Core2Duo 6400-Asus 8800GTS 320MB-Asus P5B De Luxe/Wifi-1x Raptor 150GB-2x Samsung Spinpoints 250GB Raid/0 Stripe-2GB Kingston Valueram DDR2-Plextor 740 DVD Writer-Aopen DVD Rom 16x-Voeding Huntkey 550 Watt-Kast Centurion 534-Monitor HP W2207.
Ik denk overgins dat het komt door de Ati drivers. Wacht anders nog een weekje, dan weet ik meer te melden.quote:GandalfTheGrey schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 01:19:
[...]
Nog meer mensen problemen met dit scherm onder Vista? Ik heb zelf een 6600GT en Vista Ultimate. overweeg dit scherm te kopen maar wil dit dan wel optimaal kunnen benutten in Vista!
* DaannO houd van vista!
Probleem opgelost.
DaannO wijzigde dit bericht 16-02-2007 09:29 (21%)
Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!
Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!
En nog steeds is qua kleuren t.o.v. een TN panelquote:Gehaktbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:30:
PVA weet ik dat het superieur is...
En ook nog steeds is qua kleuren ...quote:Ik weet dat in die tijd een IPS panel qua kleuren gewoon beter was dan een TN panel.
Wel beter in kleuren en contrast, maar nog steeds 6 bits kleuren t.o.v. echt 8 bits. Dit verschil wordt gecompenseerd door continu tussen twee kleurenspectrums te switchen waardoor op een TN de illusie gewekt wordt dat het een 8 bits scherm is, maar dat is eenvoudig te weerleggen.quote:Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden.
Maar je gaat er wel op verliezen ... nogmaals: als je echt om kleurechtheid geeft, ga dan niet voor welk TN scherm dan ook.quote:Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
MagicColor staat uit en MagicBright staat op Custom.quote:MiskentTalent schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:30:
[...]
Heb ergens gelezen dat je MagicColor & DynamicContrast uit moet zetten
Ik zie het heel erg als ik bijvoorbeeld mijn terminal start, die gedeeltelijk transparant is, dan zijn de kleuren achter het transparante gedeelte heel slecht, het loopt slecht over en ik zie hokjes en strepen over het scherm lopen.
Wanneer ik het scherm via VGA ipv DVI aansluit zie ik de 'ruis' niet, maar donkere kleuren lopen heel erg slecht in elkaar over.
Zit nu op m'n werk achter een Videoseven LW19WA en dit scherm heeft absoluut geen last van bovenstaande problemen.
Blijkbaar toch een productiefout.
M-ThijZ wijzigde dit bericht 16-02-2007 10:34 (17%)
"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability
Volgens mij hoort een TFT sowieso eigenlijk al geen geluid te maken. Geen ervaring mee, met mijn 226BW. Misschien even contact zoeken met je retailer of samsung zelf om te kijken wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn.quote:Robbertje schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:41:
Bij mij zat er alleen een DVI-kabel in de doos (gelukkig, D-SUB hoef ik echt niet meer!).
Maar een vraagje aan alle 226BW bezitters, ik heb zojuist the Godfather part I zitten kijken en tijdens het kijken (en volgens mij niet alleen tijdens de godfather, maar ook tijdens 'gewoon' gebruik) hoor ik het scherm aan zijn linker kant soms een hele korte 'pang' (zacht) zeggen. alsof het scherm aan de achterkant zeg maar los schiet (dan kun je je misschien iets bij dit geluid voorstellen, dus een doffe zachte korte pang). Hebben meer mensen dit of is dit normaal bij een (nieuw) lcd scherm?!
specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW
Reg. datum: 04 oktober 2004
Dan kan je bijvoorbeeld voor een S-IPS panel gaan zoals de Dell 2007WFP.quote:Gehaktbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 00:30:
[...]
PVA weet ik dat het superieur is...
Heb wel even voor de zekerheid mijn handleiding doorgekeken.. het is een IPS Panel. Contrast 400:1, 250cd/m2, 25ms .. 16.7 miljoen kleuren.
Ik weet dat in die tijd een IPS panel qua kleuren gewoon beter was dan een TN panel.
Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden. Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...
Hoger contrast, betere helderheid, lagere refresh, en even goeie kleurweergave.
Reg. datum: 07 september 2003
Wat ik me nou afvraag is of de Qware MA004 veel uitmaakt in vergelijking met het geleverde voetstuk van samsung (zie afbeelding voor verheldering).quote:RoD schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:08:
Ik heb geen 226BW, maar een Acer AL2216W. Zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
Weet niet of dit wat zegt..
Wel erg geil als je je schermpje zo ziet zweven van voren
heArtbeAt wijzigde dit bericht 16-02-2007 11:18 (7%)

Wie ziet dit nog meer?
"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability
Echter, het beeld wordt na 1 tel zwart als ik het bureaublad naar het scherm wil uitbreiden. Ik zie mn bureaublad dan wel op de 226bw maar super, superdonker. Bijna alsof ie uit staat.
Pas bij opnieuw opstarten en een enkele keer opnieuw bureaublad uitreiden, dan doet ie het wel heel mooi. Maar dan moet ik niet meer aan de instellingen zitten want daarna heb ik hetzelfde euvel.
Daarnaast krijg ik em niet als primair beeldscherm omdat ik hetzelfde probleem dan sowieso krijg.
Alle bovenstaande handelingen heb ik ervoor gezorgd dat de resolutie van de 226bw op 1680x1050 stond.
> erg jammer want mn games starten uiteraard in het primaire scherm (laptopscherm).
Ik heb geen pc in de buurt om te testen of dit aan het scherm ligt of aan mn videokaart (ATI radeon 9000 in een Acer Travelmate 803LCiB).
Weet iemand raad of kan iemand uit dit verhaal afleiden dat het aan mijn videokaart ligt icm met dit scherm?
Voor de rest, op het moment dat ie het doet, prachtig beeld, ook geen dode pixel of subpixels gezien tijdens testen.
Heb echt een paar uurtjes zitten zweten, maar heb nu 1 oplossing gevonden.quote:ParadoXygen schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:26:
Sinds een paar uurtjes heb ik dit apparaat ook op mijn bureau staan ter vervanging van mijn oude sony sdm-m81.
Echter, het beeld wordt na 1 tel zwart als ik het bureaublad naar het scherm wil uitbreiden. Ik zie mn bureaublad dan wel op de 226bw maar super, superdonker. Bijna alsof ie uit staat.
Pas bij opnieuw opstarten en een enkele keer opnieuw bureaublad uitreiden, dan doet ie het wel heel mooi. Maar dan moet ik niet meer aan de instellingen zitten want daarna heb ik hetzelfde euvel.
Daarnaast krijg ik em niet als primair beeldscherm omdat ik hetzelfde probleem dan sowieso krijg.
Alle bovenstaande handelingen heb ik ervoor gezorgd dat de resolutie van de 226bw op 1680x1050 stond.
> erg jammer want mn games starten uiteraard in het primaire scherm (laptopscherm).
Ik heb geen pc in de buurt om te testen of dit aan het scherm ligt of aan mn videokaart (ATI radeon 9000 in een Acer Travelmate 803LCiB).
Weet iemand raad of kan iemand uit dit verhaal afleiden dat het aan mijn videokaart ligt icm met dit scherm?
Voor de rest, op het moment dat ie het doet, prachtig beeld, ook geen dode pixel of subpixels gezien tijdens testen.
Die wil ik delen voor de mensen die evt dezelfde issue tegen het lijf zijn gelopen.
- Alles kabels eerst aan elkaar gekoppeld hebben
- Uiteraard alle (nieuwste) drivers installeren
- Opnieuw opstarten
- Dan bij de scherminstellingen nog niks aanvinken mbt bureaubladuitbreiding
- Resoluties van scherm 1 én 2 op 1680x1050 instellen
- Opnieuw opstarten
- Meteen naar geavanceerd gaan en bij beeldschermen de externe monitor aanvinken en direct als primair instellen
Daarna is het goed en kan je (wel met wat gedoe) de resolutie van het secundaire (laptop) scherm weer aanpassen.
Offtopic: Mooie wallpapers die echt goed tot uiting komen op de 226BW > http://interfacelift.com
ParadoXygen wijzigde dit bericht 16-02-2007 19:23 (5%)
Het probleem ligt niet aan de 226BW, dit scherm via DVI op een andere pc werkt goed, maar aan de DVI uitgang van m'n MacBook Pro. Dit heb ik nog niet kunnen bevestigen omdat ik nog geen andere schermen via DVI heb aangesloten maar dat ga ik nog even uitzoeken.
Wel werkt het scherm nu naar behoren als ik het via de VGA uitgang aansluit, hier kan ik wel mee leven.
Zowaar ook nog 14 euri van de prijs af weten te krijgen, dus gelukkig geen 399.
Gelukkig heb ik nog geen dode pixels kunnen ontdekken, wel stoor ik me aan iets donkere plekken in de hoeken. Ik zie in de hoeken net een beetje verkleuring. Is dit normaal?
Het lijkt ook iets langs de randen te zitten, maar minder.
Volgens mij is dat (helaas) redelijk normaal omdat daar extra druk komt te zitten vanwege de montage. Ik zie het ook in de hoeken van m'n Apple iBook...quote:Coenen schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:48:
wel stoor ik me aan iets donkere plekken in de hoeken. Ik zie in de hoeken net een beetje verkleuring. Is dit normaal?
Het lijkt ook iets langs de randen te zitten, maar minder.
This is my sick nature...
Reg. datum: 17 november 2004
Ik ben behoorlijk tevreden over dit scherm. Ik gebruik deze i.c.m. een 7600 GT. (niet het meest grafische wonder maar 't kan er mee door dacht ik zo...) Nu heb ik begrepen dat er drivers/software zijn waarmee je de instellingen kunt aanpassen van de monitor zelf (dus magicolor uitzetten etc..)
Ik kan het niet vinden/gebruiken? Ik heb wel het colorprofile (icm of iets dergelijks) geupdate in windows xp, met behulp van de driver. Windows herkent de monitor ook prima als een samsung 226bw.
Iemand ideeën?
Hoe heb je het beeldscherm aangesloten? DVI of D-SUB? Lijkt me dat je voor die instellingen hem via DVI moet aansluiten.quote:WTM schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:46:
Beste 226BW gebruikers,
Ik ben behoorlijk tevreden over dit scherm. Ik gebruik deze i.c.m. een 7600 GT. (niet het meest grafische wonder maar 't kan er mee door dacht ik zo...) Nu heb ik begrepen dat er drivers/software zijn waarmee je de instellingen kunt aanpassen van de monitor zelf (dus magicolor uitzetten etc..)
Ik kan het niet vinden/gebruiken? Ik heb wel het colorprofile (icm of iets dergelijks) geupdate in windows xp, met behulp van de driver. Windows herkent de monitor ook prima als een samsung 226bw.
Iemand ideeën?
- Mijn Frans is niet zo best, maar wel goed genoeg om te begrijpen dat de 226BW er tres bien uit komt in deze review: http://www.lesnumeriques.com/article-312-1708-36.html
- In het forum van die zelfde site ook nog een tweetal afbeeldingen die de techneuten meer zullen zeggen dan dat ze mij doen: http://forum.lesnumerique...-SM-226BW-sujet-591-1.htm
- Hier nog iets in het Duits, MAAR met foto's (stukje neerwaarts scrollen):
http://www.prad.de/board/...;hilightuser=0&page=1
hbokh wijzigde dit bericht 17-02-2007 21:12 (20%)
Reden: Aanvulling
This is my sick nature...
Reg. datum: 17 november 2004
Sorry, niet bij vermeld: ik heb de 226BW aangesloten met DVI op de 7600GTquote:bartbh schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:04:
[...]
Hoe heb je het beeldscherm aangesloten? DVI of D-SUB? Lijkt me dat je voor die instellingen hem via DVI moet aansluiten.
http://img256.imageshack.us/my.php?image=img4230yy7.jpg
Lijkt wel een beetje op de 930BF.
< dit stukje webruimte is te huur >
Reg. datum: 15 december 2001
Zijn er hier mensen waarvan het serie-nummer eindigt op een A? En zo ja,waar heb je het scherm gekocht?
--edit--
Aha,het is niet het serie-nummer,maar model nummer
Je ziet naast 226BW [R] duidelijk een A staan. We moeten een S hebben.

--edit2--
Maar even een poll,anders krijgen we een opsom topic:
Poll: Heb je een AOC(A) of een Samsung(S) panel
• Ik heb een AOC(A) panel
• Ik heb een Samsung(S)panel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
pingkiller wijzigde dit bericht 18-02-2007 12:11 (40%)
Would you rather be right or happy?
Die van mij eindigd op een P.. van Pixel Perfect..
Manufactured februari 2007 in Slowakije, via Coolprices..
Edit: 226BW S
rabor wijzigde dit bericht 18-02-2007 11:54 (10%)
Ik heb de versie eindigend op een Squote:pingkiller schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:16:
Ik lees op hardforum.com dat de 226BW met twee verschillende panels word geleverd atm. Eentje gemaakt door samsungzelf en de andere is gemaakt door UOA(of iets dergelijks). Nu is de samsung panel duidelijk de beste van de twee. De enige manier om te zien welk panel je hebt is om naar het serie-nummer achter op het scherm te kijken. Als de laatste letter van dat serie-nummer een A is,dat zit er een UOA panel in, is het een S,dan zit er een samsung panel in.
Zijn er hier mensen waarvan het serie-nummer eindigt op een A? En zo ja,waar heb je het scherm gekocht?
De monitor is gemaakt in Slovakia in Januari 2007
Renzo24 wijzigde dit bericht 18-02-2007 11:53 (12%)
Preciés hetzelfde hier, geweldig scherm als je van een 930BF komt (waar ik destijds 410 euro voor heb betaaldquote:rabor schreef op zondag 18 februari 2007 @ 11:44:
Wat een heerlijk scherm..
Die van mij eindigd op een P.. van Pixel Perfect..
Manufactured februari 2007 in Slowakije, via Coolprices..
Edit: 226BW S
Gekocht bij Encyclue in Amersfoort.
Made in January 2007
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Dit topic is gesloten.