Reg. datum: 08 december 2003
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 42 43 44 45 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 december 2003
Opstarten van CF kan zeker, zijn ook speciale convertors voor op de markt oa op http://www.cf2ide.nl/quote:Raikkonen_WC schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:47:
Was ik al bang voor....... En een emulator is nou niet echt ideaal, vanwege een langzame opstart
Maar iets laten opstarten vanaf een SD, is dat wel mogelijk? En wat is hiervoor een goed Mini ITX bordje?
Reg. datum: 28 september 2004
ps one schermpje??quote:Raikkonen_WC schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:21:
Weet iemand trouwens waar ik een 5inch TFT kan vinden? & inch vind je op elke hoek van de straat, maar 5 inch niet....
^^^
Heeft iemand vandaag de computer totaal gelezen?? Ik zag hem net ligen en het ging over Car-pc's
volgens mij ook artikelen van mensen die hier z'n project gepost hebben met die ene bus!!
Nu al? Da's snelquote:MrAnoniemBlijven schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:34:Heeft iemand vandaag de computer totaal gelezen?? Ik zag hem net ligen en het ging over Car-pc's
volgens mij ook artikelen van mensen die hier z'n project gepost hebben met die ene bus!!
Ben benieuwd welke van de foto's ze gebruikt hebben.
Hoop dat ze me er nog eentje opsturen in ieder geval (al zouden m'n ouders 'm ook moeten krijgen, die zijn hccnetlid en volgens mij krijgt een huisgenoot 'm ook).
* LEiPiE hoort bij de bus
LEiPiE wijzigde dit bericht 29-05-2008 13:09 (1%)
Reden: naam gequote persoon op verzoek verwijderen al staat de originele post er nog gewoon :?
Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL
Blog | Meer informatie over waterkoeling ? | te koop
Reg. datum: 28 september 2004
zijn er denk wel.. alleen een stuk duurder.quote:Raikkonen_WC schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:46:
Is er niks anders te krijgen dan een 5 inch PS one scherm? Die wil ik absoluut niet. Ik wil gewoon net als die 20.000.000 verschillende 7inch tft-tjes, gewoon zo'n simpel 5 inch tft tje. Touchscreen maak ik erzelf wel van met een touchscreen kit ofzo. Wil gewoon een 5 inch scherm die ik zo kan inbouwen in de console
Reg. datum: 19 februari 2004
Op het moment loopt er een inkoopactie op het carputer forum voor M2-atx voedingen.
Dat zijn 120watt DC-DC voedingen, die "slim" zijn en schommelingen in de voltage opvangen.
Ook heeft hij een hogere efficientie, omdat het direct DC naar DC is.
Ook kan je hem instellen, zodat hij gelijk of iets later pas helemaal uit gaat. (en dan ook echt uit, dus niet dat hij langzaam je accu leeg trekt.)
Best een handige voeding dus, en hijs ook nog vrij klein.
Betreffende topic:
http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=2925
(dit is trouwens geen spam, want ik verdien niet aan die aktie, maar hij kan alleen doorgaan bij 10 man of meer)
hoi
specs:

DELL mini PC
Pentium 4 2.6 ghz INTEL processor
512mb ram (1028mb max)
40gb hard drive
DVD drive
6 built in USB ports
Integrated Video Card
Integrated Audio
Windows XP Home
Manufactured By Dell Computers Leader in Technology
Power supply
* Dual Output Regulator for automotive, RV, truck, taxi, and marine applications
* Total output power up to 250 Watts (24Vin/20Vout) or 185 Watts (12Vin/20Vout)
* Compatible with 12V OR 24V systems (auto ranging, no jumper changing)!
* Jumper selectable main output of +12V/+18.5V/+20V
* Primary output capable of up to 11 amps at +12V (130 watts) or 7.5 amps @ 20V (150 watts)
* Jumper selectable secondary output of +12V/+13.5V or +5V at up to 3 amps (36 or 15 watts)
* Optional 3rd output using CNX-P5V/15 watt regulator
* Includes sturdy aluminum chassis and variable speed fan.
* Survives Engine Cranking under full load over entire temperature range
* Includes sophisticated Startup/Shutdown Controller (SSC) with USB interface to your CarComputer
* INCLUDES PSUmoni(tm) POWER SUPPLY MONITOR APPLICATION PROGRAM!
* Firmware upgrdable using USB port. No PIC programmer required!
* Low battery monitor (user settable threshold) prevents drained battery, even during Standy/Sleep
* "Anti Thump" delayed remote control (DLYON) for audio amplifiers (user settable delay time)
* "Deadman Timer" to cut power if your system remains in sleep/standby for too long (user settable time)
* Remote "Pulse Start" from wireless device or car alarm/remote start system
* Over current protection on both outputs with graceful forced shutdown of main output
* Powers both your computer AND your screen or USB devices
* Full, safe support for Windows Standby mode including auto shutdown if PC fails to shutdown
* Over voltage surge suppression on battery input for protection of harsh automotive environment
* User replaceable fuse on battery input to protect your car from internal short circuits
* Very compact design measuring 4.6" x 3.25" x 1.75" (L x W x H) or 117mm x 83mm x 45mm.
Touchscreen specs
Afmeting: 18x12x25 (mm)
Resolutie: 1,152,000 pixels
Contrast: 200:1
Brightness: 400 nits
inkijkhoek:65/65 (R/L) 60/50(B/O)
- VGA aansluiting
- USB aansluiting
- 2 Video aansluitingen (Tulp/)
- 1 Audio aansluiting (Tulp)
- Audio earphone uitgang
- afstandbediening
GPS USB antenne
Bluetooth USB dongle
Radio FM moduul ?!?
Wat wil ik ermee kunnen doen
Navigeren
Muziek luisteren MP3 en radio FM
Aansturen versterker
Zie ik nog dingen over het hoofd ?
Acer 5920G GF8600GT 256mb 2GB mem 160GB HD Flaptop
Dat is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein, ik denk dat die cm zijn niet?
$349 voor XE+GPS
Dat vind ik toch wel heel erg veel. $200 had ik denk ik nog wel gedaan omdat het programma gewoon erg goed is, maar dit gaat me wel heel er ver.
Nu zit ik eigenlijk behoorlijk te balen want ik zit nu te twijfelen of ik nog wel zin heb alles in te bouwen in m'n auto. Het gemak van een CarPC staat of valt met het gemak van het frontend. En voor die prijs kan ik een kant en klare nav kopen.
Toch maar even kijken naar een ander frontend..
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site
$200 van die prijs is voor 't destinator deel inclusief kaarten als ik het goed heb (had ff niet opgelet dat er allerlei nieuwe versies uit waren, ik draai nog RC5.1 geloof ikquote:Dr.DNA schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:34:
Ik heb net even gekeken bij centrafuse, en de prijzen zijn eindelijk bekend :
$349 voor XE+GPS![]()
Dat vind ik toch wel heel erg veel. $200 had ik denk ik nog wel gedaan omdat het programma gewoon erg goed is, maar dit gaat me wel heel er ver.
Vraag me alleen af of er ook een versie is met destinator en dan zonder kaarten, want kaarten heb ik al tenslotte. Ben eigenlijk op zoek naar een echt europees kaartensysteem (as in: als CF nou TomTom kaarten zou kunnen lezen ofzo). iGuidance moet ik nog eens bekijken.
Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL
Reg. datum: 02 juni 2003
W000tquote:Pieter schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:24:
Ben zelf bezig aan zoon soort project, op basis van windows xp embedded. De shell wordt niet gestart en de besturing wordt helemaal afgehandeld door mijn progje.
Ben in een vroeg stadium en nu aan het wachten tot ik mn garage kan betrekken, tft en pc inbouwen (tft is er al) en de auto uit elkaar kan schroeven om te meten welke stromen ik moet schakellen en zo de juiste voorschakel circuits voor mn I/O modules te solderen en hoe ik mijn anologe ingangen moet gebruiken.
Kan al (experimentatie fase voor het opzetten van de classes en programma opzet):
- Multimedia (Mp3 / Ogg / Wma)
- GPS met autoroute (ben aan bezig met alturion omdat die een sdk heeft maar nog niet gevorderd)
- Ramen open / dicht, voor en achter
- Temperaturen uitlezen
Nog op het programma staat:
- ECU uitlezen
- Climate control
- Spiegels aansturen
- Lampen automatisch aansturen
- Ruitenwissers automatisch aansturen
- Intergratie met alarm icm sms en gps
De hardware:
[afbeelding]
- Conrad USB I/O modules
- Cartft.com 7" indash gemotoriseerd display
- Testpctje met atx voeding op testplank is n PIII
maar wordt vervangen zodra de financiele middellen in overvloed zijn
(ben net verhuisd en een arme student he)
De software:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Maar heb nu stage en 3 baantjes dus het gaat allemaal wat langzamer omdat ik zelden vrijetijd heb.
Zoiets wil ik dus ook gaan bouwen.Zoveel mogelijk erbij integreren. Geeft wel een beetje het idee van een NIght Rider auto (maar dan zonder spraakaansturing). Maarja, eerst maar even mijn rijbewijs halen en een auto kopen.
alleen nu zat de driver cd er niet meer bij en deze wordt naar mij opgestuurd maar dat is pas maandag of dinsdag dat ik hem heb. Heeft iemand van jullie toevallig ook dit schermpje en zou die dan de driver kunnen delen met mij via msn ofzo.
Groet robert
Was een ander scherm (liliput) , maar je kan het natuurlijk gewoon proberen.
]quote:Dr.DNA schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 03:54:
Ik heb de drivers voor mijn scherm hier ge-download : http://www.eeti.com.tw/web20/eg/drivers.htm
Was een ander scherm (liliput) , maar je kan het natuurlijk gewoon proberen.
Geweldig ik heb het geprobeert en het werkt gewoon perfect
Hoe goed is het schermpje? En wat zijn de afmetingen? Want ik ben opzoek naar een 7" tft touchscreen, maar die moet zo smal mogelijke rand hebben, en deze lijkt dunner dan dat lilliput scherm?
Heej, kwaliteit is super daar ben ik zeer tevreden mee.. Kijk hoek is ook zeer groot en blijft goed.quote:Raikkonen_WC schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:34:
@Re-Activity
Hoe goed is het schermpje? En wat zijn de afmetingen? Want ik ben opzoek naar een 7" tft touchscreen, maar die moet zo smal mogelijke rand hebben, en deze lijkt dunner dan dat lilliput scherm?
Zonder inbouwframe is hij ong 17,6 cm breed en met inbouwframe 19,5 cm.
Ziet er erg leuk uit en is een stuk goedkoper ($199) dan centrafuse ($350). Alleen maps kunnen een probleem zijn. Ik hoop dat ze de destinator maps gebruiken. (blijkbaar niet, Nav mbv mappoint)
Zelf kan ik het nog niet uitproberen, maar er is een demo te downloaden op de site voor de liefhebbers.
Aangezien er wel alternatieven zijn voor centrafuse ga ik toch wel door met het inbouwen van m'n car-pc.
Als ik volgende week thuis ben proberen met glasvezel e.d. een custom mount te maken voor m'n TFT.
En hoe zit het met de hoogte? En dit scherm heeft 1 vga ingang en 2 video ingangen he?En als ik het goed bekijk, zie je dat inbouwframe dus op de foto erbij, dat is het laatste zwarte gedeelte, waar hij als het ware inzit he?quote:Re-Activity schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49:
[...]
Heej, kwaliteit is super daar ben ik zeer tevreden mee.. Kijk hoek is ook zeer groot en blijft goed.
Zonder inbouwframe is hij ong 17,6 cm breed en met inbouwframe 19,5 cm.
Denk dat ik me deze dan ga bestellen. Past namelijk beter in mijn auto
Wat voormerk en type is het eigenlijk? Dat staat op de site niet erbij....
quote:Raikkonen_WC schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:54:
[...]
En hoe zit het met de hoogte? 12,5 zonder frame en met frame 14,5 met
En dit scherm heeft 1 vga ingang en 2 video ingangen he? Ja
En als ik het goed bekijk, zie je dat inbouwframe dus op de foto erbij, dat is het laatste zwarte gedeelte, waar hij als het ware inzit he? Ja
Wat voormerk en type is het eigenlijk? Dat staat op de site niet erbij....Het is merkloos daarom is hij goedkoper. Hij komt wel uit china bij een bedrijf vandaan wat zeer veel verschillende schermen maakt.http://carav.en.alibaba.com/
Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info
Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 42 43 44 45 last