Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 4)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 16 februari 2007

Ik wil (m.b.v. gedateerde en recente certificaten) van de administratie naar ICT-support/beheer en ik heb binnenkort intake/sollicitatiegesprekken. Het zal wel iets worden van medewerker helpdesk/support/servicedesk. Ik heb geen flauw idee wat mijn salarisindicatie kan zijn. Als ik het forum zo even snel bekijk zal ik er zeer waarschijnlijk op achteruit gaan en daar bovendien meer voor moeten werken. Wie heeft er advies m.b.t. salarisindicatie?

Nes wijzigde dit bericht 16-02-2007 15:12 (5%)

SuperCup 600 #33
Reg. datum: 21 september 2000

Ik, blijf lekker administratief ;)

Reg. datum: 05 februari 2007

quote:
Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:18:
    Leeftijd: 36
    Opleiding: Mavo/Havo
    Opleiding 2001/2002: MX.1 + Basis-AMBI + HX.1 + HSB.1
    Opleiding 2006/2007: ITIL Foundation + MCP 20-270
    Werkervaring: géén(!) ICT-werkervaring :o + 6 jaar administratieve werkervaring :?
    Laatste functie: Administratief Medewerker
    Vakantiegeld: 1700
    Vakantiedagen: 20
    13/14e maand of winstuitkering: 1200
    Werkweek: 34 uur
    Maand salaris(bruto): 1700
Ik wil (m.b.v. gedateerde en recente certificaten) van de administratie naar ICT-support/beheer en ik heb binnenkort intake/sollicitatiegesprekken. Het zal wel iets worden van medewerker helpdesk/support/servicedesk. Ik heb geen flauw idee wat mijn salarisindicatie kan zijn. Als ik het forum zo even snel bekijk zal ik er zeer waarschijnlijk op achteruit gaan en daar bovendien meer voor moeten werken. Wie heeft er advies m.b.t. salarisindicatie?
Ik zou in jouw geval voor ten minste 1800 euro bruto gaan, dat moet toch wel te behalen zijn, maar daarnaast ook gaan studeren (HBO Informatica). Wellicht wil je nieuwe werkgever je wel (deels) tegemoetkomen in de studiekosten. Met deze opleiding op zak kun je vast ook redelijk snel gaan groeien met je salaris. Want 1700 bruto op je 36ste is eigenlijk wel erg weinig.
Wel een erg late switch zeg.

Reg. datum: 11 april 2004

quote:
Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:25:
Je werkweek zal vermoedelijk 40 uur gaan bedragen en het aantal vakantiedagen omhoog gaan. Tja, het salaris, moeilijk. Ik zou gewoon 2100 vragen en kijken wat ze zeggen. Als ze dat teveel vinden kun je erop wijzen dat je geen leaseauto hebt (of wel?). Eigenlijk denk ik dat je er in het begin niet of nauwelijks op vooruit gaat, maar dat je, eenmaal in de ICT, wel meer toekomstmogelijkheden krijgt, afhankelijk van je ambitie, certificaten, ervaring, opdrachten en dergelijke.

quote:
Vinod schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Ik zou in jouw geval voor ten minste 1800 euro bruto gaan, dat moet toch wel te behalen zijn, maar daarnaast ook gaan studeren (HBO Informatica). Wellicht wil je nieuwe werkgever je wel (deels) tegemoetkomen in de studiekosten. Met deze opleiding op zak kun je vast ook redelijk snel gaan groeien met je salaris. Want 1700 bruto op je 36ste is eigenlijk wel erg weinig.
Wel een erg late switch zeg.
Laatste inkomen (administratie) was 1700 bruto bij (maar) 34uur en dat is omgerekend 2000 bij 40uur. Dat is denk ik redelijk voor in de administratie (met mijn leeftijd) maar voor een ICT-job niet. Maar goed als ICTstarter (op leeftijd ;) ), 1800 dus en dan gebaseerd op 40 uur? Ja, ik wil idd verder met opleidingen/cursussen. Eerst MCSA af maken en dan misschien HBO, maar eerst even ICT-beheerwerkervaring zien op te doen.... En yeap idd zeer late switch, laten we het maar houden op omstandigheden en 'ff'' de weg kwijt geweest zijn 8)7

Reg. datum: 06 oktober 2004

Leeftijd: 23
Opleiding: Hogeschool (Belgie) Toegepaste Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever: Telecom
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: Ja
Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen: (20?)
13/14e maand of winstuitkering: 13 maand
GSM: Ja, onbeperkt
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: groepsverzekering, hospitalisatieverzekering
Werkweek: ?
Maand salaris(bruto): 2200

quote:
Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:43:
En yeap idd zeer late switch, laten we het maar houden op omstandigheden en 'ff'' de weg kwijt geweest zijn 8)7
Och, ik was 45 toen ik in de ICT verzeild raakte, begonnen met 3000 gulden (+ auto) en nu zit ik op >3000 euro (+ auto).

quote:
grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:28:
[...]

Je werkweek zal vermoedelijk 40 uur gaan bedragen en het aantal vakantiedagen omhoog gaan. Tja, het salaris, moeilijk. Ik zou gewoon 2100 vragen en kijken wat ze zeggen. Als ze dat teveel vinden kun je erop wijzen dat je geen leaseauto hebt (of wel?). Eigenlijk denk ik dat je er in het begin niet of nauwelijks op vooruit gaat, maar dat je, eenmaal in de ICT, wel meer toekomstmogelijkheden krijgt, afhankelijk van je ambitie, certificaten, ervaring, opdrachten en dergelijke.
Wat ik vooral niet wil is dat mijn salarisindicatie dusdanig afschrikt dat ze gaan voor een veel jongere en veel goedkopere pas afgestudeerde MBO-er Informatica met (wél) relevante werkervaring en met (wél) een 'regulier/normaal' ICTarbeidsverleden. Kortom de vraag is: is de schaarste op de ICT-beheermarkt dusdanig dat ik, ondanks mijn gebrek aan relevante werkervaring, een indicatie van 2100 kan opgeven?

Pfff het blijft denk ik lastig een 'juiste' salarisindicatie te 'verzinnen' met mijn 'niet-reguliere' arbeidsverledenverloop . . .

quote:
grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:55:
[...]

Och, ik was 45 toen ik in de ICT verzeild raakte, begonnen met 3000 gulden (+ auto) en nu zit ik op >3000 euro (+ auto).
Zo dus ik heb nog ff te gaan :D Maar: "3000 gulden (+ auto)", over welke periode praten we dan en met welke certificaten stroomde je de ICT in? (En welke richting?)

quote:
Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:54:
Zo dus ik heb nog ff te gaan :D Maar: "3000 gulden (+ auto)", over welke periode praten we dan en met welke certificaten stroomde je de ICT in? (En welke richting?)
Dat was in 1998, toen ze iedereen aannamen die het woord Millenium goed kon spellen. ;) Certificaten? Geen, maar ik kon wel aantonen dat ik iets met computers deed (ik reed destijds met een oude bibliotheekbus vol computers door Friesland om Internet onder de aandacht te brengen, een uitzendklus via Randstad). Later heb ik die certificaten alsnog behaald overigens. CNE, MCSE, MCT zelfs op een gegeven moment maar dat is nu verlopen. Ik ben begonnen bij de pc support. Floorwalker heet dat geloof ik met een mooi woord, duvelstoejager, om allerlei dingetjes op te lossen, de paperjams van de printers te verhelpen, verhuizingen uit te voeren enzovoort.

quote:
grun93 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:00:
[...]

Dat was in 1998, toen ze iedereen aannamen die het woord Millenium goed kon spellen. ;)
OK ja in 1998 spelde ik "Milenium", met 1 " L "dus, daar ging het fout :'(

Reg. datum: 15 februari 2007

quote:
Nes schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:37:
[...]

OK ja in 1998 spelde ik "Milenium", met 1 " L "dus, daar ging het fout :'(
Spel het ook maar snel met een extra N, Millennium, want anders ga/ging je dubbel in de fout ;)

Reg. datum: 02 februari 2000

Vanaf nu graag weer normaal posten in dit opsomtopic. Iets minder geneuzel dus en iets meer salarissen ;)

Reg. datum: 24 september 2000

Leeftijd: 24
Opleiding: Hogere Informatica
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Process Coordinator (ITIL - incident, problem, change)
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Ja
Auto: Ja, met tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: paar kleine dingen + opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2050

Krijg volgende maand mijn vaste contract en dus nieuw aanbod loon etc.
Waarvoor zal ik moeten gaan qua loon?

Testconsultant

Je nadeel is je werkervaring. 1,5 jaar is nog niet veel. Je voordeel is je opleiding (hoewel ik ook een eind gekomen ben met enkel een MAVO diploma). Laat ze zelf met een goed aanbod komen, en kijk of het je wat lijkt. De markt voor ICT'ers is momenteel goed, dus ze mogen ook best wat bieden.

Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!

quote:
-W0kk3L- schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:40:
Je nadeel is je werkervaring. 1,5 jaar is nog niet veel. Je voordeel is je opleiding (hoewel ik ook een eind gekomen ben met enkel een MAVO diploma). Laat ze zelf met een goed aanbod komen, en kijk of het je wat lijkt. De markt voor ICT'ers is momenteel goed, dus ze mogen ook best wat bieden.
Ik weet dat de markt goed is ja, ben ook 2 keer benaderd door 2 andere bedrijven, waarvan 1 met een heel goed aanbod. :(

Punmt om hier te blijven werken is de job waar ik nu op zit. Dynamisch, leuk team, goede werktijden en doe er veel ervaring op. :)

Is 2400 bruto vragen reeël? :/

Testconsultant

Of dat reeel is kun je enigszins zelf beoordelen. Ben je onmisbaar? Willen ze echt jou op die job, of zijn er kapers op de kust? (zoals ik al zei, de markt is goed....). Je kunt het altijd proberen met 2400, maar ik vermoed dat je manager zal zeggen dat het te hoog is (zoals elke manager zal doen ;)). Ik denk dat je eerder bij 2250 of 2300 zal uitkomen. Maar proberen kan altijd ;)

Niet M0kkuh!, lekker W0kkuh!!

Reg. datum: 18 december 2003

quote:
Griffin2k schreef op zondag 18 februari 2007 @ 21:43:
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogere Informatica
Huidige functie: Process Coordinator (ITIL - incident, problem, change)
Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: -
GSM: Ja
Auto: Ja, met tankpas
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: paar kleine dingen + opleidingen
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2050

Krijg volgende maand mijn vaste contract en dus nieuw aanbod loon etc.
Waarvoor zal ik moeten gaan qua loon?
GPR?
Zullen ze wel met de standaard aanbieding van 2250 komen en met een beetje mazzel 2350. Jouw de keus of je dat genoeg vindt.

quote:
tuuterdetuut schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:48:
[...]
GPR?
Zullen ze wel met de standaard aanbieding van 2250 komen en met een beetje mazzel 2350. Jouw de keus of je dat genoeg vindt.
GPR ja... kan je zien aan dat verschrikkelijke afgeronde 2050 :P
Heb ergens nu een concreet aanbod staan en ze moeten wel met iets over de brug komen...

Of ik onmisbaar ben? ongetwijfeld nu niet... zit nog in de start van mijn carriere, dus nu zijn er vast genoeg mensen die mijn werk zo kunnen overnemen.

Ach we zien het wel, de arbeidsmarkt ligt binnen handbereik deze tijd.

Geen ondertiteling

quote:
FaceDown schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:20:
@ Bollie: Hoe kun je nou 9 jaar ervaring hebben als je 26 bent en HI gestudeerd hebt? Volgens mij kun je op z'n vroegst die studie afronden op je 21e / 22e en dus hooguit 5 jaar ervaring hebben (tenzij je deeltijd HI hebt gedaan).
Doordat ik een leer-/werktraject heb gedaan en meteen na mijn Gymnasium ben begonnen als netwerk-/systeembeheerder. Ik heb naast mijn werk dus deeltijd Hogere Informatica gestudeerd en afgerond.

Nomen est Omen

Leeftijd: 32
Opleiding: MBO - relevante cursussen (cisco , checkpoint etc.)
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: VzB
Huidige functie: Network Engineer
Laptop: geen idee , gebruik mijn eigen , waarschijnlijk wel indien nodig.
Vakantiedagen: 29 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand (overblijfsel van overname, niet standaard) + prestatie bonus
Auto: Nee.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:het standaard gebeuren
Onkostenvergoeding: 90 euro/maand (reiskosten)
Werkweek: 36.5 uur
Maand salaris(bruto): + 3500 euro

.Quod me nutrit me destruit.

Go Away!
Reg. datum: 24 april 2002

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO ICT (niet afgemaakt) MCSE, CCA(4)
Werkervaring: +/- 3jr
Huidige functie: Systeembeheerder
Laptop: nee
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: Ja, vrije keuze
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, collectieve zorg
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 2400

Kickin' your own ass is harder then you think!

Is Gek op... :)
Reg. datum: 07 december 2001

quote:
*knip* Offtopic gebabbel over auto's hoort niet thuis in dit topic.

Rukapul wijzigde dit bericht 20-02-2007 20:16 (36%)

SPECS Workstation - Er is geen mooier leven dan dat van een Tweakende Tweaker! :)

Reg. datum: 23 december 2005

Even een korte vraag. Ik ben onlangs van Systeembeheer naar Teamleader Systeembeheer gegaan (bij een ISP, ca 12 mensen, Windows & Unix). Momenteel krijg ik ¤2700, maar gezien de uitbreiding van verantwoordelijkheden die deze functie met zich meebrengt lijkt het me reëel als dit omhoog gaat. Heeft iemand in een soortgelijke functie een idee wat ik zou kunnen vragen?

Ik ben 26 jaar oud, 5 jaar werkervaring vanuit mijn vorige functie en geen relevante management opleiding. Vanaf maart begin ik hier overigens wel mee.

I wear my sunglasses at night
Reg. datum: 23 januari 2002

quote:
kellhus schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:35:
Even een korte vraag. Ik ben onlangs van Systeembeheer naar Teamleader Systeembeheer gegaan (bij een ISP, ca 12 mensen, Windows & Unix). Momenteel krijg ik ¤2700, maar gezien de uitbreiding van verantwoordelijkheden die deze functie met zich meebrengt lijkt het me reëel als dit omhoog gaat. Heeft iemand in een soortgelijke functie een idee wat ik zou kunnen vragen?

Ik ben 26 jaar oud, 5 jaar werkervaring vanuit mijn vorige functie en geen relevante management opleiding. Vanaf maart begin ik hier overigens wel mee.
Ten eerste: heb je al salarisonderhandelingen gehad? Zo ja, dan ben je nu redelijk laat ;)
Als dat niet zo is, zou ik het salariskompas op intermediair.nl even checken. Geeft je vast meer inzicht :)

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: