Hoofdcategorieėn
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 mei 2007

Trust Silverline 640U O+

MEGA goed geluid en ik wil niks anders meer _/-\o_
« '-_-' »

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Trust Silverline 640U O+

Juist ja :X In vergelijking waarmee?
getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

de speakers van zijn laptop :+

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:36:
Trust Silverline 640U O+

:D
You just made my day.

quote:
MBV schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:03:
de speakers van zijn laptop :+
tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFux user _/-\o_
« '-_-' »

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:08:
[...]

tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFux user _/-\o_
Als voor ons duidelijk is wat jouw referentiekader is, dan kunnen wij zo'n opmerking over jouw Trust beter op waarde schatten. Dat jouw gevoel voor humor niet overeenkomt met die van MBV is geen aanleding om volledig off-topic een potentiėle flamewar te starten.

quote:
FFWD schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:51:
[...]
Als voor ons duidelijk is wat jouw referentiekader is, dan kunnen wij zo'n opmerking over jouw Trust beter op waarde schatten. Dat jouw gevoel voor humor niet overeenkomt met die van MBV is geen aanleding om volledig off-topic een potentiėle flamewar te starten.
Pardon? Mijn referentiekader? De thread gaat over goede headphones, ik gaf mijn mening over de Trust. Graag ontopic blijven inplaats van offtopic spam te posten.

Ontopic: Trust is meer voor gamers IMO omdat er dus ook een mic aan zit. Ik weet niet of dat echt in deze topic past.
« '-_-' »

Een referentiekader komt in dit geval tot stand door te luisteren naar hoofdtelefoons, je doet ervaring op. Je redeneert vanuit dit beeld en dus is het zo (denk je). Anderen weten dat er meer zaken zijn die je niet weet dan dat je wel weet. Daarom informeer ik naar je referentiekader. Als jij verteld wat je wel weet, dan weet ik wat je niet weet door wederzijdse uitsluiting. Alleen zo kan men jouw oordeel over de Trust op waarde schatten. Leuk trouwens dat je het met me eens bent dat deze thread over headphones gaat. Enigszins redundante informatie, maar we komen er wel.
getfirefox.com

quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:08:
[...]

tja.. zo'n stomme opmerking in een headphone thread kan je verwachten van een FireFox user _/-\o_
Ik zal het nog erger maken: Ik heb HBO Informatica, ben bezig met TU/e Informatica, gebruik 99% van de tijd Linux en ook op windows gebruik ik ook Firefox. Voor webdevelopment is het gewoon ontzettend handig, en ik heb een paar plugins geinstalleerd die ook voor de rest handig zijn.
Maareh, wat heeft dat met headphones te maken? Ik maak gewoon een geintje, omdat de meeste mensen Trust niet zien als een serieus merk op de headphones markt. Ik heb zelf een goeie koptelefoon, en heb het gevoel dat ik vrij scherp kan horen qua geluidskwaliteit. Maar vertel: schat jij ze beter of slechter in dan mijn SR40 koptelefoon van Grado?
quote:
TheDevilsCry schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 16:03:
[...]

Pardon? Mijn referentiekader? De thread gaat over goede headphones, ik gaf mijn mening over de Trust. Graag ontopic blijven inplaats van offtopic spam te posten.

Ontopic: Trust is meer voor gamers IMO omdat er dus ook een mic aan zit. Ik weet niet of dat echt in deze topic past.
Een referentiekader in deze context betekent: welke koptelefoons heb je nog meer geprobeerd? Welke koptelefoons vind jij dus slechter dan deze trust? Trust is niet echt een games-merk, dan denk ik eerder aan Creative. Daarnaast kunnen Gamers ook prima een Sennheiser met mic, of Philips met mic gebruiken.

Ik ben ook benieuwd of hij niet kapot gaat, daar heeft trust af en toe last van.
edit:
bij nader inzien nogal grof, beetje in geknipt :X

MBV wijzigde dit bericht 31-05-2007 09:41 (8%)

Reg. datum: 21 juni 2002

heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? Ik heb nu een Senheisser PMX-70 Sport.. hoewel ik uitermate tevreden ben over het geluid vind ik de constructiekwaliteit beneden de maat (dat ze zoiets op de markt brengen)..De kabels gaat overal kapot terwijl ik er super voorzichtig mee ben. Als het vochtig in de buurt is (zweten of motregen op de fiets) valt de treble uit.

Ik wil geen Senheisser meer. Maar in dit prijssegment zijn het vooral in-ears. Sony heb ik gehad (een neckband) en daar vond ik het geluid erg dof van. Philips heeft te veel bassen. Ik luister eigenlijk vanalles dus ik zoek een all-round hoofdtelefoon. Ik heb hem trouwens aangesloten om een Creative Zen Micro.

m3gA wijzigde dit bericht 31-05-2007 08:40 (12%)

Reg. datum: 22 juni 2000

quote:
m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:32:
heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? I

Ik wil geen Senheisser meer. Maar in dit prijssegment zijn het vooral in-ears. Sony heb ik gehad (een neckband) en daar vond ik het geluid erg dof van. Philips heeft te veel bassen. Ik luister eigenlijk vanalles dus ik zoek een all-round hoofdtelefoon. Ik heb hem trouwens aangesloten om een Creative Zen Micro.
Als hij iets groter mag zijn, zou je misschien eens naar de AKG K 518 DJ of zijn voorganger de K 51 DJ kunnen kijken. Is al het een en ander over gepost in dit draadje.

quote:
troftnom schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:18:
[...]

Als hij iets groter mag zijn, zou je misschien eens naar de AKG K 518 DJ of zijn voorganger de K 51 DJ kunnen kijken. Is al het een en ander over gepost in dit draadje.
ik denk dat hij wat te groot is. Maar ga hem wel eens bekijken :) bedankt voor de tip

« '-_-' »

quote:
m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:32:
heeft iemand een suggestie voor een hoofdtelefoon tot 70 euro? Ik heb nu een Senheisser PMX-70 Sport.. hoewel ik uitermate tevreden ben over het geluid vind ik de constructiekwaliteit beneden de maat (dat ze zoiets op de markt brengen)..De kabels gaat overal kapot terwijl ik er super voorzichtig mee ben. Als het vochtig in de buurt is (zweten of motregen op de fiets) valt de treble uit.

Grado SR-60?
getfirefox.com

Houd er wel rekening mee dat Grado's op je oren drukken. Fantastisch geluid, maar om te hardlopen lijkt het me niet geweldig ;)

quote:
MBV schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:42:
Houd er wel rekening mee dat Grado's op je oren drukken. Fantastisch geluid, maar om te hardlopen lijkt het me niet geweldig ;)
Dat klopt..echt praktisch is hij niet (wel goede reviews las ik).. ik zoek toch iets handzamers.. maar het lijkt of kleine hoofdtelefoons boven de 30 euro alleen bij Sennheiser te krijgen zijn. (of ik ken niet genoeg merken om op te googlen). En zover ik in google vind hebben veel mensen met Sennheiser het euvel met kapotte kabels. ook bij andere types.

Reg. datum: 22 juni 2000

quote:
m3gA schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:46:
[...]

Dat klopt..echt praktisch is hij niet (wel goede reviews las ik).. ik zoek toch iets handzamers.. maar het lijkt of kleine hoofdtelefoons boven de 30 euro alleen bij Sennheiser te krijgen zijn. (of ik ken niet genoeg merken om op te googlen). E
AKG maakt ook nog wel wat kleinere modellen, vergelijkbaar met de PX100/200 van Sennheiser. Heb zelf nog de K 26 P, zit een stuk steviger in elkaar dan het model van Sennheiser. En er is nog de AKG K 27i, is duurder, maar of hij ook echt veel beter is weet ik niet.

« '-_-' »

Is een Grado iGrado misschien iets?
Who, me?
Reg. datum: 27 september 2003

Ik ben van plan binnenkort zowel nieuwe headphone als een nieuwe mp3 speler (Creative ZEN Vision:M) te gaan kopen.
Nu heb ik zelf hele goedkope headphone (TDK NP100).
http://www.elektroswiat.pl/pictures/products/small/6943_0.jpg
Ik was nooit echt van plan veel geld uit te geven voor oordopjes/koptelefoon , totdat ik pasgeleden van een studie-genoot de bose on-air
http://asia.cnet.com/i/r/2006/mpa/39271401/b001.jpg
van ¤ 180 te horen kreeg. De stilte die ik hoorde toen ik hem opzette, en de kwaliteit vond ik echt geweldig. Nu staat er niets over dit apparaat verder op GOT, maar merk ik dat de mening over bose over het algemeen is dat hun prijs / kwaliteit verhouding erg laag is.
Bij de MediaMarkt (in Zoetermeer) heb ik een vergelijkbare headphone (van Sennheiser) geprobeerd, van ¤ 225,00 (weet het model niet meer), en die gaven mij hetzelfde "wow"-effect.
Wat mij ook aanspreekt aan dit model van bose is zijn formaat; net nog klein genoeg om niet als een nerd te worden aangekeken in de bus, waar ik heb waarschijnlijk het meest ga gebruiken.

EDIT: Nu is mijn vraag: Kan ik beter iets anders kopen voor dit geld, of iets vergelijkbaars voor minder?

XXfrankieXX wijzigde dit bericht 20-06-2007 22:09 (5%)
Reden: vraag vergeten

getfirefox.com

quote:
XXfrankieXX schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:07:
EDIT: Nu is mijn vraag: Kan ik beter iets anders kopen voor dit geld, of iets vergelijkbaars voor minder?
quote:
;)

Ik heb die Bose niet gehoord, maar sinds mijn vader zo'n setje met 2 melkpakjes en een subwoofer in huis heeft gehad heb ik er niet zo'n hoge pet meer van op :X Maar de in-ear van Bose schijnt ook erg goed te zijn, dus wie weet :)

Nu heb ik de Bose-spullen zelf nooit gehoord maar ik ken inderdaad wel de reputatie van Bose als leverancier van redelijke spulletjes voor teveel geld. En die reputatie hebben ze wereldwijd onder serieuze audio-liefhebbers dus het zal vermoedelijk wel ergens op gebaseerd zijn.

Sennheiser maakt inderdaad hele leuke koptelefoons (ik heb zelf een HD580) maar ¤ 225 voor een koptelefoon om mobiel te gebruiken lijkt me behoorlijk veel. Bovendien zijn veel duurdere Sennheisers hoog-ohmig en MP3-speler missen meestal het vermogen om zo'n ding goed aan te sturen.
Ik gebruik onderweg meestal de Shure E2C die heel goed voldoet i.c.m. een MP3-speler. Hij is niet te duur (ongeveer ¤ 89), onopvallend, isoleert erg goed (maar in het verkeer ofzo kan dat weer een nadeel zijn), en klinkt heel goed. Nadeel is wel dat het een in-ear type is en het in doen van die dingen iets omslachtiger is dan bij een gewone koptelefoon.

Voor thuis zijn de duurdere Sennheisers wel een hele goede keus. Dat geldt overigens ook voor de duurdere types van Beyer Dynamic, AKG, en Grado die allemaal als "betere" merken op dit gebied bekend staan.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 16 maart 2007

Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (¤224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.

Het is een gesloten systeem en sluit erg goed af. Ik hoor geen geluid van buiten, en men kan mij ook niet haar muziek horen luisteren, wat mij betreft een uitkomst aangezien ik dagelijks enkele uurtjes in het openbaar vervoer doorbreng. De impendantie bedraagt 70ohm, maar ze zijn erg gevoelig dus gewoon makkelijk aan te sturen door een mp3-speler.

Ik heb ze trouwens voor ik ze kocht vergeleken met onder andere de Bose die jij (XXfrankieXX) in je post noemde, en ik vond de Sennheisers een stuk beter klinken. Bijkomstig voordeel voor mij was dat de alle onderdelen van de hoofdtelefoon los verkocht worden, dus mocht er iets sneuvelen dan valt het vaak snel zelf te vervangen.

Nog een plaatje ter illustratie:
http://www.showcaseinc.com/store/ProdImages/Sennheiser_hd25_hires.jpg

quote:
Sylar schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:05:
Voor onderweg heb ik een paar Sennheiser HD25-1's. Ze waren redelijk prijzig (¤224 heb ik er voor betaald) maar ze zien er niet heel erg duur uit wat in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel is. Ik loop namelijk wel eens door een onguur buurtje s'avonds.
De HD25-1 heeft z'n plussen en minnen. Voordeel is dat ie ideaal is voor mobiel gebruik. Hij is degelijk, laag-ohmig (ideaal voor mobiele spelers), geeft goede geluidsisolatie, en levert heel behoorlijk geluid. Eigenlijk is dit een professioneel type wat meer voor cameramensen en mobiele geluidstechnici bedoeld is wat verklaart waarom ie er simpel uitziet en erg degelijk is.

Aan de minkant: Het comfort is iets minder omdat ie nogal stevig op de oren drukt maar voor onderweg heeft dat weer als voordeel dat ie ook nooit van je hoofd zal vallen. Dat heeft ook met die dubbele beugel te maken.
Ik heb zelf niet helemaal tevreden over het geluid. Hij geeft naar mijn smaak iets teveel bas, maar da's een kwestie van smaak, en klinkt wat minder natuurlijk dan andere hoofdtelefoons (dat schijnt inherent te zijn aan gesloten koptelefoons). De prijs zal momenteel rond ¤ 200 zijn bij een normale audiozaak en een paar tientjes minder bij de goedkopere online winkels.

Voor mobiel gebruik, en zeker voor pro's, vind ik de HD25-1 een goede keus. Voor thuis, waar isolatie en degelijkheid meestal minder belangrijk is, zijn er naar mijn bescheiden mening beter types.

Das computermachine ist nicht fuer gefingerpoken und mittengrabben. Ist easy schnappen der springenwerk, blowenfusen und poppencorken mit spitzensparken. Ist nicht fuer gewerken bei das dumpkopfen.

Reg. datum: 11 februari 2004

Ik ben momenteel op zoek naar een hoofdtelefoon en heb eens een kijkje genomen in deze thread, maar de prijzen schrikken me af. Ik ben op zoek naar een degelijke hoofdtelefoon met vol geluid. Het zal alleen thuis gebruikt worden voor het bekijken van films/series op de PC.
Ik dacht eerst aan 50 euro, maar dat lijkt na wat onderzoek erg onrealistisch. Max zou ik aan 70 denken. Is voor dat geld iets moois te verkrijgen of kan ik beter bij mijn oordopjes blijven? Ik heb nu momenteel in-ear oordopjes, maar als ik snachts twee films bekijk beginnen die wel enorm te irriteren.

« '-_-' »

Wil je open of gesloten cans?
Reg. datum: 11 februari 2004

quote:
FFWD schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 10:54:
Wil je open of gesloten cans?
Ik heb begrepen dat de open versies betere geluidskwaliteit leveren, maar dat de demping niet zo super is. Gezien het alleen thuis zal worden gebruikt zal ik me niet storen aan omgevingsgeluid. Ik denk dus dat ik de voorkeur geef aan open hoofdtelefoons.

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: