Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Reageer Nieuw Topic
Athlon X2 5600+

quote:
achtbaanfreak schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:29:
[...]

denk wat extra pci-e lanes e.d.

maar een single-chip, is dat een north- en southbridge in één?
nee. :)

De northbridge zit in de cpu, het gaat om 1 chip(set) waar de rest allemaal in zit. Er zijn dus geen verder lossen chip aanwezig.
quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:38:
[...]

nee. :)

De northbridge zit in de cpu, het gaat om 1 chip(set) waar de rest allemaal in zit. Er zijn dus geen verder lossen chip aanwezig.
De memory controller zit in de CPU. In de NB zit meer.

Eet alleen patat, geen friet.
Reg. datum: 28 juni 2006

Om even over iets anders te praten:

De aandelen van AMD kosten momenteel $14,20. Ik wil niemand verder adviseren op financieel gebied (want daarop ben ik geen expert), maar toch wil ik een tip meegeven.

Ik verwacht persoonlijk dat de waarde van de aandelen binnenkort erg hard gaan stijgen, want in Mei worden de Barcelona en de R600 gereleased, en mischien nog meer dingen. Dus ik zou zeggen: grijp je kans, de aandelen kosten momenteel bijna niets.

bron voor statistieken: http://www.nyse.com/about/listed/lcddata.html?ticker=AMD
bron aandeelhouders: http://www.amd.com/us-en/...lations/0,,51_306,00.html

Avalaxy wijzigde dit bericht 10-03-2007 23:17 (15%)

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

Athlon X2 5600+

quote:
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 21:44:
[...]

De memory controller zit in de CPU. In de NB zit meer.
Nee AMD noemt het de NB. Dat ding in het midden is de NB. ;)

http://img86.imageshack.us/img86/562/1147810980ux1.png

De nb was bedoeld voor de geheugen controller en de sb voor de i/o, er zijn in de loop van de tijd wat zaken bij gekomen zoals agp en nu pci-e. Maar de hoofdzaak was de geheugen controller, maar nu deze er niet meer inzit is het ook geen nb meer. ;) En de geheugencontroller(NB) is verhuist naar de cpu.

Nu kunnen we makelijk met een single chip doen, want de rest kan makelijk in 1 chip.

mad_max234 wijzigde dit bericht 11-03-2007 12:16 (59%)

quote:
Nu kunnen we makelijk met een single chip doen, want de rest kan makelijk in 1 chip.
nForce 680a SLI: dual chip
VIA K8T900: dual chip
ATi RS690: dual chip

Er zijn wel singlechips, maar zo makkelijk gaat het kennelijk niet voor de highend, en om op basis van een AMD-slide meteen maar het hele begrip van een northbridge te herdefiniëren lijkt me ook een beetje ver gaan.

Wouter Tinus wijzigde dit bericht 11-03-2007 13:08 (6%)

Professioneel Hyves-weigeraar

Reg. datum: 24 september 2000

De reden dat het bij high-end chipsets niet zo makkelijk in een enkele chip gaat is de 'overdaad' aan PCI-E lanes die een high-end chipset nodig heeft. Al die PCI-E lanes hebben ook pinnen en banen nodig onder de chipset. Kortom, het oppervlak en omtrek eronder is gewoon de issue.

Het zou op zich wel mogelijk zijn om een single-chip highend chip te maken met±50 PCI-E lanes en zelfs nog wel genoeg oppervlak onder de chip te krijgen om de pinnen kwijt te kunnen. Maar zelfs dan nog is er niet genoeg ruimte om al die lanes een zinnige weg naar buiten te geven. (Omtrek neemt langzamer toe dan oppervlak).

Het is in dergelijk geval veel efficienter om twee chips te gebruiken die samen het benodigde oppervlak hebben, want twee kleinere chips hebben een veel grotere omtrek. Dit bespaart de noodzaak tot meer lagen op het moederbord en dus in de kosten.

Athlon64 X2 3800+@2700/Asus A8N-SLI/Asus HD3870/2x1024MB TwinMOS (2,5-3-3-8)/2x200GB WD (Raid0)+WD 250GB/24" B2403WS Iiyama/Nec 4571A

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:16:

De aandelen van AMD kosten momenteel $14,20. Ik wil niemand verder adviseren op financieel gebied (want daarop ben ik geen expert), maar toch wil ik een tip meegeven.

Ik verwacht persoonlijk dat de waarde van de aandelen binnenkort erg hard gaan stijgen, want in Mei worden de Barcelona en de R600 gereleased, en mischien nog meer dingen. Dus ik zou zeggen: grijp je kans, de aandelen kosten momenteel bijna niets.

bron voor statistieken: http://www.nyse.com/about/listed/lcddata.html?ticker=AMD
Ben ook geen expert, maar just my 2 cents
Aandelen gaan niet omhoog op sterke producten, maar op omzet en winst. R600 is nog niet op de markt, misschien valt deze erg tegen of heeft nVidia iets beter. Barcalona zal in 2007 geen grote rol spelen, misschien pas in Q4, de resultaten daarvan worden pas in Q1 2008 bekend gemaakt. Daarbij zijn Intel en AMD in een grote prijsoorlog verwikkeld en staan de marges erg onder druk. Het aandeel is goedkoop tov een jaar geleden, maar ik heb AMD nog ooit voor 8 / 9 $ gekocht, dus dat ligt nog altijd voor de helft onder de huidige koers. Persoonlijk verwacht ik nog een grote drop... maar ja, ben geen expert :)

Athlon X2 5600+

quote:
Wouter Tinus schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:06:
[...]

nForce 680a SLI: dual chip
VIA K8T900: dual chip
ATi RS690: dual chip

Er zijn wel singlechips, maar zo makkelijk gaat het kennelijk niet voor de highend, en om op basis van een AMD-slide meteen maar het hele begrip van een northbridge te herdefiniëren lijkt me ook een beetje ver gaan.
Zeg ook niet dat ze het allemaal zijn, maar het is een stuk gemakkelijker geworden, voor normale chipsets om single-chip te zijn. Dit was voordat de geheugencontroller nog niet in de cpu zat echt veel en veelste duur zijn en de prestatie zouden er niet beter van worden.

Dan zou je een hoop banen naar die 1 chip hebebn lopen, sli/pci-e/geheugencotroller naar cpu/geheugen/en de rest van de I/O, dat wordt een 12 laags pcb. :P

En de definitie van de NB was toch echt de geheugencontroller en later kwam daar de AGP bij en veel later pci-e maar toen was de geheugencotroller bij amd al weg uit de NB.

Maar ik wil geen mieren neuker zijn en het beestje moet ook een naam hebben, dus NB is er ook bij mijn in gebleven.

mad_max234 wijzigde dit bericht 11-03-2007 21:48 (14%)

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 23:16:

Helaas... er zijn nieuwe prijsverlagingen geplanned voor Intel. Zie de Frontpage.
Eet alleen patat, geen friet.
Reg. datum: 28 juni 2006

Dat betekent dat de prijs van AMD aandelen gaan zakken waarschijnlijk...?

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong

code == kunst
Reg. datum: 14 oktober 2006

quote:
kalizec schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:34:
...
(Omtrek neemt langzamer toe dan oppervlak).
...
hangt er vanaf welke vorm je neemt, neem je een vierkant, dan heb je gelijk, maar neem je een rechthoek dan hoeft het niet zo te zijn
bijv 5*1 cm = 5 cm² oppervlakte en 12 cm omtrek
maar als je deze groter maakt door hem 1 cm langer te maken dan word de oppervlakte 1cm² groter, maar de omtrek 2 cm -> 6*1=6 cm² oppervlakte en omtrek is 6*2 + 1*2=14cm

(half) dyslectisch + semi-n00b

quote:
mad_max234 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:25:
Zeg ook niet dat ze het allemaal zijn, maar het is een stuk gemakkelijker geworden, voor normale chipsets om single-chip te zijn. Dit was voordat de geheugencontroller nog niet in de cpu zat echt veel en veelste duur geworden en de prestatie zouden er niet beter van worden.
Een van de goedkoopste chips, de Sis 735, was anders single chip. Niks veel en veelste duur.

En 16 PCI-E lanes kosten volgens mij maar 64 pins, dat is nu ook weer niet zoveel.

Wat maakt omtrek trouwens uit?

Athlon X2 5600+

quote:
achtbaanfreak schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:48:
[...]

hangt er vanaf welke vorm je neemt, neem je een vierkant, dan heb je gelijk, maar neem je een rechthoek dan hoeft het niet zo te zijn
bijv 5*1 cm = 5 cm² oppervlakte en 12 cm omtrek
maar als je deze groter maakt door hem 1 cm langer te maken dan word de oppervlakte 1cm² groter, maar de omtrek 2 cm -> 6*1=6 cm² oppervlakte en omtrek is 6*2 + 1*2=14cm
En ze kunnen nog naar beneden toe dus dat maakt niks uit dat de oppervlakt sneller groeit dan de omtrek. ;) Zolang de pinnentjes passen kan het wel aangesloten worden maar het pcb wordt enorm complex. (lees: duur)
code == kunst

quote:
Olaf van der Spek schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:39:
[...]
...
Wat maakt omtrek trouwens uit?
ruimte waar banen, of hoe die dingen heten, over je moederbord weg kunnen van je chip

code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:42:
[...]

En ze kunnen nog naar beneden toe dus dat maakt niks uit dat de oppervlakt sneller groeit dan de omtrek. ;) Zolang de pinnentjes passen kan het wel aangesloten worden maar het pcb wordt enorm complex. (lees: duur)
jah, daar ben ik het mee eens, ze kunnen de diepte in. Maar daar ging het niet om bij die post.

Athlon X2 5600+

quote:
achtbaanfreak schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:27:
[...]
[...]
Het PCB heeft meer lagen dan de oppervlakte van het mobo, ze kunnen dus naar beneden. Omtrek heeft niks met het aantal banen te maken. ;)

jah, daar ben ik het mee eens, ze kunnen de diepte in. Maar daar ging het niet om bij die post.
Weet ik, ik wilde zeggen dat het rekenen wat jullie doen overbodig is. ;)
quote:
achtbaanfreak schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:43:
[...]

ruimte waar banen, of hoe die dingen heten, over je moederbord weg kunnen van je chip
Dat heeft niks met de omtrek te maken, het pcb heeft een x aantal lagen naar maten er banen nodig zijn. De banen lopen dus niet alleen over het oppervlakte van het mobo. En de pinnentjes kunnen dus naar beneden. ;)

En de chip/package/chip-pcb hebben ook weer op hun beurt een x aantal lagen.

mad_max234 wijzigde dit bericht 11-03-2007 23:34 (238%)

quote:
mad_max234 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:25:
En de definitie van de NB was toch echt de geheugencontroller en later kwam daar de AGP bij en veel later pci-e maar toen was de geheugencotroller bij amd al weg uit de NB.
Northbridge en southbridge zijn nooit gedefinieerd aan de hand van functionaliteit. De namen wijzen simpelweg naar hun positie in een hiërarchish model van de pc waarin de processor bovenaan staat. Zodra de hoeveelheid I/O te groot wordt om alles via één chip te routeren moet er een splitsing worden gemaakt waarbij een deel dichter bij de processor zit (oftewel hoger/noord) en de rest verder weg staat (lager/zuid). Waar de geheugencontroller zit maakt dus niet uit en een singlechip 'chipset' is per definitie een northbridge.

M.a.w. je kunt een northbridge bijna niet in de processor trekken, want als je alle functies overneemt wordt de volgende chip in de voedselketen de northbridge. Tot je uiteindelijk alles in een SoC hebt zitten :+.

Wouter Tinus wijzigde dit bericht 12-03-2007 01:46 (11%)

Professioneel Hyves-weigeraar

Reg. datum: 06 april 2004

Stel ik heb de keuze tussen een Sempron 3000+ (35W) en een Sempron 3200+ (62W). De 3000+ ondersteunt geen CnQ (toch?), de 3200+ wel. Als de processors worden gebruikt waarbij er weinig tot geen cpu load is, welke is dan zuiniger? Dit hangt natuurlijk af van hoe goed de CnQ techniek werkt, en of de 3000+ altijd maximaal vermogen gebruikt. Dit is in principe een "Welke CPU moet ik nemen?"-vraag, maar mbv de zoekfunctie heb ik geen duidelijk antwoord kunnen krijgen. Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

code == kunst

quote:
mad_max234 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:46:

[...]

Dat heeft niks met de omtrek te maken, het pcb heeft een x aantal lagen naar maten er banen nodig zijn. De banen lopen dus niet alleen over het oppervlakte van het mobo. En de pinnentjes kunnen dus naar beneden. ;)

En de chip/package/chip-pcb hebben ook weer op hun beurt een x aantal lagen.
Ja, dat is zo (zeiden we net al). Maar als moederbord fabrikant zou ik graag een chipset hebben die zo min mogelijk lagen nodig heeft -> goedkoper produceren

-= HD4870 X2 =-

quote:
Muijs schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:42:
Stel ik heb de keuze tussen een Sempron 3000+ (35W) en een Sempron 3200+ (62W). De 3000+ ondersteunt geen CnQ (toch?), de 3200+ wel. Als de processors worden gebruikt waarbij er weinig tot geen cpu load is, welke is dan zuiniger? Dit hangt natuurlijk af van hoe goed de CnQ techniek werkt, en of de 3000+ altijd maximaal vermogen gebruikt. Dit is in principe een "Welke CPU moet ik nemen?"-vraag, maar mbv de zoekfunctie heb ik geen duidelijk antwoord kunnen krijgen. Wellicht dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.
Als je alleen maar internet zal de 3200+ Zuiniger zijn. Deze gaat namelijk met C&Q op 1000 MHz met 0.8v draaien. De 3000+ Zal stock iets van 1.075 gebruiken en dan op 1600 MHz lopen. Maar weet je zeker dat die 3000+ geen C&Q ? heeft ?

Want met Full load is de 3000+ weer veel zuiniger. die 3200+ Draait dan iets van 1.35v.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Athlon X2 5600+

quote:
Wouter Tinus schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:37:
[...]

Northbridge en southbridge zijn nooit gedefinieerd aan de hand van functionaliteit. De namen wijzen simpelweg naar hun positie in een hiërarchish model van de pc waarin de processor bovenaan staat. Zodra de hoeveelheid I/O te groot wordt om alles via één chip te routeren moet er een splitsing worden gemaakt waarbij een deel dichter bij de processor zit (oftewel hoger/noord) en de rest verder weg staat (lager/zuid). Waar de geheugencontroller zit maakt dus niet uit en een singlechip 'chipset' is per definitie een northbridge.

M.a.w. je kunt een northbridge bijna niet in de processor trekken, want als je alle functies overneemt wordt de volgende chip in de voedselketen de northbridge. Tot je uiteindelijk alles in een SoC hebt zitten :+.
Bedoelde eigelijk de functie van de northbridge, en dat video er later bij is gekomen.

En het gaat niet alleen om de hoeveelheid I/O maar ook de plaats waar het allemaal naar toe moet.
quote:
achtbaanfreak schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:04:
[...]

Ja, dat is zo (zeiden we net al). Maar als moederbord fabrikant zou ik graag een chipset hebben die zo min mogelijk lagen nodig heeft -> goedkoper produceren
Wie zei dat dan? :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 12-03-2007 22:09 (13%)

Reg. datum: 06 april 2004

quote:
Astennu schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:52:
[...]

Als je alleen maar internet zal de 3200+ Zuiniger zijn. Deze gaat namelijk met C&Q op 1000 MHz met 0.8v draaien. De 3000+ Zal stock iets van 1.075 gebruiken en dan op 1600 MHz lopen. Maar weet je zeker dat die 3000+ geen C&Q ? heeft ?

Want met Full load is de 3000+ weer veel zuiniger. die 3200+ Draait dan iets van 1.35v.
Hier wordt bijvoorbeeld beweerd dat de 3000+ (AM2 socket overigens) geen CnQ zou hebben. In de reacties die volgen is het een welles-nietes-verhaal met e-mailcorrespondentie met AMD waarin wordt gezegd dat er dus geen CnQ is. Maar hier wordt dat weerlegd. Ik weet dus niet zeker of de 3000+ wel of geen CnQ heeft. Maar omdat er andere tweakers dus melden dat hun 3000+ het niet heeft, ga ik er maar vanuit dat dat ook zo is.

De CPU is overigens bedoeld voor een simpele file server die ook moet downloaden van nieuwsgroepen, en dus ook met quickparren. Het CPU-gebruik zal dus, denk ik, alleen hoog zijn bij het gebruik van quickpar.

Mijn X2 5200+ op AM2 heb ik een beetje geprobeerd over te clocken. Stock speed is 2.6 GHz maar ik kom niet verder dan 2.73 GHz want dan krijg ik al blue screens / vastlopers. Blue screens gaan vaak over floating point exceptions e.d, dus dat is duidelijk wel de overclock dat ie niet leuk vind.
Ik vind dat wel een beetje erg vlot om eerlijk te zeggen. Ik weet dat het heel erg verschillend is in hoever je kan overclocken maar toch ...

Specs:

Athlon X2 5200+ @ 2.73 GHz (stabiel)
Kingston KHX6400D2LLK2/2G - 800 MHz @ 4-4-4-12
Asus M2N32 WS Professional
Areca 1110 Sata controller + 4x WD Raptor WD740ADFD (Raid 0, blazen! :P)
Western Digital WD3200 320 gig schijf.
Nexus NX-5000 500 Watt voeding
MSI 7900 GTO @ GTX speed

Ik verdenk hier zelf m'n voeding aangezien de Nexus voeding een beetje zwak is met z'n 12 volt lijnen. En die zal het vrij zwaar te voorduren hebben met 5 schijven. Maar ja dat is een fout aan mijn kant want ik had meer onderzoek moeten doen. Iemand wellicht een idee? Zal dit aan mijn voeding liggen of is er wellicht een andere factor?

Oh en als dit in het overclock forum moet en niet hier mod me dan maar weg, maar ik vond het een beetje onnozel om voor een vraagje als deze een nieuw topic te openen.

silentsnake wijzigde dit bericht 13-03-2007 09:31 (7%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
Muijs schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:32:
[...]

Hier wordt bijvoorbeeld beweerd dat de 3000+ (AM2 socket overigens) geen CnQ zou hebben. In de reacties die volgen is het een welles-nietes-verhaal met e-mailcorrespondentie met AMD waarin wordt gezegd dat er dus geen CnQ is. Maar hier wordt dat weerlegd. Ik weet dus niet zeker of de 3000+ wel of geen CnQ heeft. Maar omdat er andere tweakers dus melden dat hun 3000+ het niet heeft, ga ik er maar vanuit dat dat ook zo is.

De CPU is overigens bedoeld voor een simpele file server die ook moet downloaden van nieuwsgroepen, en dus ook met quickparren. Het CPU-gebruik zal dus, denk ik, alleen hoog zijn bij het gebruik van quickpar.
Dan zou ik denk ik voor de 3000+ Gaan of de 3200+ Kopen en die Undervolten van 1.35v naar 1.075. Moet je wel een moederbord hebben wat dat kan. Ik zou geen nVidia moederbord nemen want die gebruiken 30-40 watt meer dan een ATi/Intel/Via moederbord. Beste is een moederbordje met IGP.

Een goede voeding scheeld ook heb hier 2 voedingen Coolermaster Realpower 550 en Corsair 620. Systeem met coolermaster er in gebruikt 179 watt hetzelfde systeem met de corsair trekt 212 watt uit het stopcontact. Ben hier de laatste tijd veel mee bezig. Ga zelf ook een server maken met een Dual core die ik ga undervolten.
quote:
silentsnake schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:30:
Mijn X2 5200+ op AM2 heb ik een beetje geprobeerd over te clocken. Stock speed is 2.6 GHz maar ik kom niet verder dan 2.73 GHz want dan krijg ik al blue screens / vastlopers. Blue screens gaan vaak over floating point exceptions e.d, dus dat is duidelijk wel de overclock dat ie niet leuk vind.
Ik vind dat wel een beetje erg vlot om eerlijk te zeggen. Ik weet dat het heel erg verschillend is in hoever je kan overclocken maar toch ...

Specs:

Athlon X2 5200+ @ 2.73 GHz (stabiel)
Kingston KHX6400D2LLK2/2G - 800 MHz @ 4-4-4-12
Asus M2N32 WS Professional
Areca 1110 Sata controller + 4x WD Raptor WD740ADFD (Raid 0, blazen! :P)
Western Digital WD3200 320 gig schijf.
Nexus NX-5000 500 Watt voeding
MSI 7900 GTO @ GTX speed

Ik verdenk hier zelf m'n voeding aangezien de Nexus voeding een beetje zwak is met z'n 12 volt lijnen. En die zal het vrij zwaar te voorduren hebben met 5 schijven. Maar ja dat is een fout aan mijn kant want ik had meer onderzoek moeten doen. Iemand wellicht een idee? Zal dit aan mijn voeding liggen of is er wellicht een andere factor?

Oh en als dit in het overclock forum moet en niet hier mod me dan maar weg, maar ik vond het een beetje onnozel om voor een vraagje als deze een nieuw topic te openen.
Ik denk je voeding idd. Want mijn 550 Realpower loopt niet optimaal op mijn setup. De Corsair wel. Je kunt het beste naar een zware PSU kijken met een super 12v lijn. IPV een aantal zwakken. Het probleem ontstaat namelijk als een lijn het heel zwaar krijgt. En niet genoeg kan leveren. Die andere kunnen niet zo maar bijspringen. Ik ben nu veel informatie aan het verzamelen als ik dat compleet heb ga ik er een topic over maken. Maar tegenwoordig hebben de meeste PSU's 3 of meer lijnen. En je moet eigenlijk een PSU hebben met een super lijn. Dan kun je denken aan zo iets:

http://www.pcpower.com/pr...how=T1KWSR&view=about

Maar ik ben het allemaal aan het uitzoeken omdat ik zelf ook een nieuwe voeding zoek die al meteen PCI-E 2.0 aan kan. Echter heeft P&C die nog niet.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

-=5600+ X2 / HD4870 =-
Reg. datum: 05 april 2006

@ Silent snake: Ik denk dat je processor gewoon aan z'n max zit en je gewoon pech hebt dat je niet zo'n overclock wonder hebt. Je nexus is een ATX 2.01 gecertiviceerd wat betekent dat hij een apparte 12 volt lijn voor je cpu hebt van 15 A * 12 V = 160 Watt.
Daar kom je lang niet aan met die proccesor op die clocks.
Doe die post de volgende keer toch liever naar de S939 OC ervaringen topic in Overclocking & Cooling.

Nog ff een berichtje van The Inquirer:

CHIP GIANT Intel will spend $2.5 billion building a 12-inch factory in Dalian, China, the Wall Street Journal reported.
The chip company has had the blessing of the Chinese government's economic planning agency, you will not be surprised to read.

The report said that the plant will churn out 52,000 wafers per calendar month once it's up to scratch.

Other countries pitching for Intel's fab business will no doubt be disappointed. µ

L'INQ

52.000 Wafers is meer dan het dubbele dan wat AMD doet met twee fab's :D
Hun houden zich natuurlijk wel met wat meer dingen bezig dan alleen cpu's maar toch.

Moet ik toch maar es ff met me BF2 squad naar Dalian plant afreizen om één en ander te saboteren met C4 O-)

Hekking wijzigde dit bericht 13-03-2007 11:46 (4%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: