Zo niet dan toch..
DVB-C PVR Humax Duovisio PVR-9200 C
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 26 november 2003
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58
http://mgv.multikabel.nl/...postorder=asc&start=0
Ben benieuwd naar de ervaring van een tweaker van dit apparaat.
Naar aanleiding van deze reviews heb ik er maar 1 besteld, vandaag binnen gehad en morgen ga ik er naar kijken.quote:PieterPan schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:14:
Op de volgende website vind je gebruikers reviews. Zeer positief, vergeleken met dat samsung geval.
http://www.xsbb.nl/phpbb/viewforum.php?id=tvhomenl&f=58
http://mgv.multikabel.nl/...postorder=asc&start=0
Ben benieuwd naar de ervaring van een tweaker van dit apparaat.
Zo niet dan toch..
PSN ID: Vince_NL
Reg. datum: 30 augustus 2004
De timeshift-functie is ronduit fantastisch. Elk programma wordt automatisch opgenomen (zolang je niet van zender wisselt) zodat je even rustig kunt bellen of koffie zetten; kwestie van de pauzeknop indrukken of gewoon "terugspoelen".
De bediening is redelijk intuïtief en beter dan die van de samsung-9401R decoder die ik eerst had. De Humax gaat veel sneller door de menu's en ook het zappen gaat net iets sneller; voor mij heel belangrijk want bij de Samsung zat dat echt boven de irritatiegrens, zo traag zapte dat ding.
Je kunt twee opnamen (van perfecte digitale kwaliteit) tegelijk maken en dan nog naar een derde programma kijken (niet alle programma's zijn dan nog beschikbaar, geloof ik). Uiteraard kun je dan altijd nog je toevlucht nemen tot analoog kijken.
Er zitten nog wel enkele bugs in: als je een programma opneemt via de programmagids (epg), wordt bij mij de eindtijd uit de epg aangehouden, ook al heb je in de basisinstellingen de aan te houden eindtijd op + 5 of +10 minuten gezet. Je moet dus voorlopig altijd de eindtijd handmatig aanpassen want de meeste programma's lopen uit.
Verder ben ik er tijdens een dag lang spelen met het apparaat tweemaal in geslaagd hem te laten crashen bij het wisselen van zender. Het beeld wordt dan zwart en de stroom uit- en inschakelen is dan de enige remedie. Ik zie nog geen patroon daarin.
Er zijn vijf favorietenlijsten te maken, waarbij je de volgorde van de zenders overigens niet zelf kunt veranderen. Bij de Samsung kon dat wel.
Nog een laatste puntje: het apparaat is bijzonder lelijk, het front is van een soort plastic dat zeer snel krast, zelfs als je er even met je nagel overheen gaat. Onbegrijpelijk.
Maar goed, de conclusie is voorlopig dat de Humax 9200 het voor 95% prima doet en ik kan de aankoop zeker aanraden voor wie op zoek is naar zo'n ding.
De installatie van het apparaat kostte mij 10 minuten (als vervanging voor de Samsung decoder) en dit is inclusief instellen en kanalen zoeken.
Het bedienen gaat inderdaad intuïtief, vanuit de EPG kies je een programma en drukt op OK, als het programma nu bezig is ga je ernaar kijken en als het in de toekomst ligt wordt het opgenomen.
De PVR gaat direct opnemen en dus kan je elk programma dat je aan het kijken bent pauzeren en terug gaan naar het punt waar je begonnen bent met kijken.
Het is inderdaad mogelijk om 2 programma's op te nemen en een derde te kijken, de keuze in het aantal kanalen is dan alleen beperkt. 2 programma's kijken en een opgenomen opname afspelen is ook geen enkel probleem.
De uitloop timer is inderdaad een minpunt, hoe dit nu precies zit weet ik niet maar ga ik nog naar kijken.
Gisteren wel 1 keer een reboot van het apparaat gehad, hierna was hij kwijt waar ik gebleven was met kijken in een reeds opgenomen programma maar verder geen instelling o.i.d. verdwenen.
Zo niet dan toch..
Het apparaat crasht 2 keer en toch ben je overwegend positief? Kun je dit uitleggen? Ik heb zelf de Samsung P850R en deze is nu in 2 maanden 4x vastgelopen/gecrashed waarna ik mijn opname kwijt was. Die heb ik dus naar de technische dienst van Samsung gestuurd, want dat valt bij mij onder niet goed werkend produkt.
I can't be fired.... slaves are SOLD!
Mijn Samsung 9401 crashte ook wel eens, je gaat dat soort dingen bij digitale tv voor lief nemen kennelijk. Overigens is er geen crash meer geweest sinds de eerste dag dat ik de Humax stevig aan de tand voelde, dus ik heb hoop dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Mag natuurlijjk niet voorkomen, daar heb je op zich gelijk in.quote:MrScratch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:36:
@prijk
Het apparaat crasht 2 keer en toch ben je overwegend positief? Kun je dit uitleggen?
Shame on me...quote:prijk schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:10:
Nog een laatste puntje: het apparaat is bijzonder lelijk, het front is van een soort plastic dat zeer snel krast, zelfs als je er even met je nagel overheen gaat. Onbegrijpelijk.
Er zit dus wel degelijk een dunne plasticfolie over het front, die ik eerst niet heb gezien. Afijn, losgetrokken en het front is nu fraai en krasloos.
Moest toch wel even grinniken toen ik dit lasquote:prijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:00:
[...]
Shame on me...
Er zit dus wel degelijk een dunne plasticfolie over het front, die ik eerst niet heb gezien. Afijn, losgetrokken en het front is nu fraai en krasloos.
Tsja, dat is me bij de Samsung 9401 nog nooit gelukt. Maar bij de P850R ben je direct een opname kwijt, dus dat is een graadje erger. Stel het volgende scenario:quote:prijk schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:55:
[...]
Mijn Samsung 9401 crashte ook wel eens, je gaat dat soort dingen bij digitale tv voor lief nemen kennelijk. Overigens is er geen crash meer geweest sinds de eerste dag dat ik de Humax stevig aan de tand voelde, dus ik heb hoop dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was. Mag natuurlijjk niet voorkomen, daar heb je op zich gelijk in.
12.00u tot 13.30u opname. Ik kom om 12.45u binnen en wil digiTV kijken. Tijdens het zappen loopt hij vast, reset en de opname van 12.00u tot 12.45u is weg. Dan krijg je de neiging om maar geen DigiTV te kijken tot 13.30u, omdat je bang bent dat het apparaat vastloopt en je dus de opname kwijt bent. Daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor.
Maar laten we hopen dat de Humax dit niet overkomt.
I can't be fired.... slaves are SOLD!
De ene keer dat ik een reboot kreeg bleef alles behouden. Verder reageert de Humax nog steeds snel en stabiel als er reeds 2 opnames lopen en je wilt TV of opname kijken.quote:MrScratch schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:36:
[...]
Tsja, dat is me bij de Samsung 9401 nog nooit gelukt. Maar bij de P850R ben je direct een opname kwijt, dus dat is een graadje erger. Stel het volgende scenario:
12.00u tot 13.30u opname. Ik kom om 12.45u binnen en wil digiTV kijken. Tijdens het zappen loopt hij vast, reset en de opname van 12.00u tot 12.45u is weg. Dan krijg je de neiging om maar geen DigiTV te kijken tot 13.30u, omdat je bang bent dat het apparaat vastloopt en je dus de opname kwijt bent. Daar koop je zo'n ding natuurlijk niet voor.
Maar laten we hopen dat de Humax dit niet overkomt.
Zo niet dan toch..
Reg. datum: 26 augustus 2005
Jammer genoeg blijkt de USB transfer functie vreselijk traag te functioneren:quote:_Diederik schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:09:
Het lijkt eindelijk zover te zijn, een DVB-C PVR die goed werkt en waarmee het mogelijk is om opgenomen beelden naar een PC over te zetten (helaas via USB).
http://xsbb.nl/phpbb/view...enl&p=6906875#6906875
quote:5.De enorm trage USB functie die erop zit een opname van 30 minuten, 1,8GB naar je pc overbrengen duurt 25 minuten!
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Komt neer op USB 1.1 standaardquote:The_Doman schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:16:
[...]
5.De enorm trage USB functie die erop zit een opname van 30 minuten, 1,8GB naar je pc overbrengen duurt 25 minuten!
[...]
Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)
Gewoon de snelheid van usb 1.1. Hoop dat daar nog wat aan gedaan gaat worden
Niet zo handig om in de handleiding, en bij de specs op de website van humax usb 2.0 vermelden als alles gewoon op usb 1.1 voort sukkelt.
job wijzigde dit bericht 28-02-2007 18:39 (30%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Dat maakt het wel interessanter maar ja slagzinnen is niet me sterkste kantquote:Humax Duovisio PVR-9200 C: Win uw aankoopbedrag terug!
Uw aankoop wordt beloond..... met een originele slagzin maakt u kans om uw aankoopbedrag van de Humax PVR-9200 C terug te verdienen. Actieperiode: 1 maart t/m 30 april 2007.
Wat betekenen foto's nou echt - Keelsies video
Taal fouten inbegrepen ;)
Reg. datum: 26 augustus 2005
Ja, ik snap dit nou echt niet!quote:job schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 18:38:
Jep dat klopt. Ik heb hem ook, en de overdrachtssnelheid is inderdaad echt traag.
Gewoon de snelheid van usb 1.1. Hoop dat daar nog wat aan gedaan gaat worden.
Niet zo handig om in de handleiding, en bij de specs op de website van humax usb 2.0 vermelden als alles gewoon op usb 1.1 voort sukkelt.
2 jaar geleden heb ik al hetzelfde meegemaakt met een Topfield DVB-S PVR, hierbij was je toen ook ongeveer een hele dag (nacht) kwijt aan het overzetten van je opnames naar de PC!.
Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501
Alleen jammer dat degenen die de decoder voor 1 maart hebben gekocht (ik bijvoorbeeld), dus niet mee mogen doen.quote:klaasbram schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:23:
[...]
Dat maakt het wel interessanter maar ja slagzinnen is niet me sterkste kant
Denk dat ik maar even een mailtje stuur om mijn beklag te doen.
Reg. datum: 27 oktober 2004
Reg. datum: 19 februari 2005
Op de doos staat dat de Humax iPVR-9200C is gecertificeerd door @Home, Caiway, Casema, Multikabel, Delta en KabelNoord.quote:lex333 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 16:56:
Misschien een domme vraag, maar werkt deze decoder goed op het casema netwerk? Of maakt dat voor dit apparaat niets uit?
Beter dan alle voorgangers? Niet alleen van Humax, maar ook van Samsung, Panasonic, Nokia etc.
Weet iemand wanneer de nieuwe van Panasonic uitkomt? (offtopic, ik weet het
Als ik de beeldkwaliteit op een rijtje zet geeft de samsung het minste beeld, de pana beter, de humax het beste beeld.
Wat de nieuwe panasonic decoder betreft... komt die uberhaupt nog wel
Je hebt nu de vergelijking met de Humax Duovisio PVR-9200 C gedaan?
Als het gaat om scherpte en kleuren zie ik geen verschil met de standaard Samsung. Dat komt ook omdat ik nog een zeer eenvoudige TV heb.quote:M. Mulder schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:47:
Hoe is de beeldkwaliteit ?
Beter dan alle voorgangers? Niet alleen van Humax, maar ook van Samsung, Panasonic, Nokia etc.
Weet iemand wanneer de nieuwe van Panasonic uitkomt? (offtopic, ik weet het)
Wat ik wel merk is dat t.o.v. de Samsung er veel minder verstoringen zijn in beeld en geluid. Hiervoor had ik regelmatig een korte onderbreking in beeld of geluid en dat heb ik niet meer gezien.
Ik zit trouwens bij Caiway.
Zo niet dan toch..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last