quote:
Volgens mij moet je die smartcards ook bijkopen, kost ¤10-15 per stuk.
quote:
- Kun je op deze manier op elke tv naar een ander kanaal kijken?
Bij Canaal Digitaal kan dit namelijk niet mits je drie afzonderlijke ontvangers en abbo's hebt.
Eén reden dat ik eraan denk naar Digitenne over te stappen..
quote:
- Controleert KPN die 4e TV?
Ik bedoel, wie controleert of ik er nu 3 of 4 tv's op 1 abbo aansluit?
Als je een SmartWi gebruikt niemand. Anders krijg je de 4de smartcard uiteraard nooit geregt.
Je kan uiteraard ook naar het publieke omroep pakket kijken op die 4de TV.
quote:
Ik vergelijk het een beetje met wat ik nu heb: TV via de schotel (DVB-S), maar gelukkig heeft KPN sinds kort een zender in Groningen geplaatst, dus ik wil Digitenne wel eens proberen, mits het natuurlijk net zo goed is als Canaal Digitaal.
Nou de beeldkwaliteit is lager. Dat kan ik je vast vertellen. Voor de rest zijn er haast alleen maar voordelen (zeker als je de FTA sat ernaast wilt behouden). VRT zenders goedkoper, meer smartcards, en ik gok dat KPN administratiever misschien ook wel een fijnere partij kan zijn. Goedkopere smartcards, goedkopere simpelere apparatuur.
En Canal Digitaal is alleen per jaar opzegbaar.. Weet niet hoe het bij Digitenne zit.
Wat vragen van mij:
De smartcard, als je er 1 los koopt, kan je dan direct kijken daarop (al dan niet na anoniem activeren). En dan dat het een weekje werkt ofzo. Of moet je om beeld te krijgen per se een abo reggen en is uitproberen er niet bij? Bij TV Home en Canal Digitaal kan dit, bij KPN weet ik niet.
De aboduur. Het eerste jaar zit je eraan vast, lijkt me logisch. En daarna? Per maand opzegbaar of verlengen ze met één jaar?
Wat antenne-ervaringen van mij:
Ik heb de Funke DSC200 op de bovenzolder gezet bijna in de nok van het dak, veel hoger kan niet (10cm kan misschien nog extra, veel meer zal het niet zijn) met hulp van mijn vader want in je eentje zal dat niet meevallen en ik ben niet zo handig

. Remember, op de gewone zolder ontving ik Schoten + met moeite Goes allebei horizontaal. Voor de rest zelfs geen lock op wat dan ook, zelfs geen zenders in te lezen, echt niets.
Nu heb ik de antenne daarboven gezet, verticaal, gericht op Rotterdam. Nu ontvang ik:
• NED123 uit Rotterdam vloeiend
• Kleine flarden Lopik horizontaal, soms een beeld, niet kijkbaar
• Goes werkt maar stottert om de paar seconden (duh, verkeerde polarisatie, wat dacht jij)
• België vloeiend! Maar of ik nu 10kW verticaal uit Antwerpen ontvang (juiste polarisatie) of 20kW horizontaal uit schoten (krachtiger), geen idee, dit is dus op de achterkant van de antenne
• Publieke radio uit Rotterdam hakkelt zeer ernstig (ander bouquet).
Nu heb ik jammer genoeg geen Smart MX 56 niet meer dus ik kan de QAM instellingen enzo niet zien, want ik vraag me af of Rotterdam nu ook niet vergeeflijker is ingesteld op NED123.
Ik acht het nu niet onmogelijk dat ik straks Goes (vloeiend) en Breda er ook nog eens bijkrijg.
Antenne hoog plaatsen = zeer goed idee

.