Reg. datum: 15 november 2005
Zou dit de zelfde model zijn? Of een hele nieuwe type?quote:And another thing: in Europe and the Far East Samsung have released the 226BA which has HDMI, don't know whether it's 720p only or 1080p capable either. No word about a possible US release.
Als ik toch goed had was een HDMI die nieuwe kleinere aansluiting?
Reg. datum: 14 februari 2005
gewoon beeld is strakkerquote:Derice schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:28:
Wat is dan het voordeel op dit scherm met HDMI/DVI (als je dit ding toch niet voor films gebruikt)?
je zou zelf is moeten vergelijken..
Net een 226BW gekocht, dus het is nu ff op.
En ik heb ook geen HDMI uitgang op mijn pc.
Maar goed, ben happy met mijn DVI & huidige scherm/settings.
Reg. datum: 14 februari 2005
ik bedoelde dus ineen winkel gaan kijken & vragen..quote:Derice schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:58:
Heb dat soort spul helaas niet voor handen.
Net een 226BW gekocht, dus het is nu ff op.
En ik heb ook geen HDMI uitgang op mijn pc.
Maar goed, ben happy met mijn DVI & huidige scherm/settings.
Is er eigenlijk een 1 of andere kinky app die ervoor zorgt dat die ene monitor er virtueel op 2 lijkt, zodat je niet steeds alles hoef te resizenquote:vleppyniles schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:33:
Ik ben zelf ook zeer gecharmeerd van deze monitor. Ik vraag me alleen af hoe de kleuren zijn. Zijn er schakeringen te zien en zijn er vloeiende overgangen.
Plaatje voor de startpost:
[afbeelding]
Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.
Beeldscherm ziet er super uit, alleen het lukt mij nog met geen mogelijkheid om de native resolutie in te stellen.
Ik heb het beeldscherm via D-SUB aangesloten als 2e monitor op mijn laptop, netjes de drivers geinstalleerd maar toch kan ik geen 1680*1050 selecteren.
Het is niet zo dat de videokaart deze grootte niet aan kan, want ik kan wel 1792*1344 of nog grotere resoluties instellen.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb een Paradigit laptop met een Ati Mobility Radeon X600.
Opgelost mbv PowerStrip, met dit progje kon ik windows toch dwingen de 1680*1050 resolutie te gebruiken
bartbh wijzigde dit bericht 20-02-2007 14:48 (8%)
Ik vind alles aan het scherm goed, maar teksten lijken zo onrustig.
Nu ben ik dus gewend aan een crt scherm, maar ik zit vaak zat achter een Dell 19" TFT
en daar merk ik niets van onrustige tekst.
Kan dit ook komen omdat het breedbeeld is?
Heb zo'n idee alsof ik naar een scherm zit te kijken met een lage frequentie, maar
dat zou bij TFT's niet moeten uitmaken toch?
Hopelijk is het echt gewoon wennen.
Gridmove bijvoorbeeld, kan je leuke dingen mee doen.quote:M@rijn schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:04:
[...]
Is er eigenlijk een 1 of andere kinky app die ervoor zorgt dat die ene monitor er virtueel op 2 lijkt, zodat je niet steeds alles hoef te resizen
En ik gebruik cleartype en heb geen last van een onrustig beeld. Draai je wel op de native resolutie? Ik gebruik overigens DVI. Misschien dat dat uitmaakt.
Robbertje ik hoor het ook sinds vandaag.quote:Weakling schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:57:
[...]
En daarmee zeg je het zelf al: het hoort niet en je bent niet tevreden met het product, dus terug ermee nu het nog kan!
Het klinkt als iets elektrisch. Dacht eerst dat ik mn externe dvd brander, mn linker voorspeaker of de externe HD hoorde maar beiden uitgezet en het geluid bleef. Weliswaar heel erg zachtjes.
Ik ga zo even nog even alle stekkers controleren.
Ik gebruik geen cleartype. Persoonlijk vind ik dat er superlelijk en irritant uit zien. Verder vind ik de tekst rustig overkomen. Heb nergens last van.quote:woekele schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:16:
...En ik gebruik cleartype en heb geen last van een onrustig beeld. Draai je wel op de native resolutie? Ik gebruik overigens DVI. Misschien dat dat uitmaakt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Nu heb ik ClearType eens uitgezet, en dan zijn de letters wel een stuk scherper/rustiger zo lijkt het.
Verder denk ik toch dat het nog steeds wennen is. Als ik gewoon rustig naar het scherm kijk, dan valt het allemaal mee. Zal toch komen omdat ik gewend was aan een enorm slechte 15" CRT scherm die steeds verkleurde en niet scherp was.
Ook maakt de kleur achtergrond en kleur tekst veel uit. Op de HardForum site bijvoorbeeld werd ik gewoon duizelig van de tekst.
Ook vind ik, dat de Samsung wel hele heldere kleuren geeft (veel licht produceert, wat ook wennen is) ik heb m'n brightness nu terug gezet naar 10 en contrast op 70. Bijv. die Dell's op m'n werk geven vele doffere kleuren.
Die helderheid van de Samsung is wel positief, want hierdoor zie je wel veel meer detail in kleuren.
Wow, 10? Dat vind ik wel extreem laag. Persoonlijk vind ik wit er dan totaal niet meer wit uit zien, maar eerder grijs/gelig/dof en dat komt de leesbaarheid niet echt ten goede vind ik. Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren wat prettig kijken is.quote:Renzo24 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:27:
Ook vind ik, dat de Samsung wel hele heldere kleuren geeft (veel licht produceert, wat ook wennen is) ik heb m'n brightness nu terug gezet naar 10 en contrast op 70.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Ik zet het geleidelijk aan wel wat omhoog, zodat ik er steeds meer aan wen.
Net heb ik nog even een tft test programma uitgeprobeerd.
Deze: http://www.softpedia.com/...rks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Dat programma geeft aan dat de monitor een frequentie heeft van 75Hz, wat waarschijnlijk een fout is, maar misschien kunnen het andere even controleren.
Alle tests in dat programma zien er overigens wel heel goed uit.
Edit:
Deze site heeft nog meer goede test software.
http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_monitor.html
Renzo24 wijzigde dit bericht 20-02-2007 10:19 (10%)
Reg. datum: 30 december 2005
Totaal geen last van dat verschijnsel met de 226BW hier. Echt goed egaal verlicht.quote:MrDean schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verlichting aan de achterkant? Mijn huidige monitor heeft nogal erg last van soort van overbelichting aan de boven en de onderkant wat je heel duidelijk ziet op op zwarte dingen. Hierdoor lijkt zwart ook meer op grijs. Is dit bij de 226BW beter? Vind het scherm verder erg aantrekkelijk namelijk
specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW
Reg. datum: 04 oktober 2004
Weet iemand nu al of de 206bw een verschil maakt in beeldkwaliteit, met dat "dynamisch contrast"?
Ik dacht altijd dat een daling van de refresh (6ms->2ms) ten koste ging van de beeldkwaliteit.
Ik heb er persoonlijk ook helemaal geen last van, volkomen egale licht verdeling over het gehele scherm. Al zal het natuurlijk ook deels afhangen van de instellingen die je hanteert!quote:MrDean schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:40:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de verlichting aan de achterkant? Mijn huidige monitor heeft nogal erg last van soort van overbelichting aan de boven en de onderkant wat je heel duidelijk ziet op op zwarte dingen. Hierdoor lijkt zwart ook meer op grijs. Is dit bij de 226BW beter? Vind het scherm verder erg aantrekkelijk namelijk
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
ParadoXygen hou mij even op de hoogte hoe het bij jou vordert met dat getik, ik heb sinds gisteren die achterkap (om er één geheel van te maken) verwijderd en ik heb de indruk dat het geluid nu weg is, dus misschien (al vind ik dat persoonlijk raar als het inderdaad de kap is) komt het hierdoor en komt dat geluid uit het mechanisme waarmee de kap vastzit achter in het scherm... mocht ik één dezer dagen nog één keer het geluid horen dan pak ik het hele scherm weer in en ruil hem om aangezien vrijdag mijn 14 dagen omzijn om te ruilen...quote:ParadoXygen schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 03:13:
[...]
Robbertje ik hoor het ook sinds vandaag.
Het klinkt als iets elektrisch. Dacht eerst dat ik mn externe dvd brander, mn linker voorspeaker of de externe HD hoorde maar beiden uitgezet en het geluid bleef. Weliswaar heel erg zachtjes.
Ik ga zo even nog even alle stekkers controleren.
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Reg. datum: 15 december 2001
Zien meer mensen dit?
Would you rather be right or happy?
Ik zal 'm ook even uitproberen vanavond. Als ie bij mij dan 60Hz aangeeft, dan heeft het er alle schijn van dat je toch niet in de native resolutie draait. Maar goed, ik zal eerst even kijken wat ie bij mij doet.quote:Renzo24 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:56:
Net heb ik nog even een tft test programma uitgeprobeerd.
Deze: http://www.softpedia.com/...rks/TIREAL-TFT-Test.shtml
Dat programma geeft aan dat de monitor een frequentie heeft van 75Hz, wat waarschijnlijk een fout is, maar misschien kunnen het andere even controleren.
Overigens: in het menu van het scherm (onderste optie) kun je ook opvragen welke resolutie en welke frequentie ie staat. Die geeft bij mij in ieder geval zeker 1680x1050 en 60Hz aan.
Kort maar krachtig: Neequote:pingkiller schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:34:
Hmm,heb denk ik toch een fout gevonden in mijn scherm:( Het lijkt erop alsof er een soort van witte balk door het midden van mijn scherm loopt. Je ziet het nauwelijks,maar als ik alles 1 kleur maak,dan zie je het wel.(zoals je bijvoorbeeld http://jasonfarrell.com/misc/deadpixeltest.php daar kan doen)
Zien meer mensen dit?
Gewoon perfect beeld hier.
specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW
De native resolutie van de 226BW is toch 1680x1050 en daar staat ie op.quote:Weakling schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:56:
[...]
Ik zal 'm ook even uitproberen vanavond. Als ie bij mij dan 60Hz aangeeft, dan heeft het er alle schijn van dat je toch niet in de native resolutie draait. Maar goed, ik zal eerst even kijken wat ie bij mij doet.
Overigens: in het menu van het scherm (onderste optie) kun je ook opvragen welke resolutie en welke frequentie ie staat. Die geeft bij mij in ieder geval zeker 1680x1050 en 60Hz aan.
Ja klopt, in het menu geeft de monitor ook 60Hz aan, dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk een fout is in de software.
Ow, okay, dan is het idd de software en is er wat dat betreft niks mis met je monitorquote:Renzo24 schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:56:
De native resolutie van de 226BW is toch 1680x1050 en daar staat ie op.
Ja klopt, in het menu geeft de monitor ook 60Hz aan, dus daarom zei ik dat het waarschijnlijk een fout is in de software.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.