Hoofdcategorieën
Topicacties

PC gaming uiteindelijk toch dood?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 juni 2005

quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:
Console gaming heeft gewoon veel meer voordelen tov PC gaming.

Een pc moet je elke 2 jaar upgraden om mee te kunnen, een console elke 3-4 jaar. Een console lijkt duur maar als je dit vergelijkt met een pc is het eigenlijk veel goedkoper.

Bij een pc moet je vervolgens zelf alles instellen: installeren, graphics instellen etc. Bij een console is het aandoen en spelen.Vroeger kon je alleen op je PC multiplayer spelen via internet, maar de consoles hebben dit nu inmiddels ook.

Ik ben geen fanatiek gamer, ik vind het teduur. Voor PC hardware koop ik ook nooit het nieuwste van het nieuwste, maar dat merk je toch in de nieuwere spellen.
Verder is het mooi dat je voor de pc alle games zo kunt downloaden en zo kan je toch wat meer spellen spelen, het geld zou ik er anders niet aan uitgeven

Slimste is dus een console te kopen.
Zo duur is het nou ook weer niet. Ik zou immers ook zonder gaming een fatsoenlijke pc willen hebben, dus de enige extra uitgave is een grafische kaart. Ik speel nu nog steeds dagelijks C&C3, Battlefield 2, Far Cry etc op mijn 3 jaar oude grafische kaart die ik toen voor 120 euro gekocht heb (Geforce 6200, overclocked naar 6600). Niet het nieuwste en snelste, maar het is nog prima speelbaar allemaal. Zelfs een Radeon 9800pro kan die games nog wel draaien. Kostenplaatje voor mezelf: 120 euro / 3 jaar = 40 euro per jaar. Kan geen console tegenop.

Binnenkort dan toch maar eens een nieuwe pc, met dan als extra's waarschijnlijk een Geforce 8600GT. Prijs, 150 euro, en die moet dan ook weer 3 jaar mee kunnen gaan.

Het is niet verplicht om de nieuwste en snelste hardware te hebben om normaal te kunnen gamen, dat is wat veel mensen vaak vergeten. Games zijn ook hardstikke leuk om te spelen op 1280x1024 zonder al die grafische snufjes als AA / AF.

En het lijkt me dat crysis echt wel op een 8600GT fatsoenlijk zal draaien, anders zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden omdat er nauwelijks pc's in de wereld zijn die het spel kunnen draaien. Ik ken maar hééél weinig mensen die bereid zouden zijn om zoveel geld uit te geven voor een 8800 of andere high-end kaart.

Shadow wijzigde dit bericht 30-05-2007 13:21 (18%)

Invader

Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen. Er valt voor beide visies wel wat te zeggen moet ik bekennen.

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

ossu!

best wel grappig dat ik een post maak over hoe pc tegenwoordig niets meer heeft te bieden dan fps en rts games en dat er vervolgens een hoop posts komen over hoe pc beter is omdat je er prima fps en rts games op kunt spelen :+

Get a grip, er zijn zoveel gamegenres en pc gamers willen enkel elkaar overhoop schieten ;)
Reg. datum: 29 oktober 2003

Klinklare onzin. Sterker nog Microsoft wil zelfs de console markt en pc gaming combineren om zodoende een groot deel van de gaming community in handen te krijgen. Er komen steeds minder games uit op elk platform. Niet alleen op pc's. Het aantal releases voor pc's en consoles zijn nagenoeg gelijk. Dit heeft alles te maken met de steeds langer wordende ontwikkeltijd van games. Daar waar men in het commodore tijperk een ontwikkeltijd van een week had , voor een spelletje. Spreekt men tegenwoordig al over ontwikkeltijden van 3 tot 10 jaar. En naar mate de spellen nog complexer zullen worden zullen die ontwikkeltijden alleen nog maar toe nemen. Totdat men op een punt is aangekomen waarop het niet langer rendabel is en men gaat werken aan het versimpelen van het ontwikkel traject. Helaas zijn de licenses op bestaande game kernels zo ontzettend duur dat maar weinig ontwikkelaars een licentie afnemen van bestaande engines.

Halflife episodic content is daar een uitstekend voorbeeld van. Men is een jaar lang bezig met 8 tot 12 uur aan gameplay.

De xbox360 heeft een stuk of 6 noemenswaardige spellen.
Voor de PS3 ben ik nog geen enkel noemenswaardig spel tegen gekomen. (mijn mening)
De WII heeft er maar 2.
En voor de pc er ook maar een stuk of 6 in het afgelopen jaar.

Seth_Chaos wijzigde dit bericht 30-05-2007 13:45 (9%)

Reg. datum: 09 maart 2006

quote:
ravenger schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:
Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen. Er valt voor beide visies wel wat te zeggen moet ik bekennen.
HDTV komt net pas op en zal de komende 10 jaar niet meer veranderd worden. Dit terwijl de pc schermen wel steeds mooier worden, moeten de GPU's voor de pc die hogere resoluties aankunnen. Voor een console is dat dus niet nodig.
De PS4 en xbox 520 zullen nog steeds maar met max 1080p werken, waardoor er grafisch misschien minder power nodig zal zijn.
Daarbij komt een moment dat je het verschil in resoluties niet meer gaat zien :)

Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:05:
Console gaming heeft gewoon veel meer voordelen tov PC gaming.

Een pc moet je elke 2 jaar upgraden om mee te kunnen, een console elke 3-4 jaar. Een console lijkt duur maar als je dit vergelijkt met een pc is het eigenlijk veel goedkoper.

Bij een pc moet je vervolgens zelf alles instellen: installeren, graphics instellen etc. Bij een console is het aandoen en spelen.Vroeger kon je alleen op je PC multiplayer spelen via internet, maar de consoles hebben dit nu inmiddels ook.

Ik ben geen fanatiek gamer, ik vind het teduur. Voor PC hardware koop ik ook nooit het nieuwste van het nieuwste, maar dat merk je toch in de nieuwere spellen.
Verder is het mooi dat je voor de pc alle games zo kunt downloaden en zo kan je toch wat meer spellen spelen, het geld zou ik er anders niet aan uitgeven

Slimste is dus een console te kopen.
Als je die uitspraak zou willen veranderen in 'het goedkoopste is dus een console kopen' dan ben ik het met je eens. Voor mij staat het geld dat ik uitgeef aan mijn pc goed in verhouding tot het plezier dat ik er van krijg en het is dus de beste uitgave. Het is dus een persoonlijke mening die niets met intelligentie te maken heeft. Voor jou mag een video kaart van 500 euro veel te duur zijn, voor mij is het dat zeker niet.
quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:08:
[...]

dat is natuurlijk gewoon fanboy-praat. Een game als bijv Gears of War, of Resistance is echt niet minder complex dan een Crysis.

Toegegeven de games voor pcs moeten voor heel veel verschillende configuraties werken en bij consolegaming weet je precies wat iedereen voor systeem heeft.
Waarom is dat fanboy praat? Ik vermoed dat de techniek die achter crysis zit complexer in elkaar steekt dan gears of war of resitance. Dat mag ook wel de game is weer een jaar nieuwer. Daarnaast wordt game ontwikkeld op nieuwere hardware met dus andere mogelijkheden. Daar zit een een exorbitant prijskaartje aan maar dat was niet het punt.
Dat wil ook niet zeggen dat gears of war of resistance slechte en of lelijke spellen zijn, zeker niet. Maar de hardware kent zijn grenzen en dat is bij pc's nu eenmaal niet zo. (Mits de buidel diep genoeg is.)

Zarkov wijzigde dit bericht 30-05-2007 13:44 (3%)

In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239

Shabba FC olé olééé!

quote:
ravenger schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:26:
Grappig, ik had het er laatst met iemand over dat het juist de consoles gaan zijn die uiteindelijk het onderspit delven, omdat consoles de versnelling in techniek tov PC steeds minder goed kunnen bijbenen.
Dat was ook mijn gedachte. Nu de nieuwe xbox en PS er zijn, zien de console graphics er weer goed uit. Over een jaar (of iets meer) is de 8800 mainstream, en is er een 9800 van nvidia, een jaar later een 10800, en ga maar door. En tegen de tijd dat er een 13800 aankomt, dan komt er een xbox 4 of PS4.
Maar laat het succes van de Wii niet zien dat het niet gaat om grafische kwaliteit en rekenkracht? De PC is toegankelijk (rippen die hap en downlooooooooooooaden is het devies van menig scholier, lijkt mij), en je spreekt van een geringe meerprijs om er een volwaardig gamesysteem van te maken (niet de GoT definitie, maar ik ga hierin mee met Paddixx hierboven). Daarnaast, de PC heeft toch een ander genre spellen: RTS en turnbased. C&C is al jaren op de console, maar er zijn nog vele andere (betere!) spellen in dit genre op de PC. De total war serie, bijvoorbeeld. Ik zie me civ ook nog niet spelen zonder muis (ok, er zijn ook console-muizen...). Oh, is er geen civ op de console? Laat ik dan nog maar niet overstappen...

EDIT: civ2 is er geloof ik wel voor de snes :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

Reg. datum: 04 april 2004

Ik heb voor de komende maanden 2 pc-games op m'n lijstje staan die ik hoe dan ook ga aanschaffen.

Dit zijn:
-World in Conflict
-Assassin's Creed

"Maar" 2 games, maar ik zwem niet in het geld en moet keuzes maken.
Deze 2 games zijn weer eens innovatief tussen al het standaard game-geweld.

Punt is wel dat Assassin's Creed ook op de PS 3 en de Xbox 360 uitkomt. Maar World in Confict is puur PC, en een mix tussen RTS en FPS. Ja, weer die 2 ;)

quote:
Shadow schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:10:
[...]

Zo duur is het nou ook weer niet. Ik zou immers ook zonder gaming een fatsoenlijke pc willen hebben, dus de enige extra uitgave is een grafische kaart. Ik speel nu nog steeds dagelijks C&C3, Battlefield 2, Far Cry etc op mijn 3 jaar oude grafische kaart die ik toen voor 120 euro gekocht heb (Geforce 6200, overclocked naar 6600). Niet het nieuwste en snelste, maar het is nog prima speelbaar allemaal. Zelfs een Radeon 9800pro kan die games nog wel draaien. Kostenplaatje voor mezelf: 120 euro / 3 jaar = 40 euro per jaar. Kan geen console tegenop.

Binnenkort dan toch maar eens een nieuwe pc, met dan als extra's waarschijnlijk een Geforce 8600GT. Prijs, 150 euro, en die moet dan ook weer 3 jaar mee kunnen gaan.

Het is niet verplicht om de nieuwste en snelste hardware te hebben om normaal te kunnen gamen, dat is wat veel mensen vaak vergeten. Games zijn ook hardstikke leuk om te spelen op 1280x1024 zonder al die grafische snufjes als AA / AF.

En het lijkt me dat crysis echt wel op een 8600GT fatsoenlijk zal draaien, anders zouden ze zichzelf enorm in de vingers snijden omdat er nauwelijks pc's in de wereld zijn die het spel kunnen draaien. Ik ken maar hééél weinig mensen die bereid zouden zijn om zoveel geld uit te geven voor een 8800 of andere high-end kaart.
daar heb je zeker een goed punt.
Ik doe eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb een jaar geleden een X850 XT van iemand overgekocht en die gaat nog steeds als een speer! Ik verkoop dan die kaart weer een koop een nieuwere, waardoor ik ook niet al teveel geld erop verlies, puur om de enrome afschrijving die die dingen hebben.
Maarja je kan niet alle nieuwe spellen met alle details spelen. Ik ben zelf ook niet zo'n "graphics whore", ik vind gameplay belangrijker. Ik speel nog geregeld een potje mario op mijn SNES of DS/GBA
Maar als je dan een 9800 XT vergelijkt met een PS3/X360 is het toch een compleet andere wereld.

Wil je games op dezelfde manier spelen als op een console dan ben je gewoon goedkoper uit op een console.

ThunderEd!
Reg. datum: 29 januari 2006

Ik ben er van overtuigd dat het juist de consoles zijn die het onderspit gaan delven. De reden dat er nu nog weinig gekopieerde games circuleren voor bijvoorbeeld een PS3 heeft vooral te maken met de zeer beperkte mogelijkheid om BlueRay schijfjes te kopieren. Als deze horde eenmaal is genomen zal het vwb kopieren ook weer los gaan op de consoles. Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?

De PC heeft uiteindelijk het voordeel van flexibiliteit, waar deze 'standaard' groot mee is geworden in het verleden. De PC past zich aan aan de omstandigheden. Dat zie je met de opkomst van de HTPC weer sterk opkomen. De PC infiltreert het gebied van de console: de huiskamer! Steeds meer mensen vervangen hun 1000 euro kostende home theater system (DVD recorder + 5.1 surround) EN console door 1 enkele HTPC.

Alea iacta est

ossu!

quote:
Shabbaman schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:39:
[...]
EDIT: civ2 is er geloof ik wel voor de snes :+
en voor de DS ;)

Piraterij van consolegames valt nog heel goed mee. Ik vind het een beetje vreemd dat je dit aangeeft als reden dat consoles ten dode zouden opgeschreven zijn, terwijl piraterij op pc zoveel gemakkelijker is en ook de pan uitswingt.

Boeboe wijzigde dit bericht 30-05-2007 13:49 (38%)

Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

De reden waarom ik naar de console wereld overstap kwa games is omdat mijn laatste game pc gewoon niet te vertrouwen is. Te vaak raak ik gegevens kwijt en moet ik de pc op niet installeren! En dan ook het gedoe elke keer met drivers update, game settings tweaken voor de best performance etc.

Nee het is gewoon niets voor mij en er zouden weinig games zijn die mij daar nog naar trekken. Ik weet dat de consoles "minder" kunnen maar wat ze doen doen ze goed! En zeker met de next-gen consoles die updates kunnen ontvangen en waar je zelfs een MUIS aan kan hangen heb je de voordelen van uniforme hardware en gameplay.

Maar ja ik speel dan ook geen shooters! Ik denk als je een FPS van bent dat je moeilijk zonder de PC kan! Tuurlijk zijn er shooters op de console maar op de PC zijn er meer. Dus ook meer slechte/crappy shooters trouwens!

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Reg. datum: 19 januari 2006

Als er 1 game is waar miljoenen mensen opwachten inclusief mijzelf dan is het wel Starcraft 2, eerst urenlang de singleplayer doen, dan skirmise en dan op naar de multiplayer :)

quote:
Zarkov schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:37:
[...]

Als je die uitspraak zou willen veranderen in 'het goedkoopste is dus een console kopen' dan ben ik het met je eens. Voor mij staat het geld dat ik uitgeef aan mijn pc goed in verhouding tot het plezier dat ik er van krijg en het is dus de beste uitgave. Het is dus een persoonlijke mening die niets met intelligentie te maken heeft. Voor jou mag een video kaart van 500 euro veel te duur zijn, voor mij is het dat zeker niet.
500E voor een videokaart kan ik nog wel mee leven, maar niet dat deze binnen 2 maanden al 100E minder waard is geworden, doordat er een sneller model is uitgekomen wat ook weer 500E kost!
Ik spreek ook niet over intelligentie, want wat iedereen uitgeeft moet hij/zij zelf weten.
Alleen logisch en economisch gezien is een videokaart van 500E gewoon niet slim. Zelfde geldt overigens voor een auto van 100.000E, een auto van 50.000E zal je ook van A naar B brengen.
Een videokaart van 500E geeft misschien 10-15% meer perfomance dan een kaart die 250E kost. Dus 50% meer kosten en 10-15% meer performance. Dat is dus economisch niet slim
quote:
[...]

Waarom is dat fanboy praat? Ik vermoed dat de techniek die achter crysis zit complexer in elkaar steekt dan gears of war of resitance. Dat mag ook wel de game is weer een jaar nieuwer. Daarnaast wordt game ontwikkeld op nieuwere hardware met dus andere mogelijkheden. Daar zit een een exorbitant prijskaartje aan maar dat was niet het punt.
Dat wil ook niet zeggen dat gears of war of resistance slechte en of lelijke spellen zijn, zeker niet. Maar de hardware kent zijn grenzen en dat is bij pc's nu eenmaal niet zo. (Mits de buidel diep genoeg is.)
Ik zeg fanboy-praat omdat jij duidelijk een pc-gamer bent en je vanuit dat standpunt zelf opmaakt dat Crysis de betere/technologisch geavanceerdere game is.
Je hebt er geen enkele bron voor, dus waarop je die mening dan wel zou baseren? (behalve dan het lijkt?)

Daarnaast heeft de complexiteit van het ontwikkelen niets te maken met wanneer de game uitkomt. Ik denk dat er wel meer games zeer complex waren in de ontwikkeling die een paar jaar geleden zijn uitgekomen :)

Reg. datum: 15 januari 2004

Mensen hebben het over de kosten van de PC, maar laten we een aantal dingen wel even in perspectief zetten:

De prijzen van consoles worden kunstmatig laag gehouden (als in: met verlies verkopen), omdat de producenten via andere wegen winst kunnen maken. In werkelijkheid kost een PS3 dus ruim 1000 euro. Daar kan je een prima PC voor kopen die best 3 jaar mee kan gaan. Het verlies moet dus door spellen en andere hardware gecompenseerd worden.

Het voordeel van de PC is daarin tegen als je om het jaar of om de 2 jaar een nieuwe videokaart van pak en beet 150 a 200 euro koopt blijf je redelijk bij en ga je de snelheid van een console al snel voorbij. Zoveel meer kost (op de achtergrond in ieder geval) PC gaming helemaal niet.

Goed, als je kijkt naar wat het de consument kost dan is de console zelf inderdaad een stuk goedkoper, maar kost de rest je meer.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
swampy schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:48:
De reden waarom ik naar de console wereld overstap kwa games is omdat mijn laatste game pc gewoon niet te vertrouwen is. Te vaak raak ik gegevens kwijt en moet ik de pc op niet installeren! En dan ook het gedoe elke keer met drivers update, game settings tweaken voor de best performance etc.

Nee het is gewoon niets voor mij en er zouden weinig games zijn die mij daar nog naar trekken. Ik weet dat de consoles "minder" kunnen maar wat ze doen doen ze goed! En zeker met de next-gen consoles die updates kunnen ontvangen en waar je zelfs een MUIS aan kan hangen heb je de voordelen van uniforme hardware en gameplay.

Maar ja ik speel dan ook geen shooters! Ik denk als je een FPS van bent dat je moeilijk zonder de PC kan! Tuurlijk zijn er shooters op de console maar op de PC zijn er meer. Dus ook meer slechte/crappy shooters trouwens!
99% van alle computer problemen zijn te wijten aan de personen die er achter zitten. En het gebrek aan kennis hoe een computer juist te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat maar 1 op de 100 mensen (voornamelijk ICTers) EULA's en pop-ups lezen voordat ze deze beantwoorden met "Yes" of "Ja". Als je je bedenkt dat alle computer gebruikers minimaal 1 keer per week stuiten op iets dat is geschreven door een kwaad willend persoon is het niet zo verwonderlijk dat men vindt dat hun pc niet te vertrouwen is. Terwijl feitelijk de persoon zelf niet met computers te vertrouwen is. Die gebruiken de computer immers niet juist.

Reg. datum: 14 december 2001

Wii met zijn wiimote maakt FPS op consols zeer speelbaar, zal me niets verbazen dat Microsoft en Sony ook met zoiets op de proppen komt, wellicht dan wel in de nieuwe generatie.

Die zelfde wiimote maakt ook RTS mogelijk op de consoles.

Bundel de graphics van 360/PS3 en de Wiimote samen en je heb een PC killer.
(voorlopig 1-0 voor consoles)

Meeste mensen willen niet eerst installeren om te kunnen spelen.
Maar gewoon Schijfje er in en gaan. 2-0 voor consoles

De PC zal uiteindelijk achterlopen op releases, zie je nu eigenlijk al.
En nu zie je al dat games geschrapt worden voor PC en wel op Console komen.
Ghost Recon 2 anyone ??

Denk dat het een kwestie van x aantal jaartjes zijn en dan is PC gaming niet meer.
Neemt niet weg dat ik met mijn 9700pro alle spellen speel. Behalve de belabberde RS Vegas en Splinter Cell game die net lager kunnen met hun Shader Models.

Gebruik hem momenteel alleen nog voor Diablo2/Rainbow Six Raven Shield/X-Com Enemy Unknow :)
Nieuwe games kunnen me gewoon weg niet boeien, en daar heb je meteen probleem 2, de wii met nog komende titels zullen hier goed op inspringen.

Dat maakt het 3-0 voor consols :P

Alleen internetten, downloaden en Word zouden mensen een PC nemen 3-1 ;)

Nooit geschoten is altijd kogels bewaren [D2X acc *dedlmagik HCL]

quote:
Ed_L schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:47:
Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?
Veel, maar hoeveel zijn er wel niet van verkocht? Volgens mij is de PS2 de best verkochte console ooit.
quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:58:
Mensen hebben het over de kosten van de PC, maar laten we een aantal dingen wel even in perspectief zetten:

De prijzen van consoles worden kunstmatig laag gehouden (als in: met verlies verkopen), omdat de producenten via andere wegen winst kunnen maken. In werkelijkheid kost een PS3 dus ruim 1000 euro. Daar kan je een prima PC voor kopen die best 3 jaar mee kan gaan. Het verlies moet dus door spellen en andere hardware gecompenseerd worden.

Het voordeel van de PC is daarin tegen als je om het jaar of om de 2 jaar een nieuwe videokaart van pak en beet 150 a 200 euro koopt blijf je redelijk bij en ga je de snelheid van een console al snel voorbij. Zoveel meer kost (op de achtergrond in ieder geval) PC gaming helemaal niet.

Goed, als je kijkt naar wat het de consument kost dan is de console zelf inderdaad een stuk goedkoper, maar kost de rest je meer.
de games kosten toch ook ongeveer evenveel voor PC en PS3/X360?
Het enige waar je dan meer geld aan kwijt bent is randapparatuur.
quote:
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:00:
[...]

99% van alle computer problemen zijn te wijten aan de personen die er achter zitten. En het gebrek aan kennis hoe een computer juist te gebruiken. Uit onderzoek is gebleken dat maar 1 op de 100 mensen (voornamelijk ICTers) EULA's en pop-ups lezen voordat ze deze beantwoorden met "Yes" of "Ja". Als je je bedenkt dat alle computer gebruikers minimaal 1 keer per week stuiten op iets dat is geschreven door een kwaad willend persoon is het niet zo verwonderlijk dat men vindt dat hun pc niet te vertrouwen is. Terwijl feitelijk de persoon zelf niet met computers te vertrouwen is. Die gebruiken de computer immers niet juist.
precies zn punt. Een PC is voor veel mensen technologisch te complex, terwijl je een console alleen maar aan hoeft te zetten en je spel start op.
quote:
Ed_L schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:47:
Ik ben er van overtuigd dat het juist de consoles zijn die het onderspit gaan delven. De reden dat er nu nog weinig gekopieerde games circuleren voor bijvoorbeeld een PS3 heeft vooral te maken met de zeer beperkte mogelijkheid om BlueRay schijfjes te kopieren. Als deze horde eenmaal is genomen zal het vwb kopieren ook weer los gaan op de consoles. Kijk maar eens terug naar de PS2, hoeveel van die apparaten werden er niet omgebouwd?

De PC heeft uiteindelijk het voordeel van flexibiliteit, waar deze 'standaard' groot mee is geworden in het verleden. De PC past zich aan aan de omstandigheden. Dat zie je met de opkomst van de HTPC weer sterk opkomen. De PC infiltreert het gebied van de console: de huiskamer! Steeds meer mensen vervangen hun 1000 euro kostende home theater system (DVD recorder + 5.1 surround) EN console door 1 enkele HTPC.
Dat zou je ook andersom kunnen redeneren. HTPCs zijn er eigenlijk al best lang.
De console markt probeert ook daarvan juist een deel over te nemen, door de consoles te voorzien van DVDspelers/Bluray/Downloadable films etcetc.
De volgende generatie consoles zullen dan (denk ik) ook nog meer toepassingen hebben. TV opnamens, downloadable TV/films, CD collectie beheren etcetc.

Kurios wijzigde dit bericht 30-05-2007 14:08 (46%)

ossu!

schijfje erin en spelen maar
- geen installatie moeten doorlopen
- geen zorgen over "gaat mijn pc dit wel vlot draaien?"
- geen vage problemen (weigert te starten ofzo) vanwege een exotische hardwaresetting
- het spel ziet er exact uit zoals in de reviews, bij iedereen ziet het er hetzelfde uit
- geen framerate moeten tellen, geen vertraging door HD activiteit of lange laadtijden door dezelfde reden
Coconut + Swallow = ?
Reg. datum: 12 maart 2003

quote:
Seth_Chaos schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:00:
[...]

...
Ik ben een tweaker en heb al veel geprobeerd om het systeem in leven te houden. Voordat je zegt dat het mijn fout is omdat ik allemaal software installeer..nee dat doe ik niet! het is een game pc en die hou je schoon!

Dus niet zeiken als een pc raar doet die door een mede tweaker met liefde in elkaar is gezet en alsnog raar is ( zonder enig spoor van wie nu de dader is :( ) ik hou het beesje voor de paar PC-games die ik nog wil spelen.

Nee console's werken of werken niet..die doen niet alsof ze bezeten zijn!

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

Reg. datum: 15 januari 2004

quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:01:
Dat zou je ook andersom kunnen redeneren. HTPCs zijn er eigenlijk al best lang.
De console markt probeert ook daarvan juist een deel over te nemen, door de consoles te voorzien van DVDspelers/Bluray/Downloadable films etcetc.
De volgende generatie consoles zullen dan (denk ik) ook nog meer toepassingen hebben. TV opnamens, downloadable TV/films, CD collectie beheren etcetc.
In dat geval begint het steeds meer op een PC te lijken. Consoles hebben redelijk specifieke hardware voor spellen, maar om steeds generiekere dingen te kunnen doen is dus ook hardware nodig die erg veelzijdig is, wat weer ten kosten gaat van de spellen. Daarnaast brengt zoveel nieuwe functionaliteit ingewikkelde software mee, wat weer ten koste gaat van het 'erin pleuren en gaan met die banaan'. Ik zie nu al met die constante software updates problemen met vastlopers of 'foute' patches. Het doel van die console begint me langzaam aan een beetje te ontgaan.

Plus als het zoveel op een PC begint te lijken kan je onderhand beter standaard PC componenten nemen en Windows MCE erop zetten. Standaard PC componenten zijn veel goedkoper en daarbij makkelijker uit te breiden ALS je het zou willen, maar voor de mensen die dat niet willen maken gewoon gebruike van de simpele software.

Ik vind het alleen raar dat er nog steeds geen mooie shell is om automatisch PC games te installeren en via een mooi menuutje (a la console) op te starten en te spelen.

Intel Core 2 Duo E6600 | AUS P5B-E | 2GB Kingston PC6400 | MSI 8800GTS 640MB | X-Fi XtremeMusic | WD Raptor 36GB ADFD | 2 x 320GB Barracuda 7200.10 (200GB RAID0, 200GB RAID1) | Cooler Master Mystique 631 | Scythe Infinity | EEE PC 701 4G Wit

ossu!

quote:
Luuk1983 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:16:
[...]Plus als het zoveel op een PC begint te lijken kan je onderhand beter standaard PC componenten nemen en Windows MCE erop zetten.
nee, want shooters en rts games interesseren me geen zak. Wat moet ik nou doen met pc games? ;)
Ik ben nog steeds bezopen

quote:
Derr_Hans schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:01:
Wii met zijn wiimote maakt FPS op consols zeer speelbaar, zal me niets verbazen dat Microsoft en Sony ook met zoiets op de proppen komt, wellicht dan wel in de nieuwe generatie.

Die zelfde wiimote maakt ook RTS mogelijk op de consoles.

Bundel de graphics van 360/PS3 en de Wiimote samen en je heb een PC killer.
(voorlopig 1-0 voor consoles)

Meeste mensen willen niet eerst installeren om te kunnen spelen.
Maar gewoon Schijfje er in en gaan. 2-0 voor consoles

De PC zal uiteindelijk achterlopen op releases, zie je nu eigenlijk al.
En nu zie je al dat games geschrapt worden voor PC en wel op Console komen.
Ghost Recon 2 anyone ??

Denk dat het een kwestie van x aantal jaartjes zijn en dan is PC gaming niet meer.
Neemt niet weg dat ik met mijn 9700pro alle spellen speel. Behalve de belabberde RS Vegas en Splinter Cell game die net lager kunnen met hun Shader Models.

Gebruik hem momenteel alleen nog voor Diablo2/Rainbow Six Raven Shield/X-Com Enemy Unknow :)
Nieuwe games kunnen me gewoon weg niet boeien, en daar heb je meteen probleem 2, de wii met nog komende titels zullen hier goed op inspringen.

Dat maakt het 3-0 voor consols :P

Alleen internetten, downloaden en Word zouden mensen een PC nemen 3-1 ;)
wat een non-agrumenten
wel eens red steel gespeelt? Jezus wat een hell, wel grappig maar absoluut niet op hoog niveau te spelen.

Schijfje erin en spelen is idd handig, op de pc hoef je als je handig bent het spel echt alleen 1 keer te installeren en geen gezeik meer met schijfjes... en korte laadtijden.

Ik denk dat het een kwestie van jaren is voordat je je 360 in sloot gooit omdat MS ze nieuwe console wilt doordrukken.

Als de top of the top RTS, FPS en MMORPG games je niet boeien...tsja.

Eneh ik vindt de wii grappig maar ik zeg fack the wii, kan dat ding totaal niet serieus nemen. Engiste wat ik lachen vindt is wii sport tenis.

Ik speel op dit moment meer op de 360 dan op me pc maar dat komt voornamelijk dat ik een lui persoon ben. 360 spellen speel ik lekker vanaf me bank, ga ik op de pc SupCom of BF2 spelen....jezus wat een beleving nog steeds. Geweldig gewoon, als ik dat speel realiseer ik me altijd zeer goed dat deze gameplay nog lang niet op de console kan. De snelheid, de massaalheid, de soepelheid, de mod community.

Nee op de xbox spelen ik alleen chill, op de pc game ik echt.

Ik zal bijna de vele miljoenen MMOrpg junkies vergeten die nooit achter hun pctje vandaan komen 8)7

Amd x2 4400 @ 2.65 |ASUS 32-MRP| 2 GB OCZ | X1900XT CF @ 660/840 | 3x maxtor HD (400gb) |

Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]

500E voor een videokaart kan ik nog wel mee leven, maar niet dat deze binnen 2 maanden al 100E minder waard is geworden, doordat er een sneller model is uitgekomen wat ook weer 500E kost!
Ik spreek ook niet over intelligentie, want wat iedereen uitgeeft moet hij/zij zelf weten.
Alleen logisch en economisch gezien is een videokaart van 500E gewoon niet slim. Zelfde geldt overigens voor een auto van 100.000E, een auto van 50.000E zal je ook van A naar B brengen.
Een videokaart van 500E geeft misschien 10-15% meer perfomance dan een kaart die 250E kost. Dus 50% meer kosten en 10-15% meer performance. Dat is dus economisch niet slim
Ook economisch niet slim is ook geen goede benaming. PC hardware is niet waarde vast, dat klopt, economisch niet rendabel, dat klopt ook. Het is afhankelijk van het doel en de prestatie die jij vereist wat bepaald of het een slimme aankoop is. Als ik een noodzaak zie om die 10 tot 15% prestaties te behalen dan is het nog steeds voor mij een slimme aankoop. Het meeste waar voor mijn geld? Nee dat niet, maar is dat noodzakelijk slim? Als jij plezier beleeft aan een auto van 100.000E, die je niet beleeft aan een auto van 50.000E dan is dat toch een goede investering. Als je een noodzakelijk gebruiksvoorwerp koopt, dus van A naar B moet dan heb je gelijk, maar een game PC is toch echt een luxe product en niet een noodzaak.
quote:
Kurios schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:57:
[...]

Ik zeg fanboy-praat omdat jij duidelijk een pc-gamer bent en je vanuit dat standpunt zelf opmaakt dat Crysis de betere/technologisch geavanceerdere game is.
Je hebt er geen enkele bron voor, dus waarop je die mening dan wel zou baseren? (behalve dan het lijkt?)

Daarnaast heeft de complexiteit van het ontwikkelen niets te maken met wanneer de game uitkomt. Ik denk dat er wel meer games zeer complex waren in de ontwikkeling die een paar jaar geleden zijn uitgekomen :)
De redenen dat ik denk dat crysis technologisch indrukwekkendere is zijn als volgt;

Real time Ambient Maps with dynamic lighting and no premade shadows
3D Ocean Technology dynamically modifies the ocean surface based on wind and wave direction and creates moving shadows and highlights underwater
Depth of field to focus on certain objects while blurring out the edges and far away places
Vector Motion blur on both camera movement and individual objects
Dynamic Soft shadows with objects casting realistic shadows in real time
Realistic Facial Animation that can be captured from an actor's face
Subsurface scattering
Parallax mapping
Breakable Buildings allowing more tactical preplanning on the player's side
Breakable Vegetation enabling players and enemy AI to level entire forests as a tactical maneuver or other purposes
Advanced Rope Physics showcasing bendable vegetation responding to wind, rain or character movement and realistically interactive rope bridges
Component Vehicle Damage giving vehicles different destroyable parts, such as tires on jeeps or helicopter blades
HDR lighting
Fully interactive and destructible environments
Advanced particle system with fire or rain being affected by forces such as wind
Time of Day Lighting, with sunrise, and sunset effects ensuring realistic transition between daytime and nighttime
Lightbeams and Shafts when light intersects with solid or highly detailed geometry, and can generate "Godray" effects underwater
Parallax Occlusion Mapping giving a greater sense of depth to a surface texture, realistically emphasizing the relief surface structure of objects
Long Range View Distance of up to 16km from ingame measurements
Parametric Skeletal Animation System
Procedural Motion Warping

Terwijl de Unreal 3 engine van Gears of war zeker is instaat is prachtige beelden te vertonen mist hij een flink aantal van de boven genoemde features. Wat ik daarmee niet wil zeggen is dat Cryis de betere game is van die twee. Gears of war is overal goed ontvangen en is een zeer leuke game, terwijl de kans bestaat dat de helft van de features van cryses na drie keer vervelen. Het enige wat ik er mee aangeef is dat naar mijn inziens crysis de complexere engine is. Ik zeg naar mijn inziens omdat ik niet betrokken ben bij de otnwikkeling van een van deze engines.

De complexiteit heeft wel degelijk beïnvloed door de datum van release, naarmate de tijd vordert komt er gewoon weg meer processor kracht vrij voor meer, andere types berekeningen en kan de engine dus complexer worden. De hardware waarvoor men schrijft is wel degelijk één van de beperkende factoren in ontwikkeling van engines.

Complex heeft indeze niets met gameplay te maken, meer met opties/mogelijkheden van de engine.

Zarkov wijzigde dit bericht 30-05-2007 14:41 (9%)
Reden: Aanvulling

In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239

IMHO --->
Reg. datum: 11 juni 2006

quote:
evilpin0 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:29:
[...]
Eneh ik vindt de wii grappig maar ik zeg fack the wii, kan dat ding totaal niet serieus nemen. Engiste wat ik lachen vindt is wii sport tenis.
Sorry, maar verwacht je nu echt dat iemand je serieus neemt op deze manier?

Als je zelf eens met argumenten komt ipv non-argumenten dan maar te beantwoorden met non-argumenten en complete onzin...

They call me Sir Poopsalot because I poop... a lot

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 54 55 56 57 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: