"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM
Reg. datum: 15 december 2001
Dit om te verkomen dat dit een opsom topic word, dat is namelijk niet zo leuk om te lezen en de modjes zijn er ook niet echt dol op.
Would you rather be right or happy?
Reg. datum: 07 september 2003
Ben erg tevreden met dit monstergrote scherm (en dat overdrijf ik niet
ook van januari 07 trouwens
heArtbeAt wijzigde dit bericht 18-02-2007 13:19 (10%)
Als je nou ook zou aangeven WAT er beter is aan de Samsungs dan is daar ook duidelijkheid over..quote:pingkiller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:16:
Ik lees op hardforum.com dat de 226BW met twee verschillende panels word geleverd atm. Eentje gemaakt door samsungzelf en de andere is gemaakt door UOA(of iets dergelijks). Nu is de samsung panel duidelijk de beste van de twee. De enige manier om te zien welk panel je hebt is om naar het serie-nummer achter op het scherm te kijken. Als de laatste letter van dat serie-nummer een A is,dat zit er een UOA panel in, is het een S,dan zit er een samsung panel in.
Zijn er hier mensen waarvan het serie-nummer eindigt op een A? En zo ja,waar heb je het scherm gekocht?
--edit--
Aha,het is niet het serie-nummer,maar model nummer
Je ziet naast 226BW [R] duidelijk een A staan. We moeten een S hebben.
[afbeelding]
--edit2--
Maar even een poll,anders krijgen we een opsom topic:
Poll: Heb je een AOC(A) of een Samsung(S) panel
• Ik heb een AOC(A) panel
• Ik heb een Samsung(S)panel
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
|Its better to lost love, then paint a smile and pretend| Specs | New Found Glory 0wnage!
Ze hebben het op hardforum.com dat de AOC schermen iets meer last van backlightbleeding hebben en dat ze iets minder mooi beeld geven.quote:Gehaktbal schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:38:
[...]
Als je nou ook zou aangeven WAT er beter is aan de Samsungs dan is daar ook duidelijkheid over..
Hier hebben ze het over die panels > http://www.hardforum.com/...php?t=1144130&page=19
Reg. datum: 08 mei 2000
het is een overigens S panel
In het plaatje zie je links de situatie waarin de hotpixel wel zichtbaar is. De plek waar de pixel zich bevind is zwart, maar dezelfde kolom is verder bijna helemaal wit. Rood ipv wit werkt overigens ook.
Rechts zie je de situatie waarbij je de hotpixel niet kunt zien. Het scherm (of de kolom) waarin de pixel zich bevind is helemaal zwart. Overigens wordt de hotpixel duidelijker (helderder) naarmate de kolom 'minder zwart' is.
Komt dit vaker voor? En wat zal ik doen? Bij de mediamarkt doen ze niet moeilijk over ruilen, maar als ik hem ruil, dan heb ik kans dat het een tijd duurt voordat ze een vervangend exemplaar hebben (mocht het scherm niet meer op voorraad zijn). Plus de kans dat er zich een veel storender fout voordoet op het vervangende scherm (waardoor het proces nog langer zou kunnen duren).
Overigens merkte ik dit op tijdens gewoon dagelijks werk op mijn computer, dus niet tijdens een pixel test programma (dat ik vervolgens wel gedraait heb, maar waarop ik niets zag omdat de fout niet optreed bij een volledig zwart/blauw/groen scherm).
Verder ben ik overigens erg enthousiast over het scherm. Wat een enorm groot oppervlak en het design vind ik ook erg mooi (waarover ik eerst, nadat ik de eerste foto's had gezien, toch wel mijn twijfels had vanwege de glimmende zwarte rand).
The Flying Dutchman wijzigde dit bericht 18-02-2007 19:05 (1%)
Reden: extra info toegevoegd
The Flying Dutchman
Ik heb afgelopen week dit gepost over "JScreenFix":quote:The Flying Dutchman schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:01:
--- 8< --- knip --- 8< ---
Komt dit vaker voor? En wat zal ik doen?
hbokh in "Samsung SyncMaster 226BW"
Je zou het kunnen proberen, weten we meteen of het bruikbaar is of (zoals wellicht) een sprookje...
This is my sick nature...
Reg. datum: 18 februari 2007
Ik heb hem daar namelijk besteld en ik heb geen trek in zo'n cheap AOC paneeltje.
Reg. datum: 08 mei 2000
So far nog geen resultaat. Het draait nu bijna een uur. Ik zal het de rest van de avond nog laten draaien tot ik ga slapen, maar ik verwacht dat het bij een fabeltje blijftquote:hbokh schreef op zondag 18 februari 2007 @ 20:37:
[...]
Ik heb afgelopen week dit gepost over "JScreenFix":
hbokh in "Samsung SyncMaster 226BW"
Je zou het kunnen proberen, weten we meteen of het bruikbaar is of (zoals wellicht) een sprookje...
The Flying Dutchman
Specs - T.net gallery - Mail
En zie hier het "probleem" zodra er iets als dit de wereld in gebracht wordt ...quote:Lrod schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:42:
Zijn er hier mensen die hun 226bw bij Euromaxi hebben gekocht en een "S" paneel hebben gekregen?
Ik heb hem daar namelijk besteld en ik heb geen trek in zo'n cheap AOC paneeltje.
Ik ben er vrij zeker van dat vrijwel iedereen voordat ie achterop zijn of haar monitor keek en tot de ontdekking kwam dat het op een A eindigde, erg tevreden was met het scherm. In de posts op het forum waarnaar verwezen wordt, zie ik ook niet echt harde feiten waarmee aangetoond wordt dat het A panel duidelijk slechter is dan het S panel. Door dit soort "paniekreacties" ben ik voordat ik mijn scherm kocht juist gestopt met het lezen van reviews en forumdiscussies en heb ik mijn eigen persoonlijke mening gevormd door zelf het scherm te gaan bekijken.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Reg. datum: 11 november 2003
Ik kom van een 17 inch CRT dus de omvang is wel even wennen ook al vind ik het weer niet overdreven groot. Kleuren moet ik nog wel aan wennen, ik doe veel grafisch ontwerp en was op voorhand op de hoogte dat een TN panel niet de beste keuze was. Het geld dat ik heb bespaard met de pixelgarantie ga ik dan ook uitgeven aan GretagMacbeth Huey om het maximale uit het scherm te halen.
Wat me verder opvalt is dat bij mij de knop auto op het scherm ook niet werkt, dit had ik eerder gelezen op dit forum. Ik heb het scherm nog maar zo kort dat ik daar vast wel een oplossing voor vind. Tot zover: erg happy
Reg. datum: 25 januari 2005
Als je 'm op DVI hebt aangesloten HOORT die knop auto niet te werken. Dus daar hoef je dan ook geen oplossing voor te zoeken.quote:BertusG schreef op maandag 19 februari 2007 @ 12:54:
Wat me verder opvalt is dat bij mij de knop auto op het scherm ook niet werkt, dit had ik eerder gelezen op dit forum. Ik heb het scherm nog maar zo kort dat ik daar vast wel een oplossing voor vind. Tot zover: erg happy
Weet iemand hoe dit nu kan of heeft iemand anders er ook last van, of moet ik hem maar weer inpakken en dan omruilen? Of heeft het te maken dat ik hem nu aangesloten heb op een laptop van 3 jaar oud omdat mijn systeem in aanbouw is en over enkele weken pas klaar is?!
Hoop dat iemand me kan helpen/er meer over kan vertellen want het is een geweldig scherm maar ik denk dat ik van die tikjes behoorlijk gek kan worden op de lange termijn en het is toch een duur scherm wat zonder geluid afgeleverd zou moeten worden!
CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader
Reg. datum: 11 november 2003
Probleem opgelostquote:J van E schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:15:
[...]
Als je 'm op DVI hebt aangesloten HOORT die knop auto niet te werken. Dus daar hoef je dan ook geen oplossing voor te zoeken.Tenzij je 'm niet op DVI hebt aangesloten natuurlijk...
specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW
PC | Te Koop...
En daarmee zeg je het zelf al: het hoort niet en je bent niet tevreden met het product, dus terug ermee nu het nog kan!quote:Robbertje schreef op maandag 19 februari 2007 @ 13:26:
Omdat ik nog maar 3 dagen over heb van de 14 dagen terugbreng service van de MediaMarkt vraag hierbij nogmaals of iemand anders hetzelfde probleem heeft of iets meer weet over het feit dat ik tijdens gebruik van de 226BW tikjes hoor aan één kant van het scherm. ... Hoop dat iemand me kan helpen/er meer over kan vertellen want het is een geweldig scherm maar ik denk dat ik van die tikjes behoorlijk gek kan worden op de lange termijn en het is toch een duur scherm wat zonder geluid afgeleverd zou moeten worden!
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Er bestaan geen 24 inch TN-panelen, dus in deze reeks zal hij niet komen. Wel heeft Samsung de 244T, maar dat is een baggerscherm vergeleken met de concurrentie.quote:Grample schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:52:
Ben benieuwd of Samsung met 24" variant van deze model komt
SVDT wijzigde dit bericht 19-02-2007 17:01 (4%)
Trouwens zijn er wel bijzonder veel instellingen. Volgens mij word dat uren kloten voordat ik alles perfect heb staan.
Ik heb dat ding nu een week staan, en eigenlijk gewoon out of the box aangesloten.
Mis ik nu iets als ik niet met mijn instellingen ga klooien?
En zo ja, welke settings zijn volgens de gebruikers hier dan echt de moeite waard om even mee te spelen.
Ik gebruik het scherm voornamelijk met/voor/om:
- Flight Simulator 2004 / X
- Photoshop CS2
- Internet / E-mail
- Web development
- Wat andere games
- Vakantie photo dvd's maken.
Derice wijzigde dit bericht 19-02-2007 18:02 (3%)
Ik mankeer niets aan m'n ogen (tenminste zover ik weet niet), maar ik moet na 3 dagen nog steeds wennen. Vooral bij het lezen van tekst op bijv. forums lijkt het net alsof de letters niet stilstaan zeg maar. Wat ik wel merk, is dat wanneer ik moe ben het meer opvalt dan wanneer ik niet moe ben.quote:pingkiller schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:02:
Zo,heb nu dit scherm hier ook staan. Heb hem gekocht bij bcc voor 389 euro(hij was 399 maar had een printje van mycom bij me waar hij 389 was). Heb hem nu een uurtje staan,maar hij bevalt prima. Hoewel het wel even wennen is, voel een soort van auto-misselijkheid, netzoiets als je voelt als je gaat lezen in de auto als je daar gevoelig voor ben. Maar ik heb een oogaandoening,ik hoop dat het gewoon even wennen is.
Trouwens zijn er wel bijzonder veel instellingen. Volgens mij word dat uren kloten voordat ik alles perfect heb staan.
Op m'n werk zit ik altijd voor een 19" TFT, maar daar is het me eigenlijk nooit opgevallen.
Is het misschien interessant om de beste instellingen hier te vermelden voor de monitor?
Of is dit altijd voor iedereen verschillend?
M'n instellingen staan bijv. op Custom, brightness 42 en contrast 66.
Ik zag trouwens ook een optie Sharpness, zet je die onder de 20, dan wordt het beeld wazig, maar boven de 20 lijkt het niet veel scherper te worden.
Heb deze dus maar laten staan op 20.
Renzo24 wijzigde dit bericht 19-02-2007 18:11 (7%)
Dat is voor elk scherm anders, daarnaast heeft iedereen ook nog een persoonlijke voorkeur. Een 'beste' instelling is er dus nietquote:Renzo24 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:08:
Is het misschien interessant om de beste instellingen hier te vermelden voor de monitor?
Of is dit altijd voor iedereen verschillend?
M'n instellingen staan bijv. op Custom, brightness 42 en contrast 66.
Specs - T.net gallery - Mail
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.