Ik heb gereageerd met dit commentaar:quote:killu schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:36:
ik heb nog niet gesigned, ik vind echter wel dat de fabrikanten zelf tijd er in mogen steken in goede linux drivers. Wat dat betreft vind ik dat nvidia goed bezig is, en van mij hoeven ze dan niet alles openbaar te maken.
It would be awesome if there was such a thing as 'open drivers', provided by the manufacturers. Intel is giving a fairly good example in this, and I think other manufacturers should follow!
Waarom: Fabrikanten kunnen ten minste goede drivers maken, zoals Nvidea in de praktijk bewijst, maar is het wel ideaal als fabrikanten een groot gedeelte open maken. Als je ziet wat Intel allemaal doet zie je dat bedrijven de drivers best meer open kunnen maken.
Nu 6008quote:
If you live each day as if it was your last, someday you'll most certainly be right.
Hij gaat echt goed snel nu... wowquote:
6024 atm
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Maken we hier ook een deel2 als we de 1000 posts hebben gehaald, of doen we daar hier niet aan?quote:
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Server: Intel Q6600, 4GB, 2.6TB, Debian Testing
Hifi/HT: B&W DM602s3, LCR60s3, DM603s1; Denon 2805; Sanyo Z5
Dunno, zolang we maar gezellig over NOS kunnen ouwehoerenquote:robbert schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:26:
[...]
Maken we hier ook een deel2 als we de 1000 posts hebben gehaald, of doen we daar hier niet aan?
o en ja... ik heb em bedacht
Pim. wijzigde dit bericht 05-03-2007 21:56 (5%)
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME
Oeps, er was alweer een nieuwe pagina. Natuurlijk _wel_ een nieuw deeltje
mithras wijzigde dit bericht 05-03-2007 22:34 (18%)
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
Reg. datum: 09 november 2006
C:
1 | diff -ru totem-2.17.92/src/backend/bacon-video-widget-xine.c totem-2.17.92-new/src/backend/bacon-video-widget-xine.c
|
Xine kent in principe alleen maar "small", .." huge" als font-sizes. Je kan dus niet direct de grote in punten (oid) opgeven.
Ik wil de volgende dingen eigenlijk nog oplossen:
• Dat die ook iets doet met het lettertype, dat wordt nu nog genegeerd.
• De letter grootte relatief adv de grootte van je scherm. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen....
Iemand die wat meer kennis heeft van Xine die me hier mee wil helpen, of een tip wil geven?
robbert wijzigde dit bericht 05-03-2007 22:54 (8%)
Workstation: Intel Q6600, 4GB, raptor 136GB, 8800GTS, Eizo 21" tft, Iiyama 19" crt, Ubuntu Hardy
Ow, dat heeft natuurlijk dan ook te maken met nieuws: Linux-ontwikkelaars gaan drivers gratis ontwikkelen. Tja, dat is wel veel beter gesteld. Ik ben namelijk wel tegen het louter roepen van "Open!" "Vrij!" terwijl ook veel fabrikanten uit commerciële overwegingen de specificaties niet kán vrijgeven.quote:rvdven schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:47:
Er staat niet dat de fabrikanten de drivers zelf open moeten maken hè, Linux/BSD developers mogen de drivers gaan schrijven. Als de fabrikanten zelf nou eens goede drivers leverde vond ik dat ook goed hoor, zoals men al zegt: Nvidia levert een prima driver, of het nou open is of niet
In een non-disclosure agreement met de foundation kan dat dit probleem wel opgelost worden en zijn er wellicht betere drivers beschikbaar dan sommige fabrikanten nu maken.
Mmm, * mithras moet eerst verdiepen voordat hij wat blaat.
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
ik vind het op zich wel een grappig initiatief, maar wel heel erg veel dezelfde mensen telkens (dat is niet echt erg hoor )
Ik ben hier verzeild geraakt dankzij Boudewijn (die mij op stoomcursus Gentoo heeft gezet). Verdere introductie: Wilf, 26, m, geen bier maar wijn, geen koffie maar rooibos, geen Windows maar Linux
Dat is ook wel het kenmerk van een gezellige kroeg.quote:Boudewijn schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:21:
mogelijk
ik vind het op zich wel een grappig initiatief, maar wel heel erg veel dezelfde mensen telkens (dat is niet echt erg hoor )
Geen steeds verlopend publiek, maar een vaste leuke "kliek" die de kroeg maakt. Geen probleem lijkt mij!
Nieuwelingen (zoals hierboven) zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Jk_W wijzigde dit bericht 06-03-2007 01:27 (8%)
newbies zijn btw prima welkom hoor, maar het is wel leuk dat je telkens overal de zelfde mensen tegenkomt (kan ook minder plezierig zijn btw)
Ik kan natuurlijk ook 2 dvd's downloaden, maar daar heb ik geen zin in
If you live each day as if it was your last, someday you'll most certainly be right.
Reg. datum: 15 mei 2006
offtopic
verder heb ik als beginner (noob) met ubuntu 6.10 goeie ervaringen
C is for Camping, F is for Fragging, L is for Lagging, N is for Newbie, O is for Owning, R is for Respawndelay, S is for Sucking, W is for Whining
Waarom zou je dat met iptables willen? Installeer dan adblock ofzo, lijkt me iets makkelijkerquote:jelly schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:04:
Ik heb een vraag over iptables is het mogelijk om daardoor plaatjes te blokken van site's dus als voorbeeld google-ads. Ik heb uit de bieb een boek over linux firewalls gehaald maar dat is een beetje gedateerd denk ik het komt uit 2000 weet iemand anders misschien dan een goeie howto hiervoor?
offtopic
verder heb ik als beginner (noob) met ubuntu 6.10 goeie ervaringen
Hmm, wat heeft het feit dat Debian je netwerkkaart niet kan vinden te maken met 2 dvd's downloaden?? Wat voor een netwerkkaart is het uberhaupt? En wat versta je precies onder niet vinden, is er iets over in dmesg te vinden?quote:tigid schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 07:42:
Waarom kan debian mijn netwerkkaart nooit vinden?
Ik kan natuurlijk ook 2 dvd's downloaden, maar daar heb ik geen zin in
robbert wijzigde dit bericht 06-03-2007 11:16 (28%)
Tijdens de ftp-install vraagt hij wat voor drivers hij daarvoor moet gebruiken, maar die werken geen van allen. Een andere manier is om de hele distributie op cd / dvd te branden, maar dan moet ik 2 dvd's branden. (En ik zal wss niet alle packages nodig hebben).quote:robbert schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:15:
Hmm, wat heeft het feit dat Debian je netwerkkaart niet kan vinden te maken met 2 dvd's downloaden?? Wat voor een netwerkkaart is het uberhaupt? En wat versta je precies onder niet vinden, is er iets over in dmesg te vinden?
Het zit btw onboard (dus lijkt mij vaag dat hij het niet kan vinden) op een Asus A8N SLI SE moederbord. (nForce 4)
Reg. datum: 09 november 2006
Een BIOS update wil deze problemen echter nog wel verhelpen (makkelijkst vanuit windows met die Asus tool). In ieder geval heeft het bij mij geholpen
Ik zit er over te denken om definitief (nouja.. de komende tijd iig
Ik heb al even gegoogled en vond dit wel een interessant artikeltje:
http://www.lucas-nussbaum.net/blog/?p=205
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Een unstable-branch vergelijken met een stable-branch. Meest logisch inderdaad, zoals de schrijver zelf al aangeeft waar sommige wijze comments al op wijzenquote:MDtje schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:25:
Ik heb al even gegoogled en vond dit wel een interessant artikeltje:
http://www.lucas-nussbaum.net/blog/?p=205
Debian Unstable is op dit moment trouwens een saaie hoop oude krotten-software *Gnome 2.14 bijvoorbeeld*. Hierboven staat dat dat onmiddelijk verandert als Etch uitkomt, maar dat kan nog wel even duren.
Qua stabiliteit zit het bij zowel Debian als Ubuntu wel snor (geen opmerkelijke crashes oid gehad, zelfs niet bij de unstable-branches).
Jungian wijzigde dit bericht 06-03-2007 19:41 (3%)
0.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.