"Als je twee kolenbergen bij elkaar veegt, krijg je nog geen goudmijn."
- Joseph Goumans (voorzitter MVV) over de mogelijke fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC. -
code:
1
| kebab:/export/download/torrentflux /home/jeldert/download/torrentflux nfs rw,hard,intr 0 0 |
maar dat heeft ook geen effect. Het vreemde is dus dat ze met "mount -a" of "mount /home/jeldert/download/torrentflux" wel gemount worden.
Ik kan trouwens niks vinden over nfsmount op de Ubuntu wiki.
Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----
Heb je wel mountnfs in je if-up.d staan? Dat staat er hier (@Ubuntu Feisty) wel. (geen idee of dat de oorzaak kan zijn overigens...)quote:Jeldert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:14:
Met de twee 0'en werkt het ook niet. Nu is 1 regel zo:
code:
1 kebab:/export/download/torrentflux /home/jeldert/download/torrentflux nfs rw,hard,intr 0 0
maar dat heeft ook geen effect. Het vreemde is dus dat ze met "mount -a" of "mount /home/jeldert/download/torrentflux" wel gemount worden.
Ik kan trouwens niks vinden over nfsmount op de Ubuntu wiki.
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Hmm, waarom kan ik hem in Windows wel met Deamon tools mounten?quote:CyBeR schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:06:
[...]
Als dat zo is: er zijn geen players die dat kunnen spelen afaik. Alle cd-speel-apps doen dat niet digitaal maar vertellen gewoon de CD drive om een audio track te spelen.
Maar wat zegt 'file' erover?
Daarnaast wil ik het niet afspelen, maar rippen. Ik neem aan dat die dat wel digitaal doet.
Heb het ding momenteel eigenlijk al geript onder Windows en verwijderd. Had het maar opgegeven.quote:Maar wat zegt 'file' erover?
robbert wijzigde dit bericht 08-03-2007 23:44 (13%)
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5

Zoals je kan zien lijkt het alsof hij niet of fout buffered. Ik denk dat het komt doordat ik transparency gebruik, maar ja, dat is zo mooi om aan te laten
Dit zijn de setting die ik gebruik:
aterm -name aterm -sl 3000 -tr -sh 425 +sb -sr -sk -bg black -fg grey -fade 90 -bl -tn xterm -g 80x25 -fn -misc-fixed-medium-r-normal-*-*-120-*-*-c-*-iso8859-15
Ontopic: Kan je om die NFS shares te mounten niet wat runnen op het moment dat gdm/kdm/xdm in beeld komt? Als het goed is zijn alle processes dan opgestart, misschien dat je ze niet kan mounten omdat NFSMount nog niet draait, zoals al eerder gezegd is. Als je dan een script runt met mount -a oid, kan je ze denk ik wel mounten.
om die reden gebruik je onder linux een swap-partitie, zodat je 0% extra CPU belasting hebt voor je filesystem.quote:Simmie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:27:
[...]
Maar als je bijv veel loopt te swappen etc dan zou ik toch graag een filesystem gebruiken wat minimaal cpu-gebruik heeft.
Ik gebruik atm helemaal geen swap eigenlijk , zodat de hdd eigenlijk helemaal niet op hoeft te spinnenquote:smokalot schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:16:
[...]
om die reden gebruik je onder linux een swap-partitie, zodat je 0% extra CPU belasting hebt voor je filesystem.
DISCUSSION, n. A method of confirming others in their errors.
Staat er wel in. Het enige wat ik nog zou kunnen verzinnen is dat ik geen portmap heb ingesteld (maar wel geïnstalleerd). Maar het instellen is alleen voor extra beveiliging en optioneel.quote:robbert schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:42:
[...]
Heb je wel mountnfs in je if-up.d staan? Dat staat er hier (@Ubuntu Feisty) wel. (geen idee of dat de oorzaak kan zijn overigens...)
Kruisboogvereniging De Knipe
----> Jouw tekst hier? <----
Zit hier met Ubuntu 6.10 server. In de "generic" kernel worden allebei de cores gezien (te bewijzen met top en cat /proc/cpuinfo).
Nu heb ik zelf een kernel gebrouwen, met SMP support en shit, maar er wordt maar een core gezien.
Dit zegt dmesg:
code:
1
2
3
4
5
6
| [ 0.000000] Intel MultiProcessor Specification v1.4 [ 0.000000] MPTABLE: OEM ID: MPTABLE: Product ID: MPTABLE: APIC at: 0xFEE00000 [ 0.000000] Processor #0 (Bootup-CPU) [ 0.000000] Setting APIC routing to flat [ 0.000000] BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor) [ 0.000000] Processors: 1 |
Dat "BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor)" zegt de generic wel-twee-cores-ziende kernel ook, dus dat kan het niet zijn.
Er is verdacht weinig te vinden hierover op internet, wat doe ik fout?
Proudly powered by Debian & Gentoo
Kun je je kernel-config ergens online frutten? Of iig de relevante delen? Ik zal mijn kernelconfig (ook core2) even ergens neergooien , misschien dat je de relevante delen kunt overnemen om te testenquote:..Piet.. schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:35:
Hebben mensen hier al een custom kernel aan de gang op een Core 2 Duo, waarbij ook allebei de cores worden gezien?
Zit hier met Ubuntu 6.10 server. In de "generic" kernel worden allebei de cores gezien (te bewijzen met top en cat /proc/cpuinfo).
Nu heb ik zelf een kernel gebrouwen, met SMP support en shit, maar er wordt maar een core gezien.
Dit zegt dmesg:
code:
1 2 3 4 5 6 [ 0.000000] Intel MultiProcessor Specification v1.4 [ 0.000000] MPTABLE: OEM ID: MPTABLE: Product ID: MPTABLE: APIC at: 0xFEE00000 [ 0.000000] Processor #0 (Bootup-CPU) [ 0.000000] Setting APIC routing to flat [ 0.000000] BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor) [ 0.000000] Processors: 1
Dat "BIOS bug, no explicit IRQ entries, using default mptable. (tell your hw vendor)" zegt de generic wel-twee-cores-ziende kernel ook, dus dat kan het niet zijn.
Er is verdacht weinig te vinden hierover op internet, wat doe ik fout?
http://www.simulatedzero.nl/kernel-config
Hier werkt iig dual-core meuk enzo wel
Idd , zoveel bijzonders heb ik ook niet gedaan (nadat ik erachter kwam dat mijn laptop stuq was that isquote:William schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:41:
Wat zegt cat /proc/cpuinfo dan? Ik heb hier een zelfgebakken kernel die zonder problemen mijn beide cores ziet. En ik heb naar mijn weten niks speciaals gedaan.
Raku wijzigde dit bericht 09-03-2007 23:43 (18%)
- Joseph Goumans (voorzitter MVV) over de mogelijke fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC. -
* mithras moet weer eens beter zoeken: tadaa en klaar is kees mithras
mithras wijzigde dit bericht 09-03-2007 23:54 (53%)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| processor : 0 vendor_id : GenuineIntel cpu family : 6 model : 15 model name : Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz stepping : 6 cpu MHz : 2397.684 cache size : 4096 KB physical id : 0 siblings : 1 core id : 0 cpu cores : 1 fpu : yes fpu_exception : yes cpuid level : 10 wp : yes flags : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm syscall lm constant_tsc up pni monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr lahf_lm bogomips : 4798.76 clflush size : 64 cache_alignment : 64 address sizes : 36 bits physical, 48 bits virtual power management: |
Er is er dus maar een
Simmie bedankt voor je config, ik ga het nu eens proberen met jouw deel van je CPU config. Wtf. Ik zie nu net waarschijnlijk het probleem al:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| CONFIG_X86_PC=y # CONFIG_X86_VSMP is not set # CONFIG_MK8 is not set # CONFIG_MPSC is not set [b]# CONFIG_MCORE2 is not set[/b] CONFIG_GENERIC_CPU=y CONFIG_X86_L1_CACHE_BYTES=128 CONFIG_X86_L1_CACHE_SHIFT=7 |
Die ga ik eens aanzetten en compilen! Ik hou jullie op de hoogte
Volgens mij zijn dat enkel de optimalisaties die ie gebruikt. Als je core2 aanzet kun je bijv x86_generic (iets in die trant) uitzetten , indien je die kernel alleen op een core2 gaat gebruikenquote:
Raku wijzigde dit bericht 09-03-2007 23:55 (10%)
Ben nu aan het compilen, als dit niet helpt kopieer ik straks jouw CPU gedeelte uit jouw config in mijn configquote:Simmie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:53:
[...]
Volgens mij zijn dat enkel de optimalisaties die ie gebruikt. Als je core2 aanzet kun je bijv x86_generic uitzetten , indien je die kernel alleen op een core2 gaat gebruikenMaw , ik denk niet dat daar het probleem ligt
Het is echter wel verstandig lijkt me om die optie te gebruiken
@KeesMithras, ach, het is vrijdag avond
..Piet.. wijzigde dit bericht 09-03-2007 23:59 (16%)
Ga ze gewoon stuk voor stuk ff bij langs , dan voorkom je problemen. Als er bepaalde entries niet instaan prompt ie daar overigens alsnog voor trouwens. Zoals je uit de config kon aflezen zie je nml dat ik geen vanilla-sources gebruikquote:..Piet.. schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 23:55:
[...]
Wat me opvalt is dat jouw config qua CPU er wel heel anders uitziet dan die van mij. Dit zou toch niet uit moeten mogen maken? Ben hier ook gewoon met 2.6.20(.1) bezig.
Edit: hij lijkt nu niet te booten, ik loop er even heen.
Nop, hij boot niet. Vaag, ik had alleen CONFIG_MCORE2 en CONFIG_X86_GENERIC veranderd...
Hij blijft hangen na het melden van de bovengenoemde BIOS bug. Met de "oude" kernel boot 'ie. prima.
Ik ga nog eens wat pielen.
..Piet.. wijzigde dit bericht 10-03-2007 00:12 (104%)
Wat is verder je moederbord? Alle goede chipdrivers gebruikt?
http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Intel_Core2_Duo
William wijzigde dit bericht 10-03-2007 00:22 (8%)
Het spulletje zit op een Intel DG965OT, en in de BIOS staat alles aan etc. Het probleem zit hem echt in de kernel, want de standaard kernel van Ubuntu 6.10 (2.6.17-generic) ziet wel twee CPU's.quote:William schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:20:
Ik lees hier op de gentoo-wiki dat bij bepaalde moederborden Hyperthreading in de BIOS aangezet moet worden wil de kernel de 2e core zien. Probeer dat eens. Want zo te zien staan de SMP parameters goed in de kernel.
Wat is verder je moederbord? Alle goede chipdrivers gebruikt?
http://gentoo-wiki.com/HARDWARE_Intel_Core2_Duo
Dat vind ik dan op zijn minst erg vreemd.quote:..Piet.. schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 00:23:
[...]
Het spulletje zit op een Intel DG965OT, en in de BIOS staat alles aan etc. Het probleem zit hem echt in de kernel, want de standaard kernel van Ubuntu 6.10 (2.6.17-generic) ziet wel twee CPU's.
/edit: omg
Ik had een wat volle Edgy installatie, en omdat mn testpartitie met Feisty het een tijdje had volgehouden, dacht ik in plaats van netjes te upgraden even helemaal netjes opnieuw te beginnen. Ik dus de /home dingen backuppen, gpg (zie boven), documenten, foto's etc. Geen probleem, samen met wat config filetjes opgeslagen.
Dus ik start live cd op, formatteer de partitie en zet Feisty op. Ben ik vergeten /var/www te backuppen
Ben nu aan het kijken naar wat recover programmatjes, alleen wil het niet zo vlotten. Die data staat als het goed is niet compleet aan het begin van de partitie, maar er staat dus al wel een nieuwe Ubuntu overheen. * mithras vreest het ergste
mithras wijzigde dit bericht 10-03-2007 01:09 (56%)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Ik voeg dus toe:
code:
1
| post-up (ssh -L 6666:localhost:25 user@server -N; echo Could not create ssh tunnel to server)& |
Maar nu kan ik de tunnel niet zomaar killen, want er kunnen meerdere ssh-processen draaien die ik niet wil killen. Ik probeerde een scriptje "ssh_tunnel" te maken en dat uit te voeren, maar dan blijft hij nog steeds ssh als proces aangeven in plaats van ssh_tunnel. Iemand een idee wat hier een oplossing voor is?
Thought is on a higher level than truth.
Spelling is een keuze
DM me
Die ; is goed trouwens, want ssh termineert alleen als de tunnel niet gemaakt kan worden of als er een signal ontvangen wordt.
Thought is on a higher level than truth.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.