan niemand op dat de PC en consoles steeds dichter naar elkaar toe aan het werken zijn?
Vroeger had je de NES en het MasterSystem, of de SNES en de MegaDrive. In die tijd had je nog veel exclusieve titels, en elk platform had zijn sterke en minder sterke kanten. Tegenwoordig zijn de verschillen minimaal. Ik heb discussies gezien over de GFX van de X360 en PS3, waarin mensen elkaar probeerden te overtuigen adhv screens waar ik met de beste wil van de wereld het verschil niet meer tussen zag. Ook de code waarin de games tegenwoordig geschreven worden begint steeds dichter bijelkaar te liggen, waardoor zowat elk spel een multi-platform release is. Alleen de consolefabrikanten zelf sturen nog aan op games die spicifiek voor hun console geschikt is, maar de gemiddelde ontwikkelaar wil alle platforms bedienen, zodat ze meer omzet scoren.
Tegenwoordig hebben consoles internet mogelijkheden en kan je alles wel als mediacenter inzetten. Hoe lang gaat het nog duren voordat je een console koopt voor de specs, in plaats van voor de games, en maakt het niet meer uit in welk systeem je die schijf stopt?

edit:
@ DarkShadow
Voor iemand die niet wil schelden, heb je net aardig zitten flamen. Hou je een beetje in, wil je?

Ed_L wijzigde dit bericht 30-05-2007 15:45 (5%)

Alea iacta est

[DPC]Happy Hour
Reg. datum: 14 maart 2002

quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:
Console gaming heeft gewoon veel meer voordelen tov PC gaming.

Slimste is dus een console te kopen.
Met een vriendin die standaard naar Net5 zit te kijken is een console kansloos. Nooit de tijd om lekker te kunnen gamen.

PC gaming is niet dood, er vind een verschuiving plaats. Elke genre is wel uitgepoept en de internet penetratie is heel hoog. Dat betekend dat men steeds meer online spellen speelt. De laatste maanden heb ik eigenlijk maar twee spellen gespeeld. Van september tot januari Guild Wars en van Janurai tot en met nu ben ik bezig met (R) Rose Online.

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Passion for Christ

quote:
Ed_L schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:43:
Valt het dan niemand op dat de PC en consoles steeds dichter naar elkaar toe aan het werken zijn?
Vroeger had je de NES en het MasterSystem, of de SNES en de MegaDrive. In die tijd had je nog veel exclusieve titels, en elk platform had zijn sterke en minder sterke kanten. Tegenwoordig zijn de verschillen minimaal. Ik heb discussies gezien over de GFX van de X360 en PS3, waarin mensen elkaar probeerden te overtuigen adhv screens waar ik met de beste wil van de wereld het verschil niet meer tussen zag. Ook de code waarin de games tegenwoordig geschreven worden begint steeds dichter bijelkaar te liggen, waardoor zowat elk spel een multi-platform release is. Alleen de consolefabrikanten zelf sturen nog aan op games die spicifiek voor hun console geschikt is, maar de gemiddelde ontwikkelaar wil alle platforms bedienen, zodat ze meer omzet scoren.
Tegenwoordig hebben consoles internet mogelijkheden en kan je alles wel als mediacenter inzetten. Hoe lang gaat het nog duren voordat je een console koopt voor de specs, in plaats van voor de games, en maakt het niet meer uit in welk systeem je die schijf stopt?

edit:
@ DarkShadow
Voor iemand die niet wil schelden, heb je net aardig zitten flamen. Hou je een beetje in, wil je?
Daar kan ik wel waardig mee inkomen inderdaad, al die vergelijkingen lijken een trend te worden sindss gametrailers.com ermee is begonnen. Ik denk alleen niet dat je een console gaat kopen voor de specs. Exclusives blijven, zeker zolang sony/ms/nintendo een flinke zak geld hebben staan.

(ik houd me trouwens wel in, maar iemand beschuldigen van non-argumenten en vervolgens komen met 'fack de wii' gaat er bij mij echt niet in :+ )
Reg. datum: 19 maart 2007

Heb 3 jaar terug een leuke AMD64 systeempje gekocht voor 1200 euro ofzo. Heel veel leuks mee gehad :) Maar het heeft enorm veel moeite met de games tegenwoordig.
Ik heb nu besloten om voor een Xbox360 te gaan, vooral om de games die daar voor uitkomen. Enige wat ik lekkerder vind spelen op een PC zijn strategische spellen (godzijdank dat je voor Starcraft 2 geen high end pc nodig hebt, blizzard wetende) en online FPS. Voor de rest vind ik de console toch beter vooral de comfort met de controller enzo.
Denk dat ik nog een jaartje of 2 met de Xbox360 ga spelen en dan wanneer directx10 de standaard engine is dat ik weer naar de pc overschakel. En dan weer overschakel naar PS4 / Xbox520 (?).
Vind het schakelen gewoon leuker, beetje vernieuwend telkens :p

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
Qrr schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:50:
Heb 3 jaar terug een leuke AMD64 systeempje gekocht voor 1200 euro ofzo. Heel veel leuks mee gehad :) Maar het heeft enorm veel moeite met de games tegenwoordig.
Ik heb nu besloten om voor een Xbox360 te gaan, vooral om de games die daar voor uitkomen. Enige wat ik lekkerder vind spelen op een PC zijn strategische spellen (godzijdank dat je voor Starcraft 2 geen high end pc nodig hebt, blizzard wetende) en online FPS. Voor de rest vind ik de console toch beter vooral de comfort met de controller enzo.
Denk dat ik nog een jaartje of 2 met de Xbox360 ga spelen en dan wanneer directx10 de standaard engine is dat ik weer naar de pc overschakel. En dan weer overschakel naar PS4 / Xbox520 (?).
Vind het schakelen gewoon leuker, beetje vernieuwend telkens :p
Hahaha, hele discussies over wat nou duurder en goedkoper is in dit topic, maar meneer koopt gewoon allebei, dat weet je zeker dat je duur uit bent ;) _/-\o_

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

wii for mii
Reg. datum: 05 april 2007

ik heb een pc dreamcast een wii en een ds...
nog steeds speel ik het meeste op mijn pc.
pc gaming zal nooit dood gaan naar mijn mening ;)

deze ruimte is te huur voor reclame doeleinden!

Reg. datum: 19 maart 2007

quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Hahaha, hele discussies over wat nou duurder en goedkoper is in dit topic, maar meneer koopt gewoon allebei, dat weet je zeker dat je duur uit bent ;) _/-\o_
Ach, niet allebei tegelijk he ;) Gewoon om de 3 jaar ofzo nieuwe console/pc. :9

Als ik eerlijk mag zijn zie ik de het gamen op een pc niet voorbij gaan, ik heb een xbox maar heb daar nog nooit een spel op gespeeld gebruik em puur als 'media extender'. Je zag/ziet al toetsenborden/muizen voor consoles maar imho neemt dat nou het makkelijke van een console weg.

Kwam laatst een artikel tegen in het blad PC games (duits) en daar 'bewezen' ze toch ook het tegenovergestelde, er komen toch zeker heel veel PC titels uit. Ook worden er constant nieuwe engines/technieken ontwikkeld en deze vloeien ook door naar de consoles. Zonder de ontwikkeling op PC gebied waren de consoles nu niet wat ze zijn kwa hardware/games.

Ik vindt persoonlijk dat je op een pc veel meer keuze vrijheid hebt, eigenlijk heb je alle spellen die op de consoles zijn ook op de pc, misschien niet onder dezelfde naam maar wel vergelijkbare.
Ook wordt vaak gezegd dat een pc duurder is i.v.m. een console dat is ook wel zo, maar je kan er ook veel meer mee, en kom nou niet met 'ja de ps3 kan ook linux draaien' ik zie mezelf niet op een ps3 chatten/dvd-kijken/branden, video bewerken, mijn website bijwerken, programmeren noem maar op owja en gamen. Daar komt ook bij dat er ZAT 'gratis' games zijn op een pc en je de mogelijkheid hebt om hem te upgraden als er iets nieuws uitkomt en ja je wordt 'verplicht' om te upgraden wil je mee gaan met de nieuwe technieken pracht en praal.

En een console moet je leuk vinden, ik vindt er persoonlijk niets aan het trekt mij niet. Ik wil gewoon alles in 1 hebben, niet of/of. Daar komt ook bij dat ik de games over het algemeen niet leuk vindt en te duur vindt.

Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 8gb Kingston FB-Dimm 2 x 1TB Samsung, 2 x 320gb Seagate, Radeon 3870, Vista Ultimate.

/16-only
Reg. datum: 18 mei 2000

Spellen als Civilization4 bewijzen dat de PC als interface nog een prima voorsprong heeft. Ook RTS gaat op de PC iets lekkerder en met Blizzard zitten we nog jaren goed.

Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.

ossu!

tja, zolang iedereen afkomt met "jamaar, crysis en starcraft 2" blijf je wel bevestigen dat pc enkel afhangt van een weinig aantal shooters en rts games :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: