Mogelijk beantwoordt dit een deel van je vraag. Verder wil ik nog even opmerken dat we er wel naar streven om snel te zijn natuurlijk, en dat dat zeker nog moet verbeteren met de redactionele uitbreiding. Tot slot nog de suggestie om de Nieuwssubmit te gebruikenquote:Yoeri schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:58:
Ik lees hier eigenlijk twee categorieën van rants
1) We zijn een knipselmap die ons 'nieuws' gewoon elders gaat
2) We zijn vaak laat met nieuws
Wat de eerste opmerking betreft, kan ik kort en duidelijk zijn. Dat klopt. Wat mensen wel vergeten is dat wij duidelijk naar de bron linken, wat andere sites (webwereld, nu.nl, hardware.info) niet doen, waardoor wij het imago hebben een doorlinksite te zijn terwijl webwereld, nu.nl en hardware.info zogenaamd eigen nieuws hebben.
Laat ik jullie uit je droom helpen. Een Nederlandse site haalt zijn nieuws altijd van externe bronnen, simpelweg omdat onze doelgroep Nederlandstaligen veel te klein is om nieuws uit de eerste hand te krijgen van bedrijven. Een site als The Inq en The Reg, heeft contacten bij bedrijven intern zitten en komt zo veel sneller aan nieuwswaardige feitjes. De keren dat ze echter wat zitten te gokken, of tien nieuwsjes online zetten met tien verschillende scenario's, om achteraf te roepen 'zie je wel dat we gelijk hadden' (niet moeilijk als je elk scenario gepost hebt) zijn echter ook niet meer op één hand te tellen. Wij als Nederlanders zullen die contacten met bedrijven veel minder tot niet kunnen leggen, omdat we te klein zijn. Wees blij dat we het nieuws van een andere bron halen, en niet van een officieel persbericht dat vaak nog een week op zich laat wachten.
Wat de tweede opmerking betreft: da's deels een gevolg van de eerste natuurlijk. Als je moet rekenen op een externe bron, ben je per definitie altijd later dan die bron met het brengen van nieuws. Toch vind ik rechtstreekse vergelijkingen met met name nu.nl niet eerlijk. Wat zij heel vaak doen is het online zetten van een headline en een intro van een paar regels, om het artikel soms zelfs drie uur later echt uit te breiden. En natuurlijk zijn we vaak later dan onze concullega's (Nederlandstalige), maar we zijn ook heel vaak vroeger.
Een van de reden dat er veel reacties zijn met 'laat' als belangrijkste woord, is gewoon omdat de community bij ons veel nauwer betrokken is en omdat de reactiemogelijkheid zo prominent aanwezig is. Een gemiddelde van dertig reacties per nieuwspost is bij ons nog zeer laag geschat. Bij bvb nu.nl zijn ze volgens mij al heel blij als ze tien reacties hebben. Dat heeft echter ook tot gevolg dat ook negatief commentaar veel meer in het oog springt.
Maar, een serieuze discussie hierover is nooit mis hoor, maar open dan wel even een apart topic.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Eerste reply en een heel setje geneste reacties hieraanvast ter referentie.
Ecteinascidin wijzigde dit bericht 16-02-2007 08:59 (5%)
Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.
Zoals ik al in me O.P. aan gaf. Gebruik ik de Nieuwssubmit wel. Maar 9 van de 10 keer staat een link er al in.
Ik heb alleen een probleem met de "nieuws" gewoon een dag later pas op de front page komt. Terwijl die bij voorbeeld al wel in de NieuwsSubmit zit.
Een voorbeeld. Nee heb dit niet via de nieuwssubmit door gegeven. Dat zullen andere wel gedaan hebben. linkje naar nu.nl Dit bericht sstaat al sinds gisteren op verschillende website's alleen bij Tweakers heb ik heb nog niet gezien.
/edit
@Yoeri Ps. linken naar Area 61 heeft niet zoveel zin. Aan gezien niet iedereen dara in mag
wica wijzigde dit bericht 16-02-2007 09:24 (6%)
Reg. datum: 14 januari 2000
Neem hier eens een kijkje naar. Vrijwel nul 'insiders info', maar wel:
- Door en voor nerds (dus niet dat algemene toontje, technischer nieuws)
- Sterke eigen stukken
- Veel up-to-date externe nieuwsbronnen
- Een eigen mening
Tweakers zoals het in het begin een beetje was.
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
Als je alles up-to-date wilt, moet je gewoon niet bij Tweakers zijn. Ik denk ook niet dat Tweakers daarvoor bedoeld is, hoewel veel mensen dat wel verwachten.
Daarnaast is het toch ook zo dat de nieuwsposters vrijwillig nieuws posten? Wees blij dat ze het willen doen.
Tevens is het nog altijd zo dat, wanneer jij denkt het beter te kunnen, je ook altijd zelf een site op kunt zetten met dezelfde mogelijkheden als Tweakers, maar waarbij je wel up-to-date bent. Heb je denk ik een unieke formule, waar tot op heden niet veel Nederlandse sites tegenop kunnen.
*BOB = Bewust Ontzettend Bezopen
Waarschijnlijk verwachten mensen dit, omdat tweakers in het verleden veel meer up-to-date was dan nu het geval is.
En nee, denk niet dat ik het beter kan.
Ik ben blij dat T.net tot op zekere hoogte up-to-date nieuws verzorgt, dat het duidelijk en leesbaar is en aansluit bij mijn interesses. Door nieuws te submitten help je T.net alleen, en wil je liever eerder het nieuws zien, neem dan een abonnement, want dan kan je de upcoming nieuwsitems al eerder zien
Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow
We horen al jaren gemiddeld iedere paar maanden wel een aantal klachten dat Tweakers.net "steeds trager" wordt. Als dat allemaal waar was zou het nu gemiddeld drie weken duren voor iets op de FP stond en dat is duidelijk niet zo. Ik denk dat we de laatste jaren gemiddeld sneller zijn geworden, maar dat voorkomt natuurlijk niet dat er uitschieters zijn die mensen opvallen. Bovendien kan het voor sommige mensen ook nooit snel genoeg zijn: soms wordt er al geklaagd als men iets een paar uur eerder heeft gelezen. Probeer tegen dat soort tijdsdruk nog maar eens kwaliteit te leveren, want iedere (spel)fout of onvoldoende onderzocht verhaal wordt ook maar al te graag afgekraakt door bezoekers. En dan moeten we het liefst naast het 16 uur per dag bijhouden van het hele internet (afhankelijk van wie je het vraagt met meer aandacht voor hardware, open source, zakelijk nieuws, security, games, gadgets, enz.) ook nog eens zorgen voor meer eigen reviews en content. Het zijn geen lichte eisen die jullie stellen met z'n allenquote:@LollieStick
Waarschijnlijk verwachten mensen dit, omdat tweakers in het verleden veel meer up-to-date was dan nu het geval is.
Ik wil niet zeggen dat het op bepaalde punten niet beter zou kunnen, maar doemdenken van "alles gaat naar de knoppen! VNU verpest het! [vul andere site in] is veel beter!" is nou ook niet bepaald realistisch. Ik denk dat we dit jaar op een aantal punten weer flink vooruit zullen gaan, dus laten we niet ieder dipje meteen vergelijken met een afgrond.
Wouter Tinus wijzigde dit bericht 16-02-2007 10:35 (4%)
Professioneel Hyves-weigeraar
Reg. datum: 14 januari 2000
Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.
Ja wat dat betreft is de site wel gegroeid zegquote:
Maar het zou me niets verbazen als veel mensen nu de site te volwassen vinden (het verschil met toen is echt enorm). Vergelijk het maar eens met Slashdot.
Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT
Je kan natuurlijk beginnen met geruchten op de site te posten. 2 weken nadien dit gerucht nogmaals onder een andere titel erop zetten, en 2 maanden erna nog eens waarin je zegt dat het nu officieel isquote:Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:12:
[...]
Ja wat dat betreft is de site wel gegroeid zeg
Maar het zou me niets verbazen als veel mensen nu de site te volwassen vinden (het verschil met toen is echt enorm). Vergelijk het maar eens met Slashdot.
/. lezers snappen em wel
Maar er zit toch iets van waarheid in. T.net kan natuurlijk meteen op de allerlaatste geruchten springen en onderzoeken. Maar als je dat topic leest over het afzeiken van The Inquirer is dat dan ook weer niet goed.
Lijkt wel alsof het voor sommige mensen nooit goed kan zijn
ಠ_ಠ
﴾͡๏̯͡๏﴿
zozo, quoten uit area 61, mag dat welquote:Yoeri schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:50:
Ik quote even mezelf uit een discussie die een paar dagen geleden in Area 61 gevoerd werd
[...]
Mogelijk beantwoordt dit een deel van je vraag. Verder wil ik nog even opmerken dat we er wel naar streven om snel te zijn natuurlijk, en dat dat zeker nog moet verbeteren met de redactionele uitbreiding. Tot slot nog de suggestie om de Nieuwssubmit te gebruiken
Maar goed, ik heb niet echt het gevoel alsof het meer/minder is dan vroeger. tweakers is met sommige dingen vroeg, andere dingen laat. Daarom moet je ook niet uitgaan van 1 nieuwsbron voor je dagelijkse portie. Ik ben het dus wel erg eens met wouter tinus
bonzz.netninja wijzigde dit bericht 16-02-2007 11:21 (16%)
ich bin ein Berliner :)
Ik lees dan ook alles daar met een korrel zout, maar evenwel met interesse (alles voor het vermaak).quote:DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:15:
Je kan natuurlijk beginnen met geruchten op de site te posten. 2 weken nadien dit gerucht nogmaals onder een andere titel erop zetten, en 2 maanden erna nog eens waarin je zegt dat het nu officieel is
Is geen probleem als je erbij zet dat het om geruchten gaat, toch?quote:Maar er zit toch iets van waarheid in. T.net kan natuurlijk meteen op de allerlaatste geruchten springen en onderzoeken. Maar als je dat topic leest over het afzeiken van The Inquirer is dat dan ook weer niet goed.
En vaak geldt ook wel dat iets echt nieuws is, van een betrouwbare bron komt en toch laat is op de FP hier (hetgeen ik niet zo'n punt vind zolang het niet om dagen gaat).
Lijkt wel?quote:Lijkt wel alsof het voor sommige mensen nooit goed kan zijn
Nee dat hou je sowieso. Verschillende groepen gebruikers met conflicterende wensen. Daar doe je niets aan.
Ik kan me inbeelden dat iemand die hele dagen allerhande tech sites loop te browsen kan denken "pff, dat heb ik al <daar> gelezen".
ಠ_ಠ
﴾͡๏̯͡๏﴿
Of andersom. Ik lees weleens iets op /. en denk "ah, interessant, ik hoop daar op T.net nog iets over te lezen".quote:DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:31:
Ik kan me inbeelden dat iemand die hele dagen allerhande tech sites loop te browsen kan denken "pff, dat heb ik al <daar> gelezen".
(Positief bedoeld dus)
Idem. Op t.net kom ik vooral voor de discussies over de artikels. Dat is op sites als /. meestal wat minderquote:Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:33:
[...]
Of andersom. Ik lees weleens iets op /. en denk "ah, interessant, ik hoop daar op T.net nog iets over te lezen".
(Positief bedoeld dus)
ಠ_ಠ
﴾͡๏̯͡๏﴿
ich bin ein Berliner :)
Bij slashdot heb ik ook wel eens, "nounou, dat heb ik vorige week al op tweakers.net gelezen". Dus /. is juist voor beide kanten op een voorbeeld (zij zijn soms sneller, wij zijn soms sneller).quote:Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:33:
Of andersom. Ik lees weleens iets op /. en denk "ah, interessant, ik hoop daar op T.net nog iets over te lezen".
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
Dit heb je mij niet horen zeggen. Ik kom graag op tweakers juist van wege de reacties op artikelen.quote:Ik wil niet zeggen dat het op bepaalde punten niet beter zou kunnen, maar doemdenken van "alles gaat naar de knoppen! VNU verpest het! [vul andere site in] is veel beter!" is nou ook niet bepaald realistisch. Ik denk dat we dit jaar op een aantal punten weer flink vooruit zullen gaan, dus laten we niet ieder dipje meteen vergelijken met een afgrond.
Ik wilde alleen melden dat voor mijn gevoel. En dat gevoel heb ik al een paar maanden. Dat tweakers wat trager is kwa nieuws berichten. Het kan zijn dat het de uitschieters zijn die mij opvallen zoals Wouter zegt.
Ik begrijp best wel, dat het vrijwillige mensen zijn die, dit doen. Mijn petje er voor af.
@mithras : Bedankt voor de tip. Wist niet dat een abo ook dit als voordeel had
In de nieuwsberichten zou ik graag ook op de hoogte gehouden worden van reviews e.d. Dit zie je tegenwoordig sporadisch nog. Ook de 'officiele' reviews op tweakers lijken terug te lopen, of worden gewoon niet gemeld. Ik weet wel dat er 100000 reviews worden gemaakt, maar toch zou daar in mijn mening wel iets meer aandacht aan mogen worden besteed.
'I have the power of minded people'
www.carina-avensisclub.nl
Zonder inhoudelijk op de opmerking van TS in te gaan, wil ik hier toch wel een opmerking over plaatsen.quote:MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:27:
Voorbeeldje; ik hoor net op het nieuws een item over microsoft... Dit zou ik eigenlijk op tweakers verwachten, maar daar zal het waarschijnlijk voorlopig nog niet verschijnen... Voor mij ook een reden dat ik weinig op de frontpage te vinden ben...
Je hoort iets op het nieuws wat jij op de FP verwacht, dus verbind je daar gelijk een conclusie aan dat het 'daar waarschijnlijk voorlopig nog niet zal verschijnen'
Tegelijkertijd leg je uit dat je weinig op de FP te vinden bent, waarmee je eigenlijk aangeeft dat je niet op de hoogte bent van hetgeen daar actueel is (maar het kan natuurlijk ook dat je xx maal per dag weinig vind en dan mag je deze laatste opmerking negeren.)
Kritiek mag, opbouwende kritiek is zelfs zeer welkom, maar aan azijnpissen heeft niemand iets, en jouw voorbeeldje komt bij mij als zodanig over.
nofi
botoo wijzigde dit bericht 16-02-2007 12:49 (6%)
Because the people who are crazy enough to think they can change the world . . .
. . . are the ones who do.
t3h h0rr0r! -> Masters Of Horror!