quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]
500E voor een videokaart kan ik nog wel mee leven, maar niet dat deze binnen 2 maanden al 100E minder waard is geworden, doordat er een sneller model is uitgekomen wat ook weer 500E kost!
Ik spreek ook niet over intelligentie, want wat iedereen uitgeeft moet hij/zij zelf weten.
Alleen logisch en economisch gezien is een videokaart van 500E gewoon niet slim.
Zelfde geldt overigens voor een auto van 100.000E, een auto van 50.000E zal je ook van A naar B brengen.
Een videokaart van 500E geeft misschien 10-15% meer perfomance dan een kaart die 250E kost. Dus 50% meer kosten en 10-15% meer performance.
Dat is dus economisch niet slim
Ook economisch niet slim is ook geen goede benaming. PC hardware is niet waarde vast, dat klopt, economisch niet rendabel, dat klopt ook. Het is afhankelijk van het doel en de prestatie die jij vereist wat bepaald of het een slimme aankoop is. Als ik een noodzaak zie om die 10 tot 15% prestaties te behalen dan is het nog steeds voor mij een slimme aankoop. Het meeste waar voor mijn geld? Nee dat niet, maar is dat noodzakelijk slim? Als jij plezier beleeft aan een auto van 100.000E, die je niet beleeft aan een auto van 50.000E dan is dat toch een goede investering. Als je een noodzakelijk gebruiksvoorwerp koopt, dus van A naar B moet dan heb je gelijk, maar een game PC is toch echt een luxe product en niet een noodzaak.
quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]
Ik zeg fanboy-praat omdat jij duidelijk een pc-gamer bent en je vanuit dat standpunt zelf opmaakt dat Crysis de betere/technologisch geavanceerdere game is.
Je hebt er geen enkele bron voor, dus waarop je die mening dan wel zou baseren? (behalve dan het lijkt?)
Daarnaast heeft de complexiteit van het ontwikkelen niets te maken met wanneer de game uitkomt. Ik denk dat er wel meer games zeer complex waren in de ontwikkeling die een paar jaar geleden zijn uitgekomen

De redenen dat ik denk dat crysis technologisch indrukwekkendere is zijn als volgt;
Real time Ambient Maps with dynamic lighting and no premade shadows
3D Ocean Technology dynamically modifies the ocean surface based on wind and wave direction and creates moving shadows and highlights underwater
Depth of field to focus on certain objects while blurring out the edges and far away places
Vector Motion blur on both camera movement and individual objects
Dynamic Soft shadows with objects casting realistic shadows in real time
Realistic Facial Animation that can be captured from an actor's face
Subsurface scattering
Parallax mapping
Breakable Buildings allowing more tactical preplanning on the player's side
Breakable Vegetation enabling players and enemy AI to level entire forests as a tactical maneuver or other purposes
Advanced Rope Physics showcasing bendable vegetation responding to wind, rain or character movement and realistically interactive rope bridges
Component Vehicle Damage giving vehicles different destroyable parts, such as tires on jeeps or helicopter blades
HDR lighting
Fully interactive and destructible environments
Advanced particle system with fire or rain being affected by forces such as wind
Time of Day Lighting, with sunrise, and sunset effects ensuring realistic transition between daytime and nighttime
Lightbeams and Shafts when light intersects with solid or highly detailed geometry, and can generate "Godray" effects underwater
Parallax Occlusion Mapping giving a greater sense of depth to a surface texture, realistically emphasizing the relief surface structure of objects
Long Range View Distance of up to 16km from ingame measurements
Parametric Skeletal Animation System
Procedural Motion Warping
Terwijl de Unreal 3 engine van Gears of war zeker is instaat is prachtige beelden te vertonen mist hij een flink aantal van de boven genoemde features. Wat ik daarmee niet wil zeggen is dat Cryis de betere game is van die twee. Gears of war is overal goed ontvangen en is een zeer leuke game, terwijl de kans bestaat dat de helft van de features van cryses na drie keer vervelen. Het enige wat ik er mee aangeef is dat naar mijn inziens crysis de complexere engine is. Ik zeg naar mijn inziens omdat ik niet betrokken ben bij de otnwikkeling van een van deze engines.
De complexiteit heeft wel degelijk beïnvloed door de datum van release, naarmate de tijd vordert komt er gewoon weg meer processor kracht vrij voor meer, andere types berekeningen en kan de engine dus complexer worden. De hardware waarvoor men schrijft is wel degelijk één van de beperkende factoren in ontwikkeling van engines.
Complex heeft indeze niets met gameplay te maken, meer met opties/mogelijkheden van de engine.
Zarkov wijzigde dit bericht 30-05-2007 14:41 (9%)
Reden: Aanvulling