Hoofdcategorieën
Topicacties

Newsservers met binaries [deel 6]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 april 2004

Ik heb hier op 63 nergens last van kwa donwloadsnelheid, alleen vind ik de compleetheid op het moment eigenlijk behoorlijk slecht voor een payserver. Alles wat ik download (voornamelijk de bekende 4.3GB bestanden :P ) moet gerepareerd worden. Het lukt makkelijk, want het zijn iedere keer maar een paar blocks die die mist maar het is wel irritant.

powered by Mac

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
Lean schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 15:33:
Het lukt makkelijk, want het zijn iedere keer maar een paar blocks die die mist maar het is wel irritant.
Met de nieuwe beta versie van newsleecher (die automatisch repareert) merk ik daar weinig van, maar in het weekeinde is eweka niet meer vooruit te branden, vooral zaterdagavond is om te huilen. Door de week haal ik wel mijn maximale snelheid (850KB/sec) weer sinds een paar dagen.

hey there =]
Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
Bhai schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 01:02:
[...]

[...]

Of ik ze nou alle 30 of 40 gebruik of alleen 10. Ik blijf maar 800 KByte krijgen op zn best :|

Dan heb ik eigenlijk liever 30 dagen retentie met volle snelheid...
Nou, ik moest natuurlijk eigenwijs zijn en het zelf ondervinden: ik haal bij UNS met 40 verbindingen even 1.5mb/sec, ben natuurlijk teruggefloten dat "max 10 connections allowed" zijn. Snelheid is wel erg droevig zeg. Nu maak ik connectie met alle vier servers en haal net 1.2mb/sec erg langzaam voor iets wat amper 3 weken oud is.

Tja dan maar liever inderdaad 30dagen volle snelheid van 20mbit, 90 dagen retentie voor $14.95 is ook te mooi om waar te zijn...

*update: nu om 4uur 's nachts gaat ie ineens wel 2mb/sec, nu maar hopen ik niet alleen midden in de nacht fullspeed kan downloaden. Is overigens wel vreemd, het zou nu in de US een uur of 23:00 in New York zijn, en een uur of 19:00 in Los Angeles. Zouden dan alle UNS users aan de oostkust wonen? ;)

Terryb47 wijzigde dit bericht 17-02-2007 04:15 (16%)

Reg. datum: 02 mei 2005

quote:
Terryb47 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:17:
[...]
...

*update: nu om 4uur 's nachts gaat ie ineens wel 2mb/sec, nu maar hopen ik niet alleen midden in de nacht fullspeed kan downloaden. Is overigens wel vreemd, het zou nu in de US een uur of 23:00 in New York zijn, en een uur of 19:00 in Los Angeles. Zouden dan alle UNS users aan de oostkust wonen? ;)
Het klopt dus wat ik dacht te zien :) s'nachts zit ik ook aan mijn max speed (1.7 MByte/s). Wel slecht van USN :/

Aan de andere kant: het is me opgevallen dat ze niet meer echt reclame maken voor hun snelheid, wat vroeger wel zo was volgens mij... Ze zeggen wel in FAQ dat je met een DSL connectie het maximum moet kunnen halen, maar dat is niet een van hun hoofdpunten (meer?).

http://usenetserver.com/images/bigbox.jpg

Bhai wijzigde dit bericht 17-02-2007 15:02 (23%)

ipso iure
Reg. datum: 12 april 2001

ff vraagje tussendoor:

kan het zijn dat eweka buitenlandse IP's blokkeert? Of is het de ISP hier die loopt te bokken?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

Arwen / Kayne

Vanuit België werkt Eweka gewoon...

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

ipso iure
Reg. datum: 12 april 2001

quote:
[bhttp://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/html/entities.html
Speciale karakters]Fire69 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:24:[/b]
Vanuit België werkt Eweka gewoon...
Hmm ok, dan ligt het dus aan de ISP hier...kortom, wachten op eigen verbinding...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat | Wheels

hey there =]

quote:
Bhai schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:00:
[...]
Het klopt dus wat ik dacht te zien :) s'nachts zit ik ook aan mijn max speed (1.7 MByte/s). Wel slecht van USN :/

Aan de andere kant: het is me opgevallen dat ze niet meer echt reclame maken voor hun snelheid, wat vroeger wel zo was volgens mij... Ze zeggen wel in FAQ dat je met een DSL connectie het maximum moet kunnen halen, maar dat is niet een van hun hoofdpunten (meer?).
Ik vond dat ook al raar dat ik niks kon vinden omtrend snelheden, net iets van 75dagen geleden neergehaald: 100% compleet. iets van 80dagen geleden kon ik weer niet binnenhalen.
Wel is m'n snelheid weer ingekakt, om een uur of 12:45 ging het nog 1.7mb/sec, nu 3 uur later kom ik (weer) niet boven 1.1mb/sec uit. Zal vannacht weer eens proberen.

Terryb47 wijzigde dit bericht 17-02-2007 19:18 (6%)

quote:
kamstra schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 15:02:
ff vraagje tussendoor:

kan het zijn dat eweka buitenlandse IP's blokkeert? Of is het de ISP hier die loopt te bokken?
Eweka gebruikt geen transit, met andere woorden, ze gebruiken alleen gratis bandbreedte (peering). Dat zorgt ervoor dat veel buitenlandse ISP's niet zullen werken, aangezien die geen peering met Eweka hebben.

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

Reg. datum: 01 januari 2005

quote:
Terryb47 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:16:
[...]

Ze zijn inderdaad erg hard gegroeid, vorige zomer hadden ze volgens mij net 10 servers. Niks ten nadele van Eweka hoor, voor ¤ 7,50 heb je weinig te klagen als jullie gewoon top snelheid halen. Helaas haal ik dat nauwelijks meer, ook niet op andere servers. (ik betaalde ook per maand, met een paar dagen delay zodat ik nooit op dezelfde server zou zitten)

maar goed heeft trouwens UNS een max snelheid van 20mbit? Ik kan het niet vinden op hun site. Ik vind ¤ 10,- een prima deal voor 90dagen retentie. Ik wacht op jullie bevindingen :)
Het zijn geen 70+ of 10 servers.. dat zijn newsreaders..
Achter elke newsreader zit weer een hele meuk servers met opslag.. ;)

Reg. datum: 27 oktober 2004

goed nieuws voor tweakdsl c.q. tweaknews gebruikers:

Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.

Cambrium Usenetservices, welke usenet diensten levert aan het TweakDSL, TweakNews en Tele2, ziet de noodzaak van een forse capaciteitsuitbreiding.

De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit

Staat op de site van tweakdsl

hey there =]

Om terug te komen op m'n UNS bevindingen: en ja hoor vanaf 01:45 gingen m'n downloads weer fullspeed 2mb/sec. Tis dus een dagelijks terugkomend verhaald dat snelheden tussen middags inkakt, en na middernacht is het weer gewoon lekker snel. Volgens mij zitten alle UNS klanten in Nederland? :') lijkt Eweka wel..

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

quote:
lex333 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:21:
goed nieuws voor tweakdsl c.q. tweaknews gebruikers:

Cambrium Usenetservices, welke onder andere TweakNews levert, heeft een tender uitgeschreven aan diverse leveranciers voor het leveren van hardware voor de upgrade van het usenetplatform.

Cambrium Usenetservices, welke usenet diensten levert aan het TweakDSL, TweakNews en Tele2, ziet de noodzaak van een forse capaciteitsuitbreiding.

De capaciteit zal in ieder geval worden uitgebreid met circa 320Tb (netto) (tegen de 100 dagen retentie). Ook zullen wij de AMS-IX ontsluiting verdubbelen tot 2 keer 20Gbit

Staat op de site van tweakdsl
Het zal nog wel te vroeg zijn, want ik zie het niet staan op de site.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen? :9

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

This place is GoT-like!!!

Oei, met 100 dagen retentie zijn we natuurlijk helemaal blij :D En wel mooi dat er aan uitbreiden gedacht wordt VOOR er problemen zijn. Als in, ik stamp eigenlijk altijd op volle snelheid binaries naar binnen ;)

quote:
urnie538 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:39:
[...]

Het zal nog wel te vroeg zijn, want ik zie het niet staan op de site.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om even een linkje te plaatsen? :9
Maar natuurlijk:

Linkje

Reg. datum: 12 februari 2001

100! dagen retentie??? Eerst zien dan geloven. Lijkt me aardig prijzig. Giganews is niet voor niets zo duur lijkt me.

Professioneel azijnpisser

quote:
tweak_dude schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:21:
100! dagen retentie??? Eerst zien dan geloven. Lijkt me aardig prijzig. Giganews is niet voor niets zo duur lijkt me.
Inderdaad. Eweka heeft ook al meerdere malen zulke dingen geroepen (hogere retentie) maar elke keer kampen ze met de zelfde problemen, en dan vaak qua retentie.
Reg. datum: 02 juni 2001

wow, 100 dagen is behoorlijk veel. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat brein ed een rechtzaak anaspannen.

Professioneel azijnpisser

quote:
E-jey schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:35:
wow, 100 dagen is behoorlijk veel. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat brein ed een rechtzaak anaspannen.
Lees je eens in in de materie; dat kunnen ze niet omdat er daadwerkelijks niets geshared wordt, alleen de uploaders zijn strafbaar.

Ik heb al zoveel berichten gelezen dat Brein en consorten dit willen aanpakken, maar denk je nu echt dat ze dat al niet hadden gedaan als ze ook maar één poot hadden om op te staan?
CMJJKFE
Reg. datum: 11 april 2006

Brein kan met de huidige wetgeving nog niks doen tegen usenet, anders hadden ze dat allang geprobeerd.

Ik denk dat de grote filmmaatschappijen & muziekmaatschappijen uiteindelijk wel zullen gaan lobbyen en de wetgeving verandert gaat worden, maar dit proces zal nog jaren gaan duren dus daar hebben wij voorlopig geen last van.

Een retentie van 100 dagen is wel zeker mogelijk als je de capaciteit drastisch uitbreid, daarin wil investeren (reken ook maar even uit wat 2 * 20 gb ams-ix kost per maand + het aanleggen van een eigen fiber).

Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn ;)

Cambrium zelf is zover ik 1/2/3 kan zien een kapitaalkrachtig bedrijf dus ze zullen deze investering makkelijk kunnen veroorloven en er snel weer uithalen (vanuit een buitenstaande positie gezegd).

CMJJKFE

Airbus A320
Reg. datum: 19 november 2000

quote:
Jan20 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:56:
Dat Eweka niet de retentie wil uitbreiden, omdat zij misschien veel willen verdienen (cash-cow) op de korte termijn ;)
Dat is uiteraard wel het domste business plan dat je aan kan nemen. Klantenbehoud levert op de lange termijn veel meer op dan een korte inkomsten boost aan het begin. Maarja, sommige bedrijven denken enkel korte termijn.

CMJJKFE
Reg. datum: 11 april 2006

Ik zeg niet dat Eweka dit doet, maar het lijkt er wel een beetje op en of dit dom is hangt af van je doelgroep en hoeveel je erin wil investeren.

Als Eweka op korte termijn hiermee veel geld kan verdienen en verwacht dat later de markt gaat inzakken is het nog niet zo’n slechte veronderstelling.

CMJJKFE

quote:
tweak_dude schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:21:
Giganews heeft 2 serverfarms staan he, 1-tje in adam en 1-tje ergens in de USA, dus daarom zal giganews zo duur zijn

Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
lex333 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:09:
Giganews heeft 2 serverfarms staan he, 1-tje in adam en 1-tje ergens in de USA, dus daarom zal giganews zo duur zijn
Zo duur vind ik giganews ook weer niet gezien de retentie (en het waarmaken daarvan). Je kan er vervolgens gratis newsleecher met supersearch bijnemen (dat kost normaal ook rond de 2 euro in de maand die je dan bespaart): http://www.newsleecher.com/?id=special_gn

Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.

snoeki wijzigde dit bericht 18-02-2007 14:18 (13%)

This place is GoT-like!!!

quote:
snoeki schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:17:
Tweaknews wil ook naar de 100 dagen retentie gaan, maar de afgelopen maanden las ik alleen maar klachten over tweaknews... los die dan eerst op denk ik dan.
Mwa, hun 'oude binaries' server heeft wat lopen bokken maar niks ernstigs. Ik gebruik het nu een jaar en ik heb eigenlijk gewoon geen klachten. Vind het sowieso prettig dat de capaciteit wordt vergroot voordat het echt nodig is.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: