Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 11 november 2003

quote:
flowerp schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Ik snap het niet helemaal, je hebt een 2de bezichtiging als ontbindende voorwaarde weten op te nemen? Wat houdt dat concreet in dan? Dat als die bezichtiging niet doorgaat, dat dan het voorlopige koopcontract ontbonden wordt, of dat als de 2de bezichtiging opeens toch niet bevalt dat dan de koop niet doorgaat?
volgens mij alleen een bod, met ontbindende voorwaarden. Wel zo duidelijk naar de verkopers dat je aangeeft waar je bod nog van afhangt

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Oderint dum metuant
Reg. datum: 25 april 2001

quote:
Rac-On schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:48:
[...]

volgens mij alleen een bod, met ontbindende voorwaarden. Wel zo duidelijk naar de verkopers dat je aangeeft waar je bod nog van afhangt
Ja, maar wat is de voorwaarde? Stel dat de verkopers het bod accepteren, op welke gronden kun je er dan onderuit? Die 2e bezichtiging als voorwaarde is inderdaad wel heel vaag.

Maargoed, ontbindende voorwaarden hebben tegenwoordig toch geen enkel nut meer. Je kunt zonder redenen er nog 3 dagen vanaf na 't tekenen van 't koopcontract, dus vantevoren redenen opgeven is alleen maar netjes, niet meer nodig. Lang leve de absurde Nederlandse regelgeving.

Lees eens een boek

polderkartel.nl

Zoals het er staat is het inderdaad wellicht wat vaag.

Naar mijn mening ziet de woning er goed uit, maar mochten de personen die ik bij de tweede bezichtiging meeneem mij op andere gedachten brengen dan zie ik er vanaf. Dat heb ik dus ook afgesproken met de verkopende makelaar.

Wat pooh zegt is natuurlijk wel waar, dat je ook 3 dagen na het tekenen nog afstand kunt nemen. Het is in dit geval ook meer 'netjes' dan noodzaak.

marko77 wijzigde dit bericht 18-02-2007 22:27 (7%)

Vader van Sophie en Lucas!
Reg. datum: 09 november 2000

Nette afspraak denk ik. Vooral voor jou goed want je kunt er altijd onder uit. En je bent in onderhandeling/er is een bod op het huis dus de verkopers kunnen normaal gezien niet verkopen aan een ander....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Reg. datum: 08 februari 2007

quote:
marko77 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:25:
Wat pooh zegt is natuurlijk wel waar, dat je ook 3 dagen na het tekenen nog afstand kunt nemen. Het is in dit geval ook meer 'netjes' dan noodzaak.
Fijne regeling ja.
Mijn huis is zo goed als verkocht, máár pas volgende week (verwachting a.s. vrijdag getekend koopcontract door alle partijen bij koper terug) vrijdagochtend ècht 100% zeker :X
*héél spannende anderhalve week - nu al buikpijn-* :')

Haast je langzaam,...het leven is zo voorbij....

In de UK is het nog veel erger. Daar kan je tot op de dag voor de overdracht nog afzien van koop of verkoop. Dat lijkt me helemaal frustrerend.

You'll thank me later.

Is dat zonder boete? In NL kan je er ook wel vanaf; kost je alleen 10% van de koopsom.
zonder enige boete voor zover ik begreep van een collega van me die dit (tot 2 maal toe) heeft meegemaakt bij de verkoop van zijn huis.

Reg. datum: 02 februari 2000

Meer dan 1000 reacties alweer. Heeft iemand zin om een startpost te maken voor een deel 2?

Rukapul wijzigde dit bericht 19-02-2007 12:07 (49%)

Reg. datum: 02 februari 2000

Met dank aan MrSleeves gaan we verder in Ervaring met huis kopen deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: