Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

Mjah, we hebben zelf wel 30.000 in het huis gestoken. Badkamer, keuken, vloertegels e.d. We hebben een nieuwbouw huis gekocht, en als je zelf niet handig bent of handige mensen kent, dan lopen de kosten snel op hoor. De keuken compleet kost 11.000 euro (open keuken, dus die mag er best mooi uitzien), de badkamer met niet al te veel freubels, 14.000 euro (incl. tegels, leggen, inbouw etc.). We waren blij met 6 a 7k aan badkamer en beneden toilet stuff, totdat we hoorden hoeveel het gaat kosten om dit allemaal te leggen. Vooral het leggen van tegels kost ontzettend veel geld. :(

Voor de vloer hebben we 7000 apart gezet, de vloerverwarming was rond de 5000 euro maar die valt buiten beschouwing.

We hebben een 11 jaar oude Auping bed gekregen van m'n tante, daar hoeven we alleen een matras voor te kopen. De wasmachine krijgen we ook, een 7 maanden oude Siemens die de deur uit gaat omdat mijn broer 3 jaar in Canada gaat werken en hij neemt zijn vrouw en kinderen mee. :) Gevolg, gratis wasmachine \o/

De rest van het geld dat we over hadden gaan we besteden aan laminaat, behang, verf e.d. In het begin hebben we wel een kaal huis, maar langzaamaan kopen we steeds er iets bij.

In principe is een bed belangrijk, twee tuinstoelen hebben we al, een klein salontafeltje van de IKEA voor een tientje, en je kan weer vooruit hoor. Is toch leuk om je huis in te richten? Wie let er op nu op de kosten, goedkoop, duur, als het maar leuk is en je er plezier van beleeft.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Impulz
Reg. datum: 12 oktober 1999

quote:
Nitai schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:50:
Mjah, we hebben zelf wel 30.000 in het huis gestoken. Badkamer, keuken, vloertegels e.d. We hebben een nieuwbouw huis gekocht, en als je zelf niet handig bent of handige mensen kent, dan lopen de kosten snel op hoor. De keuken compleet kost 11.000 euro (open keuken, dus die mag er best mooi uitzien), de badkamer met niet al te veel freubels, 14.000 euro (incl. tegels, leggen, inbouw etc.). We waren blij met 6 a 7k aan badkamer en beneden toilet stuff, totdat we hoorden hoeveel het gaat kosten om dit allemaal te leggen. Vooral het leggen van tegels kost ontzettend veel geld. :(

Voor de vloer hebben we 7000 apart gezet, de vloerverwarming was rond de 5000 euro maar die valt buiten beschouwing.
ehm das geen inboedel, meestal financier je zulke dingen mee met je hypotheek, een bouwdepot dus.

anyway Tasma, je hebt wel wat losgemaakt whehehe. enne de groeten van Leen! ;-)

Monkey see, Monkey do!

Mac Softie

Wie zegt dat ik het puur over inboedel heb :)
Goh, een bouwdepot dat ik daar niet opgekomen ben :P Dat is ook zo op hoor.

Dat is al op gegaan aan een dakterras, hardhouten trappen, en meerwerk (loze leidingen, zolderkamerwand, e.d.).

Edit: Mijn punt was, voor de duidelijkheid, dat een huis kopen al genoeg kost :) Gratis dingen, 2e handse dingen zijn dan een welkome aanvulling voor een starter.

Nitai wijzigde dit bericht 16-04-2007 16:00 (26%)

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Impulz

quote:
Nitai schreef op maandag 16 april 2007 @ 15:57:
Wie zegt dat ik het puur over inboedel heb :)
Goh, een bouwdepot dat ik daar niet opgekomen ben :P Dat is ook zo op hoor.

Dat is al op gegaan aan een dakterras, hardhouten trappen, en meerwerk (loze leidingen, zolderkamerwand, e.d.).
inboedel, daar gaan de discussies van deze laatste pagina en de rondgeslingerde bedragen voor inrichting wel over :)

bouwdepot zo op? :S dan neem je toch 25k meer ofzo..

Marko wijzigde dit bericht 16-04-2007 16:01 (5%)

Monkey see, Monkey do!

Mac Softie

quote:
Marko schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:00:
[...]

inboedel, daar gaan de discussies van deze laatste pagina en de rondgeslingerde bedragen voor inrichting wel over :)
Daar heb je gelijk in, ik begon m'n verhaal dan ook wat verkeerd :) Ik heb uiteindelijk 5.000 euro voor de inrichting te besteden, en dat was ook het bedrag dat genoemd werd toen deze discussie begon (5 a 6k).
quote:
bouwdepot zo op? :S dan neem je toch 25k meer ofzo..
Ik gebruik dan liever spaargeld dan dat je weer bijleent tegen een hogere rentepercentage omdat je te weinig beraamd hebt voor meerwerk. En nee, ik ga niet 25k extra lenen met als resultaat een nog hogere hypotheek :)

Nitai wijzigde dit bericht 16-04-2007 16:26 (3%)

Impulz

quote:
Nitai schreef op maandag 16 april 2007 @ 16:25:
[...]

Ik gebruik dan liever spaargeld dan dat je weer bijleent tegen een hogere rentepercentage omdat je te weinig beraamd hebt voor meerwerk. En nee, ik ga niet 25k extra lenen met als resultaat een nog hogere hypotheek :)
je keuken en je badkamer van je spaargeld betaald? apart :)

btw je kan je bouwdepot ruim nemen en altijd terugstorten na de verbouwing, dus direct weer aflossen op de hoofdsom.

Marko wijzigde dit bericht 16-04-2007 16:31 (13%)

Monkey see, Monkey do!

Mac Softie

De standaardkeuken en badkamer waren niet om aan te zien, dat was echt schandalig. In het huurhuis waar we nu zitten was de keuken en badkamer nog luxer!

Dakterras was een verrassing, wij dachten bij aankoop dat dat erbij zat. Zit er ook bij, maar dan wel volgestort met grind en geen mogelijkheid om hier makkelijk bij te komen. Tenzij je elke keer je raam door wilt. Misschien een beetje naief van ons vanwege het feit dat we ook een ruime achtertuin hebben. Wilde je een deur, hekwerk en draagtegels hebben, 17.000 euro. Dan is je bouwdepot ook zo weg. :|

We zaten met de hypotheekadviseur al aan de ruime kant, 25k voor meerwerk, zou genoeg moeten zijn, maar realiteit was anders. En natuurlijk waren dat onze eigen keuzes, 2x hardhouten trap a 3.000 per stuk, dakterras 17.000, buitenkraan, etc. etc. Maar even bijlenen hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Reg. datum: 01 januari 2001

quote:
Nitai schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:32:
De standaardkeuken en badkamer waren niet om aan te zien, dat was echt schandalig. In het huurhuis waar we nu zitten was de keuken en badkamer nog luxer!

Dakterras was een verrassing, wij dachten bij aankoop dat dat erbij zat. Zit er ook bij, maar dan wel volgestort met grind en geen mogelijkheid om hier makkelijk bij te komen. Tenzij je elke keer je raam door wilt. Misschien een beetje naief van ons vanwege het feit dat we ook een ruime achtertuin hebben. Wilde je een deur, hekwerk en draagtegels hebben, 17.000 euro. Dan is je bouwdepot ook zo weg. :|

We zaten met de hypotheekadviseur al aan de ruime kant, 25k voor meerwerk, zou genoeg moeten zijn, maar realiteit was anders. En natuurlijk waren dat onze eigen keuzes, 2x hardhouten trap a 3.000 per stuk, dakterras 17.000, buitenkraan, etc. etc. Maar even bijlenen hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan.
Jullie zijn niet de enige :P Wij hebben ook pas een nieuwbouwhuis gekocht en een hypotheek afgesloten. Wij waren ook ongeveer uitgegaan van 25-30k aan meerwerk etc. Het begint nu een beetje krap te worden qua hypotheek (ook vanwege het "extra"meerwerk)...

Wat ik me nou afvroeg is hoeveel dat leggen etc van jullie badkamer ongeveer kostte? We willen al een niet al te luxe badkamer, maar als ik jou zo hoor komt er bij ons alleen douchekop in :+

En wat voor vloer hebben jullie in gedachte/en voor hoeveel m2? Wij hadden ook zo'n budget in gedachte, maar we weten niet echt of het een realistisch bedrag is. Het duurt nog wel een tijdje voordat ons huis af is, dus we hebben nog geen offertes opgevraagd. :)

Verder moeten we nog iets voor de tuin verzinnen, maar dat komt wel als laatst :P

Reg. datum: 12 juni 2001

morgen ga ik een bod uitbrengen op een woning, een erg mooie woning moet ik zeggen..
uit 1962, 3 grote slaapkamers (11/11/14m2) een badkamer van bijna 9m2 met ligbad en aparte douchekabine. Een perceel van rond de 400m2, garage, uitgebouwde keuken (keuken is wel 10 jaar oud en 'gebruikt' maar van echt hout. is dus te schuren etc..)..

Mooie schuifpui achter, dakkapel (verhoogde nok) over de hele breedte van de woning..

Gezien wat het is, is het niet duur. Vergelijkbare woningen zijn vaak duurder.. Tuin op het zuiden.

Nadeel: veel geinteresseerden.

probleem:
Wat voor bod doe ik nu. De vraagprijs is zeer reeel, als ik onderbied is er een goede kans dat het huis voorbij gaat. Het staat pas een week tekoop en heeft nu al enorm veel bekijks. Als ik het zou verkopen zou ik een lager bod afslaan en wachten op anderen..

bied ik de vraagprijs? of de vraagprijs min 5-10k? erg lastige keuze. We willen de woning wel hebben. De vraagprijs is het limiet.

vraagprijs 249.000, ben bereid tot deze prijs te gaan als max. dacht eraan om een royaal bod te doen van 240.000...

Tasma wijzigde dit bericht 16-04-2007 20:53 (5%)

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

Reg. datum: 05 april 2007

As woensdag gaan we kijken naar een huis in amsterdam noord (leuk gedeelte), mijn man is vandaag al geweest en vind het geweldig. Het wordt verkocht door de woningbouw, vraagprijs 168k. 67m2 excl. zolder, tuin van 110m2. Qua budget kan die 168 makkelijk, dus we kunnen tot 168 gaan.

Als openingsbod dacht ik 153k, zal je daarmee serieus worden genomen?? Of liever iets hoger en daarna met een kleinere stap onderhandelen? Ik ben bang voor kapers namelijk, die woningen gaan razendsnel (we zijn de eerste bezichtigers deze week, hebben dus alleen concurrentie van mensen die al hebben gekeken).

Reg. datum: 14 juni 2002

quote:
Simbacat schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:33:
As woensdag gaan we kijken naar een huis in amsterdam noord (leuk gedeelte), mijn man is vandaag al geweest en vind het geweldig. Het wordt verkocht door de woningbouw, vraagprijs 168k. 67m2 excl. zolder, tuin van 110m2. Qua budget kan die 168 makkelijk, dus we kunnen tot 168 gaan.

Als openingsbod dacht ik 153k, zal je daarmee serieus worden genomen?? Of liever iets hoger en daarna met een kleinere stap onderhandelen? Ik ben bang voor kapers namelijk, die woningen gaan razendsnel (we zijn de eerste bezichtigers deze week, hebben dus alleen concurrentie van mensen die al hebben gekeken).
Ligt eraan. Informeer bij de makelaar hoe de interesse is en op welke manier het verkocht wordt. In het stuk van Amsterdam waar ik kijk gaat alles ruim 10% boven de vraagprijs weg en meeste via biedingen van meerdere partijen :(

Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

quote:
Tasma schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:22:
morgen ga ik een bod uitbrengen op een woning, een erg mooie woning moet ik zeggen..
uit 1962, 3 grote slaapkamers (11/11/14m2) een badkamer van bijna 9m2 met ligbad en aparte douchekabine. Een perceel van rond de 400m2, garage, uitgebouwde keuken (keuken is wel 10 jaar oud en 'gebruikt' maar van echt hout. is dus te schuren etc..)..

Mooie schuifpui achter, dakkapel (verhoogde nok) over de hele breedte van de woning..

Gezien wat het is, is het niet duur. Vergelijkbare woningen zijn vaak duurder.. Tuin op het zuiden.

Nadeel: veel geinteresseerden.

probleem:
Wat voor bod doe ik nu. De vraagprijs is zeer reeel, als ik onderbied is er een goede kans dat het huis voorbij gaat. Het staat pas een week tekoop en heeft nu al enorm veel bekijks. Als ik het zou verkopen zou ik een lager bod afslaan en wachten op anderen..

bied ik de vraagprijs? of de vraagprijs min 5-10k? erg lastige keuze. We willen de woning wel hebben. De vraagprijs is het limiet.

vraagprijs 249.000, ben bereid tot deze prijs te gaan als max. dacht eraan om een royaal bod te doen van 240.000...
Wat je zou kunnen doen is de volledige vraagprijs bieden, maar dat er elke maand dat de oplevering duurt 3000 euro vanaf gaat. :)

Falcon wijzigde dit bericht 16-04-2007 22:13 (0%)
Reden: tikfout

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat betreft dat goedkoop cq oude meuk kopen...

Ik ben ook gestart, appartement was destijds 122k en zo'n 7 maanden oud en dat kon -net- op inkomen. Daar ga ik geen oude zooi inzetten. Dat staat niet (uitgezonderd mensen die serieus visueel zijn ingesteld en smaak hebben en met oude dingen iets supers kunnen maken, maar die zijn echt zeldzaam). Als ik student wilde zijn of me zo wilde voelen dan had ik geen vrij nieuw appartement gekocht. Maar dat is persoonlijk. Hoewel ik geen spaarder ben had ik gewoon wat geld gespaard want ik weet wat iets kost.

En ook ik koop niet wat ik echt wil hebben omdat ik dat gewoon niet kan betalen. En dan loop ik toevallig tegen een witleren bank aan van 1300 voor 600 en tegen 6 stoeltjes die van 1600 voor 555 weg gaan. Prima. Maar ik moet nu weer dingen kopen, ik weet wat ik wil, heb een idee in mijn hoofd en ik zou het tragisch vinden om mijn nieuwe woning vol te plempen met oude meuk terwijl ik 289kk heb betaald.

Het is simpelweg zo, mensen geven uit wat ze kunnen missen (sommigen meer, lenen.nl, maar ik haat lenen). Als ik nou geen spaargeld zou hebben dan zou ik het appartement (naja 3 verdiepingen) ook niet gekocht hebben. Zou niet weten hoe ik dan die 5 kamers fatsoenlijk kan inrichten. En moet zeggen dat het tegen valt qua kosten. Ik had bijvoorbeeld schilderwerk binnen eerst niet willen doen. Achteraf blij dat ik het wel gedaan heb maar is wel 7k.

Hoewel mijn spaarrekening leeg loopt voel ik me wel elke dag blijer in mijn toekomstige casa. En daar gaat het volgens mij om, een plek creeeren waar je je heerlijk voelt. En als ik dan een elektrisch verstelbaar hoofdeinde wil hebben wat een bodem 300 euro pst duurder maakt, maar ik me daar lekkerder bij voel en dat kan missen, dan wil ik dat. Waarom niet.

Ik werk me de tering zoals zoveel mensen, wil niet in een Ikea catalogus wonen (overigens niets mis met Ikea, moet er ook nog wat dingen halen). Maar mensen hebben vaak geen smaak en dat zie je bij de gemiddelde woontoko ook. Overigens ook de mensen die het daar inrichten, je gaat verdomme geen naar helder blauw harig kleed plempen onder een antraciet kleurige strakke bank met chromen poten. Zij wel, maar als je dan wat opmerkingen maaakt hebben ze wel in de gaten dat het niet klopt.

Lang verhaal, maar je geeft uit wat je hebt. Of dat nu aan inboedel is of aan vakanties of auto's of nerd-stuff ;) De reacties over patsen etc begrijp ik niet zo. Maar wellicht dat sommige mensen jaloers kunnen zijn op een bank, bed, toilet, keuken etc.. tijd voor een therapeutje dan voor het goed mis gaat in een eventuele relatie :)
 Fools
Reg. datum: 12 november 2000

quote:
Tasma schreef op maandag 16 april 2007 @ 12:31:
[...]

Woon zelf al in een appartement, we gaan deze week een huis kopen. Als ik er in zit, zullen 2vd4 kamers allicht leeg zijn.. maar moet je vullen voor het vullen?
Nee, maar een betonnen vloer met kale muren en lakens voor de gordijnen lijkt me ook niet ideaal. :{
quote:
Ok:

wasmachine, vaatwasser, koelkast, combi-magnetron: ¤ 950
Dit is volgens mij echt te laag, een koelkast, wasmachine en vaatwasser zijn al 500-600 per stuk, 1500-2000 lijkt me reeeler, en dan nog heb je echt geen top of the bill apparatuur. Verder mis ik nog een hele hoop kleine apparatuur: koffiezetapparaat, waterkoker, broodrooster, mixer, etc
quote:
Bed,matras,dekes etc: ¤ 250,-
Ook dit lijkt me zeer goedkoop, een beetje bed (ik vind dat belangrijk, jij misschien niet) zit al eerder op 1000-1500 euro. Een goed matras kost al gauw bijna 500-1000 euro, zonder frame, kussens, lakens, overtrekken, etc
quote:
Grote kasten ¤ 500,-
Banken ¤ 700,-
Eettafel: ¤ 350,-
Dressoir: ¤ 350,-
hoektafeltje, zelf gemaakt ¤ 35,-
Airconditioning ¤ 450,-
2 Bureau's ¤ 250,-
Vitrine kast ¤ 100,-
Ook dit lijkt me ook erg goedkoop maar het kan.
quote:
2x TV ¤ 0,- -wie- heeft er nu nog GEEN tv op zijn studentenkamer/kamer thuis of appartementje
dvd speler, al in bezit.
Pc's al in bezit. Heeft iedere tweaker toch wel!
De oude TV wordt meestal toch wel vervangen, als je 3-4 meter van je tv afzit wil je meestal wel een grotere dan de 40-50 cm tv die al 10 jaar oud is. Verder mis ik de stofzuiger, kruimeldief, strijkijzer, rookmelder, keukentrapje, telefoon, stereo, dvd (ja ik heb hem dus nog niet :P), pedaalemmer en allerlei andere kleinhuishoudelijke prullaria. Niet iedereen vind het allemaal nodig, maar niks meenemen in je berekening is ook onrealistisch.
quote:
Zit nu op ¤ 3935,-
Vloerbedekking en verf: ¤ 550,-.
Voor 4 kamers is dat erg weinig. Misschien dat jij niet alles doet en al een hoop hebt, maar daar ben ik niet van uitgegaan.
quote:
Totaal: ¤ 4585,-
Ik vind dat je vrij goedkoop inschat, soms echt op budget niveau (niks mis mee, maar of je daarmee alles kunt krijgen vraag ik me echt af).

Verder mis ik nog de: lampen - vloerkleed - muurversiereingen/decoratie - pannenset - keukengerei -servies - handdoeken, etc - tuinsetje - gereedschap - en nog tal van andere kleine dingetjes.
quote:
Het leggen van tegels en vloerverwarming is -geen- inboedel. Dat is gewoon verbouwen, dat is een heel ander geval!
Klopt, verf ook niet. :P Maar heb de "standaard dingen" (geen tegevloer) maar meegenomen omdat je die meestal wel moet doen.
quote:
20k aan inboedel is ENORM veel, of exclusief. En daar kies je dan zelf voor.
Dat valt echt mee hoor, jij rekent veel dingen niet omdat je ze al hebt of weg laat. Vergis je niet in alle kleine dingen, uiteindelijk zijn die vaak net zo duur als de meubels (of duurder). Ik ben uitgegaan van een vrij groot huishouden, alles nieuw, maar echt exclusief of overdreven zijn maar weinig dingen (imho offcourse). Veel mensen hebben al een hoop, maar als je alles nieuw moet kopen ben je echt wel meer kwijt dan 6k imo.
Mijn begroting is 17k en dan komt er nog heel veel van Ikea, Blokker, Gamma, etc.

Fools

quote:
FaceDown schreef op maandag 16 april 2007 @ 14:12:
Bij Ikea kun je een tweepersoons bed kopen voor minder dan 800 euro, en dan heb je het duurste matras erbij. Hebben wij ook gedaan en dat bevalt al ruim 2 jaar perfect; nog geen enkele vorm van slijtage waarneembaar en het matras nog nooit gedraaid.

...

Toen ik in mijn appartement trok heb ik voor zo'n 500-1000 euro m'n appartement smaakvol (!) ingericht.
Terwijl je bed al 800 euro kost? :?

Dit bedrag lijkt me echt absurd laag om een huis in te richten, tenzij je 90% gratis van marktplaats afhaalt..

2de hands is leuk, maar een huis kopen voor 2 ton en er dan alleen 2de hands spullen inzetten noem ik niet erg realistisch (ik denk echt dat je in de minderheid bent).
Iemand met zo'n mentaliteit komt ook niet hier vragen wat een inboedel kost.

Fools

quote:
Tasma schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:22:

Bied vraagprijs - 10%. 225.000 dus, omhoog gaan kan altijd nog.
quote:

Neem een optie, dan heb je de tijd om even te onderhandelen. 153k is een goed bod, ik zou zelf nog iets lager gaan zitten zelfs, hoger kan altijd nog.

Dit is wel algemeen, jullie regio's kunnen anders zijn met minder marge in de onderhandelingsruimte.
10% onder de vraagprijs bieden is hier (Eindhoven) standaard, en dan in het midden uitkomen. In de randstad is het misschien minder marge, in he tNoorden misschien meer.

You'll thank me later.

quote:

Is er überhaupt onderhandelingsruimte? Waar ik woon (Zoetermeer) zijn woningen uit de verhuur die door de woningbouw verkocht worden voor een vaste (okee, wel scherpe) prijs. Dat is take it or leave it, echt niet onderhandelbaar.
gewoon Arjan

quote:

Ikzelf vind het weinig. Kun je meer betalen? En wil je dan het risico lopen dat je de woning niet krijgt omdat je 5.000 te weinig bood? Moeilijk in te schatten omdat ik je situatie niet ken. Heb je haast om uit je bestaande woning te vertrekken, heb je echt veel zin in de te koop staande woning, is het aanbod schaars, kun je niet meer betalen, etc etc.

2 jaar geleden heb ik in het centrum (Oostelijke eilanden, Wittenburg) een appartement (82 m2) gekocht. Vraagprijs was 199.000, ik bood 190.000, toen door midden gegaan. Toen ik de woning voor de 2de keer bekeek, waren er meer kijkers. Daarom meteen daarna naar het makelaarskantoor gegaan en aan tafel gaan zitten. Binnen 1 minuut waren we uit de prijs. De woning stond me aan, aanbod in die prijsklasse is in het centrum niet echt ruim, dit deel van A'dam centrum kent geen wachttijd voor een parkeervergunning, die dingen spelen ook mee. Mijn streven was om 2.000 van de prijs te krijgen zodat ik de CV ketel daarvan kon vervangen. Wellicht had ik meer van de prijs kunnen krijgen. Maar ik was tevreden met deze prijs en wilde de woning graag. Daar gaat het uiteindelijk om.

Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII

Impulz

quote:
Tweaker schreef op maandag 16 april 2007 @ 23:36:
[...]
Bied vraagprijs - 10%. 225.000 dus, omhoog gaan kan altijd nog.

[...]
Een huis staat een week te koop, er is veel interesse, en dan 10% onder de vraagprijs bieden? Lol, dan wordt je uitgelachen. Stel eens voor dat jij de verkoper bent in deze... Anyway, dat gaat hem never nooit worden. Grote kans dat het voor de vraagprijs of zelfs meer weggaat.

enig idee hoeveel -vijf-en-twintig-duizend-euro- is? :)

Marko wijzigde dit bericht 17-04-2007 09:26 (5%)

Monkey see, Monkey do!

Reg. datum: 22 januari 2000

quote:
ajhaverkamp schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:50:
Wellicht had ik meer van de prijs kunnen krijgen. Maar ik was tevreden met deze prijs en wilde de woning graag. Daar gaat het uiteindelijk om.
Mee eens, mijn huidige woning was de vraagprijs ook goed en ik was in principe bereid om de vraagprijs te betalen, om er zeker van te zijn het huis te bemachtigen maar gelukkig toch nog wat van de prijs afgekregen daar mooi de keuken van gefinancierd.

Reg. datum: 26 juli 2002

quote:
Marko schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 08:52:
[...]

Een huis staat een week te koop, er is veel interesse, en dan 10% onder de vraagprijs bieden? Lol, dan wordt je uitgelachen. Stel eens voor dat jij de verkoper bent in deze... Anyway, dat gaat hem never nooit worden. Grote kans dat het voor de vraagprijs of zelfs meer weggaat.

enig idee hoeveel -vijf-en-twintig-duizend-euro- is? :)
Ik ben er ook bang voor ja. Eind volgende week gaat mijn appartement in de verkoop (nabij R'dam) en naar de verwachting van meerdere verkoopmakelaars op basis van ervaring met deze appartementen zal de uiteindelijke koopprijs tussen de 2 en 5 duizend onder de vraagprijs komen te liggen waarbij de vraagprijs gemiddeld is (t.o.v. andere te koop staande appartementen): een goede prijs-kwaliteit verhouding.

Als er dus na 1 week een bod ligt van -10% (ruim 16K onder de vraagprijs), gaat er dus echt geen euro vanaf bij mijn 1e tegenbod :) En als het echt een schunnig laag bod is (b.v. 15% - 20% lager), kap ik de onderhandeling af. Ik heb geen zin om daar mijn tijd aan te verspillen want zo iemand heeft geen realistisch beeld van de huidige huizenmarkt waar je toch niet uitkomt.... :|

Zoals je de vraagprijs realistisch zal moeten neerzetten, geldt dat ook voor je bod: wees realistisch en neem de volgende zaken in ogenschouw (vraag en aanbod, lokatie, hoe graag wil je het hebben, hoe lang staat het te koop, etc.). Gewilde appatementen (vraag hoog / aanbod laag, goede lokatie) gaan erg snel weg en soms boven de vraagprijs.

Lomenaar wijzigde dit bericht 17-04-2007 10:07 (10%)

Citrix Certified Prutser
Reg. datum: 21 september 2000

je kunt dan ook melden dat je met zo'n bod niet in onderhandeling gaat. Wij hebben dat ook bij de hand gehad, de verkopende partij wou niet onderhandelen bij ons openingsbod (lag gewoon 10% lager dan wat zij vroegen). Wij zijn toen met hoger bod gekomen en onderhandelingen begonnen.