Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicVerklaar je nader svp.quote:janjwjmc schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:15:
chinese hifi ?????????????
back to basic please
Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne
Trends Ta-10 rules!
Het was wel ff zweten of alles wel fatsoenlijk en op tijd aan zou komen vanwege het
Chinees nieuwjaar. Er wordt daar behoorlijk wat af gefeest, en met een beetje pech geraakt
een zending zomaar weg.
Als proef had ik een Great March dac gekocht met upsampling tot 96 kHz.
Deze dac heeft 2 coaxiale(!), 1 optische en 1 usb digitale ingangen. Schakelen tussen de
diverse ingangssignalen gebeurt gewoon op het FiFo principe, er is dus geen schakelaar hiervoor
aanwezig.
Voor het analoog gedeelte zijn er gewone, ongebalanceerde rca-aansluitingen,
gebalanceerde 6,3mm jack aansluitingen en een 3,5mm jack hoofdtelefoon aansluiting.
Ik heb deze dac gemodificeerd zoals bij pacific valve audio. De eerste luisterindrukken zijn zeker
niet slecht te noemen, hij is ongeveer gelijk aan de SVDAC01+, echter er is wat minder lucht
en definitie. Voordeel is natuurlijk de diversiteit van aansluitmogelijkheden. Het is echter nu wel al
duidelijk dat deze dac het (klankmatig) nooit gaat halen bij de SVDAC01+ (en dat terwijl hij wel
een stuk duurder is!)
Ik heb hem gekocht omdat ik wil uitproberen wat via de usb-aansluiting op audio-vlak mogelijk
is. Tot op heden is het zeker geen tegenvaller.
In ieder geval is het weer een leuk testje

alexbartels wijzigde dit bericht 21-02-2007 15:41 (11%)
DIY - klinkt smerig, maar is het niet ;-)
Reg. datum: 24 februari 2005
Ik zou ze graag willen luisteren en mb kopen maar ik moet eerst de JMLabs nog kwijt.quote:
Ik zal ze te koop zetten op hifi.nl
ik ben ook maar een waoertje.
Reg. datum: 12 februari 2004
haha, succes met de verkoop zal ik dan maar zeggen! Luisteren mag altijd, ook als je niet komt kopen.quote:tonysettanta schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 19:48:
[...]
Ik zou ze graag willen luisteren en mb kopen maar ik moet eerst de JMLabs nog kwijt.
Ik zal ze te koop zetten op hifi.nl
ik ben ook maar een waoertje.
(wat is een waoertje?)
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Volgens mij komt zo'n beetje alle hifi uit china? tenminste daar wordt het gemaakt?
Lang niet alles wordt in China gemaakt, laat staan verkocht.quote:qinq schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:44:
''Hifi uit china''
Volgens mij komt zo'n beetje alle hifi uit china? tenminste daar wordt het gemaakt?
Maar dat had je kunnen weten als je dit topic eerst zou lezen, in plaats van gelijk posten
-8 overbodigquote:qinq schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:44:
''Hifi uit china''
Cracks appear and cobwebs creep and dust rests on the shoulders.Mirrors lie and photographs lie back and laugh...
Dat hij in de WAO zit (wet arbeids ongeschiktheid).quote:JTB81 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:
[...]
haha, succes met de verkoop zal ik dan maar zeggen! Luisteren mag altijd, ook als je niet komt kopen.
(wat is een waoertje?)
op zich vrij voor de hand liggend idd.quote:Mud.Starrr schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 23:06:
[...]
Dat hij in de WAO zit (wet arbeids ongeschiktheid).
Reg. datum: 24 februari 2005
een waoertje ken je niet? [geintje] ik ben in de W.A.Oquote:JTB81 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 21:21:
[...]
haha, succes met de verkoop zal ik dan maar zeggen! Luisteren mag altijd, ook als je niet komt kopen.
(wat is een waoertje?)
in ieder geval bedankt voor je aan bod
Ik heb echter geen flauw idee over hoe en wat.
Wat ik wil:
Een surround set, wat ook voor stereo doeleinden word gebruikt.
Dus 2 stevige frontspeakers zijn een must.
qua surround zie ik in de shops niet veel voorbijkomen, is het wel verstandig dit uit china te laten komen? Of kan ik, voor wat ik wil, beter het 1 en ander uit nederland halen.
Het idee was om eerst een goede receiver + frontspeakers te halen, en dit later uit te breiden met rear spakers, center en eventueel sub. Dit zodat het budget wat meer uitgesmeerd is en ik er wat meer aan uitgeven kan.
Ik dacht om het eerste gedeelte in 1000-1500 euro te gaan doen. Eventueel kan ik ook goede receiver halen + 2 achterspeakers, en later de front speakers halen en de rest.
Op dit moment heb ik hier in me nieuwe woning helemaal niks, geen radio, geen speakers of versterker, etc. Ik wil dus goed spul in huis halen, zodat ik niet als ik over 1-2 jaar wil uitbreiden naar 5.1/7.1 of iets in die richting ik nogmaals flink in debuidel moet tasten.
Dus concreet, welke merken/type moet ik aan denken, en china of eu?
Reg. datum: 27 december 2006
Amplifier Features
• 140 W/Ch., 6 Ω, 1 kHz, IEC (1 channel driven)
• Wide Range Amplifier Technology (WRAT)
• Vector Linear Shaping Circuitry (VLSC) for front L/R channels
• Optimum Gain Volume Circuitry
• H.C.P.S.—high current power supply
• Discrete power amplifier circuitry for all channels
• High-current, low-impedance drive
• Aluminum heatsink
• Auto-protection circuitry
Audio/Video Processing and Connectivity Features
• DTS®,DTS® 96/24,DTS®-ES Discrete/Matrix, DTS® Neo:6 decoding
• Dolby® Digital, Dolby® Digital EX, Dolby® Pro Logic IIx decoding
• 192 kHz/24-bit DACs for all channels
• Advanced 32-bit processing DSP chip
• 2 HDMI inputs and 1 output
• Component video upconversion with Time Base Corrector (TBC)
• Composite to S-Video upconversion
• HDTV-capable (50 MHz) component video switching
• 3 component video inputs and 1 output
• 6 digital inputs (4 optical [1 front panel]/2 coaxial) and 1 optical output
• 5 S-Video inputs and 3 outputs
• 5 composite video inputs and 3 outputs
• 5 A/V inputs and 2 outputs
• 2 audio inputs and 1 output
• Front panel audio, video, S-Video, optical inputs
• Pure audio mode
• Color-coded 7.1-multichannel inputs (Ready for new DTS® and Dolby® Digital formats for high-definition discs)
• Powered Zone 2/Zone 2 lineout with 12 V trigger
• IR input
• A-form listening mode memory
• CinemaFILTER™
• Double Bass function
• Digital upsampling
• Non-scaling configuration
• Tone control (bass/treble) for front L/R channels
• Zone 2 volume control
• Late night mode (high/low/off)
• Speaker level adjustment
• Direct mode
• Subwoofer pre out
• Color-coded dual banana plug-compatible
speaker posts (including Zone 2)
FM/AM Tuner and Other Performance Features
• 40 FM/AM random presets
• RDS (PS/RT/PTY/TP)
• Auto/manual tuning modes
• Intellivolume
• Audyssey 2EQ™ to correct room acoustic problems
• Display dimmer (3 modes)
• On-screen display
• Headphone jack (standard)
• Audio mute (via remote)
• Sleep timer (via remote)
• Battery-free memory backup
• Heavy-duty power cord
• Large, non-resonant feet
• Heavy-gauge, anti-resonant, reinforced steel chassis
• Vibration-resistant cover
• Aluminum front panel
• Independent crossover adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/80/100/120/150/200 Hz)
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod
• A/V synchronization function (up to 100 ms [10-ms steps])
• Preprogrammed RI (Remote Interactive) remote control with mode-key LEDs
I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.
Ik ben het niet met je eens voor 500 euro heb je een hele behoorlijke buizenversterker uit china en die maakt drie keer gehakt van dat onkyo geval wat je nu hebt. Ik heb een denon uit een fors hogere prijsklasse, maar ook die wordt zoekgespeeld.quote:Mr. Dave schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:37:
Ik heb zelf onlangs bij MM in Maastricht voor 400 euro een Onkyo TX-SR604E receiver gekocht. Als je naar iets vergelijkbaars opzoek bent zul je dat niet snel in China vinden voor een scherpere prijs. Kabels, speakers en DVD/CD-spelers kun je wel prima uit China laten komen
mega opsomming geknipt
we hebben het over 6.1/7.1 geluid he? Ik heb, of ik heb weer neit goed gekeken, nog geen 7.1 buizenversterker gezien?quote:JTB81 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:40:
[...]
Ik ben het niet met je eens voor 500 euro heb je een hele behoorlijke buizenversterker uit china en die maakt drie keer gehakt van dat onkyo geval wat je nu hebt. Ik heb een denon uit een fors hogere prijsklasse, maar ook die wordt zoekgespeeld.
Voorbijganger
ik zou er eens over nadenken wat je van je stereogeluid verwacht en wat van je surround. Wil je regelmatig gewoon een avond muziek genieten en ook lekker film kunnen kijken, of wil je echt overdonderend bioscoopgeluid en ook nog af en toe een cdtje draaien (even afreageren cq 8rgrondmuziek)?
Als je zegt:"ja, maar ik kan nooit een avond alleen maar muziek luisteren" dan wil dat meestal zeggen dat je installatie niet goed is. En dan hoeft het niet eens een high-end installatie te zijn.
Ga je fullout voor surround dan zou ik geen Chinese hifi nemen (hetzij de Dussun D9 met Aurum Cantus surroundopstelling oid). Wat ik een hele tijd gedaan heb (en dat werkte prima) is een redelijke surroundreceiver voor filmkijken en muzak (aangesloten op tv en dvd en evt pc of musicserver, surroundsp. en dan tapeout> stereo) en de stereo met lp, cd en receiver aangesloten op een echt audiofiele versterker en frontspeakers.
Met goede bas en goed verstaanbaar midden is een film al snel een spektakel. Om stereo echt goed te krijgen is heel wat meer nodig omdat je met name het fasegedrag echt goed moet krijgen.
Zou je voor die setup een leuk receivertje nemen en goede frontspeakers en midden en achter van relatief goedkoper spul, en die aansluiten op een goedkope Yarland oid. met een mooie cd-speler (en kabels). Dan heb je `n goed stereogeluid èn lekker homecinema geluid. Als je dan een avondje muziek gaat luisteren prik je gewoon ff de stekkers om voor de fronts.
hard maar opbouwend
Reg. datum: 06 juli 2003
1) Cayin DP-12EX
2) Jungson AV 899
3) Jungson AV 1000 A (staat er nu een 2e hands te koop.
Bovengenoemde apparaten zijn zeer goed in HT en slaan zeker geen modder figuur in stereo.
Als je een mooie combinatie wil hebben van stereo en HT.
Dan kun je de Shanling SADV 2020 (processor met 4 kanaals versterker) nemen en die combineren met een mooie stereo versterker en DVD en CD speler. DAn heb je in stereo in een super set waarbij je ook nog erg goed films kan kijken.
ik ga zelf met een vergelijkbare set up draaien. Alles is besteld.
Asus A7N8X, Athlon 2600 + @ 1913 met 512 cache, 2 maal 256 Mb Corsair XMS PC 2700 geheugen op Cas 2, 2 X 80 WD 8 Mb in Raid, Sapphire Radeon 9500 @ 9700 Pro specs met 128 Mb, mem speed 303 Mhz en Core speed 368 Mhz.
Reg. datum: 27 mei 2002
Wat speelt dat dingetje verbazingwekkend goed zeg! Ik gebruik 'm op mijn
Apple bolletjes (gebruiken normaal de ingebouwde versterker van een iMac).
Reg. datum: 06 juli 2003
ik hoorde trouwens dat hun webshop ergens rond de 2e week maart actief is. Ben erg benieuwd naar hun andere prijzen want het was altijd lastig om prijzen te krijgen bij hun. Want om ze nu elke dag 6 keer te mailen ging mij eigenlijk ook erg ver :):):)
Zijn er trouwens meer mensen die spullen gekocht hebben bij Pacific Audio of die spullen daar gaan kopen.
Asus A7N8X, Athlon 2600 + @ 1913 met 512 cache, 2 maal 256 Mb Corsair XMS PC 2700 geheugen op Cas 2, 2 X 80 WD 8 Mb in Raid, Sapphire Radeon 9500 @ 9700 Pro specs met 128 Mb, mem speed 303 Mhz en Core speed 368 Mhz.
Reg. datum: 23 oktober 2006
voodooless wijzigde dit bericht 02-03-2007 15:26 (63%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.