Hoofdcategorieën
Topicacties

Het grote KPN Digitenne topic deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Nieuw Topic
The future is not set
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
driedees schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:45:
@ SteveZ: dat heb ik (Utrecht) dus ook gehad, na het herstellen van de fabrieksinstellingen en opnieuw zenders zoeken bleven er erg veel kanalen 'weg'. Ik kon het oplossen door alles handmatig te zoeken (menu > installeren > handmatig zoeken). Via Radio.nl heb ik gekeken welk bouquet op welk kanaal zit, alle kanalen nagelopen en alles was weer terug. Hetzelfde maakte ik ook mee bij 2 mensen in Amersfoort die ook Digitenne hebben, ook hier moest ik een en ander handmatig zoeken.

Net als vele anderen in dit topic wás ik tevreden over Digitenne, goeie beeldkwaliteit, genoeg zenders en goedkoop. Sinds december heb ik erg veel last van storingen, lijkt het wel of die antenne steeds gevoeliger wordt en het signaal valt regelmatig weg. Om maar te zwijgen over de "blokjes" tijdens het zappen. Blij als m'n contract afloopt, dan maar de iets duurdere kabel.
Het is eigenlijk te achterlijk voor woorden dat KPN maar blijft kloten met de zenders en dat je dit soort truuks moet gaan uithalen om de zenders te kunnen blijven ontvangen. Vanmiddag was het weer raak, opeens geen beeld meer op discovery (signaalsterkte op 99%, beeldkwaliteit op 1 a 2 %), heel dat bouquet weg. Mag nu wel aannemen dat Digitenne al een beetje de speeltuinfase is ontgroeid.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Reg. datum: 02 januari 2006

Is het niet zo dat alle problemen na 16 april alle problemen in heel Nederland voorbij zijn? Dan zijn alle frequenties opnieuw ingedeeld en Digitenne is geheel landelijk verkijgbaar. Ik weet niet of het dat zo is, maar dat is wat ik eruit opmaak. KPN is helaas verplicht alles door elkaar te hussen en opnieuw in te delen voor de verplichte landelijke dekking. Met name omdat frequenties nu anders dubbel gebruikt worden, dacht ik.

Is er een overzicht van de uiteindelijk indeling qua kanalen, frequenties en boutiquen? Dus na 26 maart / 16 april?

quote:
sioux1978 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:39:
Is het niet zo dat alle problemen na 16 april alle problemen in heel Nederland voorbij zijn? Dan zijn alle frequenties opnieuw ingedeeld en Digitenne is geheel landelijk verkijgbaar. ....
Laten we het hopen dat het beter wordt na 16 april. Ik weet niet of er al ergens informatie is over de nieuwe zenderindeling, ik ken eigenlijk alleen maar Radio.nl voor informatie over dat soort zaken. Ik heb er geen problemen mee dat ik eens in de zoveel tijd opnieuw de zenders moet opzoeken, het stoort mij wel dat de kwaliteit minder wordt en dat het nogal lastig is om alles te vinden.
quote:
MeNTaL_TO schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:36:
Mag nu wel aannemen dat Digitenne al een beetje de speeltuinfase is ontgroeid.
^^ eensch!

Reg. datum: 17 augustus 2001

Sinds de nieuwe zenders (Lelystad en Hilversum voor mij) op 12-02 online zijn gekomen heb ik ook een probleem met m'n 'oude' Samsung Digitenne decoder in de huiskamer. :(

Na reset naar fabrieksinstelling en opnieuw zoeken van de zenders kreeg ik iets van 56 zenders in totaal. Het bouquet met NL1, 2, 3, enz. krijg ik zeker 4 keer binnen, in goede en minder goede kwaliteit. En ook enkele andere kanalen krijg ik dubbel of 3 voudig binnen. Na van alle zenders gekeken te hebben op welk kanaal ze het sterkste signaal hebben en de zwakkere zenders uit de lijst verwijderd te hebben krijg ik nu elke keer nadat m'n decoder uit stand-by komt de melding dat m'n kanalenlijst verouderd is. Als ik dan op OK druk gaat de decoder weer alle verwijderde zenders toevoegen en m'n zendervolgorde weer compleet door elkaar gooien (met Sport1 en Sport2 op de voorkeuren 1 en 2, enzovoorts). Ontzettend irritant! |:(

Bij de KPN decoder op de slaapkamer blijft die vraag tenminste achterwege, maar daar heb ik wel duidelijk meer last van storing dan vóór 12 februari. En bij die KPN (ook Samsung, maar dan anders) decoder kan ik niet individuele zenders verwijderen, wat ik weer wel bij de oorspronkelijke Digitenne decoder kan doen.

Al met al is het er voor mij in Almere Buiten niet op vooruitgegaan sinds de zenders Hilversum en Lelystad online zijn gegaan! :(
Reg. datum: 01 september 2003

Wanneer gaat KPN nou eens officieel de oude digitenne klanten overnemen? Ik betaal nog steeds 11,95 voor 2 smartcards. :/

Reg. datum: 15 augustus 2004

quote:
Haay schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:04:
En bij die KPN (ook Samsung, maar dan anders) decoder kan ik niet individuele zenders verwijderen,
Zie handleiding midden op pagina 47. Werkt dat niet?

Reg. datum: 02 januari 2006

Wellicht een tip voor andere Digitenne gebruikers:

Ik heb gisteren zitten rommelen met de beeldinstelling en dan met name de contrast en scherpte instellingen. Deze heb ik beiden een stuk hoger gezet, waardoor het beeld op mijn 82cm LCD scherm van Philips een stuk beter is geworden en dat met de Samsung Single Tuner.

Het enige wat niet werkt met de Samsung tuners is het automatisch verspringen naar het juiste beeld formaat. Dat werkt wel met de Topfield tuner. Maar goed, ik heb nu zeer acceptabel beeld. Alleen snelle beelden blijven wat lastig (zoals voetbal), maar dat komt door de lage bitrate. Hopelijk is dat na april ook opgelost als alle frequenties goed zijn ingedeeld.

Reg. datum: 24 september 2006

quote:
sioux1978 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 10:34:
Wellicht een tip voor andere Digitenne gebruikers:

Ik heb gisteren zitten rommelen met de beeldinstelling en dan met name de contrast en scherpte instellingen. Deze heb ik beiden een stuk hoger gezet, waardoor het beeld op mijn 82cm LCD scherm van Philips een stuk beter is geworden en dat met de Samsung Single Tuner.
Nog hoger dan de fabrieksinstellingen? Meestal moeten ze juist rond de 25% staan om in de buurt te komen van een goede afstelling...

Sinds half januari had ik echt bedroevend slechte ontvangst van o.a. Net5, TIEN en discovery channel. Uiteindelijk een servicemonteru langs gehad die mijn binnen antennes heeft vervangen. Ik had namelijk een oudere (zwakkere?) binnenantenne dan de antenne's die tegenwoordig worden meegeleverd. (oud is te herkennen aan een groen led-je en de nieuwe aan een oranje led-je). Deze zijn bij mij kosteloos omgeruild. Top dus. Alleen jammer dat de helpdesk dus niet van te voren even kan vragen of ik toevallig een groen ledje op mijn antenne had of niet. Want de helpdesk begon meteen over buiten antenne's. Ja daar heb ik dus dat Digitenne niet voor aangeschaft om alsnog kabels door mijn huis (en muren!) te mogen trekken)

Bottom line: groen ledje op antenne? Slechte ontvangst? Klantenservice bellen en een servicemonteru langs laten komen. Die ruilt ze dus kosteloos om.

XFM -- highstream --

Vandaag mijn Digitenne aangesloten met een TF5300D-K 160Gb.
Het was even rommelen met de settings (in het menu voor zenders zoeken geeft hij bij mij altijd 0% ontvangst aan :?) maar daarna werkte het redelijk snel goed.
Ik ben verbaas over de kwaliteit van het beeld.
zichtbare compressie had ik al rekening mee gehouden, maar de beeld kwaliteit is over S-video nu al beter dan mijn analoge externe tuner over Component.

Volgende week krijg ik de nodige losse modules voor mijn TV & PVR binnen zodat ik de Topfield via Component kan aansluiten, ik hoop dan een nog betere beeldkwaliteit te behalen.

=[edit]=

Moeilijk te zien, maar hier een vergelijk tussen UPC Analoog en KPN Digitenne:

http://zooi.oostindie.com/phpThumb.php?src=/uploaded/gallery/Plasma/Dscf7391.jpg&w=153

Links : Topfield TF5300D met Digitenne (Lelystad) aangesloten op S-Video
Rechts : Zinwell PV-600 met UPC aangesloten op Component en upscale naar 720P @ HDMI

Koffie wijzigde dit bericht 22-02-2007 21:08 (29%)

OSX or Ubuntu, or none

quote:
Koffie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:

[afbeelding]

Rechts : Zinwell PV-600 met UPC aangesloten op Component en upscale naar 720P @ HDMI
Ik zie niet zo heel veel verschil-op brightness na? Dus misschien een succesje voor dvb-t over dvb-c UPC analoog, ik heb zelf ook twee topfields, een PVR in de woonkamer en een single in de slaapkamer. Doen het allebei plima, geen idee waarom de PTT ;) ze niet meer wil want de samsungs heb ik allang weggegeven (rotdingen).
Zou wel leuk zijn om eens zo'n plaatje te zien met DVB-T/C/S > heeft iemand die opstelling?

franssie wijzigde dit bericht 23-02-2007 01:50 (6%)

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

S heb ik, C heb ik nog steeds, alleen T moet ik nog antenne voor installeren/wachten tot hier bereik is.
OSX or Ubuntu, or none

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:21:
S heb ik, C heb ik nog steeds, alleen T moet ik nog antenne voor installeren/wachten tot hier bereik is.
je zal de ontvanger al wel hebben maar als je er eentje (of juist een smartcard) wilt lenen hoor ik het wel
: als je tenminste een 'triple shot' van DVB wil maken - en kan / ik zou geeneens zo snel weten hoe dat te doen. eigenlijk jammer dat ze geen testbeelden meer uitzenden

franssie wijzigde dit bericht 23-02-2007 01:48 (20%)

Mini IC2 media server | Mini Work Station | iBook | g3 iMac voor de leuk | Dreambox

Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
Koffie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:58:

[afbeelding]

Ik vind UPC analoog toch een stuk beter hoor. Je ziet duidelijk aan het gras, z'n haar en het publiek dat het fijne detail weg is bij KPN. Verder is het wat "onderbelicht" (donkergrijs wordt zwart). Kleurverzadiging is wel wat hoger maar dat is met de tvinstellingen wel bij te regelen.

The problem isn't easy access to guns, but easy access to oxygen.
Certain people shouldn't be breathing. -- Don Feder

PSN ID: Atomsk73

OSX or Ubuntu, or none

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:47:
[...]

Ik vind UPC analoog toch een stuk beter hoor. Je ziet duidelijk aan het gras, z'n haar en het publiek dat het fijne detail weg is bij KPN. Verder is het wat "onderbelicht" (donkergrijs wordt zwart). Kleurverzadiging is wel wat hoger maar dat is met de tvinstellingen wel bij te regelen.
z'n haar is inderdaad beter - jammer dat ik gezworen heb nooit meer zaken te doen met UPC })
maar was toch al bezig om dvb-s te nemen

/edit: is niet echt dezelfde frame (wel bijna)...

franssie wijzigde dit bericht 23-02-2007 01:57 (4%)
Reden: damn, haar is echt veel beter :s

Semoekber.

quote:
franssie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:29:
[...]

je zal de ontvanger al wel hebben maar als je er eentje (of juist een smartcard) wilt lenen hoor ik het wel
NED123 zou ik zo kunnen vergelijken. Alleen is de kabel dan extreem in het voordeel, op RTL/SBS/MTV/DISC ligt het heel anders.

Ik heb wel een zooi DVB-T ontvangers, maar niks met een CI. Wel een CAM though. En CI's. Maar misschien koop ik nog een PCI DVB-T kaart, CI's heb ik nog en de Alphacrypt van de kabel kan ook Conax aan. Heb ik alleen nog geen smartcard, dus die wil ik eventueel wel lenen.

Hoe gaat het activeren van een nieuwe KPN smartcard? Kan je een poosje kijken zonder je rekeningnr. aan KPN te geven? Want die smartcard kost ook niks.
quote:
: als je tenminste een 'triple shot' van DVB wil maken - en kan / ik zou geeneens zo snel weten hoe dat te doen. eigenlijk jammer dat ze geen testbeelden meer uitzenden
Dat lukt me wel >:). Ik ben geknipt om dit te doen :P. Moet alleen DVB-T nog fixen hier dan.

Rotterdam is waarschijnlijk te ver gegrepen hier, pakweg 50km naar het zuiden. Heb het ooit ontvangen maar dat was met tropo en toen was Rotterdam nog 20kW :+. Echter wel indoor, niet achter een raam, dus knappe prestatie.. Goes komt in maart, die lukt wel waarschijnlijk, Breda in april, die moet zeker lukken.
Reg. datum: 17 augustus 2001

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 01:47:
Misschien is het de laatste tijd wat verbeterd bij UPC, maar toen ik jaren geleden overstapte van UPC analoog naar Digitenne was het een significante verbetering van m'n beeldkwaliteit. UPC analoog was vaak gruizig, terwijl Digitenne er op mijn 28inch CRT breedbeeld TV erg scherp uitziet. Daarnaast zijn de breedbeelduitzendingen van Nederland en België op Digitenne in anamorphic-widescreen, terwijl ze op de analoge kabel letterboxed doorgegeven worden. Dan heb je dus een stuk meer beeldlijnen bij Digitenne dan bij de analoge kabel!

Overigens is mijn huis een UPC-vrije woning, en ik zal nog eerder een schotel aanschaffen dan ooit nog UPC weer in m'n huis te halen! >:)
Semoekber.

Jammer, maar een PCI DVB-T kaart blijkt best duur (70 euro). Vind ik een beetje duur alleen maar om een leuke vergelijking te maken want ik hoef er verder geen permanent abo op..
Reg. datum: 07 december 2006

Stom toevallig zie ik nu dat er weer Topfield HD-decoders geleverd worden.

OSX or Ubuntu, or none

quote:
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 03:22:
[...]

Heb ik alleen nog geen smartcard, dus die wil ik eventueel wel lenen.
Roept maar als je 'm nodig hebt, stuur ik 'm wel even op in vertrouwen dat ik 'm weer terug krijg :)

Semoekber.

Bedankt, ik zal het onthouden. Maar of het er nu nog inzit.. Ben waarschijnlijk ook al 50 euro kwijtgeraakt aan een USB DVB-T stick die vermoedelijk nooit aan zal komen :/. Ik kan natuurlijk niet blijven kopen.. Tenzij ik de DVB-T PCI goedkoop aan kan komen..

Verder heb ik uitgerekend dat het vrij onwaarschijnlijk is dat ik Goes probleemloos zal kunnen ontvangen zelfs met dakantenne (werkt wellicht wel maar zal vermoedelijk stotteren), en of Breda gaat lukken is nog maar de vraag want Breda loopt bijna parallel aan het dak van dit rijtjeshuis volgens mijn berekeningen. Dat kan nog wel eens moeilijk richten worden.

Eerst maar eens wachten tot Breda aanstaat. Dan gaan we maar eens zien.

[edit]Ik bedenk me net nog een probleempje met een vergelijking tussen de drie. Mijn Alphacrypt kan wel Conax aan voor Digitenne, maar hoe kan ik dan tegelijkertijd vergelijken met de kabel? 8)7

Een vergelijking van Nederland 1 komt er vast nog wel - Omroep Brabant wellicht ook. Nickelodeon/The Box zou in theorie ook kunnen (is FTC op de kabel), maar RTL4 en SBS zut en Discovery gaat niet lukken. Nou net Discovery zou interessant zijn, omdat alle aanbieders, ook CDS, sataanvoer voor disc hebben (5 oost). Ze moeten het dus allemaal, inclusief CDS, hercomprimeren.

Is hier iemand met Digitenne op de PC, of met harddiskrecorder die zonder verlies opneemt, die mij t.z.t. een Digitenne sample van diverse zenders als .ts kan aanbieden, en die t.z.t. op IRC kan komen zodat we op hetzelfde moment de vergelijking maken? Dan soep ik alles wel in elkaar.

Trouwens.. Dat kan nu ook al :P. Moet ik alleen m'n kabelkaart ff inbouwen. Ohw, en m'n schotel ff netjes uitrichten.. Euhm, dit komt allemaal nog wel eens, ik beloof dat ik het niet zal vergeten :P.

W3ird_N3rd wijzigde dit bericht 23-02-2007 13:23 (98%)

XFM -- highstream --

* Koffie zal eens kijken.
Als het goed is, kan ik de HDD uit die Topfield aan de PC hangen en dan met tools die files weer van de HD peuteren.
Maar dat zal niet dit weekend al zijn dat ik daar aan toe kom ;)
quote:
hubert01 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:22:
Stom toevallig zie ik nu dat er weer Topfield HD-decoders geleverd worden.
Viel mij vanochtend ook op.
¤339,- voor het Topfield Personal Recorder 160 pakket. Heb ik er toch goed aan gedaan deze eergisteren te kopen voor ¤250,-
Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
Haay schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:22:
[...]

Misschien is het de laatste tijd wat verbeterd bij UPC, maar toen ik jaren geleden overstapte van UPC analoog naar Digitenne was het een significante verbetering van m'n beeldkwaliteit. UPC analoog was vaak gruizig, terwijl Digitenne er op mijn 28inch CRT breedbeeld TV erg scherp uitziet. Daarnaast zijn de breedbeelduitzendingen van Nederland en België op Digitenne in anamorphic-widescreen, terwijl ze op de analoge kabel letterboxed doorgegeven worden. Dan heb je dus een stuk meer beeldlijnen bij Digitenne dan bij de analoge kabel!
Ja, progressive is wel leuk. Heb zelf ook Digitenne. Het probleem met DVB-T is echter dat er geen sprake is van een constante kwaliteit. Een reportage over een schilderijententoonstelling zal er ongetwijfeld beter uitzien, omdat er nauwelijks iets beweegd. Gaat het echter over een zwemwedstrijd in een zwembad met golven en veel reflecties van tllampen, dan is het beeld één grote blokkerige ellende omdat de bitrate zoveel willekeurige beweging niet aankan.

Voor een zinnige vergelijking moet je dus IMO dus een programma nemen met chaotische beelden en dan dit capturen naar een kort filmpje. Dan kun je pas vergelijken, want een enkel statisch beeld zegt eigenlijk niks.

The problem isn't easy access to guns, but easy access to oxygen.
Certain people shouldn't be breathing. -- Don Feder

PSN ID: Atomsk73

Reg. datum: 24 februari 2006

quote:
Dirkson schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:51:
Sinds half januari had ik echt bedroevend slechte ontvangst van o.a. Net5, TIEN en discovery channel. Uiteindelijk een servicemonteru langs gehad die mijn binnen antennes heeft vervangen. Ik had namelijk een oudere (zwakkere?) binnenantenne dan de antenne's die tegenwoordig worden meegeleverd. (oud is te herkennen aan een groen led-je en de nieuwe aan een oranje led-je). Deze zijn bij mij kosteloos omgeruild. Top dus. Alleen jammer dat de helpdesk dus niet van te voren even kan vragen of ik toevallig een groen ledje op mijn antenne had of niet. Want de helpdesk begon meteen over buiten antenne's. Ja daar heb ik dus dat Digitenne niet voor aangeschaft om alsnog kabels door mijn huis (en muren!) te mogen trekken)

Bottom line: groen ledje op antenne? Slechte ontvangst? Klantenservice bellen en een servicemonteru langs laten komen. Die ruilt ze dus kosteloos om.
bij mij is het juist andersom. ik heb zelf al twee jaar een ontvanger met een groen ledje. ik heb perfecte ontvangst 99 tot 100%. Mijn broer heeft sinds 1 maand ook digitenne met een oranje ledje op de ontvanger. Met deze ontvanger haalt hij niet meer dan 80 a 85%. De ontvanger is al een keer omgeruild, maar geen verschil.

XFM -- highstream --

En als je jullie antennes van elkaar wisselen ? :P

Iets anders : hoe kun je met zo'n TF5300D zien wat de signaal sterkte is :?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 79 80 81 82 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: