Hoofdcategorieën
Topicacties

Samsung SyncMaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2002

Ik ben inmiddels een kleine week de trotse eigenaar van de 226BW, maar in tegenstelling tot wat ik hier in de TS en in sommige reacties lees, zat er bij mij geen DVI-kabel bij, maar een normale VGA-kabel van 1,5 meter. Volgens een papier van Samsung waarop staat wat er in de doos moet zitten, klopt het dat er een normale VGA-kabel bij zit. Nog meer mensen die hier "onaangenaam" door werden verrast? Verder overigens zeer tevreden over mijn scherm. Kleuren zijn prima, gamen gaat zalig en je ziet ineens dingen, die je voorheen (ik kom van een 17" CRT) niet of minder goed zag.

Antec P182 / Coolermaster 600Watt modular / MSI MS-7512 / Core 2 Duo- 3.3 Ghz / Kingston HyperX DChannel 4GB kit PC2-8500 / Asus EAH4870X2 - 2x1GB DDR5 / WD 74 Gb 10Krpm / Samsung Spinpoint F1 1 TB 7200rpm (2x) / NEC AD7203S DVD-RW / Hauppauge HVR1300

Reg. datum: 03 juni 2005

Ten eerste reactie op bovenstaande post.

Bij mij is er zowel een vga als dvi kabel meegeleverd.

Naar die CD heb ik nog niet gekeken, maar is het nodig om die drivers te installeren, want ook zonder drivers werkt het goed.
Hebben die drivers voordelen, meer opties?

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
Ten eerste reactie op bovenstaande post.

Bij mij is er zowel een vga als dvi kabel meegeleverd.

Naar die CD heb ik nog niet gekeken, maar is het nodig om die drivers te installeren, want ook zonder drivers werkt het goed.
Ik heb ook een VGA en DVI kabel gekregen. Op de cd staat de handleiding en drivers. De drivers heb je niet nodig als jouw computer zonder tegenstribbelen de native resolutie van 1680 x1050 ondersteunt. Daar zijn de drivers voor. Ze doen voor de rest niets.

Voor de rest wil ik mensen er op wijzen dat de kans toch wel zeer gering is om op dit scherm een dode pixel te vinden. Na zeer veel reacties gezien te hebben van kopers van dit scherm. Ik heb het scherm online aangeschaft en ben er zeer blij mee. Goede snelle weergave zonder ghosting en vanwege de grootte van het scherm hoeft het van mij niet hoger te staan, maar dit blijft een persoonlijke overweging.

Mensen die geen DVI kabel gekregen hebben, raad ik aan even contact op te nemen met Samsung. Toch vaak een bedrijf wat vrij coulant omgaat met klachten en verzoeken. Misschien dat ze je wel een DVI kabel toesturen.

Hann1BaL wijzigde dit bericht 15-02-2007 12:48 (9%)

specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW

New Found Glory
Reg. datum: 20 januari 2001

quote:
Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Dat heb ik vermeld.
namelijk: ... dat ik de monitor bij een dode pixel meteen terug kon brengen ...

Die verkoper van de BCC was echt heel vriendelijk. Hij zei, dat wanneer ik thuis was, meteen de monitor moest testen op dode pixels, als er dan een dode pixel zou zijn, dan kon ik meteen terugkomen om de monitor om te ruilen voor een andere. Als er na twee weken zich iets voor doet, dan is het gewoon garantie vanuit BCC/Samsung en dan krijg je natuurlijk niet meteen weer een nieuwe.
Ben je je wel bewust van de definitie van een dode pixel?
Een continu oplichtende rode, groene of blauwe pixel is GEEN dode pixel maar een dode subpixel.
Voor een dode pixel heb je minimaal 3 dode subpixels op 1 plek nodig.... gebeurt lang niet zo snel als een bright dot (= dode subpixel)

|Its better to lost love, then paint a smile and pretend| Specs | New Found Glory 0wnage!

available in strong mint
Reg. datum: 21 september 2002

quote:
Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:30:
Ja, die drivers hebben voordelen. Ten eerste installeer je daarmee een default kleurprofiel voor de monitor en hoogst waarschijnlijk zijn zonder de drivers te installeren de instellingen niet via software bereikbaar. Bij de nvidia instellingen (ik weet uit mijn hoofd niet meer precies waar, zit een beetje verstopt) kun je precies dezelfde instellingen benaderen als via de knopjes op je scherm, zoals magiccolor en dergelijke.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

available in strong mint

quote:
Hann1BaL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:44:
Mensen die geen DVI kabel gekregen hebben, raad ik aan even contact op te nemen met Samsung. Toch vaak een bedrijf wat vrij coulant omgaat met klachten en verzoeken. Misschien dat ze je wel een DVI kabel toesturen.
Op de doos van de monitor staat dat de DVI kabel optional is, dus in principe worden niet alle 226BWs standaard geleverd met een DVI kabel ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

quote:
Gehaktbal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:51:
[...]
Ben je je wel bewust van de definitie van een dode pixel?
Een continu oplichtende rode, groene of blauwe pixel is GEEN dode pixel maar een dode subpixel.
Voor een dode pixel heb je minimaal 3 dode subpixels op 1 plek nodig.... gebeurt lang niet zo snel als een bright dot (= dode subpixel)
Ok bedankt, is duidelijk maar met die testsoftware heb ik in alle gevallen met een achtergrond:
Wit, Rood, Groen, Blauw, Zwart geen pixel kunnen ontdekken die vreemd doet.
M'n laptop die ik eerst had, had het in het begin ook niet, maar na een paar maanden ineens wel en dat was dan wel een echte dode pixel want die was altijd wit, maar verder blijft het natuurlijk afwachten met de Samsung.

Naar die drivers zal ik nog wel kijken.
Ik werk nog op een oude pc (Pentium 3 met een ati 9250 AGP kaartje)
De nieuwe PC komt in Maart of April.
Maar desondanks m'n slechte systeemeisen, worden de beelden in standaard programma's als office, internet e.d. goed en snel weergegeven. Het is niet zo dat alles nu nog trager is geworden.
Hier was ik in eerste instantie wel bang voor.

Reg. datum: 04 juni 2005

quote:
Weakling schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:55:
[...]

Op de doos van de monitor staat dat de DVI kabel optional is, dus in principe worden niet alle 226BWs standaard geleverd met een DVI kabel ...
Hoe weet je dan of je er wel of niet een krijgt.

< dit stukje webruimte is te huur >

New Found Glory

Weet iemand hoe de 226BW presteerd ten opzichte van een MVA paneel uit 2004. Ik heb zelf namelijk een iiyama 19 inch met MVA panel en 20ms response tijd. Dit paneel is een 8 bits paneel..
Ik hecht best wat waarde aan design en aan kleurweergave. Die miliseconden kunnen mij (eerlijk gezegd) gestolen worden.... Iemand ervaringen?

|Its better to lost love, then paint a smile and pretend| Specs | New Found Glory 0wnage!

Do you stay for dinner?Clarice

quote:
Gehaktbal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:39:
Weet iemand hoe de 226BW presteerd ten opzichte van een MVA paneel uit 2004. Ik heb zelf namelijk een iiyama 19 inch met MVA panel en 20ms response tijd. Dit paneel is een 8 bits paneel..
Ik hecht best wat waarde aan design en aan kleurweergave. Die miliseconden kunnen mij (eerlijk gezegd) gestolen worden.... Iemand ervaringen?
Dit antwoord kan niemand je geven, omdat je ook bijna geen specs geeft van je scherm uit 2004. Als je met design het uiterlijk van de 226BW bedoelt, dan zit je als je het mij vraagt goed :)

specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW

Reg. datum: 02 maart 2004

Hoe zit het met het draaimechanisme? Werkt zowel horizontaal als verticaal? Hoever kan je naar links en rechts draaien?

.: P5B dlx :: E6600 :: Tuniq Tower :: 2GBHZ :: 8800GTX :: 226BW :.

Reg. datum: 07 september 2003

Heb de 226BW net binnen en heb een probleem met de montage(!). Het voetstuk wil namelijk niet aan de monitor vastgedraaid worden. Als ik de schroef aandraai lijkt het wel of ie tekort is. Wanneer er een tikje tegenaan wordt gegeven is ie weer los.

Doe ik iets fout of hebben mensen een oplossing?

quote:
heArtbeAt schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:01:
Heb de 226BW net binnen en heb een probleem met de montage(!). Het voetstuk wil namelijk niet aan de monitor vastgedraaid worden. Als ik de schroef aandraai lijkt het wel of ie tekort is. Wanneer er een tikje tegenaan wordt gegeven is ie weer los.

Doe ik iets fout of hebben mensen een oplossing?
Aan de monitor arm zitten twee van die uitstekende delen die je eerst zeg maar schuin in de voet moet steken, vervolgens draai je die schroef rechtsom vast.

Reg. datum: 07 september 2003

quote:
Renzo24 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Aan de monitor arm zitten twee van die uitstekende delen die je eerst zeg maar schuin in de voet moet steken, vervolgens draai je die schroef rechtsom vast.
Precies, na de twee uitstekende delen op hun plaats te hebben geduwd en de schroef rechtsom te draaien (richting lock) lukt het nog steeds niet. Ik voel wel dat de schroef gedeeltelijk binnenkomt maar 'echt vast' komt ie niet.
Ik kan hem één maal 360 graden draaien en daarna is het gedaan. Wanneer ik hem eventueel zou neerzetten (normale neerzetten) weet ik 100% zeker dat ie het niet houd en omvalt.

heArtbeAt wijzigde dit bericht 15-02-2007 16:17 (16%)

available in strong mint

quote:
Als de ms je gestolen kunnen worden en je echt hecht aan een 8 bits panel, dan moet je niet voor de 226BW gaan ... heel simpel. De 226BW is retesnel, maar niet echt 8 bits (Samsung doet het voorkomen alsof ie dat wel is, maar met een paar simpele tests zie je zo dat dat niet zo is).

available in strong mint

quote:
aex351 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:33:
Hoe weet je dan of je er wel of niet een krijgt.
Dat vroeg ik me dus ook af toen ik de doos bij de MM meenam. Een leuke sticker er op met DVI optional. Ja zit ie er dan wel in of niet? Ik ga er maar vanuit dat als dat stickertje er op zit, de DVI kabel erbij geleverd hoort te worden.

Reg. datum: 04 oktober 2004

quote:
Je geeft toch zelf het antwoord al?
PVA is superieur qua kleurweergave, en dat is net waar jij belang aan hecht. Case solved.

Ik ben ook van plan er een op de kop te tikken.
Weet alleen niet zo goed waar ik op moet letten bij de kwestie dode pixels.
Weet iemand meer? Ook bij de garantie hiervan? Of waar ik het sherm het beste kan halen?

Acties: [view]

Door: DaannO
Moderator WBM/TP/Pricewatch Admin
Phone Addicted

Ik heb zelf een ander scherm (931BW) echter heb ik wel problemen met Ati 9800 pro onder Vista. Vista schijnt dit scherm niet te pikken omdat hij niet de drivers slikt. Ook wil hij de refreshrate niet op 75hz zetten en kan hij niet opstarten met 1440*900.

Heeft iemand nog meer problemen met zijn Samsung scherm onder Vista? Onder Xp werkt het overgins perfect. :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Betaald Telecom Journalist worden? Dat kan!

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

ALS iemand al dode of luie pixels heeft geconstateerd op zijn / haar 226BW, kan hij / zij dan meedelen of JScreenFix http://www.jscreenfix.com/ uitkomst heeft geboden? Of is dit een sprookje? (Zo ja, waarom?)

(/me hoeft nog slechts enkele dagen te wachten voor zijn 226BW arriveert...)

This is my sick nature...

The Alchemist

Bij mij zat er alleen een DVI-kabel in de doos (gelukkig, D-SUB hoef ik echt niet meer!).

Maar een vraagje aan alle 226BW bezitters, ik heb zojuist the Godfather part I zitten kijken en tijdens het kijken (en volgens mij niet alleen tijdens de godfather, maar ook tijdens 'gewoon' gebruik) hoor ik het scherm aan zijn linker kant soms een hele korte 'pang' (zacht) zeggen. alsof het scherm aan de achterkant zeg maar los schiet (dan kun je je misschien iets bij dit geluid voorstellen, dus een doffe zachte korte pang). Hebben meer mensen dit of is dit normaal bij een (nieuw) lcd scherm?!

CoolerMaster Mystique 631 Black - Asus P5B Deluxe WiFi-AP - Corsair 2x1GB CL4 6400 - 2xSamsung SpinPoint T166 320GB NCQ 16MB 300 - Asus 8800GTS 640MB DDR3 - X-Fi XtremeMusic - 9500CLPS Led - Samsung S183A - Samsung S162A - Apacer Floppy - 53:1 Cardreader

Riding on Rails

Ik heb net m'n 226BW binnen en aangesloten via DVI op een MacBook Pro C2D. Waneer ik nu op http://www.lagom.nl/lcd-test/ kijk naar de contrast test zie ik bij de vakjes 6 t/m 40 steeds duidelijker een ruis over het scherm lopen, heel vreemd. Verder heb ik wanneer het scherm aangesloten is een soort van piepend geluid uit m'n luidsprekers wat lijkt op interferentie met de CPU/VGA.

"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability

New Found Glory

quote:
enkrypt schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 17:14:
[...]

Je geeft toch zelf het antwoord al?
PVA is superieur qua kleurweergave, en dat is net waar jij belang aan hecht. Case solved.
PVA weet ik dat het superieur is...
Heb wel even voor de zekerheid mijn handleiding doorgekeken.. het is een IPS Panel. Contrast 400:1, 250cd/m2, 25ms .. 16.7 miljoen kleuren.
Ik weet dat in die tijd een IPS panel qua kleuren gewoon beter was dan een TN panel.
Maar hoe zit het met de ontwikkelingen op TN gebied, is die in de loop der jaren behalve sneller ook wat beter in de kleuren geworden. Ik wil eigenlijk ten opzichte van mijn huidige scherm qua kleurweergave niets verliezen. Ik hoef er niets op te winnen...

Riding on Rails

Nu ik een koptelefoon aansluit i.p.v. m'n versterker heb ik geen afwijkend 'piep'-geluid, blijkbaar wordt de ruis veroorzaakt door een externe aarding (via de versterker) is misschien wel wat aan te doen en dus ook niet te wijten aan dit Samsung scherm.
Net even het scherm via VGA i.p.v. DVI aangesloten, de ruis over de vlakken op http://www.lagom.nl/lcd-test/ is nu verdwenen! Hoe kan het beeld via DVI nu slechter zijn dan VGA?
Is er misschien een of andere dynamische modus die dit kan veroorzaken? Naar mijn idee ben ik alle opties bij langs gegaan.

"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability

Remember, Remember..

quote:
DaannO schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:54:
Ik heb zelf een ander scherm (931BW) echter heb ik wel problemen met Ati 9800 pro onder Vista. Vista schijnt dit scherm niet te pikken omdat hij niet de drivers slikt. Ook wil hij de refreshrate niet op 75hz zetten en kan hij niet opstarten met 1440*900.

Heeft iemand nog meer problemen met zijn Samsung scherm onder Vista? Onder Xp werkt het overgins perfect. :)
Nog meer mensen problemen met dit scherm onder Vista? Ik heb zelf een 6600GT en Vista Ultimate. overweeg dit scherm te kopen maar wil dit dan wel optimaal kunnen benutten in Vista!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: