Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring werken bij Capgemini

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
quote:
ForayNL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:07:
De andere tests zijn vrij makkelijk. Vooral die met de cijfertjes (3e screenshot).
'Makkelijk' zou ik hem niet noemen. Niet iedereen zal deze test gemakkelijk vinden. Misschien dat jij snel verbanden ziet maar als iedereen dat zou hebben zou die test vrij zinloos zijn natuurlijk 8-).

De laatste test ICT kennis meten? Dat is wel wat kort door de bocht. Ja, als je goed kunt programmeren zul je die test waarschijnlijk goed maken, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Je kan eerder goed processen overzien als je deze test goed maakt.

Reg. datum: 16 december 2000

quote:
Dennis schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:32:
[...]

'Makkelijk' zou ik hem niet noemen. Niet iedereen zal deze test gemakkelijk vinden. Misschien dat jij snel verbanden ziet maar als iedereen dat zou hebben zou die test vrij zinloos zijn natuurlijk 8-).

De laatste test ICT kennis meten? Dat is wel wat kort door de bocht. Ja, als je goed kunt programmeren zul je die test waarschijnlijk goed maken, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Je kan eerder goed processen overzien als je deze test goed maakt.
Ja klopt ook wel. Maar ten opzichte van de andere tests vond ik die 3e makkelijk. Daarnaast gebruikt men die 4e test om in kaart te brengen hoe snel je ICT processen kan zien inderdaad. Maar dat deel test dus wel met name zaken die belangrijk zijn in de ict-kant van Cap. Deze is dus niet noodzakelijk om te halen en die andere wel.

Reg. datum: 19 juli 1999

quote:
Dennis schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:59:
[...]

Ja, ik! ;).

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Klik op het plaatje voor een vergroting. Test 3 móet je een voldoende voor scoren.
Heb je mischien meer screenshots? :)
Zou wel alle opgaves willen zien (alle bladzijdes)

Reg. datum: 10 augustus 2001

Ben ik de enige Cap-per die deze test niet herkend?

2 jaar geleden was er nog een andere test...

Zoek je leuk werk in de ICT? Mail me maar==> mail in profiel!

Reg. datum: 19 juli 1999

ben afgelopen dinsdag bij cap geweest... zelfde test

niet gehaald :(

maandag naar sogeti

Reg. datum: 26 juni 2004

quote:
wicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:08:

maandag naar sogeti
Sogeti is toch ook Cap? Mag je straks weer die test doen. ;)

Hoezo maandag? het is toch dinsdag in rotterdam of heb ik het nu verkeerd :D

AMD Athlon 64 3800+, Asrock 939Dual-VSTA, Dual-channel PC3200 1024MB geheugen, 160GB Maxtor 8MB, 60GB Maxtor 2MB, Leadtek 6800GT 256MB DDR3, 400W Zalman voeding, HQ48 PRO Aopen ATX kast

quote:
miel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:21:
Ben ik de enige Cap-per die deze test niet herkend?

2 jaar geleden was er nog een andere test...
Deze test is er pas sinds 1 december (in ieder geval rond die datum). Dus inderdaad redelijk nieuw!
quote:
wicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:08:

maandag naar sogeti
De Sogeti test is trouwens heel anders! M.i. makkelijker. Ook Sogeti is natuurlijk een mooi bedrijf! Ga er gewoon blanco in en relaxt dan komt het goed.

ForayNL wijzigde dit bericht 18-02-2007 02:33 (38%)

Reg. datum: 06 november 2002

Onbedoeld kwam mijn CV ook bij Cap terecht.
Helaas ben ik afgewezen vanwege "geen hbo".

Ik heb alleen MBO gedaan. Weliswaar heb ik nu reeds 7 jaar ICT ervaring(+ opleidingen en certificaten)
Van helpdesker doorgestoomt naar uiteindelijk projectleider. Jammer dat Cap het afwijst op een hbo papiertje. Als ik bijvoorbeeld hbo vrijetijdskunde (no-offence, maar irrelevant voor de branche) had gedaan, was het wel goed geweest :?

Jammer van de principes, maar zoals ik al aangaf: CV kwam er onbedoeld want ik ben momenteel (nog) niet werkzoekende.

Seeing is believing, but even a blind man can believe

Reg. datum: 25 september 2005

eeej ik heb die 4 screenshots nu gezien, maar er staat bij bijvorbeeld de 3e geen opdrachttomschrijving bij.. wat is de bedoeling dan ??? (en eigenlijk ook bij die anderen)

Reg. datum: 22 december 2003

quote:
fbhastasi schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:18:
eeej ik heb die 4 screenshots nu gezien, maar er staat bij bijvorbeeld de 3e geen opdrachttomschrijving bij.. wat is de bedoeling dan ??? (en eigenlijk ook bij die anderen)
Bij die 3e moet je volgens mij kijken naar de overeenkomsten tussen degenen met een wit rondje boven en/of die met een wit rondje onder en dan concluderen welke van de 4 erbij past. (Correct me if I'm wrong... :+ )

Bij de 1e en 2e is het volgens mij gewoon een kwestie van kijken of je tot die conclusie kunt komen gezien bovenstaande grafiek/tekst etc.

Die 4e snap ik ook niet echt zonder verdere uitleg! Wie kan hier meer over zeggen? Ben toch benieuwd :)

Reg. datum: 29 januari 2007

Heeft iemand misschien meer uitleg over de testen (screenshots)?

Ik heb de 4 screenshots ook gezien maar kan er zonder verder omschrijving ook verder weinig mee.

quote:
apaap schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:03:
Heeft iemand misschien meer uitleg over de testen (screenshots)?

Ik heb de 4 screenshots ook gezien maar kan er zonder verder omschrijving ook verder weinig mee.
1. Informatie analyseren aan de hand van grafieken. Je krijgt een stelling en dan moet je vertellen of hij wel of niet klopt of dat je het niet kunt weten.

2. Informatie analyseren aan de hand van tekst. Zelfde idee als hierboven.

3. Verbanden leggen. Je krijgt drie met een groen rondje en drie met een paars rondje. Daar zit een logica achter (bijv. alle groenen hebben minimaal 4 letters 'z' of onderste cijfer is meer dan bovenste cijfer, maar kan ook iets totaal anders zijn). Vervolgens 4 witte waarvan je 2 moet indelen bij groen en 2 bij paars.

4. Er zijn 4 mogelijkheden om in een blokje te stoppen en er kunnen 4 verschillende uit komen. Aan jou de taak om, door middel van een testmogelijkheid rechts, te kijken wat er uit komt als je een bepaald iets erin stopt. Dat is niet zo moeilijk op zich, maar als er 3 achter elkaar staan wordt het spannend 8).

Reg. datum: 18 december 2003

Is er bij CG nog meer te beleven als zo'n test? :O Als ik dit topic zo eens bekijk niet ;)

Ervaringen, arbeidsvoorwaarden, leaseregeling, interessante opdrachten, etc...?

quote:
tuuterdetuut schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:19:
Is er bij CG nog meer te beleven als zo'n test? :O Als ik dit topic zo eens bekijk niet ;)

Ervaringen, arbeidsvoorwaarden, leaseregeling, interessante opdrachten, etc...?
Eerst de test, als je die niet haalt houdt het gelijk op. Daarna volgen bovenstaande dingen in gesprekken.

quote:
Dennis schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:10:
[...]

Eerst de test, als je die niet haalt houdt het gelijk op. Daarna volgen bovenstaande dingen in gesprekken.
Dat snap ik van die test ;)

Ik doel op het feit dat er over andere zaken niet wordt gepraat. Dit topic heeft toch: "Ervaring werken bij Capgemini"?

quote:
Nu snap ik wat je bedoelde, ik interpreteerde het verkeerd :).

Reg. datum: 24 september 2000

@ tuuterdetuut: Ik kan niet helemaal zien waar jij je nou bevindt.. ik zie je in meerdere topics reageren waaronder Getronics ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf dinsdag een gesprek bij Cap Gemini. Hebben jullie iets te melden over waar ik rekening mee kan houden tijdens zo'n eerste gesprek bij Cap?

BTW: Hoe zit het met studiekosten die je hebt gemaakt bij een vorige werkgever. Doet Cap aan het aflossen van die studiekosten?

Heb je eerst nog een testje?
En ja...ik zit in alle topics, ogen openhouden hé ;-)

quote:
Griffin2k schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:00:
@ tuuterdetuut: Ik kan niet helemaal zien waar jij je nou bevindt.. ik zie je in meerdere topics reageren waaronder Getronics ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf dinsdag een gesprek bij Cap Gemini. Hebben jullie iets te melden over waar ik rekening mee kan houden tijdens zo'n eerste gesprek bij Cap?
Het gaat om je persoonlijkheid en motivatie. Bijvoorbeeld samenwerking en ondernemerschap staan hoog in het vaandel. Als dit ook op jou slaat en je dit goed kan benadrukken samen met een positieve opstelling dan komt het wel goed.

hallo dames en natuurlijk ook heren

natuurlijk staan er meer berichten in de andere topics bij de andere grotere ict bedrijven ... maar weinig over capgemini als ik zo lees hier... is het omdat het heeeeeel goed is geregeld binnen capgemini :P ??

maarrruuuh ik wil eigenlijk meer weten over de arbeidsvoorwaarden voor YOUNGPROFESSIONALS!

-- wat is een gemiddelde startsalaris?? (te onderhandelen??)
-- 13e maand??
-- vakantiegeld ??(ik denk het wel)
-- maandelijkse bonus?? jaarlijkse bonus??
-- laptop?
-- mobiele telefoon?
-- internetverbinding?
-- auto?? (volgens mij wel, maar wat is dan het bedrag inclusief brandstof??) o.b.v.?? 4 jaar? 40dkm?
-- limiet opleidingen ??
-- pensioenregeling?? coll verzekeringen?? ziektekostenvergoeding? etc??

-- zijn er nog andere arb. voorwaarden??

Cunning Linguist
Reg. datum: 29 oktober 2001

quote:
fbhastasi schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:10:
hallo dames en natuurlijk ook heren

natuurlijk staan er meer berichten in de andere topics bij de andere grotere ict bedrijven ... maar weinig over capgemini als ik zo lees hier... is het omdat het heeeeeel goed is geregeld binnen capgemini :P ??

maarrruuuh ik wil eigenlijk meer weten over de arbeidsvoorwaarden voor YOUNGPROFESSIONALS!

-- wat is een gemiddelde startsalaris?? (te onderhandelen??)
Ik weet niet hoeveel het momenteel is, maar er zijn redelijk vaste groeipaden dus valt er weinig te onderhandelen (tenzij je iets heel bijzonders te bieden hebt)
quote:
-- 13e maand??
Je krijgt een standaard tantième, en afhankelijk van jouw prestaties en die van het bedrijf wordt het bedrag vermenigvuldigd met een getal. Dat kan kleiner zijn dan 1 als het niet goed met jou en/of het bedrig gaat, en groter dan 1 als het wel goed gaat
quote:
-- vakantiegeld ??(ik denk het wel)
Ja, is wettelijk vastgelegd
quote:
-- maandelijkse bonus?? jaarlijkse bonus??
Zie 13e maand
quote:
-- laptop?
Ja, daar zul je al je werk op moeten doen.
quote:
-- mobiele telefoon?
Als ze het nodig achten voor je functie, ja.
quote:
-- internetverbinding?
Je krijgt een vergoeding daarvoor bij je salaris, iirc
quote:
-- auto?? (volgens mij wel, maar wat is dan het bedrag inclusief brandstof??) o.b.v.?? 4 jaar? 40dkm?
Ja, bedrag weet ik niet. Onbeperkt privékilometers, ook in het buitenland. Contract obv 160000km of 4 jaar, net wat het eerste komt
quote:
-- limiet opleidingen ??
Je kunt echt heel veel opleidingen volgen voor je ook maar in de buurt komt van je budget
quote:
-- pensioenregeling?? coll verzekeringen?? ziektekostenvergoeding? etc??
Ben ik te lang voor weg om iets over te kunnen zeggen
quote:
-- zijn er nog andere arb. voorwaarden??

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

quote:
vooghel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Ik weet niet hoeveel het momenteel is, maar er zijn redelijk vaste groeipaden dus valt er weinig te onderhandelen (tenzij je iets heel bijzonders te bieden hebt)
[...]
uuuhm wat was het toen jij in dienst kwam dan? en wanneer was dat?? wat zijn de stappend at je kan groeien?? is dat 1x per jaar??

Cunning Linguist
Reg. datum: 29 oktober 2001

Dat was in 2001, het bedrag weet ik niet meer (was iig nog in guldens :P). Je komt op een bepaald niveau (10) terecht, en periodiek ga je omhoog. Als het goed is zit je na 2 jaar op 12, en daarna ben je geen YP meer en is de stijging dus minder 'vast', maar afhankelijk van jouw persoonlijke groei en ontwikkeling (en van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in de ICT-sector - met dat laatste heb ik van 2001-2004 een beetje pech gehad :/).

Het zou er droevig uitzien als men taalkundige moest zijn om zijn moedertaal zuiver te kunnen spreken en schrijven. Wat de lagere school leert is voldoende; de oorzaak der meeste fouten is niet onkunde maar onnadenkendheid. - Charivarius

http://www.spitsnet.nl/ni...e/wat_verdien_je_bij.html

eeej zag op internet (via google gezocht) dat de gemiddelde salarissen bij cap 29k zijn?? klopt dat nou echt??? das niet niks !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: